Shoptet··4 min

Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků

První sklad měl ve skříni, dnes je Vojtěch Sláma s firmou YOO.cz mezi předními hráči na trhu
s erotickými pomůckami. E-shop YOO.cz, zaměřený na ženy a odvážné muže, si během krátké doby od svého spuštění v roce 2020 získal srdce tisíců zákazníků a nyní stabilně roste. S obratem přesahujícím 32 milionů korun a meziročním nárůstem tržeb o 34 % se YOO.cz stává lídrem na českém trhu s erotickými pomůckami.

Začátky podnikání sahají až do studentských let zakladatele, kdy si při programování erotických seznamovacích webů poprvé uvědomil potenciál trhu s erotickými pomůckami. „Překvapilo mě, že na seznamky denně chodí i padesát tisíc uživatelů. Viděl jsem v tomto zákaznickém segmentu potenciál
a napadlo mě, že by u nich mohly mít úspěch erotické pomůcky a další zboží spojené se sexualitou,”
vzpomíná Vojtěch Sláma, zakladatel TWIXO Group, s. r. o., provozující internetový obchod YOO.cz.

V roce 2010 se rozhodl spustit svůj první internetový obchod. „Zpočátku se jednalo o affiliate marketing. Později jsem se rozhodl založit plnohodnotný e-shop. První sklad zboží jsem měl v obyčejné skříni,
v bytě. Po dvou letech jsem si pronajal samostatné prostory a postupně jsem vytvořil tři různé internetové sexshopy, abych na nich mohl zkoušet různé strategie cenotvorby a cílení na zákazníky.”
dodává Vojtěch a podotýká, že přelom přišel v roce 2020, kdy spustil YOO.cz.

Dnes tým YOO.cz tvoří vedle 10 stálých zaměstnanců také řada brigádníků a externích spolupracovníků, kteří se společně snaží přinášet na trh inovativní produkty a poskytovat zákazníkům prvotřídní služby. Sortiment e-shopu nabízí přes 4000 různých produktů v 700 kategoriích, od afrodiziak až po BDSM pomůcky, které reflektují rostoucí zájem o intenzivní sexuální zážitky. Loni YOO.cz doručil zákazníkům 29 600 zásilek a dosáhl čisté tržby více než 32 milionů korun (po odečtení stornovaných
a vrácených zásilek). „Celý segment erotického zboží roste a díky tomu se zvětšuje i základna zákazníků, i když pozorujeme jejich vysokou citlivost na cenu. Průměrná hodnota objednávky se pohybuje na cca 1480 Kč a nedorovná ani inflaci. Erotické pomůcky však nakupují i ti, kteří dříve zkušenost s online nákupem neměli,“ komentuje Vojtěch aktuální situaci na trhu.

Velký důraz firma klade na osvětu v oblasti sexuality. Vytváří vlastní anonymní průzkumy, co Češky
a Čechy v oblasti sexuality zajímá a co řeší. Výsledky jsou zpracovávány ve spolupráci se sexuology
a psychology a poté komunikovány prostřednictvím médií. „Témata, jež jsou často považována za tabu, pak na sociálních sítích komunikují námi vybraní influenceři. Tento přístup nám pomohl vybudovat silnou komunitu loajálních zákazníků, zejména mezi ženami, které tvoří 75 % klientely. Zajímavé je, že ženy
u nás nakupují především pomůcky hlavně pro sebe, zatímco muži hledají pomůcky pro použití v páru nebo pro ženy. Průměrná výše objednávky u mužů je však vyšší než u žen,
” vysvětluje Vojtěch způsoby jejich osvěty.

Prozatím se YOO.cz soustředí především na tuzemský trh, v budoucnu však plánuje expanzi do dalších zemí. „S ohledem na vizi expanze do zahraničí jsem jako technické řešení pro e-shop zvolil Shoptet, který disponuje velkým množstvím dostupných doplňků tvořených špičkovými vývojáři. Zároveň lze snadno naklonovat instance do dalších států,” vyzdvihuje Vojtěch platformu Shoptet, kterou využívá už 37 000 tuzemských e-shopů.

Za zásadní konkurenční výhodu YOO.cz Vojtěch považuje filozofii společnosti, která přesahuje pouhý prodej produktů. E-shop se snaží změnit vnímání sexuality ve společnosti a přinášet do této oblasti pozitivní změny. V YOO.cz věří, že sex by neměl být vnímán pouze jako výkonová záležitost, ale jako příležitost pro radost, intimní sdílení a osobní růst.

Zdroj: www.shoptet.cz

Zadavatel
Shoptet

Shoptet

Shoptet se na českém a slovenském trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. V současné chvíli Shoptet pomáhá podnikat již 34058 aktivním e-shopům, což je třetina všech internetových obchodů působících na českém a slovenském trhu. Také nabízí pokladní systém, který umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho on-line systému. Samozřejmostí je vše potřebné pro GDPR.

Další články od Shoptet

Češi investují do svého zdraví: vitaminy, proteiny a krabičkové diety jsou novým trendem
Shoptet

Češi investují do svého zdraví: vitaminy, proteiny a krabičkové diety jsou novým trendem

Praha - Češi stále častěji investují do diet a doplňků stravy jako jsou vitaminy či proteiny. Tento segment roste stabilně již několik let dvouciferným tempem, jak vyplývá ze statistik české e-shopové jedničky Shoptet. Společnost eviduje v online prodejích nárůst za letošní první kvartál v meziročním srovnání o celých 29 %.
Ekonomické krizi navzdory: Shoptet vykázal rekordní výsledky
Shoptet

Ekonomické krizi navzdory: Shoptet vykázal rekordní výsledky

Praha – Malým a středně velkým podnikatelům v e-commerce se v loňském roce navzdory inflaci i turbulentním podmínkám v odvětví dařilo. To se pozitivně projevilo na hospodářských výsledcích české e-shopové jedničky Shoptet. Společnost dosáhla v loňském roce tržeb ve výši 580 milionů korun. V meziročním srovnání tak vzrostly o 40 %.
Češi se předzásobují medvídky HHC
Shoptet

Češi se předzásobují medvídky HHC

Prodeje sladkostí s látkou HHC raketově rostou. Ještě před úplným zákazem tohoto zboží se Češi snaží předzásobit. Mnozí obchodníci jsou tak vyprodaní. Podle údajů společnosti Shoptet prodeje v tomto segmentu vzrostly za poslední týden o více než stovky procent.
Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
Shoptet

Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků

První sklad měl ve skříni, dnes je Vojtěch Sláma s firmou YOO.cz mezi předními hráči na trhu s erotickými pomůckami. E-shop YOO.cz, zaměřený na ženy a odvážné muže, si během krátké doby od svého spuštění v roce 2020 získal srdce tisíců zákazníků a nyní stabilně roste. S obratem přesahujícím 32 milionů korun a meziročním nárůstem tržeb o 34 % se YOO.cz stává lídrem na českém trhu s erotickými pomůckami.
AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
Shoptet

AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?

Umělá inteligence mění pravidla hry v e-commerce světě. Provozovatelé e-shopů mohou nyní těžit z řady výhod, které AI nabízí, ale měli by také být obezřetní z hlediska ochrany dat. Pokud máte e-shop a chcete AI efektivně využívat, tyhle informace by vám neměly uniknout.
E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
Shoptet

E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou

Přestože se český e-commerce trh potýkal s dvouletým poklesem, Shoptet, (největší provozovatel internetových obchodů s 37 000 českých, slovenských a maďarských zákazníků), hlásí za uplynulý rok pozitivní výsledky. V roce 2023 e-shopy dosáhly celkového obratu 66 miliard korun, což je o 16 % více, než tomu bylo v roce 2022, a jejich podíl na trhu v Česku stouplna 31 %.
Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
Shoptet

Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu

V roce 2017 se kamarádky Klára Nestěrová a Veronika Milá rozhodly založit společnost Líčírna s vizí přivést na český trh ty nejlepší světové značky kvalitní dekorativní kosmetiky. V současné době firma zaměstnává přibližně dvacet lidí a její tržby každým rokem vzrůstají o 20 %. Vedle expanze na mezinárodní trhy v letošním létě dosáhla Líčírna dalšího významného milníku – otevření vlastního exkluzivního kosmetického salonu.
Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
Shoptet

Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst

Black Friday se stává opravdovým svátkem pro milovníky slev a výhodných nákupů. Letošní rok nebyl výjimkou. Oproti loňskému roku zaznamenaly malé a středně velké obchody nárůst prodeje o 10 %, což svědčí o stále rostoucí popularitě nakupování z pohodlí domova. Obrat všech českých e-shopů, provozovaných na platformě Shoptet, dosáhl během jediného dne přibližně 300 milionů korun. Největší zájem měli Češi o volnočasové aktivity a kosmetiku.
Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
Shoptet

Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday

E-shopy se připravují na největší nákupní akce roku – Black Friday a Vánoce. Zákazníci se mohou těšit na rychlé, pohodlné a většinou cenově výhodnější nakupování. Online nákupy znamenají nejen pohodlí domova, ale také příležitost porovnat ceny a vybírat z mnohem širší nabídky zboží, než jakou nabízí kamenné obchody. I přesto je dobré při nakupování na internetu dodržovat několik základních pravidel.
Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
Shoptet

Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie

Martin a Markéta Kuderovi se v době pandemie dočasně přestěhovali z Prahy na Moravu. Zde začal Martin s výrobou svého vlastního kimchi. V roce 2021 pak manželé, inspirováni svou společnou láskou k dobrému a zdravému jídlu, založili společně se svými společníky firmu s názvem Živina. Dnes zaměstnávají 30 lidí a jejich firma působí ve třech městech – Přerově, Brně a Praze. Loni generovali obrat 10 milionů korun, současně plánují v příštím roce expanzi do zahraničí.