Shoptet··5 min

E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou

Shoptet

Shoptet

Shoptet se na českém a slovenském trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. V současné chvíli Shoptet pomáhá podnikat již 34058 aktivním e-shopům, což je třetina všech internetových obchodů působících na českém a slovenském trhu. Také nabízí pokladní systém, který umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho on-line systému. Samozřejmostí je vše potřebné pro GDPR.

Tisková zpráva

Přestože se český e-commerce trh potýkal s dvouletým poklesem, Shoptet, (největší provozovatel internetových obchodů s 37 000 českých, slovenských a maďarských zákazníků), hlásí za uplynulý rok pozitivní výsledky. V roce 2023 e-shopy dosáhly celkového obratu 66 miliard korun, což je o 16 % více, než tomu bylo v roce 2022, a jejich podíl na trhu v Česku stoupl
na 31 %.

V posledních dvou letech se situace na trhu e-commerce potýkala s celkovým poklesem. To se však dle Shoptetu netýkalo malých a středních podnikatelů. „Výsledky loňského roku opět ukázaly, že malí a středně velcí obchodníci v Česku si udržují stabilní růst a začínají být silnou konkurencí pro větší firmy na trhu. Jejich tržní podíl se zvýšil z jedné čtvrtiny na 31 %. Pozorujeme také výrazný nárůst v počtu objednávek – dosáhl přibližně 29 milionů, což představuje bezmála 19% zvýšení oproti minulému roku,” hodnotí výsledky za rok 2023 Samuel Huba, ředitel společnosti Shoptet.

Vrátí se celkový e-commerce trh k růstu?

Závěrem roku vypadal pozitivněji celý trh. V letošním roce bychom se tak mohli dočkat jeho opětovného růstu. „Z pohledu celé české e-commerce byl rok 2023 stále ovlivněn náročnou ekonomickou situací u nás. Ta významně ovlivňovala rozhodování spotřebitelů, co se týče nákupu zboží. Češi i nadále objednávali v internetových obchodech pravidelně, ale šetrněji a volili často levnější výrobky či značky, než tomu bylo v minulosti. V závěru roku se ale situace znatelně zlepšila, což vnímám jako příslib, že nás letos čeká návrat k růstu české e-commerce jako celku. E-shopy se i s takto složitým obdobím, jakým si musely v uplynulých dvou letech projít, úspěšně vyrovnaly. Proto jsem přesvědčen, že rok 2024 bude pro on-line prodej pozitivní,“ hodnotí uplynulý rok a predikuje růst e-commerce Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci – APEK.

Technologie, které pomáhají malým a středním e-shopům

Shoptet představil v posledních letech hned několik technologických vylepšení pro provozovatele e-shopů. Mezi novinky, které se setkaly s pozitivními ohlasy a vysokým zájmem obchodníků, patří například platební řešení Shoptet Pay. Jeho užití vedlo k trojnásobnému objemu zpracovaných transakcí a dnes jej využívá více než 8 000 podnikatelů. „Žádná jiná platební řešení v Česku nezažila za překvapivě krátký čas tak rychlý růst. Naši zákazníci oceňují především jednoduché a rychlé zprovoznění platební brány a maximální konverzi plateb díky technologiím, které byly dosud přístupné jen velkým hráčům ," hodnotí produkt Huba.

Na podzim minulého roku představila společnost Shoptet také službu Shoptet Boost, jež si zlepšením přístupu k financování klade za cíl podpořit zejména menší obchodníky v rozvoji jejich podnikání. Díky této službě mohou podnikatelé získat financování až 1 000 000 Kč. Již během prvních měsíců se proinvestovalo skrze Shoptet Boost více jak 30 milionů korun.

Češi si oblíbili nákup mobilních telefonů a kosmetiky

Technologické produkty jsou mezi českými spotřebiteli stále v kurzu. Populární se staly zejména mobilní telefony, u kterých oproti předchozímu roku vzrostl obrat o 42 %.

Kosmetika si udržela svůj vzestupný trend, který byl patrný již v posledních kvartálních srovnáních. Meziročně u ní vzrostl obrat o 35 %. Zdá se, že čeští zákazníci jsou ochotni stále více investovat do krásy a osobní péče. Trendem jsou e-shopy nabízející luxusní a přírodní kosmetiku lokální produkce.

Sběratelské předměty ztrácejí na popularitě

Na druhé straně klesl zájem Čechů o sběratelské předměty; zde se poptávka snížila téměř o čtvrtinu. Také trh s produkty určenými dětem v porovnání s předchozím rokem zasáhl pokles, propadl se bezmála o 6 %.

Poslední kvartál roku 2023 s 35% nárůstem

Podnikatelé na Shoptetu zaznamenali v posledním kvartálu pozoruhodný nárůst, který je důsledkem zvýšeného nákupu vánočních dárků. Obrat za čtvrtý kvartál dosáhl 20,6 miliardy korun, což představuje navýšení o 5,3 miliardy oproti předchozímu čtvrtletí. Čeští spotřebitelé nejvíce nakupovali v oblasti zábavy (navýšení o 96 %), jednalo se zejména o dárkové předměty a společenské hry. Výrazně stoupl také prodej knih, šperků, oděvů a uměleckých děl.

Zdroj: www.shoptet.cz

Další články

Další články od Shoptet

Shoptet se pouští do nového byznysu, zjednoduší přepravu zásilek

Shoptet se pouští do nového byznysu, zjednoduší přepravu zásilek

PRAHA - Společnost Shoptet spouští nový byznysový pilíř. Nová služba Shoptet Balíky přináší e-shopařům jednoduché a efektivní řešení pro správu přepravy zásilek. Firma se tak dále posouvá od čistě e-shopové platformy v technologického lídra nabízejícího all-in-one řešení pro podnikatele ve střední a východní Evropě.
| Shoptet
Shoptet Kampaně: Nový nástroj, který přibližuje e-shopy velkým hráčům

Shoptet Kampaně: Nový nástroj, který přibližuje e-shopy velkým hráčům

PRAHA - Online podnikatelé ušetří za marketing, zároveň si jednoduše poradí s reklamou. Česká e-shopová jednička společnost Shoptet totiž představila nový nástroj zvaný Kampaně. Díky němu e-shopaři ušetří náklady, které by vynaložili za externí marketingové agentury nebo externí specialisty.
| Shoptet
Češi investují do svého zdraví: vitaminy, proteiny a krabičkové diety jsou novým trendem

Češi investují do svého zdraví: vitaminy, proteiny a krabičkové diety jsou novým trendem

Praha - Češi stále častěji investují do diet a doplňků stravy jako jsou vitaminy či proteiny. Tento segment roste stabilně již několik let dvouciferným tempem, jak vyplývá ze statistik české e-shopové jedničky Shoptet. Společnost eviduje v online prodejích nárůst za letošní první kvartál v meziročním srovnání o celých 29 %.
| Shoptet
Ekonomické krizi navzdory: Shoptet vykázal rekordní výsledky

Ekonomické krizi navzdory: Shoptet vykázal rekordní výsledky

Praha – Malým a středně velkým podnikatelům v e-commerce se v loňském roce navzdory inflaci i turbulentním podmínkám v odvětví dařilo. To se pozitivně projevilo na hospodářských výsledcích české e-shopové jedničky Shoptet. Společnost dosáhla v loňském roce tržeb ve výši 580 milionů korun. V meziročním srovnání tak vzrostly o 40 %.
| Shoptet
Češi se předzásobují medvídky HHC

Češi se předzásobují medvídky HHC

Prodeje sladkostí s látkou HHC raketově rostou. Ještě před úplným zákazem tohoto zboží se Češi snaží předzásobit. Mnozí obchodníci jsou tak vyprodaní. Podle údajů společnosti Shoptet prodeje v tomto segmentu vzrostly za poslední týden o více než stovky procent.
| Shoptet
Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků

Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků

První sklad měl ve skříni, dnes je Vojtěch Sláma s firmou YOO.cz mezi předními hráči na trhu s erotickými pomůckami. E-shop YOO.cz, zaměřený na ženy a odvážné muže, si během krátké doby od svého spuštění v roce 2020 získal srdce tisíců zákazníků a nyní stabilně roste. S obratem přesahujícím 32 milionů korun a meziročním nárůstem tržeb o 34 % se YOO.cz stává lídrem na českém trhu s erotickými pomůckami.
| Shoptet
AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?

AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?

Umělá inteligence mění pravidla hry v e-commerce světě. Provozovatelé e-shopů mohou nyní těžit z řady výhod, které AI nabízí, ale měli by také být obezřetní z hlediska ochrany dat. Pokud máte e-shop a chcete AI efektivně využívat, tyhle informace by vám neměly uniknout.
| Shoptet
E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou

E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou

Přestože se český e-commerce trh potýkal s dvouletým poklesem, Shoptet, (největší provozovatel internetových obchodů s 37 000 českých, slovenských a maďarských zákazníků), hlásí za uplynulý rok pozitivní výsledky. V roce 2023 e-shopy dosáhly celkového obratu 66 miliard korun, což je o 16 % více, než tomu bylo v roce 2022, a jejich podíl na trhu v Česku stouplna 31 %.
| Shoptet
Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu

Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu

V roce 2017 se kamarádky Klára Nestěrová a Veronika Milá rozhodly založit společnost Líčírna s vizí přivést na český trh ty nejlepší světové značky kvalitní dekorativní kosmetiky. V současné době firma zaměstnává přibližně dvacet lidí a její tržby každým rokem vzrůstají o 20 %. Vedle expanze na mezinárodní trhy v letošním létě dosáhla Líčírna dalšího významného milníku – otevření vlastního exkluzivního kosmetického salonu.
| Shoptet
Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst

Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst

Black Friday se stává opravdovým svátkem pro milovníky slev a výhodných nákupů. Letošní rok nebyl výjimkou. Oproti loňskému roku zaznamenaly malé a středně velké obchody nárůst prodeje o 10 %, což svědčí o stále rostoucí popularitě nakupování z pohodlí domova. Obrat všech českých e-shopů, provozovaných na platformě Shoptet, dosáhl během jediného dne přibližně 300 milionů korun. Největší zájem měli Češi o volnočasové aktivity a kosmetiku.
| Shoptet