Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie

|

Martin a Markéta Kuderovi se v době pandemie dočasně přestěhovali z Prahy na Moravu. Zde začal Martin s výrobou svého vlastního kimchi. V roce 2021 pak manželé, inspirováni svou společnou láskou k dobrému a zdravému jídlu, založili společně se svými společníky firmu s názvem Živina. Dnes zaměstnávají 30 lidí a jejich firma působí ve třech městech – Přerově, Brně a Praze. Loni generovali obrat 10 milionů korun, současně plánují v příštím roce expanzi do zahraničí.

„Spojení dvou mých vášní – kvalitního jídla a podnikání – bylo již od raného mládí mým snem. Vše to začalo během pandemie, kdy bylo méně práce a já měl více času na přemýšlení. Naše začátky však nebyly jednoduché. Nejprve jsme se museli seznámit s legislativou a technologiemi. Například domácí recepturu, kterou jsme používali, nebylo možné převést do technologických postupů. Všechno bylo jinak, a tak jsme museli začít laděním receptury,” popisuje Martin Kudera, jehož původním oborem byly informační technologie a digitální marketing.

Cesta ze sklepa k úspěšnému e-shopu

Martin Kudera začal výrobou korejské speciality kimchi, což je kvašený zelný salát, a to ve sklepě svého tchána. Když tato fermentovaná pochoutka během pandemie zaujala nejen jeho rodinu, ale i sousedy, uvědomil si, že by mohl na tomto základě vybudovat svůj vysněný podnik. V roce 2021 tak vznikla značka Živina. V květnu téhož roku spustili svůj e-shop vybudovaný na platformě Shoptet a k tomu zahájili marketingové kampaně, ve kterých se Martin díky své předchozí práci skvěle vyzná. „V provozování našeho e-shopu si ceníme především služby Shoptet Premium. Z technologicko-byznysového pohledu si na Shoptet Premium nejvíce cením API propojení, díky čemuž můžeme jednoduše Shoptet propojovat se všemi systémy a automatizovat spoustu úkolů. To vede k vyšší efektivitě práce,” hodnotí M.Kudera.

Na platformě Shoptetu v současnosti funguje více než 36 000 e-shopů v Česku. „Shoptet Premium pro nás znamená nejen poskytovat špičkovou službu, která je šitá na míru potřebám každého klienta, ale jde také o pěstování osobního kontaktu. Jsme zde, abychom každému zákazníkovi pomohli zvládnou jakoukoliv výzvu v oblasti ecommerce. Věnujeme se důkladnému studiu trendů a inovací v této oblasti, což nám umožňuje přinášet našim klientům nejen podporu, ale i hodnotné informace a strategie pro rozvoj jich podnikání,“ doplňuje Štěpán Karoch, CSO společnosti Shoptet.

Nejíst blbě je základ!”

Věta, kterou Martin v dětství slýchával od své babičky a jež se mu natolik vtloukla do hlavy, že se stala filozofií jeho byznysu. „Spojujeme světové chutě se snadnou přípravou skvělého jídla.. Naším cílem je, aby si kdokoliv zvládl připravit velmi rychlé, kvalitní, cenově dostupné a chuťově vyladěné jídlo. Takhle jednoduché to je. Proto také spolupracujeme se špičkovými šéfkuchaři, jako je Štěpán Návrat, Marek Fichtner nebo kreativní kuchařka Chili Ta. Našim cílem je uspokojit potřeby běžné domácnosti od snídaně po večeři,” vysvětluje Kudera.

Od pár hlávek zelí k 122 produktům během dvou let

Manželé mají nyní ve své nabídce přibližně 120 trvanlivých produktů, které neobsahují konzervanty ani éčka. Jejich sortiment zahrnuje především asijské produkty a omáčky, ale nabízejí také kečup, nakládané okurky nebo bylinková pesta „Kimchi zůstává naším nejpopulárnějším produktem, ale stále oblíbenějšími se stávají také naše asijské produkty, které jsme začali vyrábět ve spolupráci se šéfkuchařem Štěpánem Návratem. Jsou to zejména hotové omáčky a směsi, s jejichž pomocí lze velmi snadno a rychle uvařit například pad thai nebo thajské kari,” uvádí Kudera.

Od lokálního podnikání k mezinárodní distribuci

V příštím roce plánují manželé Kuderovi expandovat do zahraničí. Rozšíření na Slovensko hodlají zahájit již na počátku nového roku, nyní dokončují legislativní formality vstupu na tamní trh. Poptávka po jejich produktech zde přirozeně přišla od místních obchodů. „Rozšíření do dalších evropských zemí je také v plánu, k tomu ale chceme přistoupit až poté, co budeme mít dostatečně širokou škálu produktů, silnější spolupráci a zcela stabilní pozici na českém trhu. Momentálně se věnujeme také rozvoji nových technologií, abychom mohli automatizovat ty nejnáročnější procesy. Péče a kvalita však pro nás zůstávají na prvním místě, takže velká část výroby zůstane i nadále ruční, což má zásadní vliv na chuť našich produktů.“ To jsou závěrečná slova Martina Kudery, jehož firma denně vyrobí více než 2000 výrobků a jejímž cílem je zvýšit produkci až na 10 000 kusů denně.

Zdroj: www.shoptet.cz

Shoptet

Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday

E-shopy se připravují na největší nákupní akce roku – Black Friday a Vánoce. Zákazníci se mohou těšit na rychlé, pohodlné a většinou cenově výhodnější nakupování. Online nákupy znamenají nejen pohodlí domova, ale také příležitost porovnat ceny a vybírat z mnohem širší nabídky zboží, než jakou nabízí kamenné obchody. I přesto je dobré při nakupování na internetu dodržovat několik základních pravidel.

Shoptet

Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst

Black Friday se stává opravdovým svátkem pro milovníky slev a výhodných nákupů. Letošní rok nebyl výjimkou. Oproti loňskému roku zaznamenaly malé a středně velké obchody nárůst prodeje o 10 %, což svědčí o stále rostoucí popularitě nakupování z pohodlí domova. Obrat všech českých e-shopů, provozovaných na platformě Shoptet, dosáhl během jediného dne přibližně 300 milionů korun. Největší zájem měli Češi o volnočasové aktivity a kosmetiku.

Shoptet

Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu

V roce 2017 se kamarádky Klára Nestěrová a Veronika Milá rozhodly založit společnost Líčírna s vizí přivést na český trh ty nejlepší světové značky kvalitní dekorativní kosmetiky. V současné době firma zaměstnává přibližně dvacet lidí a její tržby každým rokem vzrůstají o 20 %. Vedle expanze na mezinárodní trhy v letošním létě dosáhla Líčírna dalšího významného milníku – otevření vlastního exkluzivního kosmetického salonu.