Shoptet··5 min

Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie

Martin a Markéta Kuderovi se v době pandemie dočasně přestěhovali z Prahy na Moravu. Zde začal Martin s výrobou svého vlastního kimchi. V roce 2021 pak manželé, inspirováni svou společnou láskou k dobrému a zdravému jídlu, založili společně se svými společníky firmu s názvem Živina. Dnes zaměstnávají 30 lidí a jejich firma působí ve třech městech – Přerově, Brně a Praze. Loni generovali obrat 10 milionů korun, současně plánují v příštím roce expanzi do zahraničí.

„Spojení dvou mých vášní – kvalitního jídla a podnikání – bylo již od raného mládí mým snem. Vše to začalo během pandemie, kdy bylo méně práce a já měl více času na přemýšlení. Naše začátky však nebyly jednoduché. Nejprve jsme se museli seznámit s legislativou a technologiemi. Například domácí recepturu, kterou jsme používali, nebylo možné převést do technologických postupů. Všechno bylo jinak, a tak jsme museli začít laděním receptury,” popisuje Martin Kudera, jehož původním oborem byly informační technologie a digitální marketing.

Cesta ze sklepa k úspěšnému e-shopu

Martin Kudera začal výrobou korejské speciality kimchi, což je kvašený zelný salát, a to ve sklepě svého tchána. Když tato fermentovaná pochoutka během pandemie zaujala nejen jeho rodinu, ale i sousedy, uvědomil si, že by mohl na tomto základě vybudovat svůj vysněný podnik. V roce 2021 tak vznikla značka Živina. V květnu téhož roku spustili svůj e-shop vybudovaný na platformě Shoptet a k tomu zahájili marketingové kampaně, ve kterých se Martin díky své předchozí práci skvěle vyzná. „V provozování našeho e-shopu si ceníme především služby Shoptet Premium. Z technologicko-byznysového pohledu si na Shoptet Premium nejvíce cením API propojení, díky čemuž můžeme jednoduše Shoptet propojovat se všemi systémy a automatizovat spoustu úkolů. To vede k vyšší efektivitě práce,” hodnotí M.Kudera.

Na platformě Shoptetu v současnosti funguje více než 36 000 e-shopů v Česku. „Shoptet Premium pro nás znamená nejen poskytovat špičkovou službu, která je šitá na míru potřebám každého klienta, ale jde také o pěstování osobního kontaktu. Jsme zde, abychom každému zákazníkovi pomohli zvládnou jakoukoliv výzvu v oblasti ecommerce. Věnujeme se důkladnému studiu trendů a inovací v této oblasti, což nám umožňuje přinášet našim klientům nejen podporu, ale i hodnotné informace a strategie pro rozvoj jich podnikání,“ doplňuje Štěpán Karoch, CSO společnosti Shoptet.

Nejíst blbě je základ!”

Věta, kterou Martin v dětství slýchával od své babičky a jež se mu natolik vtloukla do hlavy, že se stala filozofií jeho byznysu. „Spojujeme světové chutě se snadnou přípravou skvělého jídla.. Naším cílem je, aby si kdokoliv zvládl připravit velmi rychlé, kvalitní, cenově dostupné a chuťově vyladěné jídlo. Takhle jednoduché to je. Proto také spolupracujeme se špičkovými šéfkuchaři, jako je Štěpán Návrat, Marek Fichtner nebo kreativní kuchařka Chili Ta. Našim cílem je uspokojit potřeby běžné domácnosti od snídaně po večeři,” vysvětluje Kudera.

Od pár hlávek zelí k 122 produktům během dvou let

Manželé mají nyní ve své nabídce přibližně 120 trvanlivých produktů, které neobsahují konzervanty ani éčka. Jejich sortiment zahrnuje především asijské produkty a omáčky, ale nabízejí také kečup, nakládané okurky nebo bylinková pesta „Kimchi zůstává naším nejpopulárnějším produktem, ale stále oblíbenějšími se stávají také naše asijské produkty, které jsme začali vyrábět ve spolupráci se šéfkuchařem Štěpánem Návratem. Jsou to zejména hotové omáčky a směsi, s jejichž pomocí lze velmi snadno a rychle uvařit například pad thai nebo thajské kari,” uvádí Kudera.

Od lokálního podnikání k mezinárodní distribuci

V příštím roce plánují manželé Kuderovi expandovat do zahraničí. Rozšíření na Slovensko hodlají zahájit již na počátku nového roku, nyní dokončují legislativní formality vstupu na tamní trh. Poptávka po jejich produktech zde přirozeně přišla od místních obchodů. „Rozšíření do dalších evropských zemí je také v plánu, k tomu ale chceme přistoupit až poté, co budeme mít dostatečně širokou škálu produktů, silnější spolupráci a zcela stabilní pozici na českém trhu. Momentálně se věnujeme také rozvoji nových technologií, abychom mohli automatizovat ty nejnáročnější procesy. Péče a kvalita však pro nás zůstávají na prvním místě, takže velká část výroby zůstane i nadále ruční, což má zásadní vliv na chuť našich produktů.“ To jsou závěrečná slova Martina Kudery, jehož firma denně vyrobí více než 2000 výrobků a jejímž cílem je zvýšit produkci až na 10 000 kusů denně.

Zdroj: www.shoptet.cz

Zadavatel
Shoptet

Shoptet

Shoptet se na českém a slovenském trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. V současné chvíli Shoptet pomáhá podnikat již 34058 aktivním e-shopům, což je třetina všech internetových obchodů působících na českém a slovenském trhu. Také nabízí pokladní systém, který umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho on-line systému. Samozřejmostí je vše potřebné pro GDPR.

Další články od Shoptet

Češi investují do svého zdraví: vitaminy, proteiny a krabičkové diety jsou novým trendem
Shoptet

Češi investují do svého zdraví: vitaminy, proteiny a krabičkové diety jsou novým trendem

Praha - Češi stále častěji investují do diet a doplňků stravy jako jsou vitaminy či proteiny. Tento segment roste stabilně již několik let dvouciferným tempem, jak vyplývá ze statistik české e-shopové jedničky Shoptet. Společnost eviduje v online prodejích nárůst za letošní první kvartál v meziročním srovnání o celých 29 %.
Ekonomické krizi navzdory: Shoptet vykázal rekordní výsledky
Shoptet

Ekonomické krizi navzdory: Shoptet vykázal rekordní výsledky

Praha – Malým a středně velkým podnikatelům v e-commerce se v loňském roce navzdory inflaci i turbulentním podmínkám v odvětví dařilo. To se pozitivně projevilo na hospodářských výsledcích české e-shopové jedničky Shoptet. Společnost dosáhla v loňském roce tržeb ve výši 580 milionů korun. V meziročním srovnání tak vzrostly o 40 %.
Češi se předzásobují medvídky HHC
Shoptet

Češi se předzásobují medvídky HHC

Prodeje sladkostí s látkou HHC raketově rostou. Ještě před úplným zákazem tohoto zboží se Češi snaží předzásobit. Mnozí obchodníci jsou tak vyprodaní. Podle údajů společnosti Shoptet prodeje v tomto segmentu vzrostly za poslední týden o více než stovky procent.
Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
Shoptet

Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků

První sklad měl ve skříni, dnes je Vojtěch Sláma s firmou YOO.cz mezi předními hráči na trhu s erotickými pomůckami. E-shop YOO.cz, zaměřený na ženy a odvážné muže, si během krátké doby od svého spuštění v roce 2020 získal srdce tisíců zákazníků a nyní stabilně roste. S obratem přesahujícím 32 milionů korun a meziročním nárůstem tržeb o 34 % se YOO.cz stává lídrem na českém trhu s erotickými pomůckami.
AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
Shoptet

AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?

Umělá inteligence mění pravidla hry v e-commerce světě. Provozovatelé e-shopů mohou nyní těžit z řady výhod, které AI nabízí, ale měli by také být obezřetní z hlediska ochrany dat. Pokud máte e-shop a chcete AI efektivně využívat, tyhle informace by vám neměly uniknout.
E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
Shoptet

E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou

Přestože se český e-commerce trh potýkal s dvouletým poklesem, Shoptet, (největší provozovatel internetových obchodů s 37 000 českých, slovenských a maďarských zákazníků), hlásí za uplynulý rok pozitivní výsledky. V roce 2023 e-shopy dosáhly celkového obratu 66 miliard korun, což je o 16 % více, než tomu bylo v roce 2022, a jejich podíl na trhu v Česku stouplna 31 %.
Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
Shoptet

Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu

V roce 2017 se kamarádky Klára Nestěrová a Veronika Milá rozhodly založit společnost Líčírna s vizí přivést na český trh ty nejlepší světové značky kvalitní dekorativní kosmetiky. V současné době firma zaměstnává přibližně dvacet lidí a její tržby každým rokem vzrůstají o 20 %. Vedle expanze na mezinárodní trhy v letošním létě dosáhla Líčírna dalšího významného milníku – otevření vlastního exkluzivního kosmetického salonu.
Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
Shoptet

Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst

Black Friday se stává opravdovým svátkem pro milovníky slev a výhodných nákupů. Letošní rok nebyl výjimkou. Oproti loňskému roku zaznamenaly malé a středně velké obchody nárůst prodeje o 10 %, což svědčí o stále rostoucí popularitě nakupování z pohodlí domova. Obrat všech českých e-shopů, provozovaných na platformě Shoptet, dosáhl během jediného dne přibližně 300 milionů korun. Největší zájem měli Češi o volnočasové aktivity a kosmetiku.
Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
Shoptet

Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday

E-shopy se připravují na největší nákupní akce roku – Black Friday a Vánoce. Zákazníci se mohou těšit na rychlé, pohodlné a většinou cenově výhodnější nakupování. Online nákupy znamenají nejen pohodlí domova, ale také příležitost porovnat ceny a vybírat z mnohem širší nabídky zboží, než jakou nabízí kamenné obchody. I přesto je dobré při nakupování na internetu dodržovat několik základních pravidel.
Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
Shoptet

Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie

Martin a Markéta Kuderovi se v době pandemie dočasně přestěhovali z Prahy na Moravu. Zde začal Martin s výrobou svého vlastního kimchi. V roce 2021 pak manželé, inspirováni svou společnou láskou k dobrému a zdravému jídlu, založili společně se svými společníky firmu s názvem Živina. Dnes zaměstnávají 30 lidí a jejich firma působí ve třech městech – Přerově, Brně a Praze. Loni generovali obrat 10 milionů korun, současně plánují v příštím roce expanzi do zahraničí.