Shoptet··4 min

Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst

Shoptet

Shoptet

Shoptet se na českém a slovenském trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. V současné chvíli Shoptet pomáhá podnikat již 34058 aktivním e-shopům, což je třetina všech internetových obchodů působících na českém a slovenském trhu. Také nabízí pokladní systém, který umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho on-line systému. Samozřejmostí je vše potřebné pro GDPR.

Tisková zpráva

Black Friday se stává opravdovým svátkem pro milovníky slev a výhodných nákupů. Letošní rok nebyl výjimkou. Oproti loňskému roku zaznamenaly malé a středně velké obchody nárůst prodeje o 10 %, což svědčí o stále rostoucí popularitě nakupování z pohodlí domova. Obrat všech českých e-shopů, provozovaných na platformě Shoptet, dosáhl během jediného dne přibližně 300 milionů korun. Největší zájem měli Češi o volnočasové aktivity a kosmetiku.

Navzdory celkovému poklesu trhu e-commerce, který je primárně vedený velkými internetovými obchody, přichází Shoptet s pozitivními zprávami. Jako největší český poskytovatel e-commerce platformy, která hostí více než 37 000 e-shopů, hlásí obchodníci na Shoptetu opětovný růst. V meziročním srovnání se obrat na Black Friday zvýšil o 10 %. Nárůst návštěvnosti e-shopů se zvýšil dokonce o 26 % oproti předešlému víkendu. „Z letošního prodeje během Black Friday vyplynuly výsledky, které podporují naše dlouhodobé tvrzení. I přes letošní celkový pokles trhu se ukazuje, že malé a středně velké e-shopy si udržují stabilní tempo růstu a začínají konkurovat větším hráčům na trhu. Zákazníci investují více času do průzkumu trhu. Vyhledávají nejvýhodnější ceny, ale rovněž také projevují zájem o objevování unikátních produktů a služeb, které právě tyto e-shopy nabízejí,” hodnotí výsledky Black Friday ředitel společnosti Shoptet Samuel Huba.

Nejvýhodnější byl nákup hodinek

Během Black Friday byly slevy nabízeny napříč různými kategoriemi produktů, přičemž jejich průměrná hodnota dosáhla 23 %. Zákazníci, kteří měli zájem o nové oblečení, mohli využít ještě výhodnějších nabídek, neboť oděvy mohli nakoupit až o 34 % levněji. Pro ty, kdo měli zájem o nákup kosmetiky, byly slevy mírně nižší, a to okolo 21 %. Největší úspory však byly u nákupu hodinek, kde prodejci nabízeli nebývale vysoké slevy dosahující průměrně až 52 %.

Krása a zábava na prvním místě

Segment kosmetiky pokračuje v růstu, který byl patrný již v předchozím kvartále, kdy obrat meziročně vzrostl o 38 %. Podobný meziroční nárůst byl zaznamenán také na Black Friday - o 32 %. Z tohoto trendu je zřejmé, že čeští zákazníci začali více investovat do krásy a osobní péče. Zejména populární jsou e-shopy s luxusní a přírodní kosmetikou lokální výroby.

Pozadu nezůstalo ani oblečení, u kterého poptávka vzrostla o 20 %. Zájem byl zejména o kvalitní módní kousky za příznivé ceny, jako například o dámské šaty české výroby.

Avšak největší nárůst zaznamenal segment zábavy - o 110 %, což je primárně díky zvýšenému prodeji herních konzolí. Tento trend poukazuje na to, že Češi dávají přednost zážitkům a aktivitám, které jim poskytují příležitost k odpočinku a zábavě.

Češi stále více nakupují z pohodlí domova

Black Friday tak i v letošním roce zastal pozici významné obchodní události roku. „Je patrné, že čeští zákazníci si již zvykli nakupovat online a stále intenzivněji jej využívají. Přitom jsou stále vybíravější, pečlivě vyhledávají nejlepší nabídky a očekávají kvalitní služby. E-shopy, které chtějí stabilně růst, tak musí být schopny adaptovat se na potřeby a přání zákazníků, což se právě malým a středním obchodníkům daří,” uzavírá Huba s pozitivním výhledem do budoucnosti trhu e-commerce.

Zdroj: www.shoptet.cz

Další články

Další články od Shoptet

Shoptet Kampaně: Nový nástroj, který přibližuje e-shopy velkým hráčům

Shoptet Kampaně: Nový nástroj, který přibližuje e-shopy velkým hráčům

PRAHA - Online podnikatelé ušetří za marketing, zároveň si jednoduše poradí s reklamou. Česká e-shopová jednička společnost Shoptet totiž představila nový nástroj zvaný Kampaně. Díky němu e-shopaři ušetří náklady, které by vynaložili za externí marketingové agentury nebo externí specialisty.
| Shoptet
Češi investují do svého zdraví: vitaminy, proteiny a krabičkové diety jsou novým trendem

Češi investují do svého zdraví: vitaminy, proteiny a krabičkové diety jsou novým trendem

Praha - Češi stále častěji investují do diet a doplňků stravy jako jsou vitaminy či proteiny. Tento segment roste stabilně již několik let dvouciferným tempem, jak vyplývá ze statistik české e-shopové jedničky Shoptet. Společnost eviduje v online prodejích nárůst za letošní první kvartál v meziročním srovnání o celých 29 %.
| Shoptet
Ekonomické krizi navzdory: Shoptet vykázal rekordní výsledky

Ekonomické krizi navzdory: Shoptet vykázal rekordní výsledky

Praha – Malým a středně velkým podnikatelům v e-commerce se v loňském roce navzdory inflaci i turbulentním podmínkám v odvětví dařilo. To se pozitivně projevilo na hospodářských výsledcích české e-shopové jedničky Shoptet. Společnost dosáhla v loňském roce tržeb ve výši 580 milionů korun. V meziročním srovnání tak vzrostly o 40 %.
| Shoptet
Češi se předzásobují medvídky HHC

Češi se předzásobují medvídky HHC

Prodeje sladkostí s látkou HHC raketově rostou. Ještě před úplným zákazem tohoto zboží se Češi snaží předzásobit. Mnozí obchodníci jsou tak vyprodaní. Podle údajů společnosti Shoptet prodeje v tomto segmentu vzrostly za poslední týden o více než stovky procent.
| Shoptet
Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků

Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků

První sklad měl ve skříni, dnes je Vojtěch Sláma s firmou YOO.cz mezi předními hráči na trhu s erotickými pomůckami. E-shop YOO.cz, zaměřený na ženy a odvážné muže, si během krátké doby od svého spuštění v roce 2020 získal srdce tisíců zákazníků a nyní stabilně roste. S obratem přesahujícím 32 milionů korun a meziročním nárůstem tržeb o 34 % se YOO.cz stává lídrem na českém trhu s erotickými pomůckami.
| Shoptet
AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?

AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?

Umělá inteligence mění pravidla hry v e-commerce světě. Provozovatelé e-shopů mohou nyní těžit z řady výhod, které AI nabízí, ale měli by také být obezřetní z hlediska ochrany dat. Pokud máte e-shop a chcete AI efektivně využívat, tyhle informace by vám neměly uniknout.
| Shoptet
E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou

E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou

Přestože se český e-commerce trh potýkal s dvouletým poklesem, Shoptet, (největší provozovatel internetových obchodů s 37 000 českých, slovenských a maďarských zákazníků), hlásí za uplynulý rok pozitivní výsledky. V roce 2023 e-shopy dosáhly celkového obratu 66 miliard korun, což je o 16 % více, než tomu bylo v roce 2022, a jejich podíl na trhu v Česku stouplna 31 %.
| Shoptet
Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu

Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu

V roce 2017 se kamarádky Klára Nestěrová a Veronika Milá rozhodly založit společnost Líčírna s vizí přivést na český trh ty nejlepší světové značky kvalitní dekorativní kosmetiky. V současné době firma zaměstnává přibližně dvacet lidí a její tržby každým rokem vzrůstají o 20 %. Vedle expanze na mezinárodní trhy v letošním létě dosáhla Líčírna dalšího významného milníku – otevření vlastního exkluzivního kosmetického salonu.
| Shoptet
Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst

Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst

Black Friday se stává opravdovým svátkem pro milovníky slev a výhodných nákupů. Letošní rok nebyl výjimkou. Oproti loňskému roku zaznamenaly malé a středně velké obchody nárůst prodeje o 10 %, což svědčí o stále rostoucí popularitě nakupování z pohodlí domova. Obrat všech českých e-shopů, provozovaných na platformě Shoptet, dosáhl během jediného dne přibližně 300 milionů korun. Největší zájem měli Češi o volnočasové aktivity a kosmetiku.
| Shoptet
Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday

Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday

E-shopy se připravují na největší nákupní akce roku – Black Friday a Vánoce. Zákazníci se mohou těšit na rychlé, pohodlné a většinou cenově výhodnější nakupování. Online nákupy znamenají nejen pohodlí domova, ale také příležitost porovnat ceny a vybírat z mnohem širší nabídky zboží, než jakou nabízí kamenné obchody. I přesto je dobré při nakupování na internetu dodržovat několik základních pravidel.
| Shoptet