Prodeje sladkostí s látkou HHC raketově rostou. Ještě před úplným zákazem tohoto zboží se Češi snaží předzásobit. Mnozí obchodníci jsou tak vyprodaní. Podle údajů společnosti Shoptet prodeje v tomto segmentu vzrostly za poslední týden o více než stovky procent.
„Zákazníci se snaží předzásobit. Už jsme vyprodali 90 % skladových zásob a plánujeme představit nové produkty, které HHC obsahovat nebudou,” sdělil Lukáš Vaníček, jenž vlastní internetový obchod hhcpoint.cz. Podle něj došlo po vyhlášení zákazu došlo k prudkému zvýšení prodeje o 200 %.
Výprodejové kampaně výrazně ovlivnily tržby také e-shopu bongemia.cz, jehož majitel Štěpán Kafoněk. „Poptávka se od vládního nařízení zvýšila extrémně. Všechno zboží musíme zlikvidovat, a tak jsme spustili výprodejové kampaně, které naše tržby výrazně ovlivnily,” říká Kafoněk. “Naštěstí nejsme e-shop, který má živnost postavenou čistě na produktech s HHC, obchod bude pokračovat jako dříve, pouze vynecháme kontroverzní látku. Myslím si, že dlouhodobě nám tato nenadálá změna spíše pomůže,” dodal podnikatel.
Situace kolem zákazů a prodejů cukrovinek s látkou HHC ukazuje, jak je e-commerce prostředí proměnlivé. “Obchodníci se rychle přizpůsobují nové legislativě a obchodním příležitostem. Česká e-commerce je velmi dynamická. To platí obzvláště u malých a středně velkých obchodníků, kteří vynikají svou schopností rychle reagovat na nové výzvy,” uzavírá Samuel Huba, ředitel společnosti Shoptet.
Zdroj: www.shoptet.cz