dm··4 min

Sedm z deseti Češek zažívá bolesti. Po lécích většina sahá až při akutních potížích

PRŮZKUM

České Budějovice, 23.08.2023 – Kvalitní spánek, pravidelné preventivní prohlídky, odpočinek a žádné bolesti jsou důležité podmínky pro spokojený a zdravý život. Nový průzkum společnosti dm však ukazuje, že české ženy jich často nedosahují. Kvalitní spánek zažívá jen necelá třetina žen a každá pátá žena spí v průměru méně než šest hodin denně. Na preventivní prohlídky ženy nejčastěji chodí k zubaři a na gynekologii, ale u praktického lékaře se nechává preventivně vyšetřovat jen asi polovina z nich.

Sedm z deseti Češek zažívá bolesti. Po lécích většina sahá až při akutních potížích

Zdravý spánek je vzácnost

České ženy nejčastěji spí 6 až 7 hodin denně. Tuto variantu zvolila v aktuálním průzkumu zpracovaném agenturou STEM/MARK pro společnost dm téměř polovina oslovených. Čtvrtina žen uvedla, že spí v průměru 7 až 8 hodin denně, a téměř pětina žen se vyspí méně než 6 hodin za den. „Pokud se však bavíme o kvalitě spánku, nestačí jen dostatečný počet hodin. Velká skupina žen v průzkumu uvedla, že se v noci často budí a trpí nespavostí. Vydatný a kvalitní spánek má méně než třetina žen,“ komentuje výsledky průzkumu Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.

Nejčastěji na gynekologii a k zubaři

Kromě kvality spánku je důležitým faktorem pro spokojený život také péče o vlastní zdraví. Ignorování varovných příznaků a vynechávání preventivních prohlídek často vede k závažným zdravotním potížím. Ženy v průzkumu uváděly, že nejčastěji chodí na pravidelné prohlídky ke svému gynekologovi (83 procent) a k zubaři (81 procent). Ostatní lékařské specializace však spíše zanedbávají. Na preventivní vyšetření u praktického lékaře dochází jen 52 procent žen a k očnímu lékaři jen 43 procent.

Oproti tomu na užívání doplňků stravy myslí 9 z 10 žen. Nejčastěji volí hořčík a vitamíny C, B a D. Hlavním důvodem pro užívání doplňků stravy je ochrana zdraví, snaha cítit se lépe, případně snaha o lepší vzhled. Čtyřicet pět procent žen užívá jeden nebo více doplňků stravy alespoň jednou za den.

S bolestí žije 7 z 10 žen

S péčí o vlastní zdraví souvisí rovněž vnímání signálů, které tělo dává, pokud není vše v pořádku, nejčastěji ve formě bolesti. Z průzkumu vyplývá, že občasné bolesti zažívá 7 z 10 oslovených žen. Čtvrtina oslovených se s bolestmi potýká často, nejčastěji jde o věkovou kategorii nad čtyřicet pět let. „Zatímco mladší ženy uvádějí častěji menstruační bolesti a bolesti hlavy, starší ženy mají spíše problémy s klouby a pohybovým aparátem, se zády, páteří a také se svaly,“ upřesňuje Jiří Peroutka.

Pro tlumení bolesti používá 78 procent žen léky. Zbytek raději odpočívá, zkouší bylinné přípravky, alternativní medicínu nebo se snaží zahnat bolest protahováním a cvičením. Průzkum také ukázal, že ženy po klasických lécích sahají většinou až tehdy, když jsou potíže opravdu akutní. Jen 28 procent žen si bere léky už při prvních známkách bolesti.

V odpovědích na způsoby zvládání bolesti se projevil rozdíl mezi ženami, které aktuálně pečují o malé děti, a těmi ostatními. „Ženy bez dětí častěji uvádějí, že při bolesti volí raději odpočinek, zatímco ženy s malými dětmi do 10 let i přes bolest pokračují v běžných denních aktivitách,“ dodal Jiří Peroutka.

Průzkum viz PDF - Průzkumu se zúčastnilo celkem 502 osob ve věku od 18 do 64 let.

Zdroj: www.dm.cz

Zadavatel
dm

dm

Společnost dm drogerie markt s.r.o. je jedničkou na českém drogistickém trhu. Ve střední a jihovýchodní Evropě patří dm k největším drogistickým řetězcům. První prodejna mateřské společnosti dm Rakousko byla otevřena v roce 1976 v Linci. V České republice se první dm objevila roku 1993 v Českých Budějovicích. Dnes má dm Česká republika 246 prodejen po celé zemi a její centrála sídlí v Českých Budějovicích. Jednatelkami dm drogerie markt s.r.o. jsou paní Martina Horká a paní Markéta Kajabová.

Další články od dm

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun
dm

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační potřeby v hodnotě jeden milion korun daruje společnost dm organizacím pro boj s menstruační chudobou. V České republice je velká skupina žen, pro které jsou tyto potřeby drahé, a každý měsíc vyhlíží blížící se menstruaci s obavami. Podle dm by žádná žena neměla čelit tomu, že ji menstruace vyčlení z běžného života nebo donutí používat nehygienické alternativy.
Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci
dm

Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci

Symbolicky na Mezinárodní den menstruace, který připadá na 28. května, startuje nová kampaň dm na podporu ženského zdraví. Společnost dm si k této příležitosti nechala zpracovat rozsáhlý mezinárodní průzkum o ženském zdraví a menstruaci, který ukázal, že pro spoustu žen je obtížné o těchto tématech mluvit, přičemž naprosté většině z nich menstruace přináší stres, bolest a další nepříjemné pocity. Pro třetinu oslovených žen je navíc finanční zátěží. V následujícím období se proto dm zaměří na fyzické, duševní a emocionální zdraví žen s cílem zbavit menstruaci a její projevy nálepky tabuizovaného tématu.
Společnost dm posiluje logistickou síť. Otevřela velkoobjemový sklad v Ostředku
dm

Společnost dm posiluje logistickou síť. Otevřela velkoobjemový sklad v Ostředku

Společnost dm otevřela nový velkoobjemový sklad v Ostředku o rozloze 21 tisíc metrů čtverečních. Přesunula sem produkty z dosavadního skladu v Divišově, který už kapacitně přestával stačit. Nové distribuční centrum vzniklo v areálu Prologis Park Prague D1 Ostředek.
Společnost dm investuje do kvality rozvoje organizace i spolupracovníků. Zřizuje novou pozici ve všech svých prodejnách
dm

Společnost dm investuje do kvality rozvoje organizace i spolupracovníků. Zřizuje novou pozici ve všech svých prodejnách

Společnost dm změní od června 2024 strukturu pozic ve všech prodejnách dm v Česku. Pro zlepšení produktivity práce a zajištění hladkého chodu jednotlivých směn nově zavede pozici zástupce/zástupkyně vedoucí/ho prodejny. Změna se dotkne všech 256 českých prodejen dm.
3 otázky pro vizážistku k jarním trendům v líčení
dm

3 otázky pro vizážistku k jarním trendům v líčení

Jako podklad líčení volíme hydratační a rozjasňující krémy se SPF faktorem. Letošnímu roku vládne rozjasněný odlehčený vzhled, ke kterému vám pomůžou BB krémy a podkladové báze ve formě tintů a lehkých make-upů. Korektor používáme na lokální projasnění technikami vytvářejícími lifting. Trendy jsou stále krémové kontury a tvářenky. Lehké textury produktů ocení zejména zralá pleť, kde obzvlášť platí pravidlo méně je více.
Příroda jako nekonečný zdroj inspirace. V jarní kampani Beauty chce dm motivovat k pozitivním změnám
dm

Příroda jako nekonečný zdroj inspirace. V jarní kampani Beauty chce dm motivovat k pozitivním změnám

Společnost dm nechává v nové jarní kampani Beauty rozkvést fantazii. Kampaň se inspiruje přírodou a přináší barvy a nové nápady, které pomáhají vystoupit z každodenní šedi a stereotypu. Kromě dekorativní kosmetiky se zaměří na sortiment péče o pleť a pokožku, produkty se SPF i péči o vlasy. Součástí kampaně je výzva dm beauty challenge, ve které budou talentovaní make-up artisté soutěžit v napínavých duelech.
Druhý život použitých obalových fólií z prodejen dm: Česká firma z nich vyrábí pytle na odpad
dm

Druhý život použitých obalových fólií z prodejen dm: Česká firma z nich vyrábí pytle na odpad

Obalové fólie používané při přepravě zboží do prodejen společnosti dm drogerie markt nacházejí nové využití. Česká firma MATEO PACKING s.r.o je vykupuje jako sběrnou surovinu a vyrábí z nich pytle na odpadky. Tuto novinku z recyklovaného materiálu si pak mohou zákazníci koupit v prodejnách dm.
Společnost dm varuje před podvodnými nabídkami brigád
dm

Společnost dm varuje před podvodnými nabídkami brigád

Na sociálních sítích se objevují podvodné nabídky brigád pro společnost dm drogerie markt. Nejčastěji se jedná o roznos letáků nebo kompletaci obálek. Poznáte je zejména podle požadavků na elektronické zaslání kopie osobních dokladů a následné potvrzení elektronické platby.
Člověk ve středu zájmu. Společnost dm se připojuje ke Světovému dni sociální spravedlnosti
dm

Člověk ve středu zájmu. Společnost dm se připojuje ke Světovému dni sociální spravedlnosti

Na 20. února připadá Světový den sociální spravedlnosti, který vyhlásila OSN na podporu myšlenek rovných příležitostí, solidarity a respektu ve všech oblastech života. Společnost dm dlouhodobě upozorňuje na situaci znevýhodněných lidí ve společnosti. Podporuje projekty pomáhající lidem v nouzi, svou firemní kulturu zakládá na dialogu a diverzitu vnímá jako zdroj energie, kreativity a nových impulsů.
Jak potěšit svou lásku na Valentýna? Tipy na překvapení, která nezklamou
dm

Jak potěšit svou lásku na Valentýna? Tipy na překvapení, která nezklamou

Blíží se den svatého Valentýna, který s očekáváním vyhlížejí všichni zamilovaní. Oblíbený zimní svátek zasvěcený lásce, kdy se lidé vyznávají ze vzájemné náklonnosti a sdílejí radost. Ještě nevíte, jak drahou polovičku potěšit? Nechte se inspirovat a přichystejte překvapení v podobě společné romantické koupele, masáže nebo vlastnoručně připravené večeře.