dm··4 min

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

dm

dm

Společnost dm drogerie markt s.r.o. je jedničkou na českém drogistickém trhu. Ve střední a jihovýchodní Evropě patří dm k největším drogistickým řetězcům. První prodejna mateřské společnosti dm Rakousko byla otevřena v roce 1976 v Linci. V České republice se první dm objevila roku 1993 v Českých Budějovicích. Dnes má dm Česká republika 246 prodejen po celé zemi a její centrála sídlí v Českých Budějovicích. Jednatelkami dm drogerie markt s.r.o. jsou paní Martina Horká a paní Markéta Kajabová.

Tisková zpráva

Menstruační potřeby v hodnotě jeden milion korun daruje společnost dm organizacím pro boj s menstruační chudobou. V České republice je velká skupina žen, pro které jsou tyto potřeby drahé, a každý měsíc vyhlíží blížící se menstruaci s obavami. Podle dm by žádná žena neměla čelit tomu, že ji menstruace vyčlení z běžného života nebo donutí používat nehygienické alternativy.

Menstruační chudoba

Menstruace je přirozenou součástí života každé ženy. Každý měsíc přináší ženám nejen bolest nebo obavy z protečení, ale představuje také znatelnou finanční zátěž. V České republice jsou navíc menstruační potřeby zatíženy nejvyšší, tedy jedenadvacetiprocentní, daňovou sazbou, což jejich cenu ještě zvyšuje. Podle letošního průzkumu od společnosti Spectra pro dm je menstruace finančně náročná pro třetinu dotázaných žen v Česku.

„V dm zastáváme názor, že by se téma menstruační chudoby mělo stát veřejným, protože je důležité, aby všechny ženy a dívky měly přístup k menstruačním potřebám. Tyto potřeby jsou totiž pro menstruující ženy nutností, ne luxusem,“ říká Jiří Peroutka, manažer komunikace dm.

Jistota a důstojnost během menstruace

Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun organizacím Sola pomáhá a Člověk v tísni, které se řešením menstruační chudoby zabývají. Skrze Sola pomáhá bude pomoc využita na zajištění menstruačních balíčků do terénních služeb a na toalety nízkoprahových center v různých částech Česka. Prostřednictvím Člověka v tísni poputuje pomoc na zajištění menstruačních potřeb pro dívky ve školách ve vyloučených lokalitách.

„Menstruační chudoba v Česku ohrožuje 38 tisíc dívek ve věku 12 až 18 let. Stává se, že tyto dívky ve dnech menstruace zameškávají školu, protože si jejich rodiny nemohou dovolit nakoupit menstruační potřeby nebo jejich dostatečné množství. A proto jsme oslovili 61 škol v lokalitách, kde působíme a těm zprostředkujeme menstruační potřeby, které budou dívkám volně k dispozici po celý školní rok. Menstruace nemůže být překážkou školní docházky,“ popisuje Kristýna Bojić, manažerka projektu Reprodukční zdraví dívek a žen Člověka v tísni.

Menstruace není luxus

Organizace Sola pomáhá se věnuje tématu menstruační chudoby třetím rokem. Za tu dobu pomohla zajistit důstojnost během menstruace tisícům žen. Darované produkty pokryjí zásobu, díky které organizace zajistí 3 600 balíčků a pokryje 9 center sociálních služeb na celý rok. „Stále nás nepřestává překvapovat, jak často jsou menstruační potřeby nedostupné, a jakou radost ženám dělá, když se mohou spolehnout na jejich dostatek a kvalitu. Menstruace se neptá, zda se vám hodí nebo zda na ni zrovna máte. Není to luxus, jak se nám jednadvacetiprocentní DPH snaží naznačit,“ komentuje Lu Gregorová, zakladatelka Sola pomáhá.

Jednadvacetiprocentní daň v České republice představuje jednu z nejvyšších daní na menstruační potřeby v celé Evropě. V sousedním Polsku se zdaňují například 5 % sazbou DPH, v Německu 7 % a ve Velké Británii dokonce 0 % sazbou.

Menstruační chudoba je důležitým tématem aktuální kampaně dm. Aby upozornila na extrémně vysoké zdanění menstruačních potřeb, připravila pro své zákaznice a zákazníky netradiční eKupon na 21× více bodů, a to na nákup libovolného množství menstruačních kalhotek a kalíšků. Získají jej v kuponovém centru aplikace Moje dm vždy osmadvacátého dne v měsíci až do srpna. Tyto produkty zbytečně nezatěžují životní prostředí, a představují tak šetrnou a udržitelnou alternativu k běžným menstruačním potřebám.

Více informací o menstruační chudobě a kampani dm na podporu ženského zdraví naleznete na odkazech dm.cz/zenskezdravi a dm.cz/menstruacni-chudoba.

Zdroj: www.dm.cz

Další články

Další články od dm

Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm opět investuje do cen a nabízí zákazníkům ještě výhodnější nákupy než dosud. V těchto dnech spouští další vlnu zlevnění a od 29. srpna 2024 postupně sníží ceny u více než 1 600 produktů v prodejnách dm i online shopu dm.cz.
| dm
Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační potřeby v hodnotě jeden milion korun daruje společnost dm organizacím pro boj s menstruační chudobou. V České republice je velká skupina žen, pro které jsou tyto potřeby drahé, a každý měsíc vyhlíží blížící se menstruaci s obavami. Podle dm by žádná žena neměla čelit tomu, že ji menstruace vyčlení z běžného života nebo donutí používat nehygienické alternativy.
| dm
Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci

Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci

Symbolicky na Mezinárodní den menstruace, který připadá na 28. května, startuje nová kampaň dm na podporu ženského zdraví. Společnost dm si k této příležitosti nechala zpracovat rozsáhlý mezinárodní průzkum o ženském zdraví a menstruaci, který ukázal, že pro spoustu žen je obtížné o těchto tématech mluvit, přičemž naprosté většině z nich menstruace přináší stres, bolest a další nepříjemné pocity. Pro třetinu oslovených žen je navíc finanční zátěží. V následujícím období se proto dm zaměří na fyzické, duševní a emocionální zdraví žen s cílem zbavit menstruaci a její projevy nálepky tabuizovaného tématu.
| dm
Společnost dm posiluje logistickou síť. Otevřela velkoobjemový sklad v Ostředku

Společnost dm posiluje logistickou síť. Otevřela velkoobjemový sklad v Ostředku

Společnost dm otevřela nový velkoobjemový sklad v Ostředku o rozloze 21 tisíc metrů čtverečních. Přesunula sem produkty z dosavadního skladu v Divišově, který už kapacitně přestával stačit. Nové distribuční centrum vzniklo v areálu Prologis Park Prague D1 Ostředek.
| dm
Společnost dm investuje do kvality rozvoje organizace i spolupracovníků. Zřizuje novou pozici ve všech svých prodejnách

Společnost dm investuje do kvality rozvoje organizace i spolupracovníků. Zřizuje novou pozici ve všech svých prodejnách

Společnost dm změní od června 2024 strukturu pozic ve všech prodejnách dm v Česku. Pro zlepšení produktivity práce a zajištění hladkého chodu jednotlivých směn nově zavede pozici zástupce/zástupkyně vedoucí/ho prodejny. Změna se dotkne všech 256 českých prodejen dm.
| dm
3 otázky pro vizážistku k jarním trendům v líčení

3 otázky pro vizážistku k jarním trendům v líčení

Jako podklad líčení volíme hydratační a rozjasňující krémy se SPF faktorem. Letošnímu roku vládne rozjasněný odlehčený vzhled, ke kterému vám pomůžou BB krémy a podkladové báze ve formě tintů a lehkých make-upů. Korektor používáme na lokální projasnění technikami vytvářejícími lifting. Trendy jsou stále krémové kontury a tvářenky. Lehké textury produktů ocení zejména zralá pleť, kde obzvlášť platí pravidlo méně je více.
| dm
Příroda jako nekonečný zdroj inspirace. V jarní kampani Beauty chce dm motivovat k pozitivním změnám

Příroda jako nekonečný zdroj inspirace. V jarní kampani Beauty chce dm motivovat k pozitivním změnám

Společnost dm nechává v nové jarní kampani Beauty rozkvést fantazii. Kampaň se inspiruje přírodou a přináší barvy a nové nápady, které pomáhají vystoupit z každodenní šedi a stereotypu. Kromě dekorativní kosmetiky se zaměří na sortiment péče o pleť a pokožku, produkty se SPF i péči o vlasy. Součástí kampaně je výzva dm beauty challenge, ve které budou talentovaní make-up artisté soutěžit v napínavých duelech.
| dm
Druhý život použitých obalových fólií z prodejen dm: Česká firma z nich vyrábí pytle na odpad

Druhý život použitých obalových fólií z prodejen dm: Česká firma z nich vyrábí pytle na odpad

Obalové fólie používané při přepravě zboží do prodejen společnosti dm drogerie markt nacházejí nové využití. Česká firma MATEO PACKING s.r.o je vykupuje jako sběrnou surovinu a vyrábí z nich pytle na odpadky. Tuto novinku z recyklovaného materiálu si pak mohou zákazníci koupit v prodejnách dm.
| dm
Společnost dm varuje před podvodnými nabídkami brigád

Společnost dm varuje před podvodnými nabídkami brigád

Na sociálních sítích se objevují podvodné nabídky brigád pro společnost dm drogerie markt. Nejčastěji se jedná o roznos letáků nebo kompletaci obálek. Poznáte je zejména podle požadavků na elektronické zaslání kopie osobních dokladů a následné potvrzení elektronické platby.
| dm
Člověk ve středu zájmu. Společnost dm se připojuje ke Světovému dni sociální spravedlnosti

Člověk ve středu zájmu. Společnost dm se připojuje ke Světovému dni sociální spravedlnosti

Na 20. února připadá Světový den sociální spravedlnosti, který vyhlásila OSN na podporu myšlenek rovných příležitostí, solidarity a respektu ve všech oblastech života. Společnost dm dlouhodobě upozorňuje na situaci znevýhodněných lidí ve společnosti. Podporuje projekty pomáhající lidem v nouzi, svou firemní kulturu zakládá na dialogu a diverzitu vnímá jako zdroj energie, kreativity a nových impulsů.
| dm