dm··6 min

Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci

dm

dm

Společnost dm drogerie markt s.r.o. je jedničkou na českém drogistickém trhu. Ve střední a jihovýchodní Evropě patří dm k největším drogistickým řetězcům. První prodejna mateřské společnosti dm Rakousko byla otevřena v roce 1976 v Linci. V České republice se první dm objevila roku 1993 v Českých Budějovicích. Dnes má dm Česká republika 246 prodejen po celé zemi a její centrála sídlí v Českých Budějovicích. Jednatelkami dm drogerie markt s.r.o. jsou paní Martina Horká a paní Markéta Kajabová.

Tisková zpráva

Symbolicky na Mezinárodní den menstruace, který připadá na 28. května, startuje nová kampaň dm na podporu ženského zdraví. Společnost dm si k této příležitosti nechala zpracovat rozsáhlý mezinárodní průzkum o ženském zdraví a menstruaci, který ukázal, že pro spoustu žen je obtížné o těchto tématech mluvit, přičemž naprosté většině z nich menstruace přináší stres, bolest a další nepříjemné pocity. Pro třetinu oslovených žen je navíc finanční zátěží. V následujícím období se proto dm zaměří na fyzické, duševní a emocionální zdraví žen s cílem zbavit menstruaci a její projevy nálepky tabuizovaného tématu.

kampaň ženské zdravie

Téma ženského zdraví bývá ve společnosti často opomíjeno. Důvodem může být fakt, že řada žen má problém najít si čas na svoje potřeby, a také to, že otevřené diskuze o menstruaci, šestinedělí nebo menopauze jsou stále pro řadu lidí tabu. Společnost dm se domnívá, že si ženské zdraví zaslouží mnohem více pozornosti. Navazuje proto na svoji loňskou kampaň, ve které se jí podařilo zvýšit povědomí o klíčových otázkách fyzického i psychického zdraví žen.

„Během kampaně jsme spolupracovali s renomovanými odborníky a odbornicemi. Díky jednotné komunikaci na širokém spektru kanálů se nám podařilo nejen rozpoutat celospolečenskou debatu, ale také významně zvýšit povědomí o dm jako značce spojené s tématem ženského zdraví a zdravého životního stylu,“ popisuje Jiří Peroutka, manažer komunikace dm.

Průzkum: O menstruaci se mluví málo

Nedílnou součástí letošní kampaně se stal unikátní průzkum realizovaný agenturou Spectra v únoru a březnu tohoto roku. Jeho cílem bylo zjistit, jak se z pohledu žen k tomuto tématu staví společnost v jedenácti evropských zemích, a na základě získaných dat zvolit vhodné způsoby edukace a osvěty, které by přispěly k ukončení stigmatizace a tabuizace ženského zdraví. Osloveno bylo celkem 6 600 žen ve věku 16–50 let z České republiky, Slovenska, Rakouska, Maďarska, Slovinska, Chorvatska, Bosny a Hercegoviny, Srbska, Rumunska, Bulharska a Itálie.

Z pohledu dotázaných českých žen a dívek má v ČR téma ženského zdraví potenciál k tomu, aby mu byla věnována větší pozornost. Z výsledků vyplývá, že informovanost o menstruaci je pořád nízká, zejména podle mladší generace Češek. Polovina dotázaných ve věku do 30 let si myslí, že se o tématu menstruace mluví ve společnosti málo. Pouhých 6 % žen dokáže o menstruaci hovořit otevřeně.

Vysoké procento žen také každý měsíc pociťuje nepříjemné projevy s menstruací spojené. Během menstruace se 72 % Češek obává protečení a 60 % žen užívá léky proti bolesti. Přibližně polovina cítí v tomto období vyšší únavu a emocionální diskomfort. Pro třetinu dotázaných žen je menstruace finančně náročná.

Vysoké DPH na menstruační potřeby

Právě vysoké náklady na menstruační potřeby jsou důležitým tématem aktuální kampaně dm. „V dm zastáváme názor, že by se téma menstruační chudoby mělo stát veřejným, protože je důležité, aby všechny ženy a dívky měly přístup k menstruačním potřebám. Jsou totiž nutností, ne luxusem,“ říká Jiří Peroutka.

Pro své zákaznice a zákazníky proto dm připravila netradiční eKupon na 21× více bodů, a to na nákup libovolného množství menstruačních kalhotek a kalíšků. Proč právě 21? V České republice jsou menstruační potřeby zatížené 21% DPH, což představuje jednu z nejvyšších daní v celé Evropě. V sousedním Polsku se menstruační potřeby zdaňují například 5% sazbou DPH, v Německu 7% a ve Velké Británii dokonce 0% sazbou.

„V dm jsme se proto rozhodli alespoň symbolicky bojovat proti této dani. A jelikož má hormonální cyklus čtyři fáze a jeho průměrná délka je 28 dní, budou mít zákaznice a zákazníci eKupony k dispozici ve svém kuponovém centru v aplikaci Moje dm celkem čtyřikrát, a to vždy 28. května, 28. června, 28. července a 28. srpna,“ vysvětluje Jiří Peroutka. Menstruační kalhotky a menstruační kalíšky zbytečně nezatěžují životní prostředí, a představují tak šetrnou a udržitelnou alternativu k běžným menstruačním potřebám.

Zážitkové stánky představí správné použití kalíšků

Během léta v termínech od 6. do 12. června a od 13. do 16. června mohou zájemci a zájemkyně navštívit zážitkové stánky dm v pražských obchodních centrech NC Centrum Černý Most a Westfield Chodov. Ochotné hostesky jim zde vysvětlí, jak menstruační kalíšek správně používat a nabídnou rovněž něco dobrého k snědku.

„A protože budeme v letošní kampani bořit mýty spojené s ženským zdravím i sexualitou, objeví se zde i téma ženského orgasmu. Zákaznice a zákazníci tak například dostanou jako dárek vibrační kroužky a náprstky. Na stáncích pak budou k dostání edukační brožury, které čtenáře a čtenářky provedou celým hormonálním cyklem,“ dodává Jiří Peroutka.

Více informací o kampani dm na podporu ženského zdraví naleznete na odkazech dm.cz/zenskezdravi a dm.cz/menstruacni-chudoba.

Výsledky mezinárodního průzkumu i průzkumu pouze za ČR jsou dostupné ke stažení zde:

Zdroj: www.dm.cz

Další články

Další články od dm

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt TIERRA VERDE sprchový gel esence radosti pomeranč & lavandin 500 ml

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt TIERRA VERDE sprchový gel esence radosti pomeranč & lavandin 500 ml

České Budějovice, 24.10.2024. Produkty s šarží 05.10.2025 vykazují nadlimitní mikrobiologickou kontaminaci bakterií Lactobacillus Plantarum. Stahování se týká pouze výše uvedeného produktu. Ostatní šarže a jiné produkty značky TIERRA VERDE nejsou dotčeny. Čistě z preventivních důvodů a v zájmu preventivní ochrany spotřebitelů byl dotčený produkt okamžitě stažen z prodeje.
| dm
Bilance 2023/2024: Společnost dm investuje do cen, designu prodejen, technologií i udržitelné budoucnosti

Bilance 2023/2024: Společnost dm investuje do cen, designu prodejen, technologií i udržitelné budoucnosti

České Budějovice, 24.10.2024. V uplynulém obchodním roce (1. října 2023–30. září 2024) společnost dm drogerie markt opět výrazně investovala do své cenové pozice na trhu: v předchozích dvanácti měsících byl nárůst prodejních cen v nákupním koši dm opět nižší než inflace vyjádřená přírůstkem průměrného indexu spotřebitelských cen. Současně byly navýšeny investice do digitálních platforem a služeb, nového designu prodejen, udržitelných konceptů a spolupracovníků. Zákazníci tyto iniciativy ocenili nárůstem obratu o 11,12 %. Nad hranici 5 miliard eur (5,248 miliardy eur) se poprvé vyšplhal obrat zemí podskupiny dm, kterou tvoří mateřská společnost dm Rakousko spolu se svými dceřinými společnostmi dm Česká republika, dm Maďarsko, dm Slovensko, dm Slovinsko, dm Chorvatsko, dm Srbsko, dm Bosna a Hercegovina, dm Rumunsko, dm Bulharsko, dm Severní Makedonie a dm Itálie.
| dm
dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

České Budějovice, 09.10.2024. Z důvodu možné mikrobiologické kontaminace se nedoporučuje konzumace tohoto produktu. Zdravotní riziko je považováno za nízké, ale u citlivých jedinců, jako jsou malé děti, se mohou vyskytnout žaludeční a střevní potíže. Stahování se týká pouze výše uvedeného produktu s uvedenými daty minimální trvanlivosti. Ostatní data minimální trvanlivosti a jiné produkty značky babylove nejsou dotčeny. Čistě z preventivních důvodů a v zájmu preventivní ochrany spotřebitelů byl dotčený produkt okamžitě stažen z prodeje.
| dm
Zákaznice a zákazníci dm poslali do oblastí zasažených povodněmi 5 516 350 Kč, dm částku zaokrouhlila na 7 000 000 Kč

Zákaznice a zákazníci dm poslali do oblastí zasažených povodněmi 5 516 350 Kč, dm částku zaokrouhlila na 7 000 000 Kč

České Budějovice, 01.10.2024. Sociální odpovědnost je součástí filozofie dm a je vlastní i jejím zákazníkům. Ti měli možnost od 20. do 29. září přispět na sbírku SOS Povodně Česká republika organizace Člověk v tísni i prostřednictvím dm. Výzvu k pomoci vyslyšeli zákazníci ve všech 259 prodejnách dm po celé republice. Minimální výše příspěvku byla 50 Kč, maximální neomezená. Pomoc ze všech krajů jako výraz solidarity a podpory nyní směřuje do nejvíce postižených oblastí.
| dm
Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

S ohledem na aktuální povodně a jejich devastující dopad na postižené lokality se společnost dm rozhodla opět aktivně podpořit ty, kteří to nejvíce potřebují. V souladu s filozofií příkladného působení, pomoci a solidarity proto připravuje materiální a finanční pomoc v celkové výši 3,4 milionu Kč.
| dm
Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

České Budějovice, 17.09.2024. „Naše podpora zahrnuje materiální pomoc, kterou představuje více než 70 000 produktů, převážně z oblasti čisticích a úklidových prostředků, v celkové výši přibližně 2 miliony Kč. Produkty budeme distribuovat do postižených lokalit ve spolupráci s Potravinovými bankami a organizací Člověk v tísni. Dále jsme se rozhodli poskytnout finanční dar ve výši 1,4 milionu Kč, který stejně jako materiální pomoc rozdělíme mezi výše uvedené organizace. Věříme, že naše iniciativa přispěje k podpoře těch, kteří byli povodněmi zasaženi,“ uvádí Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.
| dm
Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache

Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache

Společnost dm opět rozšiřuje sortiment. Na trh uvádí dvě nové privátní značky z oblasti péče o matku a dítě a péče o pleť. Celkem devatenáct nových produktů vzniklo ve spolupráci s odbornicemi a rozšířilo portfolio stávajících 30 dm značek, které se vyznačují vysokou kvalitou za výhodnou cenu.
| dm
Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm opět investuje do cen a nabízí zákazníkům ještě výhodnější nákupy než dosud. V těchto dnech spouští další vlnu zlevnění a od 29. srpna 2024 postupně sníží ceny u více než 1 600 produktů v prodejnách dm i online shopu dm.cz.
| dm
Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

České Budějovice, 29.08.2024. Cenová politika dm je na českém trhu unikátní. Společnost zvolila strategii dlouhodobých cen, díky které mají zákazníci jistotu, že každé snížení ceny trvá minimálně čtyři měsíce, během nichž může dojít jedině k jejímu dalšímu snížení. Společnost se tak vymezuje proti nárazovým slevovým akcím, které využívají jiní prodejci.
| dm
Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační potřeby v hodnotě jeden milion korun daruje společnost dm organizacím pro boj s menstruační chudobou. V České republice je velká skupina žen, pro které jsou tyto potřeby drahé, a každý měsíc vyhlíží blížící se menstruaci s obavami. Podle dm by žádná žena neměla čelit tomu, že ji menstruace vyčlení z běžného života nebo donutí používat nehygienické alternativy.
| dm