dm··6 min

Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci

dm

dm

Společnost dm drogerie markt s.r.o. je jedničkou na českém drogistickém trhu. Ve střední a jihovýchodní Evropě patří dm k největším drogistickým řetězcům. První prodejna mateřské společnosti dm Rakousko byla otevřena v roce 1976 v Linci. V České republice se první dm objevila roku 1993 v Českých Budějovicích. Dnes má dm Česká republika 246 prodejen po celé zemi a její centrála sídlí v Českých Budějovicích. Jednatelkami dm drogerie markt s.r.o. jsou paní Martina Horká a paní Markéta Kajabová.

Tisková zpráva

Symbolicky na Mezinárodní den menstruace, který připadá na 28. května, startuje nová kampaň dm na podporu ženského zdraví. Společnost dm si k této příležitosti nechala zpracovat rozsáhlý mezinárodní průzkum o ženském zdraví a menstruaci, který ukázal, že pro spoustu žen je obtížné o těchto tématech mluvit, přičemž naprosté většině z nich menstruace přináší stres, bolest a další nepříjemné pocity. Pro třetinu oslovených žen je navíc finanční zátěží. V následujícím období se proto dm zaměří na fyzické, duševní a emocionální zdraví žen s cílem zbavit menstruaci a její projevy nálepky tabuizovaného tématu.

kampaň ženské zdravie

Téma ženského zdraví bývá ve společnosti často opomíjeno. Důvodem může být fakt, že řada žen má problém najít si čas na svoje potřeby, a také to, že otevřené diskuze o menstruaci, šestinedělí nebo menopauze jsou stále pro řadu lidí tabu. Společnost dm se domnívá, že si ženské zdraví zaslouží mnohem více pozornosti. Navazuje proto na svoji loňskou kampaň, ve které se jí podařilo zvýšit povědomí o klíčových otázkách fyzického i psychického zdraví žen.

„Během kampaně jsme spolupracovali s renomovanými odborníky a odbornicemi. Díky jednotné komunikaci na širokém spektru kanálů se nám podařilo nejen rozpoutat celospolečenskou debatu, ale také významně zvýšit povědomí o dm jako značce spojené s tématem ženského zdraví a zdravého životního stylu,“ popisuje Jiří Peroutka, manažer komunikace dm.

Průzkum: O menstruaci se mluví málo

Nedílnou součástí letošní kampaně se stal unikátní průzkum realizovaný agenturou Spectra v únoru a březnu tohoto roku. Jeho cílem bylo zjistit, jak se z pohledu žen k tomuto tématu staví společnost v jedenácti evropských zemích, a na základě získaných dat zvolit vhodné způsoby edukace a osvěty, které by přispěly k ukončení stigmatizace a tabuizace ženského zdraví. Osloveno bylo celkem 6 600 žen ve věku 16–50 let z České republiky, Slovenska, Rakouska, Maďarska, Slovinska, Chorvatska, Bosny a Hercegoviny, Srbska, Rumunska, Bulharska a Itálie.

Z pohledu dotázaných českých žen a dívek má v ČR téma ženského zdraví potenciál k tomu, aby mu byla věnována větší pozornost. Z výsledků vyplývá, že informovanost o menstruaci je pořád nízká, zejména podle mladší generace Češek. Polovina dotázaných ve věku do 30 let si myslí, že se o tématu menstruace mluví ve společnosti málo. Pouhých 6 % žen dokáže o menstruaci hovořit otevřeně.

Vysoké procento žen také každý měsíc pociťuje nepříjemné projevy s menstruací spojené. Během menstruace se 72 % Češek obává protečení a 60 % žen užívá léky proti bolesti. Přibližně polovina cítí v tomto období vyšší únavu a emocionální diskomfort. Pro třetinu dotázaných žen je menstruace finančně náročná.

Vysoké DPH na menstruační potřeby

Právě vysoké náklady na menstruační potřeby jsou důležitým tématem aktuální kampaně dm. „V dm zastáváme názor, že by se téma menstruační chudoby mělo stát veřejným, protože je důležité, aby všechny ženy a dívky měly přístup k menstruačním potřebám. Jsou totiž nutností, ne luxusem,“ říká Jiří Peroutka.

Pro své zákaznice a zákazníky proto dm připravila netradiční eKupon na 21× více bodů, a to na nákup libovolného množství menstruačních kalhotek a kalíšků. Proč právě 21? V České republice jsou menstruační potřeby zatížené 21% DPH, což představuje jednu z nejvyšších daní v celé Evropě. V sousedním Polsku se menstruační potřeby zdaňují například 5% sazbou DPH, v Německu 7% a ve Velké Británii dokonce 0% sazbou.

„V dm jsme se proto rozhodli alespoň symbolicky bojovat proti této dani. A jelikož má hormonální cyklus čtyři fáze a jeho průměrná délka je 28 dní, budou mít zákaznice a zákazníci eKupony k dispozici ve svém kuponovém centru v aplikaci Moje dm celkem čtyřikrát, a to vždy 28. května, 28. června, 28. července a 28. srpna,“ vysvětluje Jiří Peroutka. Menstruační kalhotky a menstruační kalíšky zbytečně nezatěžují životní prostředí, a představují tak šetrnou a udržitelnou alternativu k běžným menstruačním potřebám.

Zážitkové stánky představí správné použití kalíšků

Během léta v termínech od 6. do 12. června a od 13. do 16. června mohou zájemci a zájemkyně navštívit zážitkové stánky dm v pražských obchodních centrech NC Centrum Černý Most a Westfield Chodov. Ochotné hostesky jim zde vysvětlí, jak menstruační kalíšek správně používat a nabídnou rovněž něco dobrého k snědku.

„A protože budeme v letošní kampani bořit mýty spojené s ženským zdravím i sexualitou, objeví se zde i téma ženského orgasmu. Zákaznice a zákazníci tak například dostanou jako dárek vibrační kroužky a náprstky. Na stáncích pak budou k dostání edukační brožury, které čtenáře a čtenářky provedou celým hormonálním cyklem,“ dodává Jiří Peroutka.

Více informací o kampani dm na podporu ženského zdraví naleznete na odkazech dm.cz/zenskezdravi a dm.cz/menstruacni-chudoba.

Výsledky mezinárodního průzkumu i průzkumu pouze za ČR jsou dostupné ke stažení zde:

Zdroj: www.dm.cz

Další články

Další články od dm

Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm opět investuje do cen a nabízí zákazníkům ještě výhodnější nákupy než dosud. V těchto dnech spouští další vlnu zlevnění a od 29. srpna 2024 postupně sníží ceny u více než 1 600 produktů v prodejnách dm i online shopu dm.cz.
| dm
Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační potřeby v hodnotě jeden milion korun daruje společnost dm organizacím pro boj s menstruační chudobou. V České republice je velká skupina žen, pro které jsou tyto potřeby drahé, a každý měsíc vyhlíží blížící se menstruaci s obavami. Podle dm by žádná žena neměla čelit tomu, že ji menstruace vyčlení z běžného života nebo donutí používat nehygienické alternativy.
| dm
Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci

Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci

Symbolicky na Mezinárodní den menstruace, který připadá na 28. května, startuje nová kampaň dm na podporu ženského zdraví. Společnost dm si k této příležitosti nechala zpracovat rozsáhlý mezinárodní průzkum o ženském zdraví a menstruaci, který ukázal, že pro spoustu žen je obtížné o těchto tématech mluvit, přičemž naprosté většině z nich menstruace přináší stres, bolest a další nepříjemné pocity. Pro třetinu oslovených žen je navíc finanční zátěží. V následujícím období se proto dm zaměří na fyzické, duševní a emocionální zdraví žen s cílem zbavit menstruaci a její projevy nálepky tabuizovaného tématu.
| dm
Společnost dm posiluje logistickou síť. Otevřela velkoobjemový sklad v Ostředku

Společnost dm posiluje logistickou síť. Otevřela velkoobjemový sklad v Ostředku

Společnost dm otevřela nový velkoobjemový sklad v Ostředku o rozloze 21 tisíc metrů čtverečních. Přesunula sem produkty z dosavadního skladu v Divišově, který už kapacitně přestával stačit. Nové distribuční centrum vzniklo v areálu Prologis Park Prague D1 Ostředek.
| dm
Společnost dm investuje do kvality rozvoje organizace i spolupracovníků. Zřizuje novou pozici ve všech svých prodejnách

Společnost dm investuje do kvality rozvoje organizace i spolupracovníků. Zřizuje novou pozici ve všech svých prodejnách

Společnost dm změní od června 2024 strukturu pozic ve všech prodejnách dm v Česku. Pro zlepšení produktivity práce a zajištění hladkého chodu jednotlivých směn nově zavede pozici zástupce/zástupkyně vedoucí/ho prodejny. Změna se dotkne všech 256 českých prodejen dm.
| dm
3 otázky pro vizážistku k jarním trendům v líčení

3 otázky pro vizážistku k jarním trendům v líčení

Jako podklad líčení volíme hydratační a rozjasňující krémy se SPF faktorem. Letošnímu roku vládne rozjasněný odlehčený vzhled, ke kterému vám pomůžou BB krémy a podkladové báze ve formě tintů a lehkých make-upů. Korektor používáme na lokální projasnění technikami vytvářejícími lifting. Trendy jsou stále krémové kontury a tvářenky. Lehké textury produktů ocení zejména zralá pleť, kde obzvlášť platí pravidlo méně je více.
| dm
Příroda jako nekonečný zdroj inspirace. V jarní kampani Beauty chce dm motivovat k pozitivním změnám

Příroda jako nekonečný zdroj inspirace. V jarní kampani Beauty chce dm motivovat k pozitivním změnám

Společnost dm nechává v nové jarní kampani Beauty rozkvést fantazii. Kampaň se inspiruje přírodou a přináší barvy a nové nápady, které pomáhají vystoupit z každodenní šedi a stereotypu. Kromě dekorativní kosmetiky se zaměří na sortiment péče o pleť a pokožku, produkty se SPF i péči o vlasy. Součástí kampaně je výzva dm beauty challenge, ve které budou talentovaní make-up artisté soutěžit v napínavých duelech.
| dm
Druhý život použitých obalových fólií z prodejen dm: Česká firma z nich vyrábí pytle na odpad

Druhý život použitých obalových fólií z prodejen dm: Česká firma z nich vyrábí pytle na odpad

Obalové fólie používané při přepravě zboží do prodejen společnosti dm drogerie markt nacházejí nové využití. Česká firma MATEO PACKING s.r.o je vykupuje jako sběrnou surovinu a vyrábí z nich pytle na odpadky. Tuto novinku z recyklovaného materiálu si pak mohou zákazníci koupit v prodejnách dm.
| dm
Společnost dm varuje před podvodnými nabídkami brigád

Společnost dm varuje před podvodnými nabídkami brigád

Na sociálních sítích se objevují podvodné nabídky brigád pro společnost dm drogerie markt. Nejčastěji se jedná o roznos letáků nebo kompletaci obálek. Poznáte je zejména podle požadavků na elektronické zaslání kopie osobních dokladů a následné potvrzení elektronické platby.
| dm
Člověk ve středu zájmu. Společnost dm se připojuje ke Světovému dni sociální spravedlnosti

Člověk ve středu zájmu. Společnost dm se připojuje ke Světovému dni sociální spravedlnosti

Na 20. února připadá Světový den sociální spravedlnosti, který vyhlásila OSN na podporu myšlenek rovných příležitostí, solidarity a respektu ve všech oblastech života. Společnost dm dlouhodobě upozorňuje na situaci znevýhodněných lidí ve společnosti. Podporuje projekty pomáhající lidem v nouzi, svou firemní kulturu zakládá na dialogu a diverzitu vnímá jako zdroj energie, kreativity a nových impulsů.
| dm