dm··4 min

Společnost dm uvádí vlastní produkty neutrální k životnímu prostředí, nesou označení Pro Climate

Nová řada produktů kompenzuje dopady svého životního cyklu

Společnost dm drogerie markt vyvinula ve spolupráci s Technickou univerzitou v Berlíně jedinečný přístup k výrobě drogistických produktů, které jsou nejen klimaticky neutrální, ale také neutrální k životnímu prostředí. Negativní dopady na životní prostředí při jejich produkci a likvidaci byly během vývoje pečlivě analyzovány, sníženy a kompenzovány kromě emisí CO i v dalších čtyřech oblastech souvisejících s životním cyklem produktů. To umožňuje tyto produkty vyrábět s co nejlepší možnou ekobilancí. Novou řadu nazvala dm drogerie Pro Climate a dočkají se jí privátní značky jako alverde, Denkmit, Jessa, SUNDANCE či Sanft&Sicher. V první fázi bude na český trh postupně uvedeno hned 14 produktů neutrálních k životnímu prostředí.

Společnost dm drogerie si dala za cíl podpořit vhodné podmínky pro život budoucích generací a věří, že se v této oblasti stane průkopníkem nejen mezi drogeriemi na českém i evropském trhu. Toho chce společnost dosáhnout například právě pomocí zařazení produktů se sníženým dopadem na životní prostředí a také jejich zvýhodněnou prezentací. Nejedná se ale zdaleka o první kroky, již v minulosti se dm uchýlila ke snížení spotřeby plastů a naopak zvýšení podílu recyklovaného materiálu v obalech, zavedení širší nabídky tuhých produktů v papírových krabičkách a zařazení plnicích stanic na ekodrogerii do prodejen.

„O ekologický vývoj produktů usilujeme dlouhodobě. Nyní se nám podařilo po velkém počtu jednotlivých výrobků vytvořit celou produktovou řadu, která je neutrální k životnímu prostředí,“ popisuje Martina Horká, jednatelka společnosti dm. „Nevyhnutelné dopady výroby a likvidace produktů na životní prostředí kompenzujeme v pěti kategoriích: klimatická změna, eutrofizace, okyselování, oxidační smog a narušování ozonové vrstvy. Prostřednictvím projektů obnovy přírodních zdrojů tak přispíváme k vyrovnání ekologické bilance. Tím jsou naše produkty neutrální k životnímu prostředí a přispívají i k jeho ochraně,“ dodává Horká.

Komplexní analýza životního cyklu produktů

Oproti klimaticky neutrálním produktům kompenzujícím pouze emise CO kompenzují Pro Climate produkty neutrální k životnímu prostředí dopady hned v pěti oblastech, které vznikají během celého životního cyklu produktu – od získávání suroviny přes výrobu a distribuci produktu až po jeho likvidaci. „Dopad na životní prostředí snižujeme v nejvyšší možné míře již při vývoji produktů optimalizací výrobního procesu. Zohledňujeme i výběr použitých přísad nebo složení obalů,“ vysvětluje vědecký přístup profesor Matthias Finkbeiner z Technické univerzity v Berlíně.

Aby byly kompenzovány nevyhnutelné dopady výroby a likvidace produktů na životní prostředí, vypočítávají se pro každý produkt environmentální náklady. Výslednou částku investuje dm do několika oblastí v Německu, které byly negativně ovlivněny průmyslovou činností nebo těžbou. Kompenzační společnost HeimatERBE tyto oblasti spravuje a revitalizuje, případně co nejlépe zhodnocuje.

Z dlouhodobého hlediska tak vznikají ekologicky cenné biotopy, které pomáhají podporovat biologickou rozmanitost a vyrovnávat se s dopady klimatických změn.

„Pokud se nám podaří přesvědčit zákazníky, aby používali produkty Pro Climate neutrální k životnímu prostředí, budeme moci zahájit kompenzační projekty i v dalších zemích,“ uzavírá téma ambiciózního konceptu Martina Horká.

K tématu Pro Climate se více dozvíte na dm.cz/proclimate.

Zdroj: www.dm.cz

Zadavatel
dm

dm

Společnost dm drogerie markt s.r.o. je jedničkou na českém drogistickém trhu. Ve střední a jihovýchodní Evropě patří dm k největším drogistickým řetězcům. První prodejna mateřské společnosti dm Rakousko byla otevřena v roce 1976 v Linci. V České republice se první dm objevila roku 1993 v Českých Budějovicích. Dnes má dm Česká republika 246 prodejen po celé zemi a její centrála sídlí v Českých Budějovicích. Jednatelkami dm drogerie markt s.r.o. jsou paní Martina Horká a paní Markéta Kajabová.

Další články od dm

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun
dm

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační potřeby v hodnotě jeden milion korun daruje společnost dm organizacím pro boj s menstruační chudobou. V České republice je velká skupina žen, pro které jsou tyto potřeby drahé, a každý měsíc vyhlíží blížící se menstruaci s obavami. Podle dm by žádná žena neměla čelit tomu, že ji menstruace vyčlení z běžného života nebo donutí používat nehygienické alternativy.
Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci
dm

Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci

Symbolicky na Mezinárodní den menstruace, který připadá na 28. května, startuje nová kampaň dm na podporu ženského zdraví. Společnost dm si k této příležitosti nechala zpracovat rozsáhlý mezinárodní průzkum o ženském zdraví a menstruaci, který ukázal, že pro spoustu žen je obtížné o těchto tématech mluvit, přičemž naprosté většině z nich menstruace přináší stres, bolest a další nepříjemné pocity. Pro třetinu oslovených žen je navíc finanční zátěží. V následujícím období se proto dm zaměří na fyzické, duševní a emocionální zdraví žen s cílem zbavit menstruaci a její projevy nálepky tabuizovaného tématu.
Společnost dm posiluje logistickou síť. Otevřela velkoobjemový sklad v Ostředku
dm

Společnost dm posiluje logistickou síť. Otevřela velkoobjemový sklad v Ostředku

Společnost dm otevřela nový velkoobjemový sklad v Ostředku o rozloze 21 tisíc metrů čtverečních. Přesunula sem produkty z dosavadního skladu v Divišově, který už kapacitně přestával stačit. Nové distribuční centrum vzniklo v areálu Prologis Park Prague D1 Ostředek.
Společnost dm investuje do kvality rozvoje organizace i spolupracovníků. Zřizuje novou pozici ve všech svých prodejnách
dm

Společnost dm investuje do kvality rozvoje organizace i spolupracovníků. Zřizuje novou pozici ve všech svých prodejnách

Společnost dm změní od června 2024 strukturu pozic ve všech prodejnách dm v Česku. Pro zlepšení produktivity práce a zajištění hladkého chodu jednotlivých směn nově zavede pozici zástupce/zástupkyně vedoucí/ho prodejny. Změna se dotkne všech 256 českých prodejen dm.
3 otázky pro vizážistku k jarním trendům v líčení
dm

3 otázky pro vizážistku k jarním trendům v líčení

Jako podklad líčení volíme hydratační a rozjasňující krémy se SPF faktorem. Letošnímu roku vládne rozjasněný odlehčený vzhled, ke kterému vám pomůžou BB krémy a podkladové báze ve formě tintů a lehkých make-upů. Korektor používáme na lokální projasnění technikami vytvářejícími lifting. Trendy jsou stále krémové kontury a tvářenky. Lehké textury produktů ocení zejména zralá pleť, kde obzvlášť platí pravidlo méně je více.
Příroda jako nekonečný zdroj inspirace. V jarní kampani Beauty chce dm motivovat k pozitivním změnám
dm

Příroda jako nekonečný zdroj inspirace. V jarní kampani Beauty chce dm motivovat k pozitivním změnám

Společnost dm nechává v nové jarní kampani Beauty rozkvést fantazii. Kampaň se inspiruje přírodou a přináší barvy a nové nápady, které pomáhají vystoupit z každodenní šedi a stereotypu. Kromě dekorativní kosmetiky se zaměří na sortiment péče o pleť a pokožku, produkty se SPF i péči o vlasy. Součástí kampaně je výzva dm beauty challenge, ve které budou talentovaní make-up artisté soutěžit v napínavých duelech.
Druhý život použitých obalových fólií z prodejen dm: Česká firma z nich vyrábí pytle na odpad
dm

Druhý život použitých obalových fólií z prodejen dm: Česká firma z nich vyrábí pytle na odpad

Obalové fólie používané při přepravě zboží do prodejen společnosti dm drogerie markt nacházejí nové využití. Česká firma MATEO PACKING s.r.o je vykupuje jako sběrnou surovinu a vyrábí z nich pytle na odpadky. Tuto novinku z recyklovaného materiálu si pak mohou zákazníci koupit v prodejnách dm.
Společnost dm varuje před podvodnými nabídkami brigád
dm

Společnost dm varuje před podvodnými nabídkami brigád

Na sociálních sítích se objevují podvodné nabídky brigád pro společnost dm drogerie markt. Nejčastěji se jedná o roznos letáků nebo kompletaci obálek. Poznáte je zejména podle požadavků na elektronické zaslání kopie osobních dokladů a následné potvrzení elektronické platby.
Člověk ve středu zájmu. Společnost dm se připojuje ke Světovému dni sociální spravedlnosti
dm

Člověk ve středu zájmu. Společnost dm se připojuje ke Světovému dni sociální spravedlnosti

Na 20. února připadá Světový den sociální spravedlnosti, který vyhlásila OSN na podporu myšlenek rovných příležitostí, solidarity a respektu ve všech oblastech života. Společnost dm dlouhodobě upozorňuje na situaci znevýhodněných lidí ve společnosti. Podporuje projekty pomáhající lidem v nouzi, svou firemní kulturu zakládá na dialogu a diverzitu vnímá jako zdroj energie, kreativity a nových impulsů.
Jak potěšit svou lásku na Valentýna? Tipy na překvapení, která nezklamou
dm

Jak potěšit svou lásku na Valentýna? Tipy na překvapení, která nezklamou

Blíží se den svatého Valentýna, který s očekáváním vyhlížejí všichni zamilovaní. Oblíbený zimní svátek zasvěcený lásce, kdy se lidé vyznávají ze vzájemné náklonnosti a sdílejí radost. Ještě nevíte, jak drahou polovičku potěšit? Nechte se inspirovat a přichystejte překvapení v podobě společné romantické koupele, masáže nebo vlastnoručně připravené večeře.