dm··4 min

Společnost dm dává šanci nevyužitým surovinám. Uvádí značku no planet b z upcyklovaných ingrediencí

no planet b nově v prodejnách dm

Planeta Země je pouze jedna. O to ohleduplněji bychom se k ní měli chovat. S takovým poselstvím přichází na trh nová značka no planet b, jejíž první produkty mohou zákazníci koupit v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a na online shopu dm.cz od 15. září. Počet dostupných výrobků se bude postupně rozšiřovat. Na vývoji této přírodní kosmetiky se podíleli odborníci z dm drogerie a k výrobě použili suroviny, které jsou v jiných odvětvích, například v potravinářství, často považovány za již nepotřebné. V produktech no planet b tak nacházejí využití například broskve, které nedorostly do požadované velikosti, grepová kůra či olej ze semen borůvek.

Společnost dm drogerie rozšiřuje nabídku produktů, které jsou šetrné k životnímu prostředí. Nová kooperantská značka no planet b zahrnuje produkty vyrobené z již nepotřebných surovin, tedy metodou takzvané upcyklace.

„Produkty značky no planet b mění naši představu o tom, co je již nevyužitelná ingredience či surovina. Tam, kde by jiní uvažovali o odpadu, uvažujeme my o zdroji. Je to podobné, jako když například z lahve od nápoje uděláme vázu. Zužitkujeme ji pro něco nového. Je důležité uvědomit si, že přírodní zdroje jsou příliš cenné na to, abychom jimi plýtvali,“ komentuje zavedení nové značky Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.

Produkty jsou minimálně z 94 procent přírodního původu

Výběr vhodných surovin pro upcyklaci je stále omezený, ale díky ochotě výrobců zkoušet nové způsoby výroby přírodní kosmetiky se na trhu otevírá stále více možností. Všechny produkty no planet b tak obsahují složky, které jsou z 94 až 99 procent přírodního původu. Zároveň jsou z 85 až 98 procent dobře biologicky odbouratelné.

Ve výrobcích z řady no planet b se tak používají například plevele, divoké květiny, a dokonce i zbytky z potravinářského průmyslu, které stále představují plnohodnotný zdroj pečujících složek. „Na zmar nepřijde například šťáva z jablek, grepová kůra nebo také malá jádra mandlí či opadané třešňové květy,“ říká Peroutka. „Aby značka mohla používat co nejvíce upcyklovaných surovin, musela se vzdát možnosti získat pro produkty certifikaci přírodní kosmetiky. Všechny upcyklované ingredience nicméně splňují požadavky EU pro složky kosmetických výrobků,“ dodává.

Na pultech se objeví 12 výrobků

Do vývoje a podoby produktů no planet b se zapojili i mladí učni a stážisté ze společnosti dm. Na zadní stranu obalu produktů mohli mladí němečtí spolupracovníci nechat zvěčnit svou podobu a připojit vzkaz. „Značka bývala již v minulosti součástí nabídky německých prodejen dm, jsme proto rádi, že se nyní dostala také na český trh. Zákazníci produkty poznají díky neotřelému a barevnému designu obalů, které jsou vyrobené z recyklovatelného materiálu,“ dodává Peroutka.

V nabídce dm drogerie je aktuálně dvanáct produktů. Jedná se o šampon a balzám na vlasy, tekuté mýdlo, sprchový gel, tuhý šampon a tuhé mýdlo v různých vůních a z různých ingrediencí. Ve sprchových gelech a produktech vlasové péče jsou použity pouze látky rostlinného původu. Neobsahují parabeny, silikony, barviva ani mikroplasty.

Zdroj: www.dm.cz

Zadavatel
dm

dm

Společnost dm drogerie markt s.r.o. je jedničkou na českém drogistickém trhu. Ve střední a jihovýchodní Evropě patří dm k největším drogistickým řetězcům. První prodejna mateřské společnosti dm Rakousko byla otevřena v roce 1976 v Linci. V České republice se první dm objevila roku 1993 v Českých Budějovicích. Dnes má dm Česká republika 246 prodejen po celé zemi a její centrála sídlí v Českých Budějovicích. Jednatelkami dm drogerie markt s.r.o. jsou paní Martina Horká a paní Markéta Kajabová.

Další články od dm

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun
dm

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační potřeby v hodnotě jeden milion korun daruje společnost dm organizacím pro boj s menstruační chudobou. V České republice je velká skupina žen, pro které jsou tyto potřeby drahé, a každý měsíc vyhlíží blížící se menstruaci s obavami. Podle dm by žádná žena neměla čelit tomu, že ji menstruace vyčlení z běžného života nebo donutí používat nehygienické alternativy.
Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci
dm

Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci

Symbolicky na Mezinárodní den menstruace, který připadá na 28. května, startuje nová kampaň dm na podporu ženského zdraví. Společnost dm si k této příležitosti nechala zpracovat rozsáhlý mezinárodní průzkum o ženském zdraví a menstruaci, který ukázal, že pro spoustu žen je obtížné o těchto tématech mluvit, přičemž naprosté většině z nich menstruace přináší stres, bolest a další nepříjemné pocity. Pro třetinu oslovených žen je navíc finanční zátěží. V následujícím období se proto dm zaměří na fyzické, duševní a emocionální zdraví žen s cílem zbavit menstruaci a její projevy nálepky tabuizovaného tématu.
Společnost dm posiluje logistickou síť. Otevřela velkoobjemový sklad v Ostředku
dm

Společnost dm posiluje logistickou síť. Otevřela velkoobjemový sklad v Ostředku

Společnost dm otevřela nový velkoobjemový sklad v Ostředku o rozloze 21 tisíc metrů čtverečních. Přesunula sem produkty z dosavadního skladu v Divišově, který už kapacitně přestával stačit. Nové distribuční centrum vzniklo v areálu Prologis Park Prague D1 Ostředek.
Společnost dm investuje do kvality rozvoje organizace i spolupracovníků. Zřizuje novou pozici ve všech svých prodejnách
dm

Společnost dm investuje do kvality rozvoje organizace i spolupracovníků. Zřizuje novou pozici ve všech svých prodejnách

Společnost dm změní od června 2024 strukturu pozic ve všech prodejnách dm v Česku. Pro zlepšení produktivity práce a zajištění hladkého chodu jednotlivých směn nově zavede pozici zástupce/zástupkyně vedoucí/ho prodejny. Změna se dotkne všech 256 českých prodejen dm.
3 otázky pro vizážistku k jarním trendům v líčení
dm

3 otázky pro vizážistku k jarním trendům v líčení

Jako podklad líčení volíme hydratační a rozjasňující krémy se SPF faktorem. Letošnímu roku vládne rozjasněný odlehčený vzhled, ke kterému vám pomůžou BB krémy a podkladové báze ve formě tintů a lehkých make-upů. Korektor používáme na lokální projasnění technikami vytvářejícími lifting. Trendy jsou stále krémové kontury a tvářenky. Lehké textury produktů ocení zejména zralá pleť, kde obzvlášť platí pravidlo méně je více.
Příroda jako nekonečný zdroj inspirace. V jarní kampani Beauty chce dm motivovat k pozitivním změnám
dm

Příroda jako nekonečný zdroj inspirace. V jarní kampani Beauty chce dm motivovat k pozitivním změnám

Společnost dm nechává v nové jarní kampani Beauty rozkvést fantazii. Kampaň se inspiruje přírodou a přináší barvy a nové nápady, které pomáhají vystoupit z každodenní šedi a stereotypu. Kromě dekorativní kosmetiky se zaměří na sortiment péče o pleť a pokožku, produkty se SPF i péči o vlasy. Součástí kampaně je výzva dm beauty challenge, ve které budou talentovaní make-up artisté soutěžit v napínavých duelech.
Druhý život použitých obalových fólií z prodejen dm: Česká firma z nich vyrábí pytle na odpad
dm

Druhý život použitých obalových fólií z prodejen dm: Česká firma z nich vyrábí pytle na odpad

Obalové fólie používané při přepravě zboží do prodejen společnosti dm drogerie markt nacházejí nové využití. Česká firma MATEO PACKING s.r.o je vykupuje jako sběrnou surovinu a vyrábí z nich pytle na odpadky. Tuto novinku z recyklovaného materiálu si pak mohou zákazníci koupit v prodejnách dm.
Společnost dm varuje před podvodnými nabídkami brigád
dm

Společnost dm varuje před podvodnými nabídkami brigád

Na sociálních sítích se objevují podvodné nabídky brigád pro společnost dm drogerie markt. Nejčastěji se jedná o roznos letáků nebo kompletaci obálek. Poznáte je zejména podle požadavků na elektronické zaslání kopie osobních dokladů a následné potvrzení elektronické platby.
Člověk ve středu zájmu. Společnost dm se připojuje ke Světovému dni sociální spravedlnosti
dm

Člověk ve středu zájmu. Společnost dm se připojuje ke Světovému dni sociální spravedlnosti

Na 20. února připadá Světový den sociální spravedlnosti, který vyhlásila OSN na podporu myšlenek rovných příležitostí, solidarity a respektu ve všech oblastech života. Společnost dm dlouhodobě upozorňuje na situaci znevýhodněných lidí ve společnosti. Podporuje projekty pomáhající lidem v nouzi, svou firemní kulturu zakládá na dialogu a diverzitu vnímá jako zdroj energie, kreativity a nových impulsů.
Jak potěšit svou lásku na Valentýna? Tipy na překvapení, která nezklamou
dm

Jak potěšit svou lásku na Valentýna? Tipy na překvapení, která nezklamou

Blíží se den svatého Valentýna, který s očekáváním vyhlížejí všichni zamilovaní. Oblíbený zimní svátek zasvěcený lásce, kdy se lidé vyznávají ze vzájemné náklonnosti a sdílejí radost. Ještě nevíte, jak drahou polovičku potěšit? Nechte se inspirovat a přichystejte překvapení v podobě společné romantické koupele, masáže nebo vlastnoručně připravené večeře.