ČSOB··5 min

Ratiboř, Rudíkov, Havlíčkův Brod a Ostopovice uspěly v soutěži Zelená obec roku 2025. ČSOB ocenila odpovědný a udržitelný přístup k budoucnosti

ČSOB

ČSOB

Československá obchodní banka, a. s. (ČSOB) je univerzální bankovní instituce působící v Česku. ČSOB byla založena státem v roce 1964 jako banka pro poskytování služeb v oblasti financování zahraničního obchodu a volnoměnových operací s působností na československém trhu.

Tisková zpráva

ČSOB ocenila lídry mezi českými obcemi v oblasti udržitelnosti. Ve třetím ročníku soutěže Zelená obec roku zvítězily Ratiboř na Vsetínsku, Rudíkov na Třebíčsku a v kategorii statutárních a velkých měst Havlíčkův Brod. Ocenění za sociální počin roku získaly Ostopovice na Brněnsku. Slavnostní vyhlášení se konalo jako součást tradiční konference Udržitelná budoucnost obcí, kterou hostil pražský Kampus ČSOB. Mezi vystupujícími byl i ministr životního prostředí Petr Hladík nebo oceňovaný starosta německé obce Kalletal Mario Hecker.

„Velmi mě těší, že počet přihlášených obcí každoročně roste. Tento pozitivní trend potvrzuje rostoucí zájem obcí o udržitelný rozvoj a sdílení inspirací v této oblasti. Na letošním již třetím ročníku konference Udržitelná budoucnost obcí jsme mohli také přivítat celou řadu zajímavých účastníků z řad podnikatelů a manažerů, kterým není lhostejná udržitelnost businessu, inovace a ochrana životního prostředí,“ přibližuje Ján Lučan, člen představenstva ČSOB zodpovědný za vztahové bankovnictví.

Téma roku: odpadové hospodářství

Konference nabídla řadu zajímavých témat – od dotací na udržitelný rozvoj a poradenství pro obce, přes cirkulární ekonomiku až po řešení klimatických změn. Závěrečná panelová diskuse o odpadovém hospodářství proběhla za účasti ministra životního prostředí Petra Hladíka, podle kterého obce mnohdy čelí velkým ekologickým výzvám.

„Jednou z největších výzev pro obce bývá odpadové hospodářství. Proto jsem rád, že jsme formou panelové diskuse mohli obcím nabídnout užitečné rady a tipy v oblasti cirkulárního nakládání s materiály. Využívání odpadů a jejich cirkularita jsou jedním ze základů udržitelnosti. Obce si to velmi dobře uvědomují a samy vymýšlejí způsoby, jak s odpady nakládat co nejefektivněji. Péče o udržitelnou budoucnost je klíčová pro jejich obyvatele i pro místní podnikatele,“ zdůrazňuje Petr Hladík, ministr životního prostředí.

Na konferenci vystoupil i oceňovaný starosta německé obce Kalletal Mario Hecker a představil ukázky dobré praxe zapojování komunit do udržitelného rozvoje obce, například školní centrum s klimatickým parkem nebo digitální ovocnou louku, kde jsou jednotlivé stromy vybaveny senzory dostatku vody, které děti z blízké školy chodí pravidelně kontrolovat.

Zelená obec roku

Konferenci završilo slavnostní vyhlášení soutěže Zelená obec roku, kterou každoročně pořádá ČSOB ve spolupráci s Hospodářskými novinami pod záštitou Ministerstva životního prostředí, Svazu měst a obcí ČR a České rady pro šetrné budovy. Počet přihlášených obcí každoročně roste, což ukazuje na pozitivní trend v oblasti ochrany životního prostředí.

Odborná porota vybrala vítěze v celkem třech kategoriích podle počtu obyvatel. Výherci získávají titul, finanční odměny v celkové výši 1,4 milionu Kč a odborné poradenství od společností ČSOB Advisory, ČSOB Pojišťovací makléř a platformy Green0meter.

Vítězové soutěže Zelená obec roku 2025

V kategorii do 1 000 obyvatel zvítězila obec Rudíkov na Třebíčsku, v kategorii nad 1 000 Ratiboř na Vsetínsku. Rudíkov zaujal porotu např. využitím dešťové vody, výstavbou nájemních bytů pro mladé rodiny či vybudováním dočišťovacích tůní. Ratiboř pak propracovaným motivačním systémem ve sběrném dvoře, vybudováním Polyfunkčního komunitního centra či aktivitami v mezinárodním projektu Be Ready. Statutární město Havlíčkův Brod ocenila porota mimo jiné za revitalizaci městského parku, za stavbu čistírny odpadních vod, která zároveň produkuje bioplyn, či za zahradu Smyslového vnímání u Domova pro seniory, která umožňuje setkávání všech generací – dětí, seniorů a široké veřejnosti.

Vítězem kategorie Sociální počin roku se staly Ostopovice na Brněnsku nejen za výstavbu nové obecní knihovny, která se stala opravdovým kulturním centrem obce, ale i další projekty pro bohatý společenský život obyvatel.

„Ekonomická témata a byznys nelze v současnosti oddělit od životního prostředí a změn klimatu, proto se těmto oblastem důsledně věnujeme. Zvláště v případech, pokud mění naše okolí k lepšímu a inspirují ostatní. Rádi se proto podílíme na organizování soutěže Zelená obec roku,“ doplňuje Jaroslav Mašek, šéfredaktor Hospodářských novin.

Z iniciativy českých obcí vzniká každoročně řada inspirativních projektů v oblasti životního prostředí – od využívání místních zdrojů přes obnovitelné energie až po chytrá řešení šetřící energii. ČSOB tyto aktivity dlouhodobě podporuje a prostřednictvím soutěže Zelená obec roku chce představovat konkrétní příklady udržitelného fungování obcí a měst.

Zdroj: www.csob.cz

Další články

Další články od ČSOB

Ratiboř, Rudíkov, Havlíčkův Brod a Ostopovice uspěly v soutěži Zelená obec roku 2025. ČSOB ocenila odpovědný a udržitelný přístup k budoucnosti

Ratiboř, Rudíkov, Havlíčkův Brod a Ostopovice uspěly v soutěži Zelená obec roku 2025. ČSOB ocenila odpovědný a udržitelný přístup k budoucnosti

ČSOB ocenila lídry mezi českými obcemi v oblasti udržitelnosti. Ve třetím ročníku soutěže Zelená obec roku zvítězily Ratiboř na Vsetínsku, Rudíkov na Třebíčsku a v kategorii statutárních a velkých měst Havlíčkův Brod. Ocenění za sociální počin roku získaly Ostopovice na Brněnsku. Slavnostní vyhlášení se konalo jako součást tradiční konference Udržitelná budoucnost obcí, kterou hostil pražský Kampus ČSOB. Mezi vystupujícími byl i ministr životního prostředí Petr Hladík nebo oceňovaný starosta německé obce Kalletal Mario Hecker.
| ČSOB
ČSOB hledá nového kreativně-strategického partnera pro celou finanční skupinu

ČSOB hledá nového kreativně-strategického partnera pro celou finanční skupinu

Skupina ČSOB vypsala výběrové řízení na nového kreativně-strategického partnera, který bude zastřešovat tvorbu a rozvoj marketingové komunikace napříč skupinou. Hledání nového partnera je součástí širší strategické transformace banky, která se v posledních letech intenzivně zaměřuje na inovace, digitalizaci a hlubší zákaznickou orientaci.
| ČSOB
České banky spouští světově unikátní službu „Vklad na kartu“

České banky spouští světově unikátní službu „Vklad na kartu“

Česká spořitelna, ČSOB a Raiffeisenbank jako první banky na světě společně s kartovými asociacemi Mastercard a Visa spouští novou službu Vklad na kartu. S podporou České bankovní asociace tak vzniká unikátní řešení, které umožní klientům vkládat hotovost přímo na účet skrze bankomaty jiných bank.
| ČSOB
ČSOB staví kampaň na autentickém příběhu svých zaměstnanců. Děkuje jim za to, že investují čas do finančního vzdělávání dětí

ČSOB staví kampaň na autentickém příběhu svých zaměstnanců. Děkuje jim za to, že investují čas do finančního vzdělávání dětí

ČSOB spouští novou image kampaň, která staví na autentickém příběhu vlastních zaměstnanců. V čele kampaně je totiž aktivita bankéřů, kteří už osmým rokem docházejí osobně do škol a pomáhají dětem porozumět financím, digitálnímu světu i udržitelnosti. Výsledkem je, že s výukou finanční gramotnosti od ČSOB se už napřímo setkalo každé deváté dítě v Česku.
| ČSOB
Plaťte sparťansky, plaťte stylově. AC Sparta Praha, ČSOB a Mastercard rozšiřují kampaň, která propojuje emoce fanoušků s digitálními platbami

Plaťte sparťansky, plaťte stylově. AC Sparta Praha, ČSOB a Mastercard rozšiřují kampaň, která propojuje emoce fanoušků s digitálními platbami

AC Sparta Praha, ČSOB a Mastercard spouštějí novou fázi kampaně „Plaťte sparťansky, plaťte stylově“, která fanouškům připomíná, že věrnost ke klubu se může projevit i při každodenním placení. Emotivní koncept, nově s tváří obránce Matěje Ryneše, staví na myšlence, že každé pípnutí Sparta kartou od ČSOB připomíná ty nejsilnější emoce – gólovou euforii, klubovou sounáležitost a společné chvíle na tribunách.
| ČSOB
Summit Trendy práce 2025: Klíčem k úspěchu je vzdělávání a flexibilní pracovní trh

Summit Trendy práce 2025: Klíčem k úspěchu je vzdělávání a flexibilní pracovní trh

Cestou k udržitelnému rozvoji české ekonomiky je pružnější pracovní trh, systematická podpora celoživotního vzdělávání a lepší využití lidského kapitálu napříč regiony i věkovými skupinami. Na tom se shodli odborníci na summitu Trendy práce 2025, který se konal 22.–23. května v Praze. Hlavním hostem byl nositel Nobelovy ceny za ekonomii Daron Acemoglu, který připomněl, že budoucnost práce, demokracie i rovnosti bude záviset víc na tom, jak technologie využijeme, než kolik jich máme. ČSOB byla iniciátorem a generálním partnerem summitu, akci pořádaly Hospodářské noviny.
| ČSOB
ČSOB Pojišťovna zjednodušuje šetření pojistných událostí pomocí technologie Aquarius RMA od Intermapu

ČSOB Pojišťovna zjednodušuje šetření pojistných událostí pomocí technologie Aquarius RMA od Intermapu

ČSOB Pojišťovna rozšířila dlouhodobou spolupráci s Intermap Technologies i pro oblast posuzování škodních událostí. Cílem je rychlejší a efektivnější vyřizování pojistných událostí.
| ČSOB
Summit Trendy práce 2025 s nositelem Nobelovy ceny a elitou byznysu začíná

Summit Trendy práce 2025 s nositelem Nobelovy ceny a elitou byznysu začíná

Tento čtvrtek 22. května začíná dvoudenní summit Trendy práce 2025, jedinečné setkání špiček českého byznysu. Hlavním hostem bude Daron Acemoglu, nositel Nobelovy ceny za rok 2024 za ekonomii a třetí nejcitovanější ekonom světa. Akce se koná v pražské centrále ČSOB, která je jejím iniciátorem a generálním partnerem. Pořadatelem jsou Hospodářské noviny.
| ČSOB
Průzkum ČSOB: Ceny energií a materiálů rostly v prvním čtvrtletí u více než poloviny firem

Průzkum ČSOB: Ceny energií a materiálů rostly v prvním čtvrtletí u více než poloviny firem

Více než polovina z malých a středních firem a podnikatelů (54 procent) čelila v prvním čtvrtletí tohoto roku vyšším nákladům na energie, materiály a další vstupy. Nejčastěji ceny narostly v součtu do deseti procent, uvedla třetina z nich. Naopak cena jejich produktů se tolik nezvýšila. Vyplývá to z průzkumu Index očekávání firem mezi více než 400 firmami a živnostníky.
| ČSOB
„Pomoc, porucha!“, volali loni nejčastěji naši řidiči z Rakouska, v létě z Itálie

„Pomoc, porucha!“, volali loni nejčastěji naši řidiči z Rakouska, v létě z Itálie

Období dovolených se blíží a cesta vlastním vozem do zahraničí zůstává oblíbeným způsobem, jak si užít volno. Cestování ale může znepříjemnit porucha vozidla. Statistiky ČSOB Pojišťovny ukazují, že nejčastěji z dovolenkových destinací volají čeští řidiči o pomoc z Rakouska, během léta pak z Itálie. Stále oblíbenějším způsobem, jak tyto situace řešit, je zavolání asistenční služby. ČSOB Pojišťovna ji nabízí dokonce v bezlimitní variantě. Nejčastěji asistence pomáhají klientům, když potřebují odtah, vybije se jim baterie, píchnou pneumatiku nebo jim dojde palivo.
| ČSOB