ČSOB··7 min

České banky spouští světově unikátní službu „Vklad na kartu“

ČSOB

ČSOB

Československá obchodní banka, a. s. (ČSOB) je univerzální bankovní instituce působící v Česku. ČSOB byla založena státem v roce 1964 jako banka pro poskytování služeb v oblasti financování zahraničního obchodu a volnoměnových operací s působností na československém trhu.

Tisková zpráva

Česká spořitelna, ČSOB a Raiffeisenbank jako první banky na světě společně s kartovými asociacemi Mastercard a Visa spouští novou službu Vklad na kartu. S podporou České bankovní asociace tak vzniká unikátní řešení, které umožní klientům vkládat hotovost přímo na účet skrze bankomaty jiných bank.

Novinka Vklad na kartu umožní klientům tří zapojených bank, tedy České spořitelny, ČSOB a Raiffeisenbank, vkládat hotovost do širší sítě bankomatů, bez ohledu na to, kde mají vedený účet. V pilotním provozu mohou klienti zapojených bank využít první necelé čtyři desítky bankomatových zařízení. Ty budou umístěné nejen na území Prahy, ale i v menších českých městech. Počet bankomatů zahrnutých do této nové služby však postupně vzroste na více než tisíc. Další růst počtu vkladových zařízení bude záležet na rozšiřování vkladových bankomatů zapojených bank a zájmu dalších finančních institucí se k tomuto projektu připojit. Novinka přirozeně rozšiřuje možnosti moderní správy financí v době, kdy roste preference digitálních plateb a pohodlných online operací.

„Tuzemský bankovní trh je dlouhodobě lídrem v oblasti digitalizace a klientsky orientovaných inovací. Tato novinka navazuje na předchozí úspěšné projekty, kdy banky spojily své síly, a opět ukazuje, že i v konkurenčním prostředí je možné vytvářet společná řešení s přímým přínosem pro klienty,“ říká Radek Šalša, vedoucí komunikace České bankovní asociace.

Služba je určena všem retailovým i firemním klientům a funguje jednoduše – stejně jako dosavadní vklad do vlastního bankomatu. Hotovost se připisuje na bankovní účet vedený k platební debetní kartě, v případě České spořitelny a ČSOB také ke kreditní kartě, a to téměř okamžitě, zpravidla do 30 minut. Klienti mohou pro vklad hotovosti už nyní využít i virtuální nebo digitalizovanou Mastercard kartu v mobilním zařízení či třeba v hodinkách, pro držitele platebních karet Visa bude tato možnost brzy také zpřístupněna. Bankomaty zapojené do zmíněné služby budou zároveň označeny speciálním piktogramem, aby byla orientace co nejjednodušší. Informace o možnosti vkladu hotovosti skrze bankomaty jiných bank budou také postupně uvedeny v bankomatových lokátorech kartových asociací Mastercard i Visa a na mapovém portálu Mapy.com, vždy v popisku o daném zařízení.

Za vklad hotovosti na účet, ke kterému je vydána karta a skrze bankomat své banky, klient nic neplatí. V případě využití sítě partnerských bank může být účtován poplatek obdobný poplatku za výběr z bankomatu jiné banky. Případné reklamace bude klient vždy řešit se svou domovskou bankou, která vydala platební kartu.

„Nová služba skokově zvyšuje dostupnost hotovostních operací i v místech, kde klienti neměli dříve možnost vložit peníze do jiného než vlastního bankomatu. Pro klienty zapojených bank nová služba představuje vyšší dostupnost vkladových služeb, rychlost, pohodlnost i bezpečnost,“ říká Jan Hailich, šéf platebních řešení v České spořitelně. „Díky této spolupráci výrazně překračujeme hranice jednotlivých bank a zvyšujeme komfort klientů napříč trhem. Jdeme klientům naproti. Vklad na kartu je dalším krokem k bezbariérové a moderní bankovní obsluze,“ doplňuje Vladimír Vojtíšek, výkonný ředitel pro oblast denního bankovnictví v ČSOB.

Vysoký růst zájmu o hotovostní vklady

Zavedením Vkladu na kartu reagují ČBA, kartové asociace a banky na výrazný růst poptávky po hotovostních vkladech. Všechny tři zapojené banky registrují za poslední roky skokový nárůst ve využívání vkladových bankomatů. Česká spořitelna eviduje za loňský rok meziroční nárůst počtu vkladů o 15 %, přičemž objem vložené hotovosti stoupl o 8 %. ČSOB zaznamenává podobný trend, loni bance vzrostl počet vkladů hotovosti o 12,5 % a objem hotovosti o 4,5 %. V případě Raiffeisenbank vzrostl počet vkladů o 14 % a objem hotovosti o 6 %.

Vysokou oblibu vkladových zařízení potvrzuje také čerstvý průzkum České bankovní asociace*, který se zaměřil na živnostníky a podnikatele. Ten ukázal, že vkladomaty zná 92 % z nich a dvě třetiny je v posledním roce aktivně využily. Přitom více než polovina živnostníků provádí vklady alespoň jednou za měsíc, nejčastěji vkládají částky do 10 tisíc korun. Rozhodující je pro ně rychlost (64 %), pohodlí (54 %) a jednoduchost obsluhy (43 %), svůj význam má však i možnost vyhnout se čekání na přepážce (48 %). Téměř pětina vkládá hotovost kvůli dostupnosti zařízení poblíž svého bydliště nebo podnikání. Z výzkumu zároveň vyplývá, že větší dostupnost vkladových bankomatů by přiměla k využívání služeb polovinu klientů, kteří je dosud nevyužívají, což potvrzuje význam rozšiřování sítě vkladových zařízení.

„Čísla zkrátka ukazují, že lidé i firmy stále intenzivně pracují s hotovostí. Proto jsme se spojili a vytvořili řešení, které klientům výrazně rozšíří a usnadní možnosti vkladů po celé zemi,“ vysvětluje Roman Havrlík, ředitel podpory pobočkové sítě v Raiffeisenbank.

Z hlediska udržitelnosti je výhodou také využití stávající infrastruktury – služba rozšiřuje funkce již existujících vkladových bankomatů, bez nutnosti instalace nových zařízení. „Naše řešení je postavené na technologii Mastercard Money Send, která umožňuje rychlé a bezpečné připsání vkladů napříč různými bankovními systémy. Větší dostupnost vkladových míst ocení hlavně podnikatelé a živnostníci, kteří už nemusí zbytečně dlouho nosit hotovost u sebe. Věřím, že právě díky takovým inovacím může Česko inspirovat i další země a ukázat, že když trh táhne za jeden provaz, vznikají řešení s reálným dopadem,“ dodává Barbora Tyllová, produktová ředitelka Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

„Visa vklad je unikátní využití technologie Visa Direct – díky tomu lze vložit hotovost do vkladomatu a prostřednictvím sítě Visa ji okamžitě převést na účet, i když karta i účet patří jiné bance než provozovateli vkladomatu. Jde o inovativní způsob využití Visa Direct v praxi, které je unikátní i v celosvětovém měřítku,“ uzavírá Petr Polák, Country Manager Visa.

Otevřené řešení pro celý trh

Novinka bude v pilotu dostupná na téměř 40 pilotních bankomatech po celé republice. Ambicí je rozšířit ji v krátké době ve všech bankomatech zapojených bank, které umožňují vklady. Vklad na kartu by tak mohli využít klienti celkově na více než tisícovce bankomatů po celé České republice. Otevřenost řešení navíc umožňuje připojení dalších bank.

Česká republika je vůbec první zemí, kde kartová asociace Mastercard a Visa tuto službu s bankami spouští. Vzniká tak nový mezinárodní standard, který je snadno aplikovatelný i do dalších zemí světa, kde zmíněné kartové asociace působí.

Piktogram vkladu na kartu

Aktuální počet bankomatů a vkladomatů zapojených bank

BankaPočet bankomatůZ toho s možností vkladu hotovosti
Česká spořitelna1446457
ČSOB1017364
Raiffeisenbank193187

* Průzkum využívání vkladových zařízení mezi živnostníky realizovala agentura Ipsos pro Českou bankovní asociaci v dubnu 2025 na vzorku 518 respondentů metodou online dotazování (CAWI).

Zdroj: www.csob.cz

Další články

Další články od ČSOB

Ratiboř, Rudíkov, Havlíčkův Brod a Ostopovice uspěly v soutěži Zelená obec roku 2025. ČSOB ocenila odpovědný a udržitelný přístup k budoucnosti

Ratiboř, Rudíkov, Havlíčkův Brod a Ostopovice uspěly v soutěži Zelená obec roku 2025. ČSOB ocenila odpovědný a udržitelný přístup k budoucnosti

ČSOB ocenila lídry mezi českými obcemi v oblasti udržitelnosti. Ve třetím ročníku soutěže Zelená obec roku zvítězily Ratiboř na Vsetínsku, Rudíkov na Třebíčsku a v kategorii statutárních a velkých měst Havlíčkův Brod. Ocenění za sociální počin roku získaly Ostopovice na Brněnsku. Slavnostní vyhlášení se konalo jako součást tradiční konference Udržitelná budoucnost obcí, kterou hostil pražský Kampus ČSOB. Mezi vystupujícími byl i ministr životního prostředí Petr Hladík nebo oceňovaný starosta německé obce Kalletal Mario Hecker.
| ČSOB
ČSOB hledá nového kreativně-strategického partnera pro celou finanční skupinu

ČSOB hledá nového kreativně-strategického partnera pro celou finanční skupinu

Skupina ČSOB vypsala výběrové řízení na nového kreativně-strategického partnera, který bude zastřešovat tvorbu a rozvoj marketingové komunikace napříč skupinou. Hledání nového partnera je součástí širší strategické transformace banky, která se v posledních letech intenzivně zaměřuje na inovace, digitalizaci a hlubší zákaznickou orientaci.
| ČSOB
České banky spouští světově unikátní službu „Vklad na kartu“

České banky spouští světově unikátní službu „Vklad na kartu“

Česká spořitelna, ČSOB a Raiffeisenbank jako první banky na světě společně s kartovými asociacemi Mastercard a Visa spouští novou službu Vklad na kartu. S podporou České bankovní asociace tak vzniká unikátní řešení, které umožní klientům vkládat hotovost přímo na účet skrze bankomaty jiných bank.
| ČSOB
ČSOB staví kampaň na autentickém příběhu svých zaměstnanců. Děkuje jim za to, že investují čas do finančního vzdělávání dětí

ČSOB staví kampaň na autentickém příběhu svých zaměstnanců. Děkuje jim za to, že investují čas do finančního vzdělávání dětí

ČSOB spouští novou image kampaň, která staví na autentickém příběhu vlastních zaměstnanců. V čele kampaně je totiž aktivita bankéřů, kteří už osmým rokem docházejí osobně do škol a pomáhají dětem porozumět financím, digitálnímu světu i udržitelnosti. Výsledkem je, že s výukou finanční gramotnosti od ČSOB se už napřímo setkalo každé deváté dítě v Česku.
| ČSOB
Plaťte sparťansky, plaťte stylově. AC Sparta Praha, ČSOB a Mastercard rozšiřují kampaň, která propojuje emoce fanoušků s digitálními platbami

Plaťte sparťansky, plaťte stylově. AC Sparta Praha, ČSOB a Mastercard rozšiřují kampaň, která propojuje emoce fanoušků s digitálními platbami

AC Sparta Praha, ČSOB a Mastercard spouštějí novou fázi kampaně „Plaťte sparťansky, plaťte stylově“, která fanouškům připomíná, že věrnost ke klubu se může projevit i při každodenním placení. Emotivní koncept, nově s tváří obránce Matěje Ryneše, staví na myšlence, že každé pípnutí Sparta kartou od ČSOB připomíná ty nejsilnější emoce – gólovou euforii, klubovou sounáležitost a společné chvíle na tribunách.
| ČSOB
Summit Trendy práce 2025: Klíčem k úspěchu je vzdělávání a flexibilní pracovní trh

Summit Trendy práce 2025: Klíčem k úspěchu je vzdělávání a flexibilní pracovní trh

Cestou k udržitelnému rozvoji české ekonomiky je pružnější pracovní trh, systematická podpora celoživotního vzdělávání a lepší využití lidského kapitálu napříč regiony i věkovými skupinami. Na tom se shodli odborníci na summitu Trendy práce 2025, který se konal 22.–23. května v Praze. Hlavním hostem byl nositel Nobelovy ceny za ekonomii Daron Acemoglu, který připomněl, že budoucnost práce, demokracie i rovnosti bude záviset víc na tom, jak technologie využijeme, než kolik jich máme. ČSOB byla iniciátorem a generálním partnerem summitu, akci pořádaly Hospodářské noviny.
| ČSOB
ČSOB Pojišťovna zjednodušuje šetření pojistných událostí pomocí technologie Aquarius RMA od Intermapu

ČSOB Pojišťovna zjednodušuje šetření pojistných událostí pomocí technologie Aquarius RMA od Intermapu

ČSOB Pojišťovna rozšířila dlouhodobou spolupráci s Intermap Technologies i pro oblast posuzování škodních událostí. Cílem je rychlejší a efektivnější vyřizování pojistných událostí.
| ČSOB
Summit Trendy práce 2025 s nositelem Nobelovy ceny a elitou byznysu začíná

Summit Trendy práce 2025 s nositelem Nobelovy ceny a elitou byznysu začíná

Tento čtvrtek 22. května začíná dvoudenní summit Trendy práce 2025, jedinečné setkání špiček českého byznysu. Hlavním hostem bude Daron Acemoglu, nositel Nobelovy ceny za rok 2024 za ekonomii a třetí nejcitovanější ekonom světa. Akce se koná v pražské centrále ČSOB, která je jejím iniciátorem a generálním partnerem. Pořadatelem jsou Hospodářské noviny.
| ČSOB
Průzkum ČSOB: Ceny energií a materiálů rostly v prvním čtvrtletí u více než poloviny firem

Průzkum ČSOB: Ceny energií a materiálů rostly v prvním čtvrtletí u více než poloviny firem

Více než polovina z malých a středních firem a podnikatelů (54 procent) čelila v prvním čtvrtletí tohoto roku vyšším nákladům na energie, materiály a další vstupy. Nejčastěji ceny narostly v součtu do deseti procent, uvedla třetina z nich. Naopak cena jejich produktů se tolik nezvýšila. Vyplývá to z průzkumu Index očekávání firem mezi více než 400 firmami a živnostníky.
| ČSOB
„Pomoc, porucha!“, volali loni nejčastěji naši řidiči z Rakouska, v létě z Itálie

„Pomoc, porucha!“, volali loni nejčastěji naši řidiči z Rakouska, v létě z Itálie

Období dovolených se blíží a cesta vlastním vozem do zahraničí zůstává oblíbeným způsobem, jak si užít volno. Cestování ale může znepříjemnit porucha vozidla. Statistiky ČSOB Pojišťovny ukazují, že nejčastěji z dovolenkových destinací volají čeští řidiči o pomoc z Rakouska, během léta pak z Itálie. Stále oblíbenějším způsobem, jak tyto situace řešit, je zavolání asistenční služby. ČSOB Pojišťovna ji nabízí dokonce v bezlimitní variantě. Nejčastěji asistence pomáhají klientům, když potřebují odtah, vybije se jim baterie, píchnou pneumatiku nebo jim dojde palivo.
| ČSOB