Kofola··4 min

Kofola přináší na trh novou značku džusů, ale i kvalitní ledové čaje

Kofola

Kofola

Kofola je sycený nealkoholický nápoj kolového typu, který vznikl v roce 1960 v komunistickém Československu jako alternativa k tehdy nedostupným západním nápojům Coca-Cola nebo Pepsi. Nápoj vyrábí česká společnost Kofola ČeskoSlovensko v Krnově. Kofola obsahuje 14 různých bylin a ovocných látek, okořeněná je lékořicí.

Tisková zpráva

Na nápojovém trhu už najdete málokterou kategorii, ve které by nějakým způsobem nefigurovala lokální nápojářská rodina Kofola. V oblasti ovocných nápojů a džusů spolupracovala v posledních letech s rakouskou společností Rauch. Nyní přichází s vlastní značkou Curiosa, která okoření portfolio ovocných nápojů a džusů. V oblasti ledových čajů pak přináší novinku v podobě DILMAH Ice Tea.

Kofola přináší na trh novou značku džusů, ale i kvalitní ledové čaje

Podíl nesycených nealko nápojů na českém trhu činí dle dat z Dotykačky zhruba 10 %. Nejvíce se jich prodá v kavárnách, cukrárnách a v hotelích, naopak nejméně ve fastfoodech. Mezi oněmi deseti procenty se bude nyní snažit zaujmout své místo nová značka ovocných nápojů Curiosa, se kterou přichází nápojářská společnost Kofola ČeskoSlovensko.

„Vytvořili jsme novou značku a receptury, které vnáší svěží vítr do rostoucí kategorie nesyceného nealka. Naše unikátní ovocné nápoje Curiosa se vyznačují netradičními kombinacemi ovoce a bylinek, případně i koření,“ popisuje novinku Daniel Buryš, generální ředitel Kofoly v Česku a na Slovensku a dodává: „Uvedením nových produktů zároveň posilujeme naši ambici nabízet zdravější alternativy nápojů na trhu, které neobsahují přidaný cukr ani umělá sladidla.“

Název značky Curiosa vychází z latinského cūriōsus a anglického curious, což odkazuje na potřebu něco se dozvídat. „Nazvali jsme tak naši značku, protože pro nás zosobňuje nekonečného objevitele – někoho, kdo je okouzlen přírodou, jejími poklady a tím, co všechno může nabídnout. Curiosa není jen název, v našich očích je to pocta nekonečné zvědavosti,“ vysvětluje Egle Wehle, marketingová ředitelka Radenska Adriatic, pod kterou vývoj značky v rámci skupiny Kofola spadal.

Nápoje Curiosa budou dostupné primárně v gastro formátech (tedy v 0,25l vratných skleněných lahvičkách a 10l Bag-in-Boxech), dále pak v půllitrových PET lahvích a plechovkách o objemu 0,33 l. Snoubit budou například chutě manga s kurkumou, černého rybízu s levandulí nebo hrušky s mátou. Vedle neobvyklých kombinací nabídne Curiosa i oblíbené klasické džusy (100% pomeranč s dužinou, 100% jablko, 100% multivitamin nebo 40% jahoda).

„Spotřebitelé v gastronomii hledají jedinečnost. Džusy a nektary patří mezi nejoblíbenější nápojové kategorie a jsou vítaným zpestřením pitného režimu, fungují ale i jako i výborný prodejní nástroj pro zákazníky a doplněk pro barmany,“ říká Jaroslav Vích, obchodní ředitel Kofoly ČeskoSlovensko. „Svými chuťovými kombinacemi, poctivým složením i atraktivním designem má značka Curiosa šanci vnést modernost a originalitu do relativně tradiční kategorie,” dodává.

Spolu s novou značkou přichází Kofola ještě s jednou novinkou – v příštím roce rozšíří partnerství s celosvětově uznávanou rodinnou společností DILMAH. Její po generace budovaná odbornost v pěstování, ručním sběru a zpracování čaje se odráží v poctivosti a vysoké kvalitě čajů Dilmah. Cejlonské čaje Dilmah distribuuje Kofola už od roku 2019, v roce 2025 však uvede na trh zcela nové ledové čaje DILMAH Ice Tea.

„Jejich základem je extrakt z ručně sbíraných lístků z čajových zahrad Srí Lanky. Výrobky budou opět bez umělých sladidel, barviv a konzervantů a budou mít nízký obsah cukru. Na ledové osvěžení v podobě černého čaje s broskví, černého čaje s citronem a zeleného čaje s jasmínem se můžete těšit od února,“ uzavírá Vích.

Kofola ČeskoSlovensko pečuje v rámci svého portfolia o tradiční a lokální značky. Mnohokrát už ale dokázala, že umí přicházet také s inovativními produkty, které mají potenciál získat si srdce spotřebitelů. Po vybudování značky Rajec a rebrandingu Royal Crown Coly zažívá úspěch se značkou Targa Florio, kterou postavila na poctivých sicilských surovinách, a která se rychle zařadila ke středně velkým značkám na gastro trhu.

Zdroj: www.kofola.cz

Další články

Další články od Kofola

Stezky z lásky píší výjimečné příběhy: Od lávek na Smrku po přátelství vzniklá v dešti

Stezky z lásky píší výjimečné příběhy: Od lávek na Smrku po přátelství vzniklá v dešti

Celorepublikový dobrovolnický projekt Stezky z lásky, organizovaný Klubem českých turistů (KČT), společností Kofola ČeskoSlovensko a dopravcem RegioJet, za dva roky své existence dokázal, že chuť pomáhat české krajině má spousta lidí napříč generacemi i profesemi. Od května 2023 se uskutečnilo už 39 akcí, do kterých se zapojilo přes 750 dobrovolníků. Společně opravili přes 49 kilometrů turistických tras a přispěli k obnově desítek stezek i dalších přírodních míst. Projekt má také svého největšího srdcaře – Lukáše Buriana, který se zúčastnil už jubilejní dvacáté brigády a letos je přihlášený na každou další.
| Kofola
Kofola se pustila do záchrany brownfieldu. Zahájila výstavbu nového sídla v Dolních Vítkovicích

Kofola se pustila do záchrany brownfieldu. Zahájila výstavbu nového sídla v Dolních Vítkovicích

Budově Nových koupelen v areálu Dolu Hlubina vdechne rodinná společnost Kofola ČeskoSlovensko nový život. Kromě kanceláří zde zbuduje návštěvnickou atrakci v podobě interaktivního muzea tradiční značky Kofola.
| Kofola
Dvě třetiny párů se dnes seznámí online. Offline láska teď dostává druhou šanci

Dvě třetiny párů se dnes seznámí online. Offline láska teď dostává druhou šanci

Láska má existenční problémy. Víc jak 60 % párů se dnes seznamuje online. Obrazovky ale těžko nahradí první nesmělý pohled, nervózní úsměv nebo dotek ruky při osobním setkání. Právě na tento fenomén reaguje nová kampaň značky Kofola.
| Kofola
Kofola pomáhá gastro podnikům hledat úspory, které pomohou nejen přírodě, ale i ekonomice provozoven

Kofola pomáhá gastro podnikům hledat úspory, které pomohou nejen přírodě, ale i ekonomice provozoven

Udržitelný přístup v gastronomii nemusí být až tak složitý ani časově náročný. Když se vezme za správný konec, může přinést nejen dobrý pocit, ale i zajímavé úspory a nové zákazníky. Aspoň tak to vidí společnost Kofola ČeskoSlovensko, která spustila pro své gastro zákazníky projekt Neleníme, zeleníme.
| Kofola
Kofola i letos na festivalech

Kofola i letos na festivalech

Léto bez festivalů a vychlazené Kofoly? To by nebylo ono! Ani letos nebudeme chybět na těch největších hudebních peckách. Tak kam spolu tento rok vyrazíme?
| Kofola
Třetí ročník projektu Stezky z lásky startuje: Opět pomůžeme české přírodě a budeme budovat vztahy

Třetí ročník projektu Stezky z lásky startuje: Opět pomůžeme české přírodě a budeme budovat vztahy

Celorepublikový dobrovolnický projekt Stezky z lásky, za kterým stojí Klub českých turistů (KČT), společnost Kofola ČeskoSlovensko a dopravce RegioJet, vstupuje do svého třetího ročníku. I letos přispěje k obnově zničených turistických tras a dalších míst v české krajině. Projekt spojuje již třetí rok dobrovolníky ze všech koutů, kteří sdílejí lásku k přírodě a chuť něco změnit.
| Kofola
Kofola slaví 65 let. Jak se psal příběh lásky, nezaměnitelné chuti a úspěšného podnikání?

Kofola slaví 65 let. Jak se psal příběh lásky, nezaměnitelné chuti a úspěšného podnikání?

Chuť, která vás vrátí do dětství, spojuje generace, vyvolává nostalgii a překvapuje jedinečností. Kofola, která sjela poprvé z výrobní linky 27. března 1960, slaví své 65. narozeniny. Historie nezaměnitelného nápoje, který vznikl jako domácí alternativa k západním kolám, je o tradici, inovacích i odhodlání dělat věci jinak. Kdo stojí za jejím příběhem dnes? A jaká bude Kofola budoucnosti?
| Kofola
F.H. Prager se mění na PRAGER’S a v roce 2025 cílí na 60 milionový obrat

F.H. Prager se mění na PRAGER’S a v roce 2025 cílí na 60 milionový obrat

Už je tomu 15 let, co vykvasil první řemeslný cider z dílny F.H. Prager. V roce 2019 značku koupila společnost Kofola ČeskoSlovensko, která ji rozvíjí samostatně v tzv. inkubátoru pod vedením dvou mladých energických majitelů. Ti plánují v roce 2025, kromě změny názvu, představit zcela nové produkty, obsadit zajímavé mimoevropské trhy a téměř zdvojnásobit obrat.
| Kofola
Kofola podepsala smlouvu o koupi 100% podílu v největší vendingové společnosti na Slovensku

Kofola podepsala smlouvu o koupi 100% podílu v největší vendingové společnosti na Slovensku

Rodinná nápojářská společnost se rozhodla provozovat síť nápojových a potravinových automatů. Díky spojení s firmou ASO VENDING manželů Korčekových bude moci obsluhovat na 8 tisíc automatů napříč Slovenskem.
| Kofola
Kofola se stala oficiálním partnerem festivalu Beats for Love. Partnerství propojuje dvě značky, které mají lásku v DNA

Kofola se stala oficiálním partnerem festivalu Beats for Love. Partnerství propojuje dvě značky, které mají lásku v DNA

Letošní ročník Beats for Love, který se odehraje od 2. do 5. července 2025, přepíše historii festivalu a otevře zcela novou dimenzi této ikonické oslavy elektronické hudby. A Kofola bude u toho. Stala se oficiálním partnerem festivalu, na který přinese řadu novinek i Náměstí lásky.
| Kofola