Kofola··4 min

Kofola přináší na trh novou značku džusů, ale i kvalitní ledové čaje

Kofola

Kofola

Kofola je sycený nealkoholický nápoj kolového typu, který vznikl v roce 1960 v komunistickém Československu jako alternativa k tehdy nedostupným západním nápojům Coca-Cola nebo Pepsi. Nápoj vyrábí česká společnost Kofola ČeskoSlovensko v Krnově. Kofola obsahuje 14 různých bylin a ovocných látek, okořeněná je lékořicí.

Tisková zpráva

Na nápojovém trhu už najdete málokterou kategorii, ve které by nějakým způsobem nefigurovala lokální nápojářská rodina Kofola. V oblasti ovocných nápojů a džusů spolupracovala v posledních letech s rakouskou společností Rauch. Nyní přichází s vlastní značkou Curiosa, která okoření portfolio ovocných nápojů a džusů. V oblasti ledových čajů pak přináší novinku v podobě DILMAH Ice Tea.

Kofola přináší na trh novou značku džusů, ale i kvalitní ledové čaje

Podíl nesycených nealko nápojů na českém trhu činí dle dat z Dotykačky zhruba 10 %. Nejvíce se jich prodá v kavárnách, cukrárnách a v hotelích, naopak nejméně ve fastfoodech. Mezi oněmi deseti procenty se bude nyní snažit zaujmout své místo nová značka ovocných nápojů Curiosa, se kterou přichází nápojářská společnost Kofola ČeskoSlovensko.

„Vytvořili jsme novou značku a receptury, které vnáší svěží vítr do rostoucí kategorie nesyceného nealka. Naše unikátní ovocné nápoje Curiosa se vyznačují netradičními kombinacemi ovoce a bylinek, případně i koření,“ popisuje novinku Daniel Buryš, generální ředitel Kofoly v Česku a na Slovensku a dodává: „Uvedením nových produktů zároveň posilujeme naši ambici nabízet zdravější alternativy nápojů na trhu, které neobsahují přidaný cukr ani umělá sladidla.“

Název značky Curiosa vychází z latinského cūriōsus a anglického curious, což odkazuje na potřebu něco se dozvídat. „Nazvali jsme tak naši značku, protože pro nás zosobňuje nekonečného objevitele – někoho, kdo je okouzlen přírodou, jejími poklady a tím, co všechno může nabídnout. Curiosa není jen název, v našich očích je to pocta nekonečné zvědavosti,“ vysvětluje Egle Wehle, marketingová ředitelka Radenska Adriatic, pod kterou vývoj značky v rámci skupiny Kofola spadal.

Nápoje Curiosa budou dostupné primárně v gastro formátech (tedy v 0,25l vratných skleněných lahvičkách a 10l Bag-in-Boxech), dále pak v půllitrových PET lahvích a plechovkách o objemu 0,33 l. Snoubit budou například chutě manga s kurkumou, černého rybízu s levandulí nebo hrušky s mátou. Vedle neobvyklých kombinací nabídne Curiosa i oblíbené klasické džusy (100% pomeranč s dužinou, 100% jablko, 100% multivitamin nebo 40% jahoda).

„Spotřebitelé v gastronomii hledají jedinečnost. Džusy a nektary patří mezi nejoblíbenější nápojové kategorie a jsou vítaným zpestřením pitného režimu, fungují ale i jako i výborný prodejní nástroj pro zákazníky a doplněk pro barmany,“ říká Jaroslav Vích, obchodní ředitel Kofoly ČeskoSlovensko. „Svými chuťovými kombinacemi, poctivým složením i atraktivním designem má značka Curiosa šanci vnést modernost a originalitu do relativně tradiční kategorie,” dodává.

Spolu s novou značkou přichází Kofola ještě s jednou novinkou – v příštím roce rozšíří partnerství s celosvětově uznávanou rodinnou společností DILMAH. Její po generace budovaná odbornost v pěstování, ručním sběru a zpracování čaje se odráží v poctivosti a vysoké kvalitě čajů Dilmah. Cejlonské čaje Dilmah distribuuje Kofola už od roku 2019, v roce 2025 však uvede na trh zcela nové ledové čaje DILMAH Ice Tea.

„Jejich základem je extrakt z ručně sbíraných lístků z čajových zahrad Srí Lanky. Výrobky budou opět bez umělých sladidel, barviv a konzervantů a budou mít nízký obsah cukru. Na ledové osvěžení v podobě černého čaje s broskví, černého čaje s citronem a zeleného čaje s jasmínem se můžete těšit od února,“ uzavírá Vích.

Kofola ČeskoSlovensko pečuje v rámci svého portfolia o tradiční a lokální značky. Mnohokrát už ale dokázala, že umí přicházet také s inovativními produkty, které mají potenciál získat si srdce spotřebitelů. Po vybudování značky Rajec a rebrandingu Royal Crown Coly zažívá úspěch se značkou Targa Florio, kterou postavila na poctivých sicilských surovinách, a která se rychle zařadila ke středně velkým značkám na gastro trhu.

Zdroj: www.kofola.cz

Další články

Další články od Kofola

Třetí ročník projektu Stezky z lásky startuje: Opět pomůžeme české přírodě a budeme budovat vztahy

Třetí ročník projektu Stezky z lásky startuje: Opět pomůžeme české přírodě a budeme budovat vztahy

Celorepublikový dobrovolnický projekt Stezky z lásky, za kterým stojí Klub českých turistů (KČT), společnost Kofola ČeskoSlovensko a dopravce RegioJet, vstupuje do svého třetího ročníku. I letos přispěje k obnově zničených turistických tras a dalších míst v české krajině. Projekt spojuje již třetí rok dobrovolníky ze všech koutů, kteří sdílejí lásku k přírodě a chuť něco změnit.
| Kofola
F.H. Prager se mění na PRAGER’S a v roce 2025 cílí na 60 milionový obrat

F.H. Prager se mění na PRAGER’S a v roce 2025 cílí na 60 milionový obrat

Už je tomu 15 let, co vykvasil první řemeslný cider z dílny F.H. Prager. V roce 2019 značku koupila společnost Kofola ČeskoSlovensko, která ji rozvíjí samostatně v tzv. inkubátoru pod vedením dvou mladých energických majitelů. Ti plánují v roce 2025, kromě změny názvu, představit zcela nové produkty, obsadit zajímavé mimoevropské trhy a téměř zdvojnásobit obrat.
| Kofola
Kofola podepsala smlouvu o koupi 100% podílu v největší vendingové společnosti na Slovensku

Kofola podepsala smlouvu o koupi 100% podílu v největší vendingové společnosti na Slovensku

Rodinná nápojářská společnost se rozhodla provozovat síť nápojových a potravinových automatů. Díky spojení s firmou ASO VENDING manželů Korčekových bude moci obsluhovat na 8 tisíc automatů napříč Slovenskem.
| Kofola
Kofola se stala oficiálním partnerem festivalu Beats for Love. Partnerství propojuje dvě značky, které mají lásku v DNA

Kofola se stala oficiálním partnerem festivalu Beats for Love. Partnerství propojuje dvě značky, které mají lásku v DNA

Letošní ročník Beats for Love, který se odehraje od 2. do 5. července 2025, přepíše historii festivalu a otevře zcela novou dimenzi této ikonické oslavy elektronické hudby. A Kofola bude u toho. Stala se oficiálním partnerem festivalu, na který přinese řadu novinek i Náměstí lásky.
| Kofola
Lidé se sedavým zaměstnáním se chtějí stravovat zdravě, bráním jim ale ceny jídel i dostupnost stravovacích zařízení

Lidé se sedavým zaměstnáním se chtějí stravovat zdravě, bráním jim ale ceny jídel i dostupnost stravovacích zařízení

Více než dvě třetiny kancelářských zaměstnanců si neuvědomují, že strava hraje klíčovou roli v jejich produktivitě a množství energie, kterou pociťují. Ve zdravém stravování jim brání nedostupnost stravovacích zařízení poblíž kanceláří i vysoké ceny jídel. Ukázal to průzkum mezi tisíci českými kancelářskými pracovníky.
| Kofola
Rekordní rok Kofoly. I přes povodeň hlásí meziroční růst o 30 %

Rekordní rok Kofoly. I přes povodeň hlásí meziroční růst o 30 %

Společnost Kofola ČeskoSlovensko zveřejnila své předběžné hospodářské výsledky za rok 2024. Potvrdila nejen výborné tržby v jednotlivých zemích, kde působí, ale i rekordní EBITDU za celou skupinu Kofola, která převýšila 1,8 miliard korun. Výsledky za loňský rok potvrzují sílu celé skupiny, jejích značek i schopnost reagovat na měnící se podmínky na trhu. V roce 2025 hodlá management Kofoly hojně investovat.
| Kofola
Evropská rada schválila Nařízení o obalech a obalovém odpadu. Pro splnění cílů bude muset Česko zavést zálohový systém

Evropská rada schválila Nařízení o obalech a obalovém odpadu. Pro splnění cílů bude muset Česko zavést zálohový systém

Česká republika bude muset zavést zálohový systém na PET lahve a plechovky. Bez něj totiž nesplní cíle vyplývající z evropského nařízení o obalech a obalovém odpadu (tzv. PPWR). Schválení dokumentu Evropskou radou je posledním krokem v legislativním procesu. Z nařízení vyplývá, že pokud členská země v roce 2026 nedosáhne 80% míry sběru PET lahví a plechovek, musí nejpozději v roce 2029 zavést zálohový systém. Česká republika s mírou sběru pod 30 % u plechovek a 75 % u PET lahví ve stávajícím systému tyto podmínky nesplní. Novela obalového zákona, které nyní čeká v prvním čtení na schválení Poslaneckou sněmovnou, přitom povinnosti plynoucí z nařízení zajistí.
| Kofola
Češi platí přes 1,5 miliardy korun ročně za to, že nezálohují PET lahve a plechovky

Češi platí přes 1,5 miliardy korun ročně za to, že nezálohují PET lahve a plechovky

Každý rok bez zálohování přijde Česko na 1,53 mld. korun. Jenom hodnota materiálu, který skončí na skládce, ve spalovně nebo pohozený v přírodě bez dalšího využití, přesahuje 640 milionů korun. Dalších 500 milionů korun tvoří zbytečné odvody do rozpočtu EU za nízkou míru recyklace PET lahví. Ty přitom byly často vytříděny, akorát je současný neefektivní systém nedokáže dále využít. 320 milionů korun jsou náklady, které obce platí za výsyp kontejnerů, kde PET lahve nyní končí, ať už jde o žluté popelnice nebo černé kontejnery na směsný odpad. A konečně 60 milionů korun platí obce za svoz a výsyp objemu, který tvoří nápojové obaly ve veřejných odpadkových koších. Analýzu připravil Institut cirkulární ekonomiky ve spolupráci s Iniciativou pro zálohování.
| Kofola
Kofola přináší na trh novou značku džusů, ale i kvalitní ledové čaje

Kofola přináší na trh novou značku džusů, ale i kvalitní ledové čaje

Na nápojovém trhu už najdete málokterou kategorii, ve které by nějakým způsobem nefigurovala lokální nápojářská rodina Kofola. V oblasti ovocných nápojů a džusů spolupracovala v posledních letech s rakouskou společností Rauch. Nyní přichází s vlastní značkou Curiosa, která okoření portfolio ovocných nápojů a džusů. V oblasti ledových čajů pak přináší novinku v podobě DILMAH Ice Tea.
| Kofola
I přes ničivou povodeň navýšila skupina Kofola ve třetím čtvrtletí tržby. Rostl i ukazatel EBITDA

I přes ničivou povodeň navýšila skupina Kofola ve třetím čtvrtletí tržby. Rostl i ukazatel EBITDA

Hlavní sezónou prošla nápojářská rodina Kofola ČeskoSlovensko na výbornou. Tržby ve 3. kvartálu roku rostly ve srovnání s loňskem o 33 %, dařilo se všem pilířům skupiny, včetně nově začleněných pivovarů. Skupinová EBITDA dosáhla za 9 měsíců roku 1,6 mld. korun. Její výhled do konce roku slibuje vedení Kofoly na úrovni horní avizované hranice.
| Kofola