Kofola··4 min

Kofola přináší na trh novou značku džusů, ale i kvalitní ledové čaje

Kofola

Kofola

Kofola je sycený nealkoholický nápoj kolového typu, který vznikl v roce 1960 v komunistickém Československu jako alternativa k tehdy nedostupným západním nápojům Coca-Cola nebo Pepsi. Nápoj vyrábí česká společnost Kofola ČeskoSlovensko v Krnově. Kofola obsahuje 14 různých bylin a ovocných látek, okořeněná je lékořicí.

Tisková zpráva

Na nápojovém trhu už najdete málokterou kategorii, ve které by nějakým způsobem nefigurovala lokální nápojářská rodina Kofola. V oblasti ovocných nápojů a džusů spolupracovala v posledních letech s rakouskou společností Rauch. Nyní přichází s vlastní značkou Curiosa, která okoření portfolio ovocných nápojů a džusů. V oblasti ledových čajů pak přináší novinku v podobě DILMAH Ice Tea.

Kofola přináší na trh novou značku džusů, ale i kvalitní ledové čaje

Podíl nesycených nealko nápojů na českém trhu činí dle dat z Dotykačky zhruba 10 %. Nejvíce se jich prodá v kavárnách, cukrárnách a v hotelích, naopak nejméně ve fastfoodech. Mezi oněmi deseti procenty se bude nyní snažit zaujmout své místo nová značka ovocných nápojů Curiosa, se kterou přichází nápojářská společnost Kofola ČeskoSlovensko.

„Vytvořili jsme novou značku a receptury, které vnáší svěží vítr do rostoucí kategorie nesyceného nealka. Naše unikátní ovocné nápoje Curiosa se vyznačují netradičními kombinacemi ovoce a bylinek, případně i koření,“ popisuje novinku Daniel Buryš, generální ředitel Kofoly v Česku a na Slovensku a dodává: „Uvedením nových produktů zároveň posilujeme naši ambici nabízet zdravější alternativy nápojů na trhu, které neobsahují přidaný cukr ani umělá sladidla.“

Název značky Curiosa vychází z latinského cūriōsus a anglického curious, což odkazuje na potřebu něco se dozvídat. „Nazvali jsme tak naši značku, protože pro nás zosobňuje nekonečného objevitele – někoho, kdo je okouzlen přírodou, jejími poklady a tím, co všechno může nabídnout. Curiosa není jen název, v našich očích je to pocta nekonečné zvědavosti,“ vysvětluje Egle Wehle, marketingová ředitelka Radenska Adriatic, pod kterou vývoj značky v rámci skupiny Kofola spadal.

Nápoje Curiosa budou dostupné primárně v gastro formátech (tedy v 0,25l vratných skleněných lahvičkách a 10l Bag-in-Boxech), dále pak v půllitrových PET lahvích a plechovkách o objemu 0,33 l. Snoubit budou například chutě manga s kurkumou, černého rybízu s levandulí nebo hrušky s mátou. Vedle neobvyklých kombinací nabídne Curiosa i oblíbené klasické džusy (100% pomeranč s dužinou, 100% jablko, 100% multivitamin nebo 40% jahoda).

„Spotřebitelé v gastronomii hledají jedinečnost. Džusy a nektary patří mezi nejoblíbenější nápojové kategorie a jsou vítaným zpestřením pitného režimu, fungují ale i jako i výborný prodejní nástroj pro zákazníky a doplněk pro barmany,“ říká Jaroslav Vích, obchodní ředitel Kofoly ČeskoSlovensko. „Svými chuťovými kombinacemi, poctivým složením i atraktivním designem má značka Curiosa šanci vnést modernost a originalitu do relativně tradiční kategorie,” dodává.

Spolu s novou značkou přichází Kofola ještě s jednou novinkou – v příštím roce rozšíří partnerství s celosvětově uznávanou rodinnou společností DILMAH. Její po generace budovaná odbornost v pěstování, ručním sběru a zpracování čaje se odráží v poctivosti a vysoké kvalitě čajů Dilmah. Cejlonské čaje Dilmah distribuuje Kofola už od roku 2019, v roce 2025 však uvede na trh zcela nové ledové čaje DILMAH Ice Tea.

„Jejich základem je extrakt z ručně sbíraných lístků z čajových zahrad Srí Lanky. Výrobky budou opět bez umělých sladidel, barviv a konzervantů a budou mít nízký obsah cukru. Na ledové osvěžení v podobě černého čaje s broskví, černého čaje s citronem a zeleného čaje s jasmínem se můžete těšit od února,“ uzavírá Vích.

Kofola ČeskoSlovensko pečuje v rámci svého portfolia o tradiční a lokální značky. Mnohokrát už ale dokázala, že umí přicházet také s inovativními produkty, které mají potenciál získat si srdce spotřebitelů. Po vybudování značky Rajec a rebrandingu Royal Crown Coly zažívá úspěch se značkou Targa Florio, kterou postavila na poctivých sicilských surovinách, a která se rychle zařadila ke středně velkým značkám na gastro trhu.

Zdroj: www.kofola.cz

Další články

Další články od Kofola

Kofola přináší na trh novou značku džusů, ale i kvalitní ledové čaje

Kofola přináší na trh novou značku džusů, ale i kvalitní ledové čaje

Na nápojovém trhu už najdete málokterou kategorii, ve které by nějakým způsobem nefigurovala lokální nápojářská rodina Kofola. V oblasti ovocných nápojů a džusů spolupracovala v posledních letech s rakouskou společností Rauch. Nyní přichází s vlastní značkou Curiosa, která okoření portfolio ovocných nápojů a džusů. V oblasti ledových čajů pak přináší novinku v podobě DILMAH Ice Tea.
| Kofola
I přes ničivou povodeň navýšila skupina Kofola ve třetím čtvrtletí tržby. Rostl i ukazatel EBITDA

I přes ničivou povodeň navýšila skupina Kofola ve třetím čtvrtletí tržby. Rostl i ukazatel EBITDA

Hlavní sezónou prošla nápojářská rodina Kofola ČeskoSlovensko na výbornou. Tržby ve 3. kvartálu roku rostly ve srovnání s loňskem o 33 %, dařilo se všem pilířům skupiny, včetně nově začleněných pivovarů. Skupinová EBITDA dosáhla za 9 měsíců roku 1,6 mld. korun. Její výhled do konce roku slibuje vedení Kofoly na úrovni horní avizované hranice.
| Kofola
Kofolí prasátko je zpět. Letos vybízí k darování dobroty

Kofolí prasátko je zpět. Letos vybízí k darování dobroty

Na legendární vánoční reklamu od Kofoly čeká u televizních obrazovek snad každý Čech. Oblíbený divočák, co má „velký zahnutý zuby nahoru”, se stal doslova symbolem příchozích Vánoc. Kofola v letošní kampani představí nejen svou limitovanou edici, která vznikla spojením tradičních českých firem, ale i nové vánoční poselství.
| Kofola
Sbírejte kódy pod víčky a darujte tyto Vánoce dobrotu

Sbírejte kódy pod víčky a darujte tyto Vánoce dobrotu

Mnoho fanoušků každý rok čeká, s jakou příchutí Kofola před Vánoci přijde. Byla tu už Kofola Barborková, Vanilková, Marcipánová, Kokosová nebo třeba Mandarinková. Letos tradiční československá značka spojila síly s další lokální firmou a vznikly tak dva originální produkty - Kofola Marlenková a Medové kofo kuličky Marlenka. Součástí vánoční kampaně je i tradiční soutěž o hodnotné ceny.
| Kofola
Mladý talent Matěj Plšek pokřtil své první album

Mladý talent Matěj Plšek pokřtil své první album

Matěj Plšek, který se stal tváří nových nápojů Jupík SPARKY, pokřtil své CD v pražském klubu Roxy. Nadaný 13letý zpěvák a výherce soutěže Hlas Česka, Moravy a Slezska tak oslavil vydání alba „Mám plán“. Podpořit ho přišel i zpěvák Mirai, se kterým Matěj nedávno vystoupil v O2 Areně.
| Kofola
Kofola má koule! Letos přichází s další originální příchutí

Kofola má koule! Letos přichází s další originální příchutí

Mnoho fanoušků každý rok čeká, s jakou příchutí Kofola před Vánoci přijde. Byla tu už Kofola Barborková, Vanilková, Marcipánová, Kokosová nebo třeba Mandarinková. Letos tradiční československá značka spojila síly s další lokální firmou a vznikly tak dva originální produkty - Kofola Marlenková a Medové kofo kuličky Marlenka.
| Kofola
Na vlně pomoci: Zpěváci a influenceři pomáhali obětem povodní. A budou v tom pokračovat.

Na vlně pomoci: Zpěváci a influenceři pomáhali obětem povodní. A budou v tom pokračovat.

V úterý 15. října proběhl v pražském klubu Doupě benefiční koncert s názvem Na vlně pomoci, jehož cílem bylo podpořit oběti ničivých zářijových povodní. Akce měla zároveň pomoci obnovit vlnu solidarity, která začala slábnout. Koncert byl zaměřen především na mladé lidi, kteří ukázali, že mají vůli i sílu pomáhat, a to především prostřednictvím sociálních sítí.
| Kofola
Radenska vyzývá k účasti na rozsáhlé zalesňovací kampani

Radenska vyzývá k účasti na rozsáhlé zalesňovací kampani

Radenska v minulých letech vysadila ve Slovinsku a Chorvatsku 80 000 stromů. I letos proběhne zalesňování krasových skládek.
| Kofola
Benefiční koncert na pomoc obětem povodní podpoří desítky mladých umělců a influencerů

Benefiční koncert na pomoc obětem povodní podpoří desítky mladých umělců a influencerů

Patnáctého října 2024 od 20 hodin proběhne v pražském Hudebním klubu Doupě benefiční koncert na podporu obětí povodní s názvem Na vlně pomoci. Tento koncert je jedinou popovodňovou benefiční akcí zaměřenou na mladou generaci, která se o sbírkách a možnostech pomoci často nedozví z klasických médií, protože je nesleduje. Klíčovým komunikačním kanálem pro generaci Z jsou sociální sítě, a proto si je organizátoři, online médium BoldNews ve spolupráci s festivalem Metronome Prague a United Islands of Prague, vybrali jako hlavní médium pro šíření informací.
| Kofola
První várka okamžité pomoci letí potřebným!

První várka okamžité pomoci letí potřebným!

Tři lokality, více než 150 žádostí a rodina od rodiny jiné starosti. Někomu chybí postel, jinému oblečení nebo třeba potřeby pro děti do školy. Jsou tací, kteří shání vysoušeč, jiný potřebují pomoct s úhradou zedníka.
| Kofola