Kofola··5 min

Třetí ročník projektu Stezky z lásky startuje: Opět pomůžeme české přírodě a budeme budovat vztahy

Kofola

Kofola

Kofola je sycený nealkoholický nápoj kolového typu, který vznikl v roce 1960 v komunistickém Československu jako alternativa k tehdy nedostupným západním nápojům Coca-Cola nebo Pepsi. Nápoj vyrábí česká společnost Kofola ČeskoSlovensko v Krnově. Kofola obsahuje 14 různých bylin a ovocných látek, okořeněná je lékořicí.

Tisková zpráva

Celorepublikový dobrovolnický projekt Stezky z lásky, za kterým stojí Klub českých turistů (KČT), společnost Kofola ČeskoSlovensko a dopravce RegioJet, vstupuje do svého třetího ročníku. I letos přispěje k obnově zničených turistických tras a dalších míst v české krajině. Projekt spojuje již třetí rok dobrovolníky ze všech koutů, kteří sdílejí lásku k přírodě a chuť něco změnit.

Třetí ročník projektu Stezky z lásky startuje: Opět pomůžeme české přírodě a budeme budovat vztahy

Stezky z lásky slaví úspěch - od svého vzniku v roce 2023 se do projektu zapojilo téměř 700 dobrovolníků, kteří během 33 brigád pomohli opravit 45 kilometrů turistických tras po celé České republice. Letos organizátoři plánují přibližně 20 brigád, při kterých se klade důraz nejen na kvalitní organizaci a smysluplnou terénní práci, ale i na to, aby si účastníci odnesli skvělý zážitek.

Brigády startují už v dubnu

První dobrovolnická brigáda letošní sezóny se uskuteční 12. dubna ve Valči u Karlových Varů. Následovat bude přibližně deset víkendových akcí až do června, poté proběhne krátká letní pauza a od září do listopadu se bude pokračovat druhou částí sezóny. Brigády se konají po celé České republice – dobrovolníci pomohou s obnovou turistických stezek například v Krkonoších, Beskydech nebo Krušných horách. Každý si může vybrat mezi fyzicky náročnějšími úkoly a lehčími pracemi, zapojit se tedy mohou všichni bez ohledu na zkušenosti či kondici.

Přihlásit se je možné již nyní na webu projektu. Pro lepší přehled byla vytvořena interaktivní mapa brigád 2025, kde si každý může snadno vybrat lokalitu, která mu nejlépe vyhovuje.

Projekt Stezky z lásky není jen o obnově turistických tras, ale také o propojování lidí a společném trávení času. Každá brigáda je pečlivě připravena – organizátoři zajišťují stravu, osvěžení v podobě Kofoly a dalších nealko nápojů, ubytování a ve většině případů potřebné nářadí. Akce začínají v pátek v podvečer. U vybraných brigád mají účastníci možnost zažít program s chataři, ochránci přírody či značkaři KČT. Nechybí ani večerní posezení u ohně nebo kratší výlet do okolí. Hlavní program pak probíhá v sobotu, kdy dobrovolníci věnují svůj čas obnově turistických tras nebo dalších přírodních lokalit.

Vznikají nové stezky, ale i nová přátelství

„Chceme, aby byly brigády dobře zorganizované, aby se odvedlo kus práce a zároveň, aby si účastníci odnesli hezký zážitek. Nejde jen o opravené stezky, ale také o budování komunity lidí, kteří mají rádi přírodu a chtějí pro ni něco udělat,“ říká Ladislav Macka, místopředseda Klubu českých turistů.

Projekt si již získal silnou základnu dobrovolníků, kteří se na akce pravidelně vracejí. Jedním z největších srdcařů projektu je Lukáš Burian, IT specialista z Prahy, který se v loňském roce zúčastnil hned patnácti brigád a stal se tak nejaktivnějším dobrovolníkem Stezek z lásky. Poprvé se zapojil při obnově Vilemíniny stezky v Nelahozevsi. Od té doby procestoval s projektem celou republiku a zapojil se do obnovy tras v Krkonoších, Beskydech i Středočeském kraji. Na brigádách ho baví nejen práce, ale i atmosféra – večerní posezení u ohně, nová přátelství a parta lidí, které spojuje láska k přírodě. I letos plánuje pomoci na alespoň patnácti akcích – stejně jako loni.

Sledujte nás také na sociálních sítích

Kromě webových stránek je možné sledovat také společnou facebookovou skupinu všech příznivců a dobrovolníků Stezek z lásky. Skupina slouží jako prostor pro sdílení zážitků, fotek a aktuálních informací – a hlavně jako místo, kde mohou být srdcaři ve spojení napříč celou republikou.

Ochutnávku z loňských akcí přináší série krátkých videí, která nabízí pohled do atmosféry a práce dobrovolníků.

Kde a kdy se mohou dobrovolníci letos zapojit

12. dubna, Karlovarský kraj: Údržba turistické trasy z Valče do Chyše

26. dubna, Moravskoslezské Beskydy: Návrat na chatu Prašivá

17. května, Moravskoslezské Beskydy: Opava chodníku Bosou nohou

24. května, střední Čechy: Oprava stezky po Menhirech po těžbě dřeva

31. května, střední Čechy: Zpřístupnění hradu Stará Dubá

7. června, Krkonoše: Pomoz s námi v Krkonoších - čištění odvodňovacích stružek

14. června, Moravskoslezské Beskydy: Úprava stezky Po medvědích tlapkách a louky kolem rámu na Ujmiskách

21. června, Moravskoslezské Beskydy: Úprava stezky na Čertovy mlýny

28. června, Krkonoše: Pokračování brigády u Pančavského vodopádu

Více informací najdete na stránkách Stezky z lásky.

Celý projekt Stezky z lásky se uskutečnil díky láskyplné spolupráci a podpoře Klubu českých turistů, Kofoly a RegioJetu.

Zdroj: www.kofola.cz

Další články

Další články od Kofola

Kofola se pustila do záchrany brownfieldu. Zahájila výstavbu nového sídla v Dolních Vítkovicích

Kofola se pustila do záchrany brownfieldu. Zahájila výstavbu nového sídla v Dolních Vítkovicích

Budově Nových koupelen v areálu Dolu Hlubina vdechne rodinná společnost Kofola ČeskoSlovensko nový život. Kromě kanceláří zde zbuduje návštěvnickou atrakci v podobě interaktivního muzea tradiční značky Kofola.
| Kofola
Dvě třetiny párů se dnes seznámí online. Offline láska teď dostává druhou šanci

Dvě třetiny párů se dnes seznámí online. Offline láska teď dostává druhou šanci

Láska má existenční problémy. Víc jak 60 % párů se dnes seznamuje online. Obrazovky ale těžko nahradí první nesmělý pohled, nervózní úsměv nebo dotek ruky při osobním setkání. Právě na tento fenomén reaguje nová kampaň značky Kofola.
| Kofola
Kofola pomáhá gastro podnikům hledat úspory, které pomohou nejen přírodě, ale i ekonomice provozoven

Kofola pomáhá gastro podnikům hledat úspory, které pomohou nejen přírodě, ale i ekonomice provozoven

Udržitelný přístup v gastronomii nemusí být až tak složitý ani časově náročný. Když se vezme za správný konec, může přinést nejen dobrý pocit, ale i zajímavé úspory a nové zákazníky. Aspoň tak to vidí společnost Kofola ČeskoSlovensko, která spustila pro své gastro zákazníky projekt Neleníme, zeleníme.
| Kofola
Kofola i letos na festivalech

Kofola i letos na festivalech

Léto bez festivalů a vychlazené Kofoly? To by nebylo ono! Ani letos nebudeme chybět na těch největších hudebních peckách. Tak kam spolu tento rok vyrazíme?
| Kofola
Třetí ročník projektu Stezky z lásky startuje: Opět pomůžeme české přírodě a budeme budovat vztahy

Třetí ročník projektu Stezky z lásky startuje: Opět pomůžeme české přírodě a budeme budovat vztahy

Celorepublikový dobrovolnický projekt Stezky z lásky, za kterým stojí Klub českých turistů (KČT), společnost Kofola ČeskoSlovensko a dopravce RegioJet, vstupuje do svého třetího ročníku. I letos přispěje k obnově zničených turistických tras a dalších míst v české krajině. Projekt spojuje již třetí rok dobrovolníky ze všech koutů, kteří sdílejí lásku k přírodě a chuť něco změnit.
| Kofola
Kofola slaví 65 let. Jak se psal příběh lásky, nezaměnitelné chuti a úspěšného podnikání?

Kofola slaví 65 let. Jak se psal příběh lásky, nezaměnitelné chuti a úspěšného podnikání?

Chuť, která vás vrátí do dětství, spojuje generace, vyvolává nostalgii a překvapuje jedinečností. Kofola, která sjela poprvé z výrobní linky 27. března 1960, slaví své 65. narozeniny. Historie nezaměnitelného nápoje, který vznikl jako domácí alternativa k západním kolám, je o tradici, inovacích i odhodlání dělat věci jinak. Kdo stojí za jejím příběhem dnes? A jaká bude Kofola budoucnosti?
| Kofola
F.H. Prager se mění na PRAGER’S a v roce 2025 cílí na 60 milionový obrat

F.H. Prager se mění na PRAGER’S a v roce 2025 cílí na 60 milionový obrat

Už je tomu 15 let, co vykvasil první řemeslný cider z dílny F.H. Prager. V roce 2019 značku koupila společnost Kofola ČeskoSlovensko, která ji rozvíjí samostatně v tzv. inkubátoru pod vedením dvou mladých energických majitelů. Ti plánují v roce 2025, kromě změny názvu, představit zcela nové produkty, obsadit zajímavé mimoevropské trhy a téměř zdvojnásobit obrat.
| Kofola
Kofola podepsala smlouvu o koupi 100% podílu v největší vendingové společnosti na Slovensku

Kofola podepsala smlouvu o koupi 100% podílu v největší vendingové společnosti na Slovensku

Rodinná nápojářská společnost se rozhodla provozovat síť nápojových a potravinových automatů. Díky spojení s firmou ASO VENDING manželů Korčekových bude moci obsluhovat na 8 tisíc automatů napříč Slovenskem.
| Kofola
Kofola se stala oficiálním partnerem festivalu Beats for Love. Partnerství propojuje dvě značky, které mají lásku v DNA

Kofola se stala oficiálním partnerem festivalu Beats for Love. Partnerství propojuje dvě značky, které mají lásku v DNA

Letošní ročník Beats for Love, který se odehraje od 2. do 5. července 2025, přepíše historii festivalu a otevře zcela novou dimenzi této ikonické oslavy elektronické hudby. A Kofola bude u toho. Stala se oficiálním partnerem festivalu, na který přinese řadu novinek i Náměstí lásky.
| Kofola
Lidé se sedavým zaměstnáním se chtějí stravovat zdravě, bráním jim ale ceny jídel i dostupnost stravovacích zařízení

Lidé se sedavým zaměstnáním se chtějí stravovat zdravě, bráním jim ale ceny jídel i dostupnost stravovacích zařízení

Více než dvě třetiny kancelářských zaměstnanců si neuvědomují, že strava hraje klíčovou roli v jejich produktivitě a množství energie, kterou pociťují. Ve zdravém stravování jim brání nedostupnost stravovacích zařízení poblíž kanceláří i vysoké ceny jídel. Ukázal to průzkum mezi tisíci českými kancelářskými pracovníky.
| Kofola