Kofola··3 min

Kofola podepsala smlouvu o koupi 100% podílu v největší vendingové společnosti na Slovensku

Kofola

Kofola

Kofola je sycený nealkoholický nápoj kolového typu, který vznikl v roce 1960 v komunistickém Československu jako alternativa k tehdy nedostupným západním nápojům Coca-Cola nebo Pepsi. Nápoj vyrábí česká společnost Kofola ČeskoSlovensko v Krnově. Kofola obsahuje 14 různých bylin a ovocných látek, okořeněná je lékořicí.

Tisková zpráva

Rodinná nápojářská společnost se rozhodla provozovat síť nápojových a potravinových automatů. Díky spojení s firmou ASO VENDING manželů Korčekových bude moci obsluhovat na 8 tisíc automatů napříč Slovenskem.

Kofola podepsala smlouvu o koupi 100% podílu v největší vendingové společnosti na Slovensku

Kofola ČeskoSlovensko a.s. kupuje 100% podíl ve společnosti VENDING s.r.o. se sídlem v Banskej Bystrici, která řídí a spravuje společnost ASO VENDING s.r.o. Jde o rodinnou společnost s více než 30letou historií, která je lídrem slovenského vendingového trhu. Provozuje kávové, potravinové a nápojové automaty spolu s celou škálou doplňkových a personalizovaných řešení na míru. Spojením obou firem dojde k logickým synergiím nejen na trhu s nealkoholickými nápoji.

Zakladatel a majitel ASO VENDING, Miroslav Korček, který společnost buduje od roku 1992 se svou ženou Soňou, vnímá vstup Kofoly do vendingového byznysu jako důležitý krok pro další rozvoj firmy: „Spojenie s partnerom ako je Kofola je ďalším prirodzeným krokom v našom pôsobení. Umožní nám využiť množstvo vzájomných synergii a prinesie možnosti ďalšieho rastu. Teší nás, že sa spájame s partnerom s rovnako rodinným zázemím, so sympatickým smerovaním a tradíciou akú značka Kofola predstavuje.”

Obdobně komentuje akvizici i Daniel Buryš, generální ředitel Kofoly ČeskoSlovensko: „V Kofole stále hledáme cesty, jak efektivně posilovat naše podnikání a vytvářet podmínky pro co nejlepší dostupnost našich produktů. Vending považujeme za velmi perspektivní prodejní kanál,“ vysvětluje Daniel Buryš a dodává: „Věříme, že díky vstupu Kofoly do společnosti ASO VENDING se nám podaří nalézt vzájemné synergie, které přispějí k další expanzi obou firem. S rodinnou firmou manželů Korčekových sdílíme nejen filozofii, udržitelný přístup k podnikání, ale i fokus na kávový segment.“

Právě na prodej kávy se obě společnosti v posledních letech více zaměřují – ASO VENDING nabízí širokou škálu kávových automatů, Kofola zase rozvíjí vlastní kávové značky Café Reserva a Trepallini a z pozice spoluvlastníka kávových plantáží v Kolumbii naplňuje svou vizi pracovat s kávou od zrnka až po produkt.

Smlouva o převodu 100% obchodního podílu byla podepsaná manželi Korčekovými a zástupci Kofoly ČeskoSlovensko v úterý 18. března. Transakce podléhá schválení úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Slovenské republiky, její dokončení se očekává ve 2. čtvrtletí roku 2025. Obě smluvní strany se dohodly, že cenu akvizice nebudou zveřejňovat.

Společnost ASO VENDING provozuje na Slovensku zhruba 8 tisíc automatů, z čehož více než polovinu tvoří vendingové automaty na kávu. Kromě nápojových automatů nabízí i automaty na jídlo a moderní stravovací a občerstvovací řešení pro firmy. Zaměstnává zhruba 180 lidí a využívá více než 600 externích pomocníků na obsluhu automatů. Denně obslouží více než 152 000 zákazníků. Všem výdejním místům poskytuje profesionální nonstop servis. V roce 2024 dosáhla obratu přes 18 mil. EUR a ukazatele EBITDA přes 2 mil. EUR.

Zdroj: www.kofola.cz

Další články

Další články od Kofola

Kofola se pustila do záchrany brownfieldu. Zahájila výstavbu nového sídla v Dolních Vítkovicích

Kofola se pustila do záchrany brownfieldu. Zahájila výstavbu nového sídla v Dolních Vítkovicích

Budově Nových koupelen v areálu Dolu Hlubina vdechne rodinná společnost Kofola ČeskoSlovensko nový život. Kromě kanceláří zde zbuduje návštěvnickou atrakci v podobě interaktivního muzea tradiční značky Kofola.
| Kofola
Dvě třetiny párů se dnes seznámí online. Offline láska teď dostává druhou šanci

Dvě třetiny párů se dnes seznámí online. Offline láska teď dostává druhou šanci

Láska má existenční problémy. Víc jak 60 % párů se dnes seznamuje online. Obrazovky ale těžko nahradí první nesmělý pohled, nervózní úsměv nebo dotek ruky při osobním setkání. Právě na tento fenomén reaguje nová kampaň značky Kofola.
| Kofola
Kofola pomáhá gastro podnikům hledat úspory, které pomohou nejen přírodě, ale i ekonomice provozoven

Kofola pomáhá gastro podnikům hledat úspory, které pomohou nejen přírodě, ale i ekonomice provozoven

Udržitelný přístup v gastronomii nemusí být až tak složitý ani časově náročný. Když se vezme za správný konec, může přinést nejen dobrý pocit, ale i zajímavé úspory a nové zákazníky. Aspoň tak to vidí společnost Kofola ČeskoSlovensko, která spustila pro své gastro zákazníky projekt Neleníme, zeleníme.
| Kofola
Kofola i letos na festivalech

Kofola i letos na festivalech

Léto bez festivalů a vychlazené Kofoly? To by nebylo ono! Ani letos nebudeme chybět na těch největších hudebních peckách. Tak kam spolu tento rok vyrazíme?
| Kofola
Třetí ročník projektu Stezky z lásky startuje: Opět pomůžeme české přírodě a budeme budovat vztahy

Třetí ročník projektu Stezky z lásky startuje: Opět pomůžeme české přírodě a budeme budovat vztahy

Celorepublikový dobrovolnický projekt Stezky z lásky, za kterým stojí Klub českých turistů (KČT), společnost Kofola ČeskoSlovensko a dopravce RegioJet, vstupuje do svého třetího ročníku. I letos přispěje k obnově zničených turistických tras a dalších míst v české krajině. Projekt spojuje již třetí rok dobrovolníky ze všech koutů, kteří sdílejí lásku k přírodě a chuť něco změnit.
| Kofola
Kofola slaví 65 let. Jak se psal příběh lásky, nezaměnitelné chuti a úspěšného podnikání?

Kofola slaví 65 let. Jak se psal příběh lásky, nezaměnitelné chuti a úspěšného podnikání?

Chuť, která vás vrátí do dětství, spojuje generace, vyvolává nostalgii a překvapuje jedinečností. Kofola, která sjela poprvé z výrobní linky 27. března 1960, slaví své 65. narozeniny. Historie nezaměnitelného nápoje, který vznikl jako domácí alternativa k západním kolám, je o tradici, inovacích i odhodlání dělat věci jinak. Kdo stojí za jejím příběhem dnes? A jaká bude Kofola budoucnosti?
| Kofola
F.H. Prager se mění na PRAGER’S a v roce 2025 cílí na 60 milionový obrat

F.H. Prager se mění na PRAGER’S a v roce 2025 cílí na 60 milionový obrat

Už je tomu 15 let, co vykvasil první řemeslný cider z dílny F.H. Prager. V roce 2019 značku koupila společnost Kofola ČeskoSlovensko, která ji rozvíjí samostatně v tzv. inkubátoru pod vedením dvou mladých energických majitelů. Ti plánují v roce 2025, kromě změny názvu, představit zcela nové produkty, obsadit zajímavé mimoevropské trhy a téměř zdvojnásobit obrat.
| Kofola
Kofola podepsala smlouvu o koupi 100% podílu v největší vendingové společnosti na Slovensku

Kofola podepsala smlouvu o koupi 100% podílu v největší vendingové společnosti na Slovensku

Rodinná nápojářská společnost se rozhodla provozovat síť nápojových a potravinových automatů. Díky spojení s firmou ASO VENDING manželů Korčekových bude moci obsluhovat na 8 tisíc automatů napříč Slovenskem.
| Kofola
Kofola se stala oficiálním partnerem festivalu Beats for Love. Partnerství propojuje dvě značky, které mají lásku v DNA

Kofola se stala oficiálním partnerem festivalu Beats for Love. Partnerství propojuje dvě značky, které mají lásku v DNA

Letošní ročník Beats for Love, který se odehraje od 2. do 5. července 2025, přepíše historii festivalu a otevře zcela novou dimenzi této ikonické oslavy elektronické hudby. A Kofola bude u toho. Stala se oficiálním partnerem festivalu, na který přinese řadu novinek i Náměstí lásky.
| Kofola
Lidé se sedavým zaměstnáním se chtějí stravovat zdravě, bráním jim ale ceny jídel i dostupnost stravovacích zařízení

Lidé se sedavým zaměstnáním se chtějí stravovat zdravě, bráním jim ale ceny jídel i dostupnost stravovacích zařízení

Více než dvě třetiny kancelářských zaměstnanců si neuvědomují, že strava hraje klíčovou roli v jejich produktivitě a množství energie, kterou pociťují. Ve zdravém stravování jim brání nedostupnost stravovacích zařízení poblíž kanceláří i vysoké ceny jídel. Ukázal to průzkum mezi tisíci českými kancelářskými pracovníky.
| Kofola