Láska má existenční problémy. Víc jak 60 % párů se dnes seznamuje online. Obrazovky ale těžko nahradí první nesmělý pohled, nervózní úsměv nebo dotek ruky při osobním setkání. Právě na tento fenomén reaguje nová kampaň značky Kofola.

Za posledních sto let se způsob, jakým lidé navazují vztahy, proměnil k nepoznání. Zatímco v roce 1930 většina párů nacházela lásku prostřednictvím přátel, školy nebo rodiny, podle výzkumu How Couples Meet and Stay Together ze Stanfordovy univerzity se v roce 2024 už více než 60 % párů seznámilo přes internet. Offline se dnes seznamuje jen zlomek těch, kteří hledají vztah. Online seznamování poprvé převážilo nad tím offline v roce 2012 a od té doby rok od roku sílí. Digitální spojení je rychlé, pohodlné, ale postrádá hloubku, kterou přináší opravdové setkání. Proto se Kofola v rámci nové kampaně zaměřuje na setkávání tváří v tvář.
„Digitální svět nám sice umožňuje být neustále ve spojení, chat ale nikdy nenahradí mimiku tváře, řeč těla, barvu hlasu, vůni ani kouzlo osobností, které se projeví, když se potkáme naživo. Proto jsme se v Kofole rozhodli v kampani vyzývat: Láska chutná nejlépe naživo! Tak pojď na Kofolu,” vysvětluje senior brand manager Kofola Jozef Tomečko.
Letní měsíce proto budou patřit lásce v její nejpřirozenější podobě. Kofola se objeví na pěti největších hudebních festivalech v Česku a na Slovensku – například na Colours of Ostrava, Grape nebo Beats for Love, kde vzniknou Náměstí Lásky a kde budou probíhat reálné i festivalové svatby. K té příležitosti vyvinula značka seznamovací aplikaci, kde se lidé budou moci propojit a rovnou potkat nad krýglem čepované Kofoly.
Aby to nebylo jen na lidech samotných, na vybraných festivalech a gastro podnicích se během léta objeví i Amorci. „Tito ambasadoři lásky budou pomáhat překonávat prvotní ostych a přirozeně navazovat kontakt. Lehkou a zábavnou formou podpoří atmosféru otevřenosti a odvahy oslovit někoho, kdo by si na to třeba jinak netroufl,” dodává ke kampani brand managerka Kofoly Eva Stejskalová, která má na starosti aktivity značky na festivalech.
„Komunikace Kofoly stála po dlouhou dobu na romantických příbězích lásky, kde samotný nápoj nehrál tak úplně hlavní roli. Od roku 2023 se více zaměřujeme na mladší cílovou skupinu a stavíme na konceptu reálné lásky se všemi jejími krásami i zádrhely,” doplňuje Jozef Tomečko.
Letošní kampaň Kofoly podpoří vyjímečnost československého nápoje s originální recepturou sérií senzorických spotů zaměřených na autentickou chuť, bohatou pěnu a bylinné osvěžení. „Vydefinovali jsme si, co dělá Kofolu Kofolou a co je pro spotřebitele důležité, když se jí napije. Vybrané atributy ukazujeme v sérii 6 minipříběhů. Ty komunikují také spotřebitelské příležitosti, jako jsou výlety do přírody, horské túry, festivaly nebo posezení v oblíbené hospůdce,” dodává Jozef Tomečko.
Kreativa kampaně vznikla ve spolupráci s agenturou Wiktor Leo Burnett. „Díky potkávání naživo zlepšujeme sociální dovednosti, poznáváme nové lidi a vychutnáváme si při tom Kofolu všemi smysly. To vše jsme vytvořili se stylem Kofole vlastním, se špetkou kofolácké drzosti a nadhledu. Nelekli jsme se například ani krknutí na romantickém rande,“ vysvětluje Kristína Pavlendová, Creative Director agentury Wiktor Leo Burnett.
Reklamní spoty natočil kameraman Martin Douba, který kromě toho, že je specialista na produktovou reklamu, vyhrál Českého lva za film Ameriánka. Kampaň poběží napříč televizními a digitálními médii i sociálními sítěmi.
Vizitka kampaně
Zadavatelé - Ľubica Mieresová, Jozef Tomečko
Account Manager – Laura Chnapková, Mária Gregušová
Strategy Director – Dominika Múdra
Creative Director – Kristína Pavlendová
Copywriter – Kristína Pavlendová, Ivana Viteková, Lukáš Baláž
Art Director – Martina Mihálová, Gabriel Jakubkovič, Jaroslav Varchola
Graphic Designer – Jana Malatincová







Zdroj: www.kofola.cz