Kofola··4 min

Kofola se pustila do záchrany brownfieldu. Zahájila výstavbu nového sídla v Dolních Vítkovicích

Kofola

Kofola

Kofola je sycený nealkoholický nápoj kolového typu, který vznikl v roce 1960 v komunistickém Československu jako alternativa k tehdy nedostupným západním nápojům Coca-Cola nebo Pepsi. Nápoj vyrábí česká společnost Kofola ČeskoSlovensko v Krnově. Kofola obsahuje 14 různých bylin a ovocných látek, okořeněná je lékořicí.

Tisková zpráva

Budově Nových koupelen v areálu Dolu Hlubina vdechne rodinná společnost Kofola ČeskoSlovensko nový život. Kromě kanceláří zde zbuduje návštěvnickou atrakci v podobě interaktivního muzea tradiční značky Kofola.

Kofola se pustila do záchrany brownfieldu. Zahájila výstavbu nového sídla v Dolních Vítkovicích

Po devíti letech se nápojářská společnost Kofola konečně dočkala. V těchto dnech dokončila výběrové řízení na zhotovitele stavby svého nového sídla v Ostravě, které by mělo do dvou let vzniknout v budově Nových koupelen v historickém areálu dolu Hlubina v Dolních Vítkovicích.

„Naší snahou bylo od počátku záměru zachránit a zpřístupnit významnou národní kulturní památku veřejnosti. Proto jsme už v roce 2016 koupili budovu Nových koupelen. Jsme rádi, že po letech nevyzpytatelného covidu, náročné energetické a ekonomické krize se nám podařilo začít si plnit náš sen. Zrevitalizujeme památkově chráněnou budovu, která psala příběh mnoha horníků, a po rekonstrukci ji zpřístupníme nejen našim zaměstnancům, ale i široké veřejnosti,“ vysvětluje René Musila, jeden ze zakladatelů společnosti Kofola ČeskoSlovensko, který měl projekt „Kofola – Domov v srdci Ostravy“ od počátku na starosti.

Architektonický návrh nového sídla nápojářské společnosti vytvořil dvorní architekt Dolních Vítkovic Ing. Arch. Josef Pleskot. Zhotovitelem stavby se stane firma IPS Třinec a.s., která se zavázala zrealizovat rekonstrukci do 500 dní od zahájení stavby. Součástí zpřístupněné budovy bude i návštěvnická stezka, ve které se fanoušci Kofoly budou moci seznámit nejen s historií stejnojmenné značky, ale i vizí rodinné nápojářské firmy.

„Kofola je dlouhodobě součástí regionu. Sirup KOFO, který je nedílnou součástí originální receptury, se desetiletí vyráběl v Opavě. V Krnově pak stojí klíčový výrobní závod, ve kterém se rodině Samarasů podařilo po náročných 90. letech, kdy prodeje Kofoly výrazně klesaly, její výrobu znovu rozproudit. Ostrava se stala domovem dnešní stejnojmenné a rostoucí společnosti Kofola ČeskoSlovensko, která už zdaleka jen nevyrábí tradiční nápoje, ale i pečuje o bylinková pole, zachraňuje jabloňové sady, poznává kouzlo pěstování kávy či chrání cenné zdroje minerální a pramenité vody. Jsme rádi, že díky novému sídlu budeme mít šanci celý tento příběh odvyprávět,“ popisuje plány s návštěvnickou expozicí Jana Ptačinská Jirátová, manažerka komunikace Kofoly.

Nové koupelny získají nejen nové interiéry a plášť, ale i zbrusu novou prosklenou přístavbu, díky které bude možné vidět celý areál rozvíjejících se Dolních Vítkovic z nadhledu. „Budova bude mít převážně administrativní funkci doplněnou o expoziční okruh. Vnější cihelné obklady budou obnoveny a nová okna budou provedena dle původního členění. Uvnitř budovy budou vytvořeny volné prostory otevřených kanceláří, dvoupodlažní prostor řetízkových šaten bude vodorovně předělen vloženým patrem, přičemž historický řetízkový systém zůstane zachován,“ jmenuje hlavní zajímavosti stavby René Musila.

V rámci stavebních úprav budou provedeny nové stěnové konstrukce, úpravy povrchů, osazeny budou zařizovací předměty včetně napojení na nové rozvody vody a kanalizace, provedena bude rovněž nová elektroinstalace, vzduchotechnika a klimatizace. Náročnost investice na revitalizaci kulturní památky a jejího okolí přesáhne podle předpokladů 230 mil. korun, přičemž zhruba 57 % bude spolufinancováno Evropskou unií.

Kofola ČeskoSlovensko dnes patří mezi jednoho z největších nápojářů ve střední a východní Evropě. Své výrobní závody a kanceláře má v 5 zemích Evropy. V rámci skupiny vyrábí a rozvíjí tři desítky tradičních a originálních nápojových značek a zaměstnává na 3000 lidí. V Ostravě sídlí od roku 2006, nové kanceláře chystá pro více než tři stovky Kofoláků.

Zdroj fotografií pod článkem:

  • Michal Šíma
  • Břetislav Tureček
Kofola se pustila do záchrany brownfieldu. Zahájila výstavbu nového sídla v Dolních VítkovicíchKofola se pustila do záchrany brownfieldu. Zahájila výstavbu nového sídla v Dolních VítkovicíchKofola se pustila do záchrany brownfieldu. Zahájila výstavbu nového sídla v Dolních VítkovicíchKofola se pustila do záchrany brownfieldu. Zahájila výstavbu nového sídla v Dolních VítkovicíchKofola se pustila do záchrany brownfieldu. Zahájila výstavbu nového sídla v Dolních VítkovicíchKofola se pustila do záchrany brownfieldu. Zahájila výstavbu nového sídla v Dolních VítkovicíchKofola se pustila do záchrany brownfieldu. Zahájila výstavbu nového sídla v Dolních VítkovicíchKofola se pustila do záchrany brownfieldu. Zahájila výstavbu nového sídla v Dolních VítkovicíchKofola se pustila do záchrany brownfieldu. Zahájila výstavbu nového sídla v Dolních Vítkovicích

Zdroj: www.kofola.cz

Další články

Další články od Kofola

Kofola se pustila do záchrany brownfieldu. Zahájila výstavbu nového sídla v Dolních Vítkovicích

Kofola se pustila do záchrany brownfieldu. Zahájila výstavbu nového sídla v Dolních Vítkovicích

Budově Nových koupelen v areálu Dolu Hlubina vdechne rodinná společnost Kofola ČeskoSlovensko nový život. Kromě kanceláří zde zbuduje návštěvnickou atrakci v podobě interaktivního muzea tradiční značky Kofola.
| Kofola
Dvě třetiny párů se dnes seznámí online. Offline láska teď dostává druhou šanci

Dvě třetiny párů se dnes seznámí online. Offline láska teď dostává druhou šanci

Láska má existenční problémy. Víc jak 60 % párů se dnes seznamuje online. Obrazovky ale těžko nahradí první nesmělý pohled, nervózní úsměv nebo dotek ruky při osobním setkání. Právě na tento fenomén reaguje nová kampaň značky Kofola.
| Kofola
Kofola pomáhá gastro podnikům hledat úspory, které pomohou nejen přírodě, ale i ekonomice provozoven

Kofola pomáhá gastro podnikům hledat úspory, které pomohou nejen přírodě, ale i ekonomice provozoven

Udržitelný přístup v gastronomii nemusí být až tak složitý ani časově náročný. Když se vezme za správný konec, může přinést nejen dobrý pocit, ale i zajímavé úspory a nové zákazníky. Aspoň tak to vidí společnost Kofola ČeskoSlovensko, která spustila pro své gastro zákazníky projekt Neleníme, zeleníme.
| Kofola
Kofola i letos na festivalech

Kofola i letos na festivalech

Léto bez festivalů a vychlazené Kofoly? To by nebylo ono! Ani letos nebudeme chybět na těch největších hudebních peckách. Tak kam spolu tento rok vyrazíme?
| Kofola
Třetí ročník projektu Stezky z lásky startuje: Opět pomůžeme české přírodě a budeme budovat vztahy

Třetí ročník projektu Stezky z lásky startuje: Opět pomůžeme české přírodě a budeme budovat vztahy

Celorepublikový dobrovolnický projekt Stezky z lásky, za kterým stojí Klub českých turistů (KČT), společnost Kofola ČeskoSlovensko a dopravce RegioJet, vstupuje do svého třetího ročníku. I letos přispěje k obnově zničených turistických tras a dalších míst v české krajině. Projekt spojuje již třetí rok dobrovolníky ze všech koutů, kteří sdílejí lásku k přírodě a chuť něco změnit.
| Kofola
Kofola slaví 65 let. Jak se psal příběh lásky, nezaměnitelné chuti a úspěšného podnikání?

Kofola slaví 65 let. Jak se psal příběh lásky, nezaměnitelné chuti a úspěšného podnikání?

Chuť, která vás vrátí do dětství, spojuje generace, vyvolává nostalgii a překvapuje jedinečností. Kofola, která sjela poprvé z výrobní linky 27. března 1960, slaví své 65. narozeniny. Historie nezaměnitelného nápoje, který vznikl jako domácí alternativa k západním kolám, je o tradici, inovacích i odhodlání dělat věci jinak. Kdo stojí za jejím příběhem dnes? A jaká bude Kofola budoucnosti?
| Kofola
F.H. Prager se mění na PRAGER’S a v roce 2025 cílí na 60 milionový obrat

F.H. Prager se mění na PRAGER’S a v roce 2025 cílí na 60 milionový obrat

Už je tomu 15 let, co vykvasil první řemeslný cider z dílny F.H. Prager. V roce 2019 značku koupila společnost Kofola ČeskoSlovensko, která ji rozvíjí samostatně v tzv. inkubátoru pod vedením dvou mladých energických majitelů. Ti plánují v roce 2025, kromě změny názvu, představit zcela nové produkty, obsadit zajímavé mimoevropské trhy a téměř zdvojnásobit obrat.
| Kofola
Kofola podepsala smlouvu o koupi 100% podílu v největší vendingové společnosti na Slovensku

Kofola podepsala smlouvu o koupi 100% podílu v největší vendingové společnosti na Slovensku

Rodinná nápojářská společnost se rozhodla provozovat síť nápojových a potravinových automatů. Díky spojení s firmou ASO VENDING manželů Korčekových bude moci obsluhovat na 8 tisíc automatů napříč Slovenskem.
| Kofola
Kofola se stala oficiálním partnerem festivalu Beats for Love. Partnerství propojuje dvě značky, které mají lásku v DNA

Kofola se stala oficiálním partnerem festivalu Beats for Love. Partnerství propojuje dvě značky, které mají lásku v DNA

Letošní ročník Beats for Love, který se odehraje od 2. do 5. července 2025, přepíše historii festivalu a otevře zcela novou dimenzi této ikonické oslavy elektronické hudby. A Kofola bude u toho. Stala se oficiálním partnerem festivalu, na který přinese řadu novinek i Náměstí lásky.
| Kofola
Lidé se sedavým zaměstnáním se chtějí stravovat zdravě, bráním jim ale ceny jídel i dostupnost stravovacích zařízení

Lidé se sedavým zaměstnáním se chtějí stravovat zdravě, bráním jim ale ceny jídel i dostupnost stravovacích zařízení

Více než dvě třetiny kancelářských zaměstnanců si neuvědomují, že strava hraje klíčovou roli v jejich produktivitě a množství energie, kterou pociťují. Ve zdravém stravování jim brání nedostupnost stravovacích zařízení poblíž kanceláří i vysoké ceny jídel. Ukázal to průzkum mezi tisíci českými kancelářskými pracovníky.
| Kofola