Kofola··5 min

Kofola pomáhá gastro podnikům hledat úspory, které pomohou nejen přírodě, ale i ekonomice provozoven

Kofola

Kofola

Kofola je sycený nealkoholický nápoj kolového typu, který vznikl v roce 1960 v komunistickém Československu jako alternativa k tehdy nedostupným západním nápojům Coca-Cola nebo Pepsi. Nápoj vyrábí česká společnost Kofola ČeskoSlovensko v Krnově. Kofola obsahuje 14 různých bylin a ovocných látek, okořeněná je lékořicí.

Tisková zpráva

Udržitelný přístup v gastronomii nemusí být až tak složitý ani časově náročný. Když se vezme za správný konec, může přinést nejen dobrý pocit, ale i zajímavé úspory a nové zákazníky. Aspoň tak to vidí společnost Kofola ČeskoSlovensko, která spustila pro své gastro zákazníky projekt Neleníme, zeleníme.

Kofola pomáhá gastro podnikům hledat úspory, které pomohou nejen přírodě, ale i ekonomice provozoven

Cílem projektu je pomáhat restauracím, hotelům a další gastro provozovnám s odpovědnějším podnikáním. „Gastro provozy leckdy rezignují na udržitelnost, protože se bojí finanční náročnosti nebo nevěří přínosu inovací. My se snažíme tento pohled provozovatelů změnit,“ říká Jaroslav Vích, obchodní ředitel Kofoly ČeskoSlovensko a dodává: „Udržitelná řešení, která přispívají ke snížení spotřeby energií a vody či minimalizaci odpadu, často přinášejí dlouhodobé úspory nákladů, zvyšují efektivitu provozu a posilují konkurenceschopnost podniku. Investice do nich se tak vyplácí nejen z pohledu ekologie, ale i ekonomiky provozů. Zejména mladí lidé stále více vyhledávají podniky, které se chovají odpovědně a nabízejí udržitelné výrobky a služby. A zaměstnanci, opět zvláště z mladé generace, preferují zaměstnavatele, kteří se chovají s respektem k přírodě, a to platí i v HORECE. To vše byl důvod, proč jsme se rozhodli podpořit v této oblasti naše gastro partnery a nabídnout jim řešení na míru jejich potřebám.“

Na projektu Neleníme, zeleníme, který vznikal přes dva roky, se podílelo mnoho odborníků, kteří se udržitelností dlouhodobě věnují. Kofola si spolu s nimi vydefinovala pět klíčových oblastí, ve kterých mohou gastro provozy udělat nejvýraznější posun směrem k ohleduplnosti k přírodě.

„Úspora vody, úspora energií, zpracování odpadu, používání eko výrobků nebo koncepční řešení exteriérů a zahrad – to jsou primární oblasti, pro které jsme ve spolupráci s odborníky z organizace CIRAA navrhli konkrétní kroky a opatření, které mohou gastro podniky implementovat. Tipy a triky na ta nejjednodušší řešení nabízíme na naší B2B platformě Supplo.cz, kde i doporučujeme ověřené firmy a organizace, které mohou v daných oblastech poskytnout poradenství, produkty či služby. Náročnější projekty, které vzejdou z dotazníku odpovědnosti či hlubších auditů, pak realizujeme ve spolupráci s odborníky,“ vysvětluje Jana Riegerová, manažerka a hlavní hybatelka projektu.

Do Neleníme, zeleníme se již zapojily Hotely Srní na Šumavě, Sustainia ENERGY PUB v Praze Riegrových sadech nebo další vyhlášené podniky Vnitroblock, Kavárna co hledá jméno a Radlická kulturní sportovna v Praze. A první z nich již sčítají přínosy.

„Na základě vodního auditu, ze kterého vzešel návrh opatření na míru našeho hotelu a také odhad ročních úspor ve výši půl milionu korun ročně, jsme nainstalovali šetřiče WC, sprch a vodovodních baterií. Ty nám už teď šetří zhruba 20 % spotřebované vody měsíčně,“ popisuje František Křivohlavý z představenstva společnosti Hotely Srní. Kromě toho v hotelu používají LED osvětlení a pustili se do výroby vlastní elektřiny – bazén vyhřívají tepelným čerpadlem a díky fotovoltaice ročně vyrobí 75 MWh elektřiny, kterou v hotelu 100% využijí. Vybavili se i eko výrobky a drogérií a zaměřili se na důsledné třídění odpadu. Zbytky z kuchyně kompostují s pomocí elektrického kompostéru, čímž za rok zpracují 9 tisíc kilogramů odpadu a ušetří přes 80 tisíc korun ročně za svoz.

„Díky spolupráci s Kofolou ušetříme na naší provozovně tisíce litrů vody ročně. Klasické pisoáry jsme nahradili bezvodými, instalovali jsme toalety s úsporným splachováním a vybavili jsme umyvadla perlátory, které snížily průtok vody o polovinu. V umývárnách šetříme i papír a až 90 % energie díky ekologickým osoušečům od EcoStep. Zaměřili jsme se i na odpad - na plechovky jsme vytvořili sběrače z poničených festivalových barelů. Pro kelímky máme speciální sběrače, které pojmou až 400 kusů a šetří místo v kontejnerech,“ říká David Salomon, CEO ENERGY PUB.

Kofola nabízí účast v projektu Neleníme, zeleníme svým gastro zákazníkům, kteří mají chuť hledat odpovědnější cesty, prostřednictvím své B2B platformy Supplo.cz. Dozvědět se o něm ale může každý i na webu kofola.cz/nelenime-zelenime.

Kofola pomáhá gastro podnikům hledat úspory, které pomohou nejen přírodě, ale i ekonomice provozovenKofola pomáhá gastro podnikům hledat úspory, které pomohou nejen přírodě, ale i ekonomice provozovenKofola pomáhá gastro podnikům hledat úspory, které pomohou nejen přírodě, ale i ekonomice provozovenKofola pomáhá gastro podnikům hledat úspory, které pomohou nejen přírodě, ale i ekonomice provozovenKofola pomáhá gastro podnikům hledat úspory, které pomohou nejen přírodě, ale i ekonomice provozovenKofola pomáhá gastro podnikům hledat úspory, které pomohou nejen přírodě, ale i ekonomice provozovenKofola pomáhá gastro podnikům hledat úspory, které pomohou nejen přírodě, ale i ekonomice provozovenKofola pomáhá gastro podnikům hledat úspory, které pomohou nejen přírodě, ale i ekonomice provozovenKofola pomáhá gastro podnikům hledat úspory, které pomohou nejen přírodě, ale i ekonomice provozovenKofola pomáhá gastro podnikům hledat úspory, které pomohou nejen přírodě, ale i ekonomice provozovenKofola pomáhá gastro podnikům hledat úspory, které pomohou nejen přírodě, ale i ekonomice provozoven

Zdroj: www.kofola.cz

Další články

Další články od Kofola

Dvě třetiny párů se dnes seznámí online. Offline láska teď dostává druhou šanci

Dvě třetiny párů se dnes seznámí online. Offline láska teď dostává druhou šanci

Láska má existenční problémy. Víc jak 60 % párů se dnes seznamuje online. Obrazovky ale těžko nahradí první nesmělý pohled, nervózní úsměv nebo dotek ruky při osobním setkání. Právě na tento fenomén reaguje nová kampaň značky Kofola.
| Kofola
Kofola pomáhá gastro podnikům hledat úspory, které pomohou nejen přírodě, ale i ekonomice provozoven

Kofola pomáhá gastro podnikům hledat úspory, které pomohou nejen přírodě, ale i ekonomice provozoven

Udržitelný přístup v gastronomii nemusí být až tak složitý ani časově náročný. Když se vezme za správný konec, může přinést nejen dobrý pocit, ale i zajímavé úspory a nové zákazníky. Aspoň tak to vidí společnost Kofola ČeskoSlovensko, která spustila pro své gastro zákazníky projekt Neleníme, zeleníme.
| Kofola
Kofola i letos na festivalech

Kofola i letos na festivalech

Léto bez festivalů a vychlazené Kofoly? To by nebylo ono! Ani letos nebudeme chybět na těch největších hudebních peckách. Tak kam spolu tento rok vyrazíme?
| Kofola
Třetí ročník projektu Stezky z lásky startuje: Opět pomůžeme české přírodě a budeme budovat vztahy

Třetí ročník projektu Stezky z lásky startuje: Opět pomůžeme české přírodě a budeme budovat vztahy

Celorepublikový dobrovolnický projekt Stezky z lásky, za kterým stojí Klub českých turistů (KČT), společnost Kofola ČeskoSlovensko a dopravce RegioJet, vstupuje do svého třetího ročníku. I letos přispěje k obnově zničených turistických tras a dalších míst v české krajině. Projekt spojuje již třetí rok dobrovolníky ze všech koutů, kteří sdílejí lásku k přírodě a chuť něco změnit.
| Kofola
Kofola slaví 65 let. Jak se psal příběh lásky, nezaměnitelné chuti a úspěšného podnikání?

Kofola slaví 65 let. Jak se psal příběh lásky, nezaměnitelné chuti a úspěšného podnikání?

Chuť, která vás vrátí do dětství, spojuje generace, vyvolává nostalgii a překvapuje jedinečností. Kofola, která sjela poprvé z výrobní linky 27. března 1960, slaví své 65. narozeniny. Historie nezaměnitelného nápoje, který vznikl jako domácí alternativa k západním kolám, je o tradici, inovacích i odhodlání dělat věci jinak. Kdo stojí za jejím příběhem dnes? A jaká bude Kofola budoucnosti?
| Kofola
F.H. Prager se mění na PRAGER’S a v roce 2025 cílí na 60 milionový obrat

F.H. Prager se mění na PRAGER’S a v roce 2025 cílí na 60 milionový obrat

Už je tomu 15 let, co vykvasil první řemeslný cider z dílny F.H. Prager. V roce 2019 značku koupila společnost Kofola ČeskoSlovensko, která ji rozvíjí samostatně v tzv. inkubátoru pod vedením dvou mladých energických majitelů. Ti plánují v roce 2025, kromě změny názvu, představit zcela nové produkty, obsadit zajímavé mimoevropské trhy a téměř zdvojnásobit obrat.
| Kofola
Kofola podepsala smlouvu o koupi 100% podílu v největší vendingové společnosti na Slovensku

Kofola podepsala smlouvu o koupi 100% podílu v největší vendingové společnosti na Slovensku

Rodinná nápojářská společnost se rozhodla provozovat síť nápojových a potravinových automatů. Díky spojení s firmou ASO VENDING manželů Korčekových bude moci obsluhovat na 8 tisíc automatů napříč Slovenskem.
| Kofola
Kofola se stala oficiálním partnerem festivalu Beats for Love. Partnerství propojuje dvě značky, které mají lásku v DNA

Kofola se stala oficiálním partnerem festivalu Beats for Love. Partnerství propojuje dvě značky, které mají lásku v DNA

Letošní ročník Beats for Love, který se odehraje od 2. do 5. července 2025, přepíše historii festivalu a otevře zcela novou dimenzi této ikonické oslavy elektronické hudby. A Kofola bude u toho. Stala se oficiálním partnerem festivalu, na který přinese řadu novinek i Náměstí lásky.
| Kofola
Lidé se sedavým zaměstnáním se chtějí stravovat zdravě, bráním jim ale ceny jídel i dostupnost stravovacích zařízení

Lidé se sedavým zaměstnáním se chtějí stravovat zdravě, bráním jim ale ceny jídel i dostupnost stravovacích zařízení

Více než dvě třetiny kancelářských zaměstnanců si neuvědomují, že strava hraje klíčovou roli v jejich produktivitě a množství energie, kterou pociťují. Ve zdravém stravování jim brání nedostupnost stravovacích zařízení poblíž kanceláří i vysoké ceny jídel. Ukázal to průzkum mezi tisíci českými kancelářskými pracovníky.
| Kofola
Rekordní rok Kofoly. I přes povodeň hlásí meziroční růst o 30 %

Rekordní rok Kofoly. I přes povodeň hlásí meziroční růst o 30 %

Společnost Kofola ČeskoSlovensko zveřejnila své předběžné hospodářské výsledky za rok 2024. Potvrdila nejen výborné tržby v jednotlivých zemích, kde působí, ale i rekordní EBITDU za celou skupinu Kofola, která převýšila 1,8 miliard korun. Výsledky za loňský rok potvrzují sílu celé skupiny, jejích značek i schopnost reagovat na měnící se podmínky na trhu. V roce 2025 hodlá management Kofoly hojně investovat.
| Kofola