Kofola··5 min

F.H. Prager se mění na PRAGER’S a v roce 2025 cílí na 60 milionový obrat

Kofola

Kofola

Kofola je sycený nealkoholický nápoj kolového typu, který vznikl v roce 1960 v komunistickém Československu jako alternativa k tehdy nedostupným západním nápojům Coca-Cola nebo Pepsi. Nápoj vyrábí česká společnost Kofola ČeskoSlovensko v Krnově. Kofola obsahuje 14 různých bylin a ovocných látek, okořeněná je lékořicí.

Tisková zpráva

Už je tomu 15 let, co vykvasil první řemeslný cider z dílny F.H. Prager. V roce 2019 značku koupila společnost Kofola ČeskoSlovensko, která ji rozvíjí samostatně v tzv. inkubátoru pod vedením dvou mladých energických majitelů. Ti plánují v roce 2025, kromě změny názvu, představit zcela nové produkty, obsadit zajímavé mimoevropské trhy a téměř zdvojnásobit obrat.

F.H. Prager se mění na PRAGER’S a v roce 2025 cílí na 60 milionový obrat

Řemeslnost, přírodní složení i důraz na vizualitu

Pod názvem F.H. Prager bylo během 14 leté éry na trh uvedeno celkem 6 druhů řemeslných ciderů. V roce 2022 pak přibyly pod taktovkou nových majitelů jejich nealkoholické varianty. V následujícím roce ciderové portfolio obohatila kombucha, která je pod názvem PRAGER’S aktuálně dostupná ve 4 příchutích. Hlavním důvodem jejího zařazení do nabídky byla odlišná konzumní příležitost a zejména rychle rostoucí segment tzv. funkčních nápojů. „Chtěli jsme zúročit naší dlouholetou zkušenost s fermentací na maximum, proto se vytvoření nového produktu, jako je kombucha, přímo nabízelo. Naším záměrem bylo přinést netradiční nápoj s originální chutí, což se nám myslím daří,” říká spolumajitel firmy Alexandros Samaras.

Přístup ke všem produktům se vyznačuje lokální řemeslnou prací, výběrovými odrůdami jablek a výhradně přírodním složením nápojů. Značka dbá také na vizuální kvalitu, proto na tvorbě etiket spolupracuje s českými designéry, například duem Tomski&Polanski. V PRAGER’S (dříve F.H.Prager) reflektují i dlouhodobou strategii mateřské Kofoly a dbají na udržitelnost - od roku 2021 jsou všechny cidery k mání, kromě plechovek s příměsí recyklátu, také v lahvích z vratného skla.

F.H. Prager se mění na PRAGER’S

S novým rokem dojde k několika novinkám, tou nejvýraznější je změna názvu firmy. Hlavním důvodem je sjednocení komunikace celého portfolia F.H Prager a PRAGER’S pod jednu značku. „Cidery nesly historicky pojmenování F.H. Prager, kombuchu produkujeme pod značkou PRAGER’S. Do teď byla celá komunikace hodně produktová, tento rok se chceme, kromě jiného, více soustředit na brandové hodnoty - hledání nových cest a poctivý přístup k tvorbě,” popisuje Alexandros Samaras. Součástí „nové“ identity tak bude širší a intenzivnější spolupráce s lokálními řemeslníky a umělci, kteří spoluvytváří vizuální identitu značky. „Plánujeme spolupráci se sklářským oborem FUD Univerzity Jana Evenagelisty Purkyně, jehož výsledkem bude nový design lahví a chystáme také nejrůznější eventy, kde se bude spojovat hudba a umění se zábavou,” dodává Alexandros Samaras.

Nové produkty, vstup na zahraniční trhy i dvojnásobný obrat

Seznamu plánů pro rok 2025 je poměrně hojný. Kromě obohacení produktového portfolia se majitelé poohlíží po dalších i neevropských zahraniční trzích. Obratově chtějí cílit na dvojnásobek oproti roku 2024. „Produktově nás v první polovině roku čeká další fermentovaná novinka, poté bude následovat launch čepované kombuchy exkluzivně v UGO Salateriích a následně také nové čajová varianta kombuchy, která doplní aktuální portfolio plechovek. V druhé půlce roku představíme zcela nový produkt, co to bude, si ale zatím necháme pro sebe,” říká Alexandros Samaras.

Po úspěšném vstupu na slovenský a polský trh v roce 2024 vedení firmy PRAGER’S nezahálí a aktivně řeší expanzi do dalších zemí. A nejde jen o ty evropské. „Aktuálně řešíme Itálii, Španělsko a Gruzii, ve hře jsou i Kolumbie či JAR. Z našeho pohledu jde o rozvíjející se trhy s dobrým potenciálem pro moderní nápoje a trendy. Vše je ale zatím ve fázi příprav a analýz trhu, jak to bude skutečně pokračovat se ukáže v polovině roku 2025,” vysvětluje Alexandros Samaras.

Od roku 2021 firma vykazuje soustavný růst, obratově v roce 2024 zaznamenala cca 160% (34 mil.) nárůst oproti roku 2023 (13 mil.) a budoucí rok cílí na téměř dvojnásobek. „Tento rok nás čeká spousta novinek a věříme, že pokud to půjde minimálně stejným tempem, máme šanci obrat téměř zdvojnásobit,” uzavírá Alexandros Samaras.

¨Finanční i produktové cíle majitelů značky PRAGER’S jsou neskromné, důležitým aspektem je pro ně ale také spolupráce se studenty a laickou veřejnosti, a to díky vlastním sadům na Úsovsku, které mateřská společnost Kofola odkoupila v roce 2023. Kromě pěstování vlastní odrůdy jablek pro cidery plánuje tým PRAGER’S navázat v novém roce užší spojení se školami a přiblížit tak problematiku ovocnářství mladé generaci.

Obraty firmy:

2021 - 3,5 mil. Kč

2022 - 8 mil. Kč

2023 - 13 mil. Kč

2024 - 34 mil. Kč

predikce 2025 - 50-60 mil. Kč

Počty prodaných kusů:

2021 - 203 tis.

2022 - 297 tis.

2023 - 597 tis.

2024 - 2,05 mil.

Zdroj: www.kofola.cz

Další články

Další články od Kofola

Kofola se pustila do záchrany brownfieldu. Zahájila výstavbu nového sídla v Dolních Vítkovicích

Kofola se pustila do záchrany brownfieldu. Zahájila výstavbu nového sídla v Dolních Vítkovicích

Budově Nových koupelen v areálu Dolu Hlubina vdechne rodinná společnost Kofola ČeskoSlovensko nový život. Kromě kanceláří zde zbuduje návštěvnickou atrakci v podobě interaktivního muzea tradiční značky Kofola.
| Kofola
Dvě třetiny párů se dnes seznámí online. Offline láska teď dostává druhou šanci

Dvě třetiny párů se dnes seznámí online. Offline láska teď dostává druhou šanci

Láska má existenční problémy. Víc jak 60 % párů se dnes seznamuje online. Obrazovky ale těžko nahradí první nesmělý pohled, nervózní úsměv nebo dotek ruky při osobním setkání. Právě na tento fenomén reaguje nová kampaň značky Kofola.
| Kofola
Kofola pomáhá gastro podnikům hledat úspory, které pomohou nejen přírodě, ale i ekonomice provozoven

Kofola pomáhá gastro podnikům hledat úspory, které pomohou nejen přírodě, ale i ekonomice provozoven

Udržitelný přístup v gastronomii nemusí být až tak složitý ani časově náročný. Když se vezme za správný konec, může přinést nejen dobrý pocit, ale i zajímavé úspory a nové zákazníky. Aspoň tak to vidí společnost Kofola ČeskoSlovensko, která spustila pro své gastro zákazníky projekt Neleníme, zeleníme.
| Kofola
Kofola i letos na festivalech

Kofola i letos na festivalech

Léto bez festivalů a vychlazené Kofoly? To by nebylo ono! Ani letos nebudeme chybět na těch největších hudebních peckách. Tak kam spolu tento rok vyrazíme?
| Kofola
Třetí ročník projektu Stezky z lásky startuje: Opět pomůžeme české přírodě a budeme budovat vztahy

Třetí ročník projektu Stezky z lásky startuje: Opět pomůžeme české přírodě a budeme budovat vztahy

Celorepublikový dobrovolnický projekt Stezky z lásky, za kterým stojí Klub českých turistů (KČT), společnost Kofola ČeskoSlovensko a dopravce RegioJet, vstupuje do svého třetího ročníku. I letos přispěje k obnově zničených turistických tras a dalších míst v české krajině. Projekt spojuje již třetí rok dobrovolníky ze všech koutů, kteří sdílejí lásku k přírodě a chuť něco změnit.
| Kofola
Kofola slaví 65 let. Jak se psal příběh lásky, nezaměnitelné chuti a úspěšného podnikání?

Kofola slaví 65 let. Jak se psal příběh lásky, nezaměnitelné chuti a úspěšného podnikání?

Chuť, která vás vrátí do dětství, spojuje generace, vyvolává nostalgii a překvapuje jedinečností. Kofola, která sjela poprvé z výrobní linky 27. března 1960, slaví své 65. narozeniny. Historie nezaměnitelného nápoje, který vznikl jako domácí alternativa k západním kolám, je o tradici, inovacích i odhodlání dělat věci jinak. Kdo stojí za jejím příběhem dnes? A jaká bude Kofola budoucnosti?
| Kofola
F.H. Prager se mění na PRAGER’S a v roce 2025 cílí na 60 milionový obrat

F.H. Prager se mění na PRAGER’S a v roce 2025 cílí na 60 milionový obrat

Už je tomu 15 let, co vykvasil první řemeslný cider z dílny F.H. Prager. V roce 2019 značku koupila společnost Kofola ČeskoSlovensko, která ji rozvíjí samostatně v tzv. inkubátoru pod vedením dvou mladých energických majitelů. Ti plánují v roce 2025, kromě změny názvu, představit zcela nové produkty, obsadit zajímavé mimoevropské trhy a téměř zdvojnásobit obrat.
| Kofola
Kofola podepsala smlouvu o koupi 100% podílu v největší vendingové společnosti na Slovensku

Kofola podepsala smlouvu o koupi 100% podílu v největší vendingové společnosti na Slovensku

Rodinná nápojářská společnost se rozhodla provozovat síť nápojových a potravinových automatů. Díky spojení s firmou ASO VENDING manželů Korčekových bude moci obsluhovat na 8 tisíc automatů napříč Slovenskem.
| Kofola
Kofola se stala oficiálním partnerem festivalu Beats for Love. Partnerství propojuje dvě značky, které mají lásku v DNA

Kofola se stala oficiálním partnerem festivalu Beats for Love. Partnerství propojuje dvě značky, které mají lásku v DNA

Letošní ročník Beats for Love, který se odehraje od 2. do 5. července 2025, přepíše historii festivalu a otevře zcela novou dimenzi této ikonické oslavy elektronické hudby. A Kofola bude u toho. Stala se oficiálním partnerem festivalu, na který přinese řadu novinek i Náměstí lásky.
| Kofola
Lidé se sedavým zaměstnáním se chtějí stravovat zdravě, bráním jim ale ceny jídel i dostupnost stravovacích zařízení

Lidé se sedavým zaměstnáním se chtějí stravovat zdravě, bráním jim ale ceny jídel i dostupnost stravovacích zařízení

Více než dvě třetiny kancelářských zaměstnanců si neuvědomují, že strava hraje klíčovou roli v jejich produktivitě a množství energie, kterou pociťují. Ve zdravém stravování jim brání nedostupnost stravovacích zařízení poblíž kanceláří i vysoké ceny jídel. Ukázal to průzkum mezi tisíci českými kancelářskými pracovníky.
| Kofola