Kofola··4 min

Kofola kupuje další kávové plantáže. Rodinnou farmu a kvalitní zrno našla v Panamě

Kofola

Kofola

Kofola je sycený nealkoholický nápoj kolového typu, který vznikl v roce 1960 v komunistickém Československu jako alternativa k tehdy nedostupným západním nápojům Coca-Cola nebo Pepsi. Nápoj vyrábí česká společnost Kofola ČeskoSlovensko v Krnově. Kofola obsahuje 14 různých bylin a ovocných látek, okořeněná je lékořicí.

Tisková zpráva

Společnost Kofola ČeskoSlovensko rozšiřuje své zemědělské aktivity a oznamuje vstup do dalšího kávového regionu světového významu. Po Kolumbii investuje do farmy v panamském Boquete – oblasti, která se proslavila nejkvalitnějšími kávovými odrůdami, včetně ikonické Geishy. Cílem Kofoly je posílit kontrolu nad surovinami a propojit celý hodnotový řetězec – od pěstování až po balení – pod hlavičkou společnosti LEROS.

Kofola kupuje další kávové plantáže. Rodinnou farmu a kvalitní zrno našla v Panamě

„Postupně se učíme pracovat se zemědělskými surovinami a pronikáme do pěstování bylin, ovoce a kávy. Věříme, že dlouhodobou hodnotu a stabilitu dokážeme vytvořit jen tehdy, když známe původ suroviny a máme pod kontrolou celý proces jejího zpracování. Panama je logickým krokem,“ vysvětluje Jannis Samaras, generální ředitel skupiny Kofola a dodává: „Chceme znát původ našich kávových odrůd, prostředí i lidi, kteří za ní stojí. I proto jsme se už loni stali spoluvlastníky plantáží v Kolumbii. Nestačí nám ale jen kvalitní zrno. Chceme být součástí celého příběhu, od semínka až po produkt, a proto investujeme do vlastní farmy v Panamě.”

Jedinečná chuť Panamy

Panama tvoří jen necelé jedno procento světové produkce kávy – přesto právě odtud pochází jedna z nejdražších a nejoceňovanějších odrůd na světě, slavná Geisha. V oblasti Boquete, která je nejstarší a nejznámější kávovou oblastí v Panamě, našla nyní Kofola svůj vysněný grál.

„Území Panamy je zcela ojedinělé s hornatými oblastmi a bohatou vulkanickou půdou. Naše nově získaná farma Taylor Papa Lalo Coffee S.A. o rozloze 45 hektarů se nachází v panamské oblasti Boquete, v nadmořské výšce 1 300–1 700 metrů. Region leží na úpatí vyhaslé sopky Barú a díky kombinaci vulkanické půdy, severního větru a mikroklimatu umožňuje pomalé zrání kávových třešní – klíčové pro vznik komplexní chutě,” popisuje Martin Mateáš, generální ředitel voňavého pilíře LEROS, pod který kávový byznys v nápojářské Kofole spadá.

Na farmě se pěstují odrůdy jako Geisha, Caturra, Typica nebo Red Bourbon. Roční produkce se pohybuje okolo 40 tun zelené kávy. Výhodou farmy je i její technologické zázemí pro fermentaci a zpracování kávy. Cenu transakce se obě smluvní strany rozhodly nezveřejňovat.

Kávová mise: poctivě, pod jednou střechou a srdcem

„Farma Papa Lalo potřebuje péči. Je tam práce nad hlavu, ale to nás neodradilo. Právě naopak – těšíme se na nové výzvy. Farma má jako jedna z mála infrastrukturu a technologii na zpracování zelené kávy, což není v regionu samozřejmostí. Díky tomu můžeme mít celý proces od pěstování, přes zpracování až po balení kávy zcela pod kontrolou,” vysvětluje Martin Mateáš.

Rodinná nápojářská společnost Kofola má s kávovým byznysem velké plány. Dlouhodobě rozvíjí v rámci svého portfolia kávové značky Café Reserva a Trepallini. Ze zelené kávy chce vytvářet speciality coffee produkty ve vlastní pražírně, kterou aktuálně připravuje v jihomoravské Strážnici.

„Speciality coffee je přirozeným rozšířením našeho bylinkového byznysu. V obou kategoriích jde o vysokou odbornost, práci se specifickými lokalitami, udržitelnost a cit pro surovinu. Už dnes dodáváme zelenou kávu malým pražírnám, nově ale chceme začít budovat vlastní plně integrovaný kávový kanál – s jasnou vizí a přidanou hodnotou,“ říká Martin Mateáš, ředitel společnosti LEROS, pod jehož střechou se propojují byliny, čajové směsi i kvalitní káva.

Není malých plánů

Produkty z panamské kávy zamíří nejen na trh v Česku a na Slovensku, ale také do okolních zemí. Skupina Kofola se tak přirozeně stane menším, ale vertikálně integrovaným hráčem na poli kávy v rámci střední Evropy. Investice do panamských kávových plantáží představuje další krok v naplňování její dlouhodobé strategie zaměřené na udržitelnost, podporu zemědělství a kvalitu surovin. Kromě kávy se obdobně věnuje jablkům, které pěstuje v Pragerových sadech na Úsovsku, a bylinkám, které tvoří základ celého voňavého pilíře LEROS.

Kofola kupuje další kávové plantáže. Rodinnou farmu a kvalitní zrno našla v PanaměKofola kupuje další kávové plantáže. Rodinnou farmu a kvalitní zrno našla v PanaměKofola kupuje další kávové plantáže. Rodinnou farmu a kvalitní zrno našla v PanaměKofola kupuje další kávové plantáže. Rodinnou farmu a kvalitní zrno našla v PanaměKofola kupuje další kávové plantáže. Rodinnou farmu a kvalitní zrno našla v PanaměKofola kupuje další kávové plantáže. Rodinnou farmu a kvalitní zrno našla v PanaměKofola kupuje další kávové plantáže. Rodinnou farmu a kvalitní zrno našla v PanaměKofola kupuje další kávové plantáže. Rodinnou farmu a kvalitní zrno našla v PanaměKofola kupuje další kávové plantáže. Rodinnou farmu a kvalitní zrno našla v PanaměKofola kupuje další kávové plantáže. Rodinnou farmu a kvalitní zrno našla v Panamě

Zdroj: www.kofola.cz

Další články

Další články od Kofola

Kofola kupuje další kávové plantáže. Rodinnou farmu a kvalitní zrno našla v Panamě

Kofola kupuje další kávové plantáže. Rodinnou farmu a kvalitní zrno našla v Panamě

Společnost Kofola ČeskoSlovensko rozšiřuje své zemědělské aktivity a oznamuje vstup do dalšího kávového regionu světového významu. Po Kolumbii investuje do farmy v panamském Boquete – oblasti, která se proslavila nejkvalitnějšími kávovými odrůdami, včetně ikonické Geishy. Cílem Kofoly je posílit kontrolu nad surovinami a propojit celý hodnotový řetězec – od pěstování až po balení – pod hlavičkou společnosti LEROS.
| Kofola
Kofola rozšiřuje působnost své značky Jupík: představuje ovocnou svačinu Ovokous

Kofola rozšiřuje působnost své značky Jupík: představuje ovocnou svačinu Ovokous

Značka Jupík, tradičně spojovaná s dětskými nápoji, rozšiřuje své působení mimo segment pitného režimu. Poté, co uspěla s ovocnou zmrzlinou, se letos pustí do zdravých svačin – ovocných kousků bez přidaného cukru. Letos také prošla redesignem a svojí novou kampaní i dalšími aktivitami podněcuje děti k tvořivosti.
| Kofola
Stezky z lásky píší výjimečné příběhy: Od lávek na Smrku po přátelství vzniklá v dešti

Stezky z lásky píší výjimečné příběhy: Od lávek na Smrku po přátelství vzniklá v dešti

Celorepublikový dobrovolnický projekt Stezky z lásky, organizovaný Klubem českých turistů (KČT), společností Kofola ČeskoSlovensko a dopravcem RegioJet, za dva roky své existence dokázal, že chuť pomáhat české krajině má spousta lidí napříč generacemi i profesemi. Od května 2023 se uskutečnilo už 39 akcí, do kterých se zapojilo přes 750 dobrovolníků. Společně opravili přes 49 kilometrů turistických tras a přispěli k obnově desítek stezek i dalších přírodních míst. Projekt má také svého největšího srdcaře – Lukáše Buriana, který se zúčastnil už jubilejní dvacáté brigády a letos je přihlášený na každou další.
| Kofola
Kofola se pustila do záchrany brownfieldu. Zahájila výstavbu nového sídla v Dolních Vítkovicích

Kofola se pustila do záchrany brownfieldu. Zahájila výstavbu nového sídla v Dolních Vítkovicích

Budově Nových koupelen v areálu Dolu Hlubina vdechne rodinná společnost Kofola ČeskoSlovensko nový život. Kromě kanceláří zde zbuduje návštěvnickou atrakci v podobě interaktivního muzea tradiční značky Kofola.
| Kofola
Dvě třetiny párů se dnes seznámí online. Offline láska teď dostává druhou šanci

Dvě třetiny párů se dnes seznámí online. Offline láska teď dostává druhou šanci

Láska má existenční problémy. Víc jak 60 % párů se dnes seznamuje online. Obrazovky ale těžko nahradí první nesmělý pohled, nervózní úsměv nebo dotek ruky při osobním setkání. Právě na tento fenomén reaguje nová kampaň značky Kofola.
| Kofola
Kofola pomáhá gastro podnikům hledat úspory, které pomohou nejen přírodě, ale i ekonomice provozoven

Kofola pomáhá gastro podnikům hledat úspory, které pomohou nejen přírodě, ale i ekonomice provozoven

Udržitelný přístup v gastronomii nemusí být až tak složitý ani časově náročný. Když se vezme za správný konec, může přinést nejen dobrý pocit, ale i zajímavé úspory a nové zákazníky. Aspoň tak to vidí společnost Kofola ČeskoSlovensko, která spustila pro své gastro zákazníky projekt Neleníme, zeleníme.
| Kofola
Kofola i letos na festivalech

Kofola i letos na festivalech

Léto bez festivalů a vychlazené Kofoly? To by nebylo ono! Ani letos nebudeme chybět na těch největších hudebních peckách. Tak kam spolu tento rok vyrazíme?
| Kofola
Třetí ročník projektu Stezky z lásky startuje: Opět pomůžeme české přírodě a budeme budovat vztahy

Třetí ročník projektu Stezky z lásky startuje: Opět pomůžeme české přírodě a budeme budovat vztahy

Celorepublikový dobrovolnický projekt Stezky z lásky, za kterým stojí Klub českých turistů (KČT), společnost Kofola ČeskoSlovensko a dopravce RegioJet, vstupuje do svého třetího ročníku. I letos přispěje k obnově zničených turistických tras a dalších míst v české krajině. Projekt spojuje již třetí rok dobrovolníky ze všech koutů, kteří sdílejí lásku k přírodě a chuť něco změnit.
| Kofola
Kofola slaví 65 let. Jak se psal příběh lásky, nezaměnitelné chuti a úspěšného podnikání?

Kofola slaví 65 let. Jak se psal příběh lásky, nezaměnitelné chuti a úspěšného podnikání?

Chuť, která vás vrátí do dětství, spojuje generace, vyvolává nostalgii a překvapuje jedinečností. Kofola, která sjela poprvé z výrobní linky 27. března 1960, slaví své 65. narozeniny. Historie nezaměnitelného nápoje, který vznikl jako domácí alternativa k západním kolám, je o tradici, inovacích i odhodlání dělat věci jinak. Kdo stojí za jejím příběhem dnes? A jaká bude Kofola budoucnosti?
| Kofola
F.H. Prager se mění na PRAGER’S a v roce 2025 cílí na 60 milionový obrat

F.H. Prager se mění na PRAGER’S a v roce 2025 cílí na 60 milionový obrat

Už je tomu 15 let, co vykvasil první řemeslný cider z dílny F.H. Prager. V roce 2019 značku koupila společnost Kofola ČeskoSlovensko, která ji rozvíjí samostatně v tzv. inkubátoru pod vedením dvou mladých energických majitelů. Ti plánují v roce 2025, kromě změny názvu, představit zcela nové produkty, obsadit zajímavé mimoevropské trhy a téměř zdvojnásobit obrat.
| Kofola