Kofola··5 min

Vyšší tržby, ale i pokles energií a hlavních vstupů pomohly Kofole k vydařeným výsledkům za první čtvrtletí

Kofola

Kofola

Skupina Kofola je jeden z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů s jedenácti výrobními závody na pěti evropských trzích. Celkově zaměstnává více než 2 000 lidí. Do produktového portfolia Skupiny v ČeskoSlovensku patří tradiční kolový nápoj s originální recepturou Kofola, pramenitá voda Rajec, minerální voda Kláštorná Kalcia, řada sirupů Jupí, hroznový nápoj Vinea, dětské nápoje Jupík, energetický nápoj Semtex a další tradiční československé značky Chito, Top Topic a Citro Cola. V licenci vyrábí a distribuuje Royal Crown Colu a Oranginu.

Tisková zpráva

Nápojářská rodina, která v prvním čtvrtletí dokončila hned dvě zajímavé akvizice, má do sezóny nabito. Kromě funkční minerální vody Korunní v plechovce uvádí například i nový nápoj pro děti Jupík SPARKY. S ohledem na celkově pozitivní výhled chce valné hromadě předložit návrh na vyplacení dividendy ve výši 13,50 Kč na 1 akcii před zdaněním. Výhled EBITDA pro rok 2024 zůstává zatím beze změny.

Vyšší tržby, ale i pokles energií a hlavních vstupů pomohly Kofole k vydařeným výsledkům za první čtvrtletí

Společnost Kofola ČeskoSlovensko zažila úspěšný start roku. „První čtvrtletí roku 2024 bylo úspěšné. Rostoucí spotřeba domácností pomohla k růstu tržeb o 11 %. Dokázala tak eliminovat vliv zdražení, které bylo vyvoláno nesmyslným navýšením DPH pouze u nealkoholických nápojů, zatímco cukrovinek a jiných potravin obsahujících cukr se nedotklo. Největší nárůst se uskutečnil v retailových a impulsních formátech. Kromě nejsilnější značky Kofola, jejíž tržby vzrostly o 19 %, se dařilo také minerální vodě Ondrášovka a energetickému nápoji Semtex,“ říká Daniel Buryš, generální ředitel Kofoly v Česku a na Slovensku. Celková EBITDA Skupiny Kofola v porovnání s prvním kvartálem roku 2023 vzrostla o 21,6 %, a to zejména díky vyšším tržbám a stabilizaci cen energií a vybraných materiálových vstupů.

Dvouciferný růst tržeb zaznamenala i dceřiná společnost Radenska Adriatic. Objem jejích prodejů překročil plán především díky vynikající obchodní realizaci, včetně úspěšného uvedení dvou nových příchutí v segmentu funkčních nápojů Radenska FunctionALL a redesignu vizuální identity značky Oraketa a produktů z portfolia Pepsi, kterou Radenska distribuuje na chorvatském a slovinském trhu. Ukazatel EBITDA se v tomto adriatickém pilíři zlepšil o více než 20 % ve srovnání s loňským rokem, což i zde umožnily stabilizované ceny surovin a energií.

Na úspěšný loňský rok navázal i Fresh & Herbs pilíř skupiny Kofola. UGO pokračuje

v ziskovosti, tržby čerstvé divize narostly v 1. čtvrtletí o 23 %. „Ke zlepšování produktivity v

segmentu zdravého rychlého občerstvení nám pomáhá mimo jiné i probíhající proces digitalizace. Počet digitálních kiosků, díky kterým si lidé pohodlně objednají své oblíbené produkty, postupně navyšujeme,“ říká Marek Farník, zakladatel UGO. Výrobce bylinných směsí, čajů a bylinné kosmetiky, LEROS, překročil též původně očekávané plány. „Naše hlavní prodejní kanály (lékárna, gastro, maloobchod a e-shop) vykazují výkonnost nad úrovní plánu, stejně tak i nad úrovní minulého roku. Připravujeme se na nesezónní letní měsíce, abychom náskok neztratili,“ popisuje Martin Mateáš, generální ředitel LEROSu. Celkově se tržby Voňavého a čerstvého pilíře Kofoly pohybují za posledních 12 měsíců nad 1 miliardou korun, což jednoznačně potvrzuje růstovou strategii.

V letošním roce uskutečnila skupina Kofola i řadu nových akvizic. Stala se spolumajitelem rodinné společnosti Mixa Vending, která podniká v oblasti nápojových a svačinových automatů. Klíčovou akvizicí pak byl vstup do pivovarského podnikání koupí společnosti Pivovary CZ Group. „Akvizice pivovarů byla dokončena na začátku března. Aktuálně probíhá integrování nového byznysu do skupiny Kofola. Naší největší prioritou je úspěšně projít letošní sezonou,“ říká René Musila, který se stal generálním ředitelem samostatně řízeného pilíře skupiny.

Výhledy má rodinná nápojářská společnost Kofola též perspektivní. „I měsíc duben byl silný, s tržbami nad rámec loňského roku. Jsme přesvědčeni, že se nám i díky novinkám, které jsme připravili na sezónu, podaří dosáhnout ročních cílů,“ komentuje výhled Jannis Samaras, většinový majitel a generální ředitel skupiny Kofola.

Ikonická značka Kofola prošla v prvním čtvrtletí rebrandingem, jehož cílem bylo zachování tradice, ale i zvýšení relevance u mladé cílovky. K dalším novinkám na československém trhu patří uvedení nového moderního plechovkového formátu (tzv. sleek) napříč portfoliem. Z produktových inovací Kofoly pak lze zmínit funkční minerální vodu Korunní nebo dětský nápoj s ovocnou šťávou, bez konzervantů, barviv a sladidel, Jupík SPARKY. Po loňském úspěchu energetického nápoje Semtex EXTREM, ve kterém se namísto taurinu využívá guarana a matcha, příchází Kofola a raper Separ na trh s jeho další příchutí Passion Fruit. Pro gastronomii rozšířila Kofola svou řadu limonád a toniků Targa Florio o zázvorový tonik ze sicilských surovin. Nově jsou v nabídce Kofoly i nové příchutě Prager´s kombuchy.

S ohledem na výsledky a výhled společnosti rozhodlo představenstvo společnosti Kofola ČeskoSlovensko a.s., že předloží valné hromadě návrh na dividendu ve výši 13,50 Kč na 1 akcii před zdaněním. Termín valné hromady, kde by se mělo o návrhu rozhodovat, byl stanoven na 28. června 2024. Rozhodný den pro účast na valné hromadě je stanoven na 21. června 2024 a pro výplatu dividendy na 10. července 2024. Výhled EBITDA zůstává zatím beze změny, tedy v rozpětí 1,55 – 1,80 miliardy korun.

Zdroj: www.kofola.cz

Další články

Další články od Kofola

Sbírejte kódy pod víčky a darujte tyto Vánoce dobrotu

Sbírejte kódy pod víčky a darujte tyto Vánoce dobrotu

Mnoho fanoušků každý rok čeká, s jakou příchutí Kofola před Vánoci přijde. Byla tu už Kofola Barborková, Vanilková, Marcipánová, Kokosová nebo třeba Mandarinková. Letos tradiční československá značka spojila síly s další lokální firmou a vznikly tak dva originální produkty - Kofola Marlenková a Medové kofo kuličky Marlenka. Součástí vánoční kampaně je i tradiční soutěž o hodnotné ceny.
| Kofola
Mladý talent Matěj Plšek pokřtil své první album

Mladý talent Matěj Plšek pokřtil své první album

Matěj Plšek, který se stal tváří nových nápojů Jupík SPARKY, pokřtil své CD v pražském klubu Roxy. Nadaný 13letý zpěvák a výherce soutěže Hlas Česka, Moravy a Slezska tak oslavil vydání alba „Mám plán“. Podpořit ho přišel i zpěvák Mirai, se kterým Matěj nedávno vystoupil v O2 Areně.
| Kofola
Kofola má koule! Letos přichází s další originální příchutí

Kofola má koule! Letos přichází s další originální příchutí

Mnoho fanoušků každý rok čeká, s jakou příchutí Kofola před Vánoci přijde. Byla tu už Kofola Barborková, Vanilková, Marcipánová, Kokosová nebo třeba Mandarinková. Letos tradiční československá značka spojila síly s další lokální firmou a vznikly tak dva originální produkty - Kofola Marlenková a Medové kofo kuličky Marlenka.
| Kofola
Na vlně pomoci: Zpěváci a influenceři pomáhali obětem povodní. A budou v tom pokračovat.

Na vlně pomoci: Zpěváci a influenceři pomáhali obětem povodní. A budou v tom pokračovat.

V úterý 15. října proběhl v pražském klubu Doupě benefiční koncert s názvem Na vlně pomoci, jehož cílem bylo podpořit oběti ničivých zářijových povodní. Akce měla zároveň pomoci obnovit vlnu solidarity, která začala slábnout. Koncert byl zaměřen především na mladé lidi, kteří ukázali, že mají vůli i sílu pomáhat, a to především prostřednictvím sociálních sítí.
| Kofola
Radenska vyzývá k účasti na rozsáhlé zalesňovací kampani

Radenska vyzývá k účasti na rozsáhlé zalesňovací kampani

Radenska v minulých letech vysadila ve Slovinsku a Chorvatsku 80 000 stromů. I letos proběhne zalesňování krasových skládek.
| Kofola
Benefiční koncert na pomoc obětem povodní podpoří desítky mladých umělců a influencerů

Benefiční koncert na pomoc obětem povodní podpoří desítky mladých umělců a influencerů

Patnáctého října 2024 od 20 hodin proběhne v pražském Hudebním klubu Doupě benefiční koncert na podporu obětí povodní s názvem Na vlně pomoci. Tento koncert je jedinou popovodňovou benefiční akcí zaměřenou na mladou generaci, která se o sbírkách a možnostech pomoci často nedozví z klasických médií, protože je nesleduje. Klíčovým komunikačním kanálem pro generaci Z jsou sociální sítě, a proto si je organizátoři, online médium BoldNews ve spolupráci s festivalem Metronome Prague a United Islands of Prague, vybrali jako hlavní médium pro šíření informací.
| Kofola
První várka okamžité pomoci letí potřebným!

První várka okamžité pomoci letí potřebným!

Tři lokality, více než 150 žádostí a rodina od rodiny jiné starosti. Někomu chybí postel, jinému oblečení nebo třeba potřeby pro děti do školy. Jsou tací, kteří shání vysoušeč, jiný potřebují pomoct s úhradou zedníka.
| Kofola
Kofola přes ničivé povodně míří k horní hranici celoročního hospodářského výsledku. Vývoj cen a rozvoj nápojového průmyslu ovlivňují vládní rozhodnutí

Kofola přes ničivé povodně míří k horní hranici celoročního hospodářského výsledku. Vývoj cen a rozvoj nápojového průmyslu ovlivňují vládní rozhodnutí

Skupina Kofola zveřejnila výsledky hospodaření za 2. čtvrtletí, které potvrzují dobře nastavené řízení rodinné nápojářské firmy. Dařilo se všem nápojovým pilířům, z formátů pak nejvíce rostly čepované nápoje. S ohledem na úspěšnou letní sezónu bude Kofola i přes následky ničivé povodně směřovat k horní hranici avizovaného celoročního hospodářského výsledku (EBITDA).
| Kofola
Přestože má Kofola plné ruce práce s odklízením následků povodně v Krnově, rozhodla se uvolnit další miliony korun na podporu postižených lokalit

Přestože má Kofola plné ruce práce s odklízením následků povodně v Krnově, rozhodla se uvolnit další miliony korun na podporu postižených lokalit

Povodně způsobily významné škody v krnovském závodě Kofoly a ovlivnily chod dvou jejích pivovarů, přesto se rodinná nápojářská společnost vedená Jannisem Samarasem rozhodla podpořit regiony zasažené velkou vodou. Ve spolupráci se spolkem Horní Dolní spouští projekt #zlasky k lokalitám, jehož výtěžek poputuje rodinám a komunitám žijícím v jedněch z nejpostiženějších oblastí.
| Kofola
Ničivá povodeň zasáhla Kofolu. Rodinná nápojářská firma byla připravena na všech svých lokacích, divoká voda uštědřila šrámy zvláště Krnovu

Ničivá povodeň zasáhla Kofolu. Rodinná nápojářská firma byla připravena na všech svých lokacích, divoká voda uštědřila šrámy zvláště Krnovu

Kofola a její lidé zažili stejně jako mnozí další obyvatelé a firmy Moravy náročný víkend. Opava, kde kdysi v roce 1960 vznikla receptura Kofoly, Krnov, kde je dnes jeden z největších výrobních závodů, stejně tak jako města Hanušovice či Litovel, která jsou novými pivovarskými lokacemi Kofoly, bojovaly v uplynulých dnech s divokou vodou. Její následky se budou vyhodnocovat v dalších dnech.
| Kofola