Kofola··4 min

Přestože má Kofola plné ruce práce s odklízením následků povodně v Krnově, rozhodla se uvolnit další miliony korun na podporu postižených lokalit

Kofola

Kofola

Kofola je sycený nealkoholický nápoj kolového typu, který vznikl v roce 1960 v komunistickém Československu jako alternativa k tehdy nedostupným západním nápojům Coca-Cola nebo Pepsi. Nápoj vyrábí česká společnost Kofola ČeskoSlovensko v Krnově. Kofola obsahuje 14 různých bylin a ovocných látek, okořeněná je lékořicí.

Tisková zpráva

Povodně způsobily významné škody v krnovském závodě Kofoly a ovlivnily chod dvou jejích pivovarů, přesto se rodinná nápojářská společnost vedená Jannisem Samarasem rozhodla podpořit regiony zasažené velkou vodou. Ve spolupráci se spolkem Horní Dolní spouští projekt #zlasky k lokalitám, jehož výtěžek poputuje rodinám a komunitám žijícím v jedněch z nejpostiženějších oblastí.

Přestože má Kofola plné ruce práce s odklízením následků povodně v Krnově, rozhodla se uvolnit další miliony korun na podporu postižených lokalit

„V Krnově jsme jako Kofola odjakživa doma. S tátou jsme tu zakládali firmu v roce 1993. V Hanušovicích a Litovli, kde stojí dnes už naše pivovary Holba a Litovel, a které byly jedněmi z nejcitovanějších měst v rámci povodňového zpravodajství, máme mnoho našich zaměstnanců. Ačkoli máme sami plno práce s úklidem, zvláště v Krnově, na místech, kde působíme, nám opravdu záleží. Chceme nabídnout cílenou pomoc tamním rodinám, jednotlivcům i komunitám,“ uvádí Jannis Samaras, zakladatel Kofoly.

Kofola se spojila se spolkem Horní Dolní, který se zaměřuje na podporu lidí v těžkých životních situacích. Společně chtějí oslovit širší veřejnost a zapojit ji do podpory obyvatel jedněch z nejvíce postižených měst. „Jsme charitativní spolek z Moravskoslezského kraje a Kofola už dva roky stojí při nás a podporuje naši činnost. Jsme rádi, že můžeme teď zase stát my při ní,” říká Aleš Demel, předseda spolku Horní Dolní.

Dobročinná sbírka #zlasky vznikla na portálu Donio.cz, kam Kofola poslala jako vstupní vklad dar ve výši 10 milionů korun. „Povodeň se nás dotkla velmi osobně. Každý den nyní žijeme příběhy těch, kterým voda vzala domov. Ceníme si obrovské solidarity a pracovitosti našich lidí. Vážíme si každého, kdo nám nabízí volné ruce na pomoc s úklidem a zprovozněním chodu firmy. Zároveň ale věříme, že Kofola je dostatečně ekonomicky silná firma, aby i tuto ničivou povodeň zvládla. Lidé, kteří ztratili své domovy, jsou na tom podstatně hůře,“ líčí Jannis Samaras.

Právě rodinám a lidem z Krnova, Hanušovic, Litovle a přilehlých obcí, kteří požádají o pomoc skrze speciální formulář dostupný na webu Kofoly, bude určený výtěžek sbírky. Do podpory konkrétních rodin se budou moci zapojit i další jednotlivci a firmy. Dárci mohou posílat libovolný příspěvek, a to převodem, mobilní a QR platbou.

Projekt #zlasky bude komunikován na všech sítích společnosti Kofola. Ta aktivně pomáhá ve svých lokalitách už od začátku povodní, a to rozvozem nápojů. Pitný režim od ní již obdržely mnohá povodní postižená města a obce, například Opava, Holčovice, Hynčice, Albrechtice, Vysoká, Mikulovice, Holasovice, Brantice, Úvalno. A samozřejmě velké dodávky pramenité a minerální vody putovaly i do Litovle, Hanušovic a Krnova, kde bylo třeba zásobit složky Integrovaného záchranného systému, nemocnici nebo domovy seniorů.

Zatímco v pivovarských provozech se chod pomalu obnovuje, Krnov je jedním z nejhůře postižených závodů Kofoly. Přestože firma podnikla řadu preventivních opatření, obnova tamního provozu bude trvat několik týdnů. První odhady škod způsobených Kofole záplavami se pohybují mezi 100 až 200 miliony korun.

Přestože má Kofola plné ruce práce s odklízením následků povodně v Krnově, rozhodla se uvolnit další miliony korun na podporu postižených lokalitPřestože má Kofola plné ruce práce s odklízením následků povodně v Krnově, rozhodla se uvolnit další miliony korun na podporu postižených lokalitPřestože má Kofola plné ruce práce s odklízením následků povodně v Krnově, rozhodla se uvolnit další miliony korun na podporu postižených lokalitPřestože má Kofola plné ruce práce s odklízením následků povodně v Krnově, rozhodla se uvolnit další miliony korun na podporu postižených lokalitPřestože má Kofola plné ruce práce s odklízením následků povodně v Krnově, rozhodla se uvolnit další miliony korun na podporu postižených lokalitPřestože má Kofola plné ruce práce s odklízením následků povodně v Krnově, rozhodla se uvolnit další miliony korun na podporu postižených lokalitPřestože má Kofola plné ruce práce s odklízením následků povodně v Krnově, rozhodla se uvolnit další miliony korun na podporu postižených lokalitPřestože má Kofola plné ruce práce s odklízením následků povodně v Krnově, rozhodla se uvolnit další miliony korun na podporu postižených lokalitPřestože má Kofola plné ruce práce s odklízením následků povodně v Krnově, rozhodla se uvolnit další miliony korun na podporu postižených lokalit

Zdroj: www.kofola.cz

Další články

Další články od Kofola

Kofola přináší na trh novou značku džusů, ale i kvalitní ledové čaje

Kofola přináší na trh novou značku džusů, ale i kvalitní ledové čaje

Na nápojovém trhu už najdete málokterou kategorii, ve které by nějakým způsobem nefigurovala lokální nápojářská rodina Kofola. V oblasti ovocných nápojů a džusů spolupracovala v posledních letech s rakouskou společností Rauch. Nyní přichází s vlastní značkou Curiosa, která okoření portfolio ovocných nápojů a džusů. V oblasti ledových čajů pak přináší novinku v podobě DILMAH Ice Tea.
| Kofola
I přes ničivou povodeň navýšila skupina Kofola ve třetím čtvrtletí tržby. Rostl i ukazatel EBITDA

I přes ničivou povodeň navýšila skupina Kofola ve třetím čtvrtletí tržby. Rostl i ukazatel EBITDA

Hlavní sezónou prošla nápojářská rodina Kofola ČeskoSlovensko na výbornou. Tržby ve 3. kvartálu roku rostly ve srovnání s loňskem o 33 %, dařilo se všem pilířům skupiny, včetně nově začleněných pivovarů. Skupinová EBITDA dosáhla za 9 měsíců roku 1,6 mld. korun. Její výhled do konce roku slibuje vedení Kofoly na úrovni horní avizované hranice.
| Kofola
Kofolí prasátko je zpět. Letos vybízí k darování dobroty

Kofolí prasátko je zpět. Letos vybízí k darování dobroty

Na legendární vánoční reklamu od Kofoly čeká u televizních obrazovek snad každý Čech. Oblíbený divočák, co má „velký zahnutý zuby nahoru”, se stal doslova symbolem příchozích Vánoc. Kofola v letošní kampani představí nejen svou limitovanou edici, která vznikla spojením tradičních českých firem, ale i nové vánoční poselství.
| Kofola
Sbírejte kódy pod víčky a darujte tyto Vánoce dobrotu

Sbírejte kódy pod víčky a darujte tyto Vánoce dobrotu

Mnoho fanoušků každý rok čeká, s jakou příchutí Kofola před Vánoci přijde. Byla tu už Kofola Barborková, Vanilková, Marcipánová, Kokosová nebo třeba Mandarinková. Letos tradiční československá značka spojila síly s další lokální firmou a vznikly tak dva originální produkty - Kofola Marlenková a Medové kofo kuličky Marlenka. Součástí vánoční kampaně je i tradiční soutěž o hodnotné ceny.
| Kofola
Mladý talent Matěj Plšek pokřtil své první album

Mladý talent Matěj Plšek pokřtil své první album

Matěj Plšek, který se stal tváří nových nápojů Jupík SPARKY, pokřtil své CD v pražském klubu Roxy. Nadaný 13letý zpěvák a výherce soutěže Hlas Česka, Moravy a Slezska tak oslavil vydání alba „Mám plán“. Podpořit ho přišel i zpěvák Mirai, se kterým Matěj nedávno vystoupil v O2 Areně.
| Kofola
Kofola má koule! Letos přichází s další originální příchutí

Kofola má koule! Letos přichází s další originální příchutí

Mnoho fanoušků každý rok čeká, s jakou příchutí Kofola před Vánoci přijde. Byla tu už Kofola Barborková, Vanilková, Marcipánová, Kokosová nebo třeba Mandarinková. Letos tradiční československá značka spojila síly s další lokální firmou a vznikly tak dva originální produkty - Kofola Marlenková a Medové kofo kuličky Marlenka.
| Kofola
Na vlně pomoci: Zpěváci a influenceři pomáhali obětem povodní. A budou v tom pokračovat.

Na vlně pomoci: Zpěváci a influenceři pomáhali obětem povodní. A budou v tom pokračovat.

V úterý 15. října proběhl v pražském klubu Doupě benefiční koncert s názvem Na vlně pomoci, jehož cílem bylo podpořit oběti ničivých zářijových povodní. Akce měla zároveň pomoci obnovit vlnu solidarity, která začala slábnout. Koncert byl zaměřen především na mladé lidi, kteří ukázali, že mají vůli i sílu pomáhat, a to především prostřednictvím sociálních sítí.
| Kofola
Radenska vyzývá k účasti na rozsáhlé zalesňovací kampani

Radenska vyzývá k účasti na rozsáhlé zalesňovací kampani

Radenska v minulých letech vysadila ve Slovinsku a Chorvatsku 80 000 stromů. I letos proběhne zalesňování krasových skládek.
| Kofola
Benefiční koncert na pomoc obětem povodní podpoří desítky mladých umělců a influencerů

Benefiční koncert na pomoc obětem povodní podpoří desítky mladých umělců a influencerů

Patnáctého října 2024 od 20 hodin proběhne v pražském Hudebním klubu Doupě benefiční koncert na podporu obětí povodní s názvem Na vlně pomoci. Tento koncert je jedinou popovodňovou benefiční akcí zaměřenou na mladou generaci, která se o sbírkách a možnostech pomoci často nedozví z klasických médií, protože je nesleduje. Klíčovým komunikačním kanálem pro generaci Z jsou sociální sítě, a proto si je organizátoři, online médium BoldNews ve spolupráci s festivalem Metronome Prague a United Islands of Prague, vybrali jako hlavní médium pro šíření informací.
| Kofola
První várka okamžité pomoci letí potřebným!

První várka okamžité pomoci letí potřebným!

Tři lokality, více než 150 žádostí a rodina od rodiny jiné starosti. Někomu chybí postel, jinému oblečení nebo třeba potřeby pro děti do školy. Jsou tací, kteří shání vysoušeč, jiný potřebují pomoct s úhradou zedníka.
| Kofola