Kofola··5 min

V Česku odstartoval celorepublikový dobrovolnický projekt na opravu turistických cest - Stezky z lásky

Kofola

Kofola

Skupina Kofola je jeden z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů s jedenácti výrobními závody na pěti evropských trzích. Celkově zaměstnává více než 2 000 lidí. Do produktového portfolia Skupiny v ČeskoSlovensku patří tradiční kolový nápoj s originální recepturou Kofola, pramenitá voda Rajec, minerální voda Kláštorná Kalcia, řada sirupů Jupí, hroznový nápoj Vinea, dětské nápoje Jupík, energetický nápoj Semtex a další tradiční československé značky Chito, Top Topic a Citro Cola. V licenci vyrábí a distribuuje Royal Crown Colu a Oranginu.

Tisková zpráva

U Bocanovic na frýdecko-místecku se v pátek poprvé sešla parta dobrovolníků, která se rozhodla postavit lávku přes potok a vybudovat chodník na podmáčené stezce. Odstartoval tak celorepublikový dobrovolnický projekt Stezky z lásky zaměřený na obnovu turistických tras, opravu studánek, útulen a čištění lesa. Iniciátory celého projektu jsou tři zapálení nadšenci do ochrany přírody - Klub českých turistů (KČT), RegioJet a Kofola. V letošním roce se podobných akcí v různých koutech České republiky uskuteční zhruba deset, v příštím roce jich bude přibývat. Zapojit se mohou všichni, kdo mají společnou lásku - hory a přírodu a chtějí jí dát kus sebe a svého volného času, a zároveň poznat stejně naladěné nadšence.

V Česku odstartoval celorepublikový dobrovolnický projekt na opravu turistických cest - Stezky z lásky

„Za poslední roky, kdy v lesích řádil kůrovec a častěji do lesů zajížděla těžká technika, utrpěly některé turistické trasy značné poškození, často i nevratné. Rozsah poškozených tras odhadujeme až na 10%, což může být asi 4 000 km pěších tras. Liší se to podle regionů. V oblastech zasažených kůrovcem bude problémů více než v ostatních. Téměř všude na celém území ČR je ale možné najít úseky tras, které si zaslouží nějaké zlepšení,” říká Jiří Homolka, předseda Klubu českých turistů.

Obnovy se dočkají stezky po celém Česku

Místa, kde budou dobrovolnické akce probíhat, vybírá Klub českých turistů. Navrhovat je ale mohou i samotní turisté, a to prostřednictvím webu www.stezkyzlasky.cz. Cílem projektu je tak nejen upozornit na lokality, které potřebují naši péči, zapojit veřejnost do dobrovolnických brigád, ale i navrhnout další místa, kde například může vzniknout alternativní stezka vedle asfaltové cesty. Nominovat místa, která si zaslouží obnovu, a zlepšit tak své okolí, může doslova každý z nás.

Projekt byl zahájen v Bocanovicích u Jablunkova, kde díky zapojeným vznikla nová lávka. První akce pro veřejnost proběhla na chatě Kusalíno ve Vsetínských Beskydech, kde členové Turistického oddílu mládeže a další dobrovolníci čistili žlutou turistickou trasu a studánku u turistické útulny. Další dvě akce se budou konat 17. června - ve Vyšních Lhotách u Ostravy proběhne oprava kamenného chodníčku ke studánce Korýtko a plánuje se i celkové zkrášlení jejího okolí. V Českém Švýcarsku se ten samý den uskuteční úklid ohněm poničené rozhledny Vlčí hora. V červnu a červenci pak mohou lidé dorazit na jih Moravy, kde se bude v okolí řeky Rokytná překládat turisticky značená trasa a provádět její proklestění. Aktualizované informace najdou zájemci na webových stránkách projektu.

Práce, zábava, ale i občerstvení čeká na přihlášené

Zájemci o účast se na akce mohou přihlásit prostřednictvím webového formuláře. „Na každou akci se může lišit počet lidí, které pro práci potřebujeme. I činnosti se budou lišit - někde uvítáme více silných chlapů, protože budeme pracovat se dřevem, jinde zas chystáme drobnější aktivity a čištění okolí, které jsou vhodné doslova pro každého. Na místě budou koordinátoři, kteří celou akci povedou jak po organizační tak technické stránce,” vysvětluje Pavel Přílepek, předseda Rady značení KČT. Pro účastníky bude zajištěno ubytování na turistických chatách, během dne dostatek jídla, pití a také Kofoly, večer pak společná zábava u ohně.

Radim Jančura, majitel společnosti RegioJet, který je jedním z iniciátorů projektu, říká: „Jedna věc je oprava stezek, druhá věc je oprava našich duší. Obrovské množství lidí se cítí osamělí, příroda jim pomáhá najít rovnováhu. Náš projekt jim může najít i nová přátelství, opravdová, nikoliv digitální.”

Jannis Samaras, náčelník společnosti Kofola ho doplňuje: „My Češi jsme národem turistů a Kofola k turismu jednoznačně patří. Jsem proto rád, že se na podobném projektu můžeme podílet. Stezky z lásky vznikly jako společná iniciativa tří subjektů, ale věřím, že mají daleko větší potenciál spojovat. Těším se, až se za nějaký ten čas ohlédneme a uvidíme nesmazatelnou stopu v podobě opravených cest a mnoha zážitků a přátelství z dobrovolnických brigád. Míst, která potřebují naši péči, je v Česku dost a já jsem přesvědčen, že kde je vůle, je i cesta,” uzavírá.

Zdroj: www.kofola.cz

Další články

Další články od Kofola

Sbírejte kódy pod víčky a darujte tyto Vánoce dobrotu

Sbírejte kódy pod víčky a darujte tyto Vánoce dobrotu

Mnoho fanoušků každý rok čeká, s jakou příchutí Kofola před Vánoci přijde. Byla tu už Kofola Barborková, Vanilková, Marcipánová, Kokosová nebo třeba Mandarinková. Letos tradiční československá značka spojila síly s další lokální firmou a vznikly tak dva originální produkty - Kofola Marlenková a Medové kofo kuličky Marlenka. Součástí vánoční kampaně je i tradiční soutěž o hodnotné ceny.
| Kofola
Mladý talent Matěj Plšek pokřtil své první album

Mladý talent Matěj Plšek pokřtil své první album

Matěj Plšek, který se stal tváří nových nápojů Jupík SPARKY, pokřtil své CD v pražském klubu Roxy. Nadaný 13letý zpěvák a výherce soutěže Hlas Česka, Moravy a Slezska tak oslavil vydání alba „Mám plán“. Podpořit ho přišel i zpěvák Mirai, se kterým Matěj nedávno vystoupil v O2 Areně.
| Kofola
Kofola má koule! Letos přichází s další originální příchutí

Kofola má koule! Letos přichází s další originální příchutí

Mnoho fanoušků každý rok čeká, s jakou příchutí Kofola před Vánoci přijde. Byla tu už Kofola Barborková, Vanilková, Marcipánová, Kokosová nebo třeba Mandarinková. Letos tradiční československá značka spojila síly s další lokální firmou a vznikly tak dva originální produkty - Kofola Marlenková a Medové kofo kuličky Marlenka.
| Kofola
Na vlně pomoci: Zpěváci a influenceři pomáhali obětem povodní. A budou v tom pokračovat.

Na vlně pomoci: Zpěváci a influenceři pomáhali obětem povodní. A budou v tom pokračovat.

V úterý 15. října proběhl v pražském klubu Doupě benefiční koncert s názvem Na vlně pomoci, jehož cílem bylo podpořit oběti ničivých zářijových povodní. Akce měla zároveň pomoci obnovit vlnu solidarity, která začala slábnout. Koncert byl zaměřen především na mladé lidi, kteří ukázali, že mají vůli i sílu pomáhat, a to především prostřednictvím sociálních sítí.
| Kofola
Radenska vyzývá k účasti na rozsáhlé zalesňovací kampani

Radenska vyzývá k účasti na rozsáhlé zalesňovací kampani

Radenska v minulých letech vysadila ve Slovinsku a Chorvatsku 80 000 stromů. I letos proběhne zalesňování krasových skládek.
| Kofola
Benefiční koncert na pomoc obětem povodní podpoří desítky mladých umělců a influencerů

Benefiční koncert na pomoc obětem povodní podpoří desítky mladých umělců a influencerů

Patnáctého října 2024 od 20 hodin proběhne v pražském Hudebním klubu Doupě benefiční koncert na podporu obětí povodní s názvem Na vlně pomoci. Tento koncert je jedinou popovodňovou benefiční akcí zaměřenou na mladou generaci, která se o sbírkách a možnostech pomoci často nedozví z klasických médií, protože je nesleduje. Klíčovým komunikačním kanálem pro generaci Z jsou sociální sítě, a proto si je organizátoři, online médium BoldNews ve spolupráci s festivalem Metronome Prague a United Islands of Prague, vybrali jako hlavní médium pro šíření informací.
| Kofola
První várka okamžité pomoci letí potřebným!

První várka okamžité pomoci letí potřebným!

Tři lokality, více než 150 žádostí a rodina od rodiny jiné starosti. Někomu chybí postel, jinému oblečení nebo třeba potřeby pro děti do školy. Jsou tací, kteří shání vysoušeč, jiný potřebují pomoct s úhradou zedníka.
| Kofola
Kofola přes ničivé povodně míří k horní hranici celoročního hospodářského výsledku. Vývoj cen a rozvoj nápojového průmyslu ovlivňují vládní rozhodnutí

Kofola přes ničivé povodně míří k horní hranici celoročního hospodářského výsledku. Vývoj cen a rozvoj nápojového průmyslu ovlivňují vládní rozhodnutí

Skupina Kofola zveřejnila výsledky hospodaření za 2. čtvrtletí, které potvrzují dobře nastavené řízení rodinné nápojářské firmy. Dařilo se všem nápojovým pilířům, z formátů pak nejvíce rostly čepované nápoje. S ohledem na úspěšnou letní sezónu bude Kofola i přes následky ničivé povodně směřovat k horní hranici avizovaného celoročního hospodářského výsledku (EBITDA).
| Kofola
Přestože má Kofola plné ruce práce s odklízením následků povodně v Krnově, rozhodla se uvolnit další miliony korun na podporu postižených lokalit

Přestože má Kofola plné ruce práce s odklízením následků povodně v Krnově, rozhodla se uvolnit další miliony korun na podporu postižených lokalit

Povodně způsobily významné škody v krnovském závodě Kofoly a ovlivnily chod dvou jejích pivovarů, přesto se rodinná nápojářská společnost vedená Jannisem Samarasem rozhodla podpořit regiony zasažené velkou vodou. Ve spolupráci se spolkem Horní Dolní spouští projekt #zlasky k lokalitám, jehož výtěžek poputuje rodinám a komunitám žijícím v jedněch z nejpostiženějších oblastí.
| Kofola
Ničivá povodeň zasáhla Kofolu. Rodinná nápojářská firma byla připravena na všech svých lokacích, divoká voda uštědřila šrámy zvláště Krnovu

Ničivá povodeň zasáhla Kofolu. Rodinná nápojářská firma byla připravena na všech svých lokacích, divoká voda uštědřila šrámy zvláště Krnovu

Kofola a její lidé zažili stejně jako mnozí další obyvatelé a firmy Moravy náročný víkend. Opava, kde kdysi v roce 1960 vznikla receptura Kofoly, Krnov, kde je dnes jeden z největších výrobních závodů, stejně tak jako města Hanušovice či Litovel, která jsou novými pivovarskými lokacemi Kofoly, bojovaly v uplynulých dnech s divokou vodou. Její následky se budou vyhodnocovat v dalších dnech.
| Kofola