AAA Auto··4 min

Téměř 100 % spotřebitelů, kteří si chtějí koupit ojetý vůz, nejprve hledá auto on-line

AAA Auto

AAA Auto

Síť autocenter AAA AUTO působí na trhu již 30 let. Ze své základny v ČR expandovalo i do dalších zemí regionu. Provozuje jí společnost AURES Holdings.

Tisková zpráva

Na internetové platformě AAA AUTO se návštěvnost zvedla jen za poslední měsíc meziročně o 159 %

Praha, 23. března 2023 – Podle odhadů výzkumné společnosti Webretailer je Evropská unie třetím největším trhem v on-line obchodování na světě s celkovými maloobchodními tržbami na internetu ve výši 498 miliard dolarů ročně. Přestože vloni český trh zaznamenal na poli e-commerce 25 % propad, v případě aut stále většina Čechů nejprve hledá auta právě na internetu. Podle studie poradenské společnosti McKinsey více než 80 % zákazníků nových automobilů a téměř 100 % zákazníků ojetých automobilů začíná své hledání na internetu. To potvrzují i údaje společnosti AAA AUTO, jejíž webové stránky s nabídkou ojetých vozů navštívilo jen v únoru 2023 o neuvěřitelných 159 % více uživatelů internetu než ve stejném období roku 2022.

Chování spotřebitelů aut se rychle mění, a to obzvláště poslední tři roky, kdy nejprve celý svět ochromila vlna pandemie a nyní již rok bojujeme s následky války na Ukrajině. Zákazníci se obecně naučili častěji nakupovat na internetu, proto také stále více z nich upřednostňuje nejprve automobil hledat na webu a vše si prověřit on-line, než se jdou na vybraný vůz podívat osobně. V případě ojetých vozů je tento trend ještě patrnější. V důsledku toho mají pak prodejci často jen jednu šanci, jak upoutat a udržet pozornost spotřebitelů tím, že je přimějí k návštěvě Showroomu.

„Trh s ojetými vozy se stává stále více organizovaným, protože prodejci využívají moderní technologie k zatraktivnění své nabídky. Zejména technicky zdatní zákazníci ve věku 25 až 40 let požadují služby, jako je komplexní transakce na jednom místě, doručení až k domu, doporučení na základě stylu jízdy a životního stylu zákazníka a digitální testovací jízdy. Úspěch na tomto trhu vyžaduje, aby prodejce vytvořil personalizované řešení pro klienty ve všech fázích nákupního procesu, včetně vyhledávání a nalezení vhodné nabídky, prohlídky vozu, zkušebních jízd, výměny starého vozu, vyjednávání o ceně, platby a konečného dodání vozu. Dealeři, kteří chtějí vzbudit důvěru a přesvědčit zákazníka, vytvářejí hybridní model, jehož součástí je on-line prostředí, ale zároveň i nabídka na kamenných pobočkách," uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna.

Podle údajů AAA AUTO navštívilo jen v únoru 2023 jejich on-line platformu, která obsahuje na dvanáct tisíc nabídek prověřených ojetých aut, téměř 4,5 milionu zákazníků. To představuje nárůst o 159 % ve srovnání se stejným obdobím roku 2022. 64 % lidí hledalo vozy s benzínovými motory, což je meziročně o 125 % více. „Češi se snaží přizpůsobit rostoucím cenám ve všech segmentech, proto tomu uzpůsobili i vyhledávání úspornějších alternativ automobilů. Nejčastěji hledají benzínové hatchbacky s pětistupňovou manuální převodovkou,“ doplnila Topolová. Diesely hledá o 21 % méně lidí než v loňském únoru, ale stále jde o téměř třetinu všech vyhledávání. V případě dieselů pak zákazníci nejvíce hledají kombíky se šestistupňovou manuální převodovkou. Největší nárůst zájmu byl zaznamenán u hybridních aut, které hledalo o 305 % více zákazníků než vloni. Nejčastěji pak SUV s automatickou převodovkou.

Zdroj: www.aaaauto.cz

Další články

Další články od AAA Auto

Třetí čtvrtletí potvrdilo stabilizaci sekundárního automobilového trhu – nabídka roste, ceny stagnují

Třetí čtvrtletí potvrdilo stabilizaci sekundárního automobilového trhu – nabídka roste, ceny stagnují

Ve třetím čtvrtletí letošního roku se průměrná měsíční nabídka vyšplhala přes 148 000 aut, meziročně o 15 000 aut více. Ojetina se inzerovala nejčastěji za 200 000 korun.
| AAA Auto
AAA AUTO poskytlo na pomoc při odstraňování škod po povodních na dvě desítky aut

AAA AUTO poskytlo na pomoc při odstraňování škod po povodních na dvě desítky aut

Nedávné povodně ochromily velkou část České republiky a jejich následky se budou odklízet ještě týdny, měsíce a někde i roky. Kromě finanční nebo materiální podpory a nedocenitelné pomoci dobrovolníků je zapotřebí posílit i oblast logistiky, proto AAA AUTO, největší prodejce ojetých automobilů ve střední Evropě, zapůjčil neziskovým organizacím již téměř dvě desítky automobilů.
| AAA Auto
AURES Holdings má za sebou nejsilnějších 9 měsíců, hlad po autech řeší další expanzí

AURES Holdings má za sebou nejsilnějších 9 měsíců, hlad po autech řeší další expanzí

Rekordních prodejů dosáhl největší středoevropský prodejce díky plnému zapojení AI nástrojů, od kterých čeká další rychlý růst objemu zobchodovaných vozů
| AAA Auto
AAA AUTO darovalo 100 000 korun na opravu románského kostela v Dolních Chabrech

AAA AUTO darovalo 100 000 korun na opravu románského kostela v Dolních Chabrech

Skupina AURES Holdings, provozovatel mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO, kde se ročně prodá na sto tisíc automobilů, věnovala 100 000 korun na opravu středověkého kostela Stětí sv. Jana Křtitele. Kostel stojí v Dolních Chabrech na okraji Prahy, kde je již tři desetiletí hlavní pobočka AAA AUTO a také centrála společnosti, která v pěti zemích provozuje na šedesát poboček a zastoupení a zaměstnává na tři a půl tisíce zaměstnanců.
| AAA Auto
Ceny ojetin zůstávají stabilní, jejich nabídka však v září vzrostla

Ceny ojetin zůstávají stabilní, jejich nabídka však v září vzrostla

V září mohli Češi ojetiny kupovat nejčastěji za 200 tisíc korun. Průměrná ojetina v české inzerci je dnes 11 let stará a na tachometru má lehce přes 163 tisíc km. Roste také zájem o hybridy.
| AAA Auto
Mladí s alternativními palivy neexperimentují, elektromobily je lákají, ale jsou pro ně nedostupné

Mladí s alternativními palivy neexperimentují, elektromobily je lákají, ale jsou pro ně nedostupné

Vysokoškoláci a mladí do 25 let tvoří 11 % zákazníků AAA AUTO, 51 % z nich si kupuje bez ohledu na emise dieselové automobily, a to kvůli nižší spotřebě
| AAA Auto
AAA AUTO: Vozy, které se přestaly vyrábět, žijí svůj druhý život v bazarech

AAA AUTO: Vozy, které se přestaly vyrábět, žijí svůj druhý život v bazarech

Praha, 26. 9. 2024 – Lidé je milovali, lidé je kupovali, emise je zahubily. V posledních několika letech automobilky ukončily výrobu mnoha oblíbených modelů. Nemyslíme auta, která dostala rovnocenné nástupce, jako například Škodu Rapid, kterou v roce 2019 nahradil model Scala, ale ty modely, které se „pakovaly“ bez náhrady. Dnes je proto seženete už pouze v autobazarech. Experti AAA AUTO připomínají ty nejlepší z nich a radí, co nezanedbat při jejich výběru.
| AAA Auto
Povodně a auta: pokud je voda v interiéru, raději ani nestartujte

Povodně a auta: pokud je voda v interiéru, raději ani nestartujte

Praha, 13. 9. 2024 – Poškození vodou je to nejhorší, co může automobil potkat. Záleží na tom, jak vysoko voda vystoupala, zda se dostala jen ke kolům, do interiéru nebo do motorového prostoru. Samostatnou kapitolou jsou zaplavené elektromobily – experti AAA AUTO rozhodně doporučují ani se nesnažit je nastartovat. Počítejte také s tím, že brzy po povodních se začnou povrchně opravená auta objevovat v inzerci a malých autobazarech.
| AAA Auto
Ceny ojetin jsou stabilní, jejich nabídka stále nepatrně roste

Ceny ojetin jsou stabilní, jejich nabídka stále nepatrně roste

Ceny ojetých aut dosáhly svého maxima na počátku letošního roku, nyní již čtvrtý měsíc v řadě nepřekročily hranici cenového mediánu 200 tisíc korun. Ve srovnání s červencem se srpnové ceny nezměnily, aut na trhu sice přibylo, ale pouze neznatelně, v řádu stovek kusů. Průměrně tak bylo v srpnu na sekundárním trhu nabízeno 137 825 ojetých vozů, tedy o 0,6 procenta více než o měsíc dříve – a o sedm tisíc, tedy o necelých šest procent, více než v lednu. Ukazují to analýzy skupiny AURES Holdings, provozovatele autocenter AAA AUTO a Mototechna, jejíž experti kontinuálně sledují inzertní nabídky a přinášejí relevantní obraz nabídky ojetých automobilů na trhu.
| AAA Auto
AAA AUTO díky využití generativní AI v srpnu poprvé pokořilo měsíční hranici 20 000 zobchodovaných aut

AAA AUTO díky využití generativní AI v srpnu poprvé pokořilo měsíční hranici 20 000 zobchodovaných aut

Mezinárodní síť autocenter AAA AUTO a Mototechna, kterou provozuje skupina AURES Holdings, letos za prvních osm měsíců prodala již 73 941 automobilů, meziročně o 10 % více, výkupy dosáhly 75 159 vozů
| AAA Auto