AAA Auto··6 min

AAA AUTO: Vozy, které se přestaly vyrábět, žijí svůj druhý život v bazarech

AAA Auto

AAA Auto

Síť autocenter AAA AUTO působí na trhu již 30 let. Ze své základny v ČR expandovalo i do dalších zemí regionu. Provozuje jí společnost AURES Holdings.

Tisková zpráva

Praha, 26. 9. 2024 – Lidé je milovali, lidé je kupovali, emise je zahubily. V posledních několika letech automobilky ukončily výrobu mnoha oblíbených modelů. Nemyslíme auta, která dostala rovnocenné nástupce, jako například Škodu Rapid, kterou v roce 2019 nahradil model Scala, ale ty modely, které se „pakovaly“ bez náhrady. Dnes je proto seženete už pouze v autobazarech. Experti AAA AUTO připomínají ty nejlepší z nich a radí, co nezanedbat při jejich výběru.

Na sekundárním trhu stále žijí desítky modelů aut, jejichž výroba už dávno skončila. Některé bestsellery minulých let přitom ani nedostaly adekvátní nástupce, jiné se transformovaly do úplně jiných karoserií – typicky rodinná MPV do pseudoterénních SUV. I spousta z nich už ale ve výrobě skončila, a to kvůli přísným emisním předpisům.

Nejlepší příklad? Tak třeba nejlépe jezdící MPV – tedy víceúčelový rodinný vůz – všech dob, jehož jízdní vlastnosti vyhoví i náruživějším řidičům, kteří chtějí nejen odvézt rodinu, ale přitom (nebo potom) se pořádně svézt. Už tušíte? „Výroba Fordu S-Max, respektive jeho méně sportovního sourozence Galaxy, skončila loni. V našich autocentrech najdeme aktuálně kolem 40 kusů, nejnovější z roku 2021, dříve než po třech letech totiž nikdo takové auto neprodává,“ říká Petr Vaněček, co-CEO společnosti AURES Holdings, která provozuje mezinárodní síť autocenter AAA AUTO, Mototechna a Auto Diskont.

Ceny ojetých aut jsou logicky výrazně příznivější než těch nových – tyto fordy stály na konci výroby kolem milionu. V AAA AUTO přijde třeba tříletý s-max v plné výbavě s nejlepším motorem 2.0 EcoBlue 110 kW, šestistupňovým automatem a nájezdem pouhých 76 tisíc km na 670 tisíc korun. O rok starší kus s podobným nájezdem je pak o 70 tisíc korun levnější. „U takových zánovních aut ještě není třeba řešit nějaké servisní problémy, u starších se už vyskytovat mohou. Osmiletý s-max s nájezdem 200 tisíc kilometrů vyjde na 260 tisíc korun, a bude po koupi vyžadovat ideálně výměnu provozních kapalin a také rozvodového řemene. Pak však může dál bezproblémově sloužit,“ říká Petr Vaněček a přibližuje nejsilnější stránku tohoto modelu. „Velmi silným důvodem ke koupi je podvozek. Fantasticky tlumí nerovnosti, aniž by ztrácel cokoliv ze stability, žádné jiné auto této třídy si s nerovnostmi českých cest neporadí tak tiše, elegantně a nenuceně. Za podobnou cenu žádný lépe jezdící vůz nekoupíte,“ dodává. V současné době už místo s-maxu a galaxy koupíte pouze transity všech velikostí, případně model Tourneo, které se dvojici s-max a galaxy jízdně nemůže ani v nejmenším rovnat.

Podobně jsou na tom také další modely rodinných MPV – například Opel Zafira, jejíž výroba skončila v roce 2019. Pěkné a málo jeté exempláře z posledního roku výroby se v síti AAA AUTO nabízejí za zhruba 300 tisíc korun. Skončil také populární Citroën Grand C4 Spacetourer, který v roce 2022 po 30 letech uzavřel historii velkoprostorových vozů této značky; kratší sourozenec Spacetourer skončil už v roce 2018. Nejhezčí exempláře se prodávají kolem 400 tisíc korun.

Nemizí ovšem jen čistokrevná MPV, ale v mnoha případech i jejich nástupnická SUV, která je častokrát nahradila. I je zahubily emisní předpisy. Tak v roce 2021 skončilo například Mitsubishi Outlander; příští rok má sice přijít na český trh jeho nová generace, ale už pouze jako plug-in hybrid, a tedy za úplně jiné peníze, odhadem kolem milionu korun. A když jsme u značky Mitsubishi, připomeňme si, že skončily také mnohé velké offroady – třeba právě Mitsubishi Pajero, ale také Nissan Patrol a Pathfinder, Hyundai Terracan, Land Rover Defender se proměnil v SUV, stejně jako Kia Sorento. Pravověrní „offrouďáci“ tak musejí své staré stroje udržovat v chodu až do úplného rozpadnutí.

Vytratily se – alespoň na evropském trhu – také mnohé velké kombíky: v roce 2018 Toyota Avensis, v dubnu roce 2022 pak Ford Mondeo, který v červenci téhož roku následoval Opel Insignia.

A mizí rovněž malá městská auta, jejichž výroba je pro automobilky výroba příliš nákladná – tentokrát ne kvůli emisím, s těmi nemívají malé vozy problémy, ale kvůli drahým technologiím, jejichž zavedení požaduje evropská legislativa. Letos se například poroučel Volkswagen Up! (jeho sourozenci Seat Mii a Škoda Citigo to mají za sebou už dávno), větší VW Polo, ale také Ford Fiesta či Kia Rio. V příštím roce zmizí také aktuálně nejlevnější nové auto, Mitsubishi Space Star.

A ještě jeden fenomén současný automobilový svět má. „Nabídková paleta se výrazně zužuje, automobilky ořezávají okrajové modely, které ovšem masové produkci dodávaly atraktivitu a šťávu. Takto třeba skončila Kia Stinger, BMW 6 GT, tedy velká granturisma, nebo mercedesy CLS, C-Coupé a cabrio, E-coupé a cabrio, ale třeba i Porsche Panamera Sport Turismo, tedy kombi. A rovněž ryze sportovní modely jako Audi TT či R8, které nahradí elektrické supersporty – ovšem opět za jiné peníze,“ říká Petr Vaněček.

Seznam zaniknuvších vozů je mnohem delší – už výhradně v autobazarech najdete ohromnou spoustu známých modelů z posledních let. Vyplatí se však vybírat pečlivě – ať už prodejce, nebo po technické stránce samotné auto. „V naší síti AAA AUTO děláme všechno proto, aby zákazník nešlápl při koupi vedle. Nejenže vykupujeme a sami dovážíme třeba z Německa pouze prověřená a detailně prohlédnutá auta, ale také umožňujeme každému zájemci, aby si sebou při výběru vozu přivedl vlastního automechanika. Nemáme problém ani umožnit návštěvu autorizovaného servisu, kde si ještě před koupí můžete auto nechat zkontrolovat,“ vyzdvihuje Vaněček. Součástí zákaznického servisu je také možnost zakoupení několika úrovní pojištění mechanických závad Carlife. „To všechno umožňuje zažít při koupi ojetého vozu téměř stejný pocit jistoty jako u zbrusu nového z autosalonu,“ uzavírá Petr Vaněček.

Zdroj: www.aaaauto.cz

Další články

Další články od AAA Auto

Octavia IV., původně oběť covidové epidemie, už v bazarech zdomácněla, po roce jich je dvojnásobek

Octavia IV., původně oběť covidové epidemie, už v bazarech zdomácněla, po roce jich je dvojnásobek

Nejprodávanější auto Česka, Škoda Octavia, slaví ve své poslední generaci půlkulatiny. První kusy vyjely na silnice právě před pěti lety, v polovině listopadu 2019. Kvůli epidemii Covidu 19 a problémům s dodavatelskými řetězci jich však automobilka prodávala výrazně méně, než čekala – a o to později se čtyřková octavia začala dostávat na sekundární trh. Jak vyplývá z analýzy expertů AURES Holdings, provozovatele největší tuzemské sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna, během posledního roku se počet Octavií IV. v českých bazarech více než zdvojnásobil.
| AAA Auto
Karolína Topolová diskutovala s ministrem dopravy Martinem Kupkou o rizicích stárnutí vozového parku

Karolína Topolová diskutovala s ministrem dopravy Martinem Kupkou o rizicích stárnutí vozového parku

V sídle Hospodářské komory ČR se dnes uskutečnil seminář o rizicích stárnutí vozového parku v České republice. Pokračující stárnutí českého vozového parku představuje rostoucí riziko nejen pro spotřebitele, ale i pro instituce zapojené do obchodu s ojetými automobily. Problémy se týkají všech fází – od prověřování vozidel, přes obchod a financování, až po pojištění. O problematice diskutovali ministr dopravy Martin Kupka, Jan Strakoš, ředitel odboru živností a spotřebitelské legislativy MPO, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings Karolína Topolová, předsedkyně České leasingové a finanční asociace Jana Hanušová, výkonný ředitel České asociace pojišťoven Jan Matoušek a ředitel Cebia Martin Pajer. Seminář spolupořádala Asociace obchodu ojetými automobily (AOOA) a moderoval ji viceprezident Hospodářské komory Tomáš Prouza.
| AAA Auto
Hatchbacky mizí z českého trhu, v nabídkách vévodí SUV; jen v Ústeckém kraji je nejvíc kombíků

Hatchbacky mizí z českého trhu, v nabídkách vévodí SUV; jen v Ústeckém kraji je nejvíc kombíků

V říjnu se v české inzerci v průměru nabízelo 142 732 ojetých aut, nejvíce v hlavním městě (26 %), Středočeském (15 %) a Jihomoravském kraji (8 %), nejméně pak v Karlovarském kraji (2 %)
| AAA Auto
Expert AAA AUTO: Nová ani ojetá auta nezdražují, jsou dostupnější než kdy dřív

Expert AAA AUTO: Nová ani ojetá auta nezdražují, jsou dostupnější než kdy dřív

Máte pocit, že auta jsou dnes mnohem dražší než ještě před pár lety, a pohled do ceníků automobilek či do nabídek inzertních serverů s ojetými vozy vás v tom utvrzuje? Omyl. Auta zdražují jen nominálně, tedy na cenovkách – jak ukazuje analýza expertů AAA AUTO, ve skutečnosti, tedy v poměru ke kupní síle obyvatel, jsou většinou dokonce levnější než v minulosti. Dostupnost aut se tak dlouhodobě zvyšuje, což je v přímém protikladu třeba ke stoupajícím cenám nemovitostí.
| AAA Auto
Nabídka zánovních aut na českém trhu po loňském propadu opět roste

Nabídka zánovních aut na českém trhu po loňském propadu opět roste

V současnosti je v Česku měsíčně inzerováno průměrně 18 800 zánovních aut, která se nejčastěji prodají za 37 dní a s cenou okolo 630 000 korun
| AAA Auto
Vyhrajte auto na celý víkend od AAA AUTO!

Vyhrajte auto na celý víkend od AAA AUTO!

Od pondělí 21.10. do pátku 25. 10. 2024 jezdí moderátoři Frekvence 1 Tomáš Fíla a Marek Malášek na vybrané pobočky AAA AUTO a rozdávají poukazy na zapůjčení vozu od AAA AUTO s plnou nádrží na celý víkend! Výhru předají každý den prvním třem z vás, kteří přijedou na místo a moderátora osloví. V pondělí si odvezli výhru první tři posluchači z ostravské pobočky. Poslouchejte pozorně Frekvenci 1, a dozvíte se, kam a kdy si budete moci pro výhru přijet.
| AAA Auto
Třetí čtvrtletí potvrdilo stabilizaci sekundárního automobilového trhu – nabídka roste, ceny stagnují

Třetí čtvrtletí potvrdilo stabilizaci sekundárního automobilového trhu – nabídka roste, ceny stagnují

Ve třetím čtvrtletí letošního roku se průměrná měsíční nabídka vyšplhala přes 148 000 aut, meziročně o 15 000 aut více. Ojetina se inzerovala nejčastěji za 200 000 korun.
| AAA Auto
AAA AUTO poskytlo na pomoc při odstraňování škod po povodních na dvě desítky aut

AAA AUTO poskytlo na pomoc při odstraňování škod po povodních na dvě desítky aut

Nedávné povodně ochromily velkou část České republiky a jejich následky se budou odklízet ještě týdny, měsíce a někde i roky. Kromě finanční nebo materiální podpory a nedocenitelné pomoci dobrovolníků je zapotřebí posílit i oblast logistiky, proto AAA AUTO, největší prodejce ojetých automobilů ve střední Evropě, zapůjčil neziskovým organizacím již téměř dvě desítky automobilů.
| AAA Auto
AURES Holdings má za sebou nejsilnějších 9 měsíců, hlad po autech řeší další expanzí

AURES Holdings má za sebou nejsilnějších 9 měsíců, hlad po autech řeší další expanzí

Rekordních prodejů dosáhl největší středoevropský prodejce díky plnému zapojení AI nástrojů, od kterých čeká další rychlý růst objemu zobchodovaných vozů
| AAA Auto
AAA AUTO darovalo 100 000 korun na opravu románského kostela v Dolních Chabrech

AAA AUTO darovalo 100 000 korun na opravu románského kostela v Dolních Chabrech

Skupina AURES Holdings, provozovatel mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO, kde se ročně prodá na sto tisíc automobilů, věnovala 100 000 korun na opravu středověkého kostela Stětí sv. Jana Křtitele. Kostel stojí v Dolních Chabrech na okraji Prahy, kde je již tři desetiletí hlavní pobočka AAA AUTO a také centrála společnosti, která v pěti zemích provozuje na šedesát poboček a zastoupení a zaměstnává na tři a půl tisíce zaměstnanců.
| AAA Auto