AAA Auto··6 min

AAA AUTO: Vozy, které se přestaly vyrábět, žijí svůj druhý život v bazarech

AAA Auto

AAA Auto

Síť autocenter AAA AUTO působí na trhu již 30 let. Ze své základny v ČR expandovalo i do dalších zemí regionu. Provozuje jí společnost AURES Holdings.

Tisková zpráva

Praha, 26. 9. 2024 – Lidé je milovali, lidé je kupovali, emise je zahubily. V posledních několika letech automobilky ukončily výrobu mnoha oblíbených modelů. Nemyslíme auta, která dostala rovnocenné nástupce, jako například Škodu Rapid, kterou v roce 2019 nahradil model Scala, ale ty modely, které se „pakovaly“ bez náhrady. Dnes je proto seženete už pouze v autobazarech. Experti AAA AUTO připomínají ty nejlepší z nich a radí, co nezanedbat při jejich výběru.

Na sekundárním trhu stále žijí desítky modelů aut, jejichž výroba už dávno skončila. Některé bestsellery minulých let přitom ani nedostaly adekvátní nástupce, jiné se transformovaly do úplně jiných karoserií – typicky rodinná MPV do pseudoterénních SUV. I spousta z nich už ale ve výrobě skončila, a to kvůli přísným emisním předpisům.

Nejlepší příklad? Tak třeba nejlépe jezdící MPV – tedy víceúčelový rodinný vůz – všech dob, jehož jízdní vlastnosti vyhoví i náruživějším řidičům, kteří chtějí nejen odvézt rodinu, ale přitom (nebo potom) se pořádně svézt. Už tušíte? „Výroba Fordu S-Max, respektive jeho méně sportovního sourozence Galaxy, skončila loni. V našich autocentrech najdeme aktuálně kolem 40 kusů, nejnovější z roku 2021, dříve než po třech letech totiž nikdo takové auto neprodává,“ říká Petr Vaněček, co-CEO společnosti AURES Holdings, která provozuje mezinárodní síť autocenter AAA AUTO, Mototechna a Auto Diskont.

Ceny ojetých aut jsou logicky výrazně příznivější než těch nových – tyto fordy stály na konci výroby kolem milionu. V AAA AUTO přijde třeba tříletý s-max v plné výbavě s nejlepším motorem 2.0 EcoBlue 110 kW, šestistupňovým automatem a nájezdem pouhých 76 tisíc km na 670 tisíc korun. O rok starší kus s podobným nájezdem je pak o 70 tisíc korun levnější. „U takových zánovních aut ještě není třeba řešit nějaké servisní problémy, u starších se už vyskytovat mohou. Osmiletý s-max s nájezdem 200 tisíc kilometrů vyjde na 260 tisíc korun, a bude po koupi vyžadovat ideálně výměnu provozních kapalin a také rozvodového řemene. Pak však může dál bezproblémově sloužit,“ říká Petr Vaněček a přibližuje nejsilnější stránku tohoto modelu. „Velmi silným důvodem ke koupi je podvozek. Fantasticky tlumí nerovnosti, aniž by ztrácel cokoliv ze stability, žádné jiné auto této třídy si s nerovnostmi českých cest neporadí tak tiše, elegantně a nenuceně. Za podobnou cenu žádný lépe jezdící vůz nekoupíte,“ dodává. V současné době už místo s-maxu a galaxy koupíte pouze transity všech velikostí, případně model Tourneo, které se dvojici s-max a galaxy jízdně nemůže ani v nejmenším rovnat.

Podobně jsou na tom také další modely rodinných MPV – například Opel Zafira, jejíž výroba skončila v roce 2019. Pěkné a málo jeté exempláře z posledního roku výroby se v síti AAA AUTO nabízejí za zhruba 300 tisíc korun. Skončil také populární Citroën Grand C4 Spacetourer, který v roce 2022 po 30 letech uzavřel historii velkoprostorových vozů této značky; kratší sourozenec Spacetourer skončil už v roce 2018. Nejhezčí exempláře se prodávají kolem 400 tisíc korun.

Nemizí ovšem jen čistokrevná MPV, ale v mnoha případech i jejich nástupnická SUV, která je častokrát nahradila. I je zahubily emisní předpisy. Tak v roce 2021 skončilo například Mitsubishi Outlander; příští rok má sice přijít na český trh jeho nová generace, ale už pouze jako plug-in hybrid, a tedy za úplně jiné peníze, odhadem kolem milionu korun. A když jsme u značky Mitsubishi, připomeňme si, že skončily také mnohé velké offroady – třeba právě Mitsubishi Pajero, ale také Nissan Patrol a Pathfinder, Hyundai Terracan, Land Rover Defender se proměnil v SUV, stejně jako Kia Sorento. Pravověrní „offrouďáci“ tak musejí své staré stroje udržovat v chodu až do úplného rozpadnutí.

Vytratily se – alespoň na evropském trhu – také mnohé velké kombíky: v roce 2018 Toyota Avensis, v dubnu roce 2022 pak Ford Mondeo, který v červenci téhož roku následoval Opel Insignia.

A mizí rovněž malá městská auta, jejichž výroba je pro automobilky výroba příliš nákladná – tentokrát ne kvůli emisím, s těmi nemívají malé vozy problémy, ale kvůli drahým technologiím, jejichž zavedení požaduje evropská legislativa. Letos se například poroučel Volkswagen Up! (jeho sourozenci Seat Mii a Škoda Citigo to mají za sebou už dávno), větší VW Polo, ale také Ford Fiesta či Kia Rio. V příštím roce zmizí také aktuálně nejlevnější nové auto, Mitsubishi Space Star.

A ještě jeden fenomén současný automobilový svět má. „Nabídková paleta se výrazně zužuje, automobilky ořezávají okrajové modely, které ovšem masové produkci dodávaly atraktivitu a šťávu. Takto třeba skončila Kia Stinger, BMW 6 GT, tedy velká granturisma, nebo mercedesy CLS, C-Coupé a cabrio, E-coupé a cabrio, ale třeba i Porsche Panamera Sport Turismo, tedy kombi. A rovněž ryze sportovní modely jako Audi TT či R8, které nahradí elektrické supersporty – ovšem opět za jiné peníze,“ říká Petr Vaněček.

Seznam zaniknuvších vozů je mnohem delší – už výhradně v autobazarech najdete ohromnou spoustu známých modelů z posledních let. Vyplatí se však vybírat pečlivě – ať už prodejce, nebo po technické stránce samotné auto. „V naší síti AAA AUTO děláme všechno proto, aby zákazník nešlápl při koupi vedle. Nejenže vykupujeme a sami dovážíme třeba z Německa pouze prověřená a detailně prohlédnutá auta, ale také umožňujeme každému zájemci, aby si sebou při výběru vozu přivedl vlastního automechanika. Nemáme problém ani umožnit návštěvu autorizovaného servisu, kde si ještě před koupí můžete auto nechat zkontrolovat,“ vyzdvihuje Vaněček. Součástí zákaznického servisu je také možnost zakoupení několika úrovní pojištění mechanických závad Carlife. „To všechno umožňuje zažít při koupi ojetého vozu téměř stejný pocit jistoty jako u zbrusu nového z autosalonu,“ uzavírá Petr Vaněček.

Zdroj: www.aaaauto.cz

Další články

Další články od AAA Auto

Ceny ojetin zůstávají stabilní, jejich nabídka však v září vzrostla

Ceny ojetin zůstávají stabilní, jejich nabídka však v září vzrostla

V září mohli Češi ojetiny kupovat nejčastěji za 200 tisíc korun. Průměrná ojetina v české inzerci je dnes 11 let stará a na tachometru má lehce přes 163 tisíc km. Roste také zájem o hybridy.
| AAA Auto
Mladí s alternativními palivy neexperimentují, elektromobily je lákají, ale jsou pro ně nedostupné

Mladí s alternativními palivy neexperimentují, elektromobily je lákají, ale jsou pro ně nedostupné

Vysokoškoláci a mladí do 25 let tvoří 11 % zákazníků AAA AUTO, 51 % z nich si kupuje bez ohledu na emise dieselové automobily, a to kvůli nižší spotřebě
| AAA Auto
AAA AUTO: Vozy, které se přestaly vyrábět, žijí svůj druhý život v bazarech

AAA AUTO: Vozy, které se přestaly vyrábět, žijí svůj druhý život v bazarech

Praha, 26. 9. 2024 – Lidé je milovali, lidé je kupovali, emise je zahubily. V posledních několika letech automobilky ukončily výrobu mnoha oblíbených modelů. Nemyslíme auta, která dostala rovnocenné nástupce, jako například Škodu Rapid, kterou v roce 2019 nahradil model Scala, ale ty modely, které se „pakovaly“ bez náhrady. Dnes je proto seženete už pouze v autobazarech. Experti AAA AUTO připomínají ty nejlepší z nich a radí, co nezanedbat při jejich výběru.
| AAA Auto
Povodně a auta: pokud je voda v interiéru, raději ani nestartujte

Povodně a auta: pokud je voda v interiéru, raději ani nestartujte

Praha, 13. 9. 2024 – Poškození vodou je to nejhorší, co může automobil potkat. Záleží na tom, jak vysoko voda vystoupala, zda se dostala jen ke kolům, do interiéru nebo do motorového prostoru. Samostatnou kapitolou jsou zaplavené elektromobily – experti AAA AUTO rozhodně doporučují ani se nesnažit je nastartovat. Počítejte také s tím, že brzy po povodních se začnou povrchně opravená auta objevovat v inzerci a malých autobazarech.
| AAA Auto
Ceny ojetin jsou stabilní, jejich nabídka stále nepatrně roste

Ceny ojetin jsou stabilní, jejich nabídka stále nepatrně roste

Ceny ojetých aut dosáhly svého maxima na počátku letošního roku, nyní již čtvrtý měsíc v řadě nepřekročily hranici cenového mediánu 200 tisíc korun. Ve srovnání s červencem se srpnové ceny nezměnily, aut na trhu sice přibylo, ale pouze neznatelně, v řádu stovek kusů. Průměrně tak bylo v srpnu na sekundárním trhu nabízeno 137 825 ojetých vozů, tedy o 0,6 procenta více než o měsíc dříve – a o sedm tisíc, tedy o necelých šest procent, více než v lednu. Ukazují to analýzy skupiny AURES Holdings, provozovatele autocenter AAA AUTO a Mototechna, jejíž experti kontinuálně sledují inzertní nabídky a přinášejí relevantní obraz nabídky ojetých automobilů na trhu.
| AAA Auto
AAA AUTO díky využití generativní AI v srpnu poprvé pokořilo měsíční hranici 20 000 zobchodovaných aut

AAA AUTO díky využití generativní AI v srpnu poprvé pokořilo měsíční hranici 20 000 zobchodovaných aut

Mezinárodní síť autocenter AAA AUTO a Mototechna, kterou provozuje skupina AURES Holdings, letos za prvních osm měsíců prodala již 73 941 automobilů, meziročně o 10 % více, výkupy dosáhly 75 159 vozů
| AAA Auto
EU zvyšuje nároky na bezpečnostní prvky v autech, nechybí ani hlídání ospalosti řidiče

EU zvyšuje nároky na bezpečnostní prvky v autech, nechybí ani hlídání ospalosti řidiče

Praha, 29. srpna 2024 – Bezpečnost aut a výbava s nespočtem komfortních prvků se za posledních 30 let razantně změnila. Každým rokem se nároky zvyšují, dnes tak už z tovární haly nevyjede auto například bez automatického brzdového systému, nouzového volání eCall nebo systému upozornění na ospalost a nedostatek pozornosti řidiče, o ABS a ESP nemluvě. V budoucnu mají být povinné i integrované alkoholtestery.
| AAA Auto
Kde najdeme povinné a často nenáviděné asistenční systémy?

Kde najdeme povinné a často nenáviděné asistenční systémy?

Průzkum výbavy na 15 000 ojetých vozech z nabídky AAA AUTO ukázal, že počet aut napěchovaných elektronikou masivně roste od roku 2017. Start-stop systém, hlídač vybočení z jízdního pruhu a zachytávání dopravních značek s upozorněním na překročení rychlosti – to jsou tři příklady výbavy, která patří podle expertů AAA AUTO, největšího tuzemského prodejce ojetých vozů, k nejméně vyhledávaným. Poslední dvě položky jsou od letošního července pro automobilky povinné, v ojetých a zánovních autech se jim zatím lze vyhnout.
| AAA Auto
Dvě pětiny Evropanů zvažují koupi elektromobilu: Jak vůz správně vybrat? Kde nabíjet?

Dvě pětiny Evropanů zvažují koupi elektromobilu: Jak vůz správně vybrat? Kde nabíjet?

Jaké jsou naše obavy? 56 % zájemců o elektromobil se obává vysoké ceny auta, 39 % nedostatečného dojezdu a 62 % výdrže baterie
| AAA Auto
Bleskové záplavy: pozor na auta, která skončila pod vodou

Bleskové záplavy: pozor na auta, která skončila pod vodou

Ojetiny po lokálních povodních se v řádu dnů až týdnů objeví v inzertních nabídkách. Poškození vodou je přitom to nejhorší, co může automobil potkat.
| AAA Auto