AAA Auto··5 min

Ceny ojetin jsou stabilní, jejich nabídka stále nepatrně roste

AAA Auto

AAA Auto

Síť autocenter AAA AUTO působí na trhu již 30 let. Ze své základny v ČR expandovalo i do dalších zemí regionu. Provozuje jí společnost AURES Holdings.

Tisková zpráva

Ceny ojetých aut dosáhly svého maxima na počátku letošního roku, nyní již čtvrtý měsíc v řadě nepřekročily hranici cenového mediánu 200 tisíc korun. Ve srovnání s červencem se srpnové ceny nezměnily, aut na trhu sice přibylo, ale pouze neznatelně, v řádu stovek kusů. Průměrně tak bylo v srpnu na sekundárním trhu nabízeno 137 825 ojetých vozů, tedy o 0,6 procenta více než o měsíc dříve – a o sedm tisíc, tedy o necelých šest procent, více než v lednu. Ukazují to analýzy skupiny AURES Holdings, provozovatele autocenter AAA AUTO a Mototechna, jejíž experti kontinuálně sledují inzertní nabídky a přinášejí relevantní obraz nabídky ojetých automobilů na trhu.

„Sekundární trh se stabilizuje. Aut na něm dosud průběžně přibývalo, a až do letošního ledna jejich ceny rostly. Od té doby už jen klesají, což souvisí s rozšiřováním inzertní nabídky. Aut na sekundárním trhu průběžně přibývá, tempo nárůstu však v posledních měsících citelně zpomalilo. Poptávka však zůstává nadále vysoká, což můžeme potvrdit coby největší hráč na sekundárním trhu ve střední Evropě. Jen za srpen jsme prodali a vykoupili přes 20 tisíc aut, což je rekord v historii naší společnosti,říká Petr Vaněček, co-CEO (společný generální ředitel) AURES Holdings.

V tuzemské inzerci bylo v srpnu nabízeno o 7 000 aut více než v lednu, což signalizuje neutuchající poptávku, doloženou i dalším parametrem. Takzvaný počet dní v nabídce (DVN) se od ledna zkrátil v průměru o dva dny – ze 70 na 68. „To ovšem také znamená, že průměrné auto vydrží v inzerci déle než dva měsíce, což je zajímavá informace pro soukromé prodejce – ti si často myslí, že jakmile podají inzerát, do dvou dnů mají prodáno. A má to ještě další aspekt – při letošní průměrné meziměsíční inflaci 1,5 % ztratí auto v nabídkové ceně 300 tisíc korun za dva měsíce reálně na hodnotě 9 000 korun, čím déle ho zájemce prodává, tím částka narůstá,“ zmiňuje Petr Vaněček fakt, se kterým mnoho lidí při prodeji ojetiny nepočítá.

Nafťáky jdou stále na odbyt

Většina Čechů (48,6 %) si podle statistik pořizuje ojeté benzínové vozy, dieselové se 44 % jsou v těsném závěsu. „Pokles prodejů dieselů je důsledkem rostoucí poptávky po alternativních palivech. Čistě elektrických aut jsme jen v létě prodali na 180, od začátku roku pak více než 500. Loni se přitom prodalo 400 elektromobilů za celý rok. Je vidět, že Češi začínají mít o elektroauta zájem, což je podpořeno rozvojem fotovoltaiky na rodinných domech i razantním nárůstem počtu nabíječek. Ještě víc by samozřejmě pomohlo, kdyby stát umožnil přispívat dotacemi i na pořízení ojetého elektromobilu, který je pro většinu populace mnohem dostupnější než nový,“ doplňuje Petr Vaněček.

Auta na naftu se však stále ještě prodávají nejrychleji – diesely průměrně zůstávají v nabídce 70 dnů, benziňáky 72 dny a elektromobily 85 dní. Někde mezi jsou s 75 dny hybridní automobily, kombinující spalovací motor s elektromotorem. Těch v inzerci také stále přibývá – ve srovnání s letošním lednem je jich na trhu o 500 více, celkem 2 600 kusů; jen od minulého měsíce přibyla stovka kusů, tedy čtyři procenta. Jen pro zajímavost, průměrný hybrid, nabízený na českém trhu, je starý tři roky (rok výroby 2021) a má najeto necelých 60 tisíc km.

Nejčastěji nabízeným vozem českého trhu však zůstává Škoda Octavia, jichž v inzerci najdeme téměř 10 800 kusů, z nichž je většina, 6 900 kusů, naftových. A zájem o ni se neustále zvyšuje, což jasně dokládají čísla analytiků AAA AUTO. „V dobách před covidem, v roce 2018, měla průměrná octavia stáří osm let, nájezd necelých 160 tisíc km a stála 169 tisíc korun – v nabídce vydržela průměrně 75 dnů. Zato letos je to o 16 dnů méně, pouze 54, a to přesto, že je o dva roky starší, najeto má téměř 200 tisíc kilometrů a je o 11 tisíc korun dražší. I přes rychlejší obrátku je na trhu zhruba o tři tisíce kusů víc, hlavně proto, že se vytratila mnohá konkurence,“ říká Petr Vaněček s tím, že i v síti AAA AUTO se prodává zhruba o 20 procent více oktávií než před šesti lety.

Hodně podobný příběh píše také například už nevyráběná Škoda Yeti – je o ni takový zájem, že v nabídce vydrží průměrně 54 dnů, což je o 21 méně než před šesti lety. A to přesto, že je v průměru o sedm let starší, než bývala tehdy, a má najeto dvojnásobek (162 tisíc km).

Zdroj: www.aaaauto.cz

Další články

Další články od AAA Auto

Octavia IV., původně oběť covidové epidemie, už v bazarech zdomácněla, po roce jich je dvojnásobek

Octavia IV., původně oběť covidové epidemie, už v bazarech zdomácněla, po roce jich je dvojnásobek

Nejprodávanější auto Česka, Škoda Octavia, slaví ve své poslední generaci půlkulatiny. První kusy vyjely na silnice právě před pěti lety, v polovině listopadu 2019. Kvůli epidemii Covidu 19 a problémům s dodavatelskými řetězci jich však automobilka prodávala výrazně méně, než čekala – a o to později se čtyřková octavia začala dostávat na sekundární trh. Jak vyplývá z analýzy expertů AURES Holdings, provozovatele největší tuzemské sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna, během posledního roku se počet Octavií IV. v českých bazarech více než zdvojnásobil.
| AAA Auto
Karolína Topolová diskutovala s ministrem dopravy Martinem Kupkou o rizicích stárnutí vozového parku

Karolína Topolová diskutovala s ministrem dopravy Martinem Kupkou o rizicích stárnutí vozového parku

V sídle Hospodářské komory ČR se dnes uskutečnil seminář o rizicích stárnutí vozového parku v České republice. Pokračující stárnutí českého vozového parku představuje rostoucí riziko nejen pro spotřebitele, ale i pro instituce zapojené do obchodu s ojetými automobily. Problémy se týkají všech fází – od prověřování vozidel, přes obchod a financování, až po pojištění. O problematice diskutovali ministr dopravy Martin Kupka, Jan Strakoš, ředitel odboru živností a spotřebitelské legislativy MPO, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings Karolína Topolová, předsedkyně České leasingové a finanční asociace Jana Hanušová, výkonný ředitel České asociace pojišťoven Jan Matoušek a ředitel Cebia Martin Pajer. Seminář spolupořádala Asociace obchodu ojetými automobily (AOOA) a moderoval ji viceprezident Hospodářské komory Tomáš Prouza.
| AAA Auto
Hatchbacky mizí z českého trhu, v nabídkách vévodí SUV; jen v Ústeckém kraji je nejvíc kombíků

Hatchbacky mizí z českého trhu, v nabídkách vévodí SUV; jen v Ústeckém kraji je nejvíc kombíků

V říjnu se v české inzerci v průměru nabízelo 142 732 ojetých aut, nejvíce v hlavním městě (26 %), Středočeském (15 %) a Jihomoravském kraji (8 %), nejméně pak v Karlovarském kraji (2 %)
| AAA Auto
Expert AAA AUTO: Nová ani ojetá auta nezdražují, jsou dostupnější než kdy dřív

Expert AAA AUTO: Nová ani ojetá auta nezdražují, jsou dostupnější než kdy dřív

Máte pocit, že auta jsou dnes mnohem dražší než ještě před pár lety, a pohled do ceníků automobilek či do nabídek inzertních serverů s ojetými vozy vás v tom utvrzuje? Omyl. Auta zdražují jen nominálně, tedy na cenovkách – jak ukazuje analýza expertů AAA AUTO, ve skutečnosti, tedy v poměru ke kupní síle obyvatel, jsou většinou dokonce levnější než v minulosti. Dostupnost aut se tak dlouhodobě zvyšuje, což je v přímém protikladu třeba ke stoupajícím cenám nemovitostí.
| AAA Auto
Nabídka zánovních aut na českém trhu po loňském propadu opět roste

Nabídka zánovních aut na českém trhu po loňském propadu opět roste

V současnosti je v Česku měsíčně inzerováno průměrně 18 800 zánovních aut, která se nejčastěji prodají za 37 dní a s cenou okolo 630 000 korun
| AAA Auto
Vyhrajte auto na celý víkend od AAA AUTO!

Vyhrajte auto na celý víkend od AAA AUTO!

Od pondělí 21.10. do pátku 25. 10. 2024 jezdí moderátoři Frekvence 1 Tomáš Fíla a Marek Malášek na vybrané pobočky AAA AUTO a rozdávají poukazy na zapůjčení vozu od AAA AUTO s plnou nádrží na celý víkend! Výhru předají každý den prvním třem z vás, kteří přijedou na místo a moderátora osloví. V pondělí si odvezli výhru první tři posluchači z ostravské pobočky. Poslouchejte pozorně Frekvenci 1, a dozvíte se, kam a kdy si budete moci pro výhru přijet.
| AAA Auto
Třetí čtvrtletí potvrdilo stabilizaci sekundárního automobilového trhu – nabídka roste, ceny stagnují

Třetí čtvrtletí potvrdilo stabilizaci sekundárního automobilového trhu – nabídka roste, ceny stagnují

Ve třetím čtvrtletí letošního roku se průměrná měsíční nabídka vyšplhala přes 148 000 aut, meziročně o 15 000 aut více. Ojetina se inzerovala nejčastěji za 200 000 korun.
| AAA Auto
AAA AUTO poskytlo na pomoc při odstraňování škod po povodních na dvě desítky aut

AAA AUTO poskytlo na pomoc při odstraňování škod po povodních na dvě desítky aut

Nedávné povodně ochromily velkou část České republiky a jejich následky se budou odklízet ještě týdny, měsíce a někde i roky. Kromě finanční nebo materiální podpory a nedocenitelné pomoci dobrovolníků je zapotřebí posílit i oblast logistiky, proto AAA AUTO, největší prodejce ojetých automobilů ve střední Evropě, zapůjčil neziskovým organizacím již téměř dvě desítky automobilů.
| AAA Auto
AURES Holdings má za sebou nejsilnějších 9 měsíců, hlad po autech řeší další expanzí

AURES Holdings má za sebou nejsilnějších 9 měsíců, hlad po autech řeší další expanzí

Rekordních prodejů dosáhl největší středoevropský prodejce díky plnému zapojení AI nástrojů, od kterých čeká další rychlý růst objemu zobchodovaných vozů
| AAA Auto
AAA AUTO darovalo 100 000 korun na opravu románského kostela v Dolních Chabrech

AAA AUTO darovalo 100 000 korun na opravu románského kostela v Dolních Chabrech

Skupina AURES Holdings, provozovatel mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO, kde se ročně prodá na sto tisíc automobilů, věnovala 100 000 korun na opravu středověkého kostela Stětí sv. Jana Křtitele. Kostel stojí v Dolních Chabrech na okraji Prahy, kde je již tři desetiletí hlavní pobočka AAA AUTO a také centrála společnosti, která v pěti zemích provozuje na šedesát poboček a zastoupení a zaměstnává na tři a půl tisíce zaměstnanců.
| AAA Auto