AAA Auto··5 min

Ceny ojetin jsou stabilní, jejich nabídka stále nepatrně roste

AAA Auto

AAA Auto

Síť autocenter AAA AUTO působí na trhu již 30 let. Ze své základny v ČR expandovalo i do dalších zemí regionu. Provozuje jí společnost AURES Holdings.

Tisková zpráva

Ceny ojetých aut dosáhly svého maxima na počátku letošního roku, nyní již čtvrtý měsíc v řadě nepřekročily hranici cenového mediánu 200 tisíc korun. Ve srovnání s červencem se srpnové ceny nezměnily, aut na trhu sice přibylo, ale pouze neznatelně, v řádu stovek kusů. Průměrně tak bylo v srpnu na sekundárním trhu nabízeno 137 825 ojetých vozů, tedy o 0,6 procenta více než o měsíc dříve – a o sedm tisíc, tedy o necelých šest procent, více než v lednu. Ukazují to analýzy skupiny AURES Holdings, provozovatele autocenter AAA AUTO a Mototechna, jejíž experti kontinuálně sledují inzertní nabídky a přinášejí relevantní obraz nabídky ojetých automobilů na trhu.

„Sekundární trh se stabilizuje. Aut na něm dosud průběžně přibývalo, a až do letošního ledna jejich ceny rostly. Od té doby už jen klesají, což souvisí s rozšiřováním inzertní nabídky. Aut na sekundárním trhu průběžně přibývá, tempo nárůstu však v posledních měsících citelně zpomalilo. Poptávka však zůstává nadále vysoká, což můžeme potvrdit coby největší hráč na sekundárním trhu ve střední Evropě. Jen za srpen jsme prodali a vykoupili přes 20 tisíc aut, což je rekord v historii naší společnosti,říká Petr Vaněček, co-CEO (společný generální ředitel) AURES Holdings.

V tuzemské inzerci bylo v srpnu nabízeno o 7 000 aut více než v lednu, což signalizuje neutuchající poptávku, doloženou i dalším parametrem. Takzvaný počet dní v nabídce (DVN) se od ledna zkrátil v průměru o dva dny – ze 70 na 68. „To ovšem také znamená, že průměrné auto vydrží v inzerci déle než dva měsíce, což je zajímavá informace pro soukromé prodejce – ti si často myslí, že jakmile podají inzerát, do dvou dnů mají prodáno. A má to ještě další aspekt – při letošní průměrné meziměsíční inflaci 1,5 % ztratí auto v nabídkové ceně 300 tisíc korun za dva měsíce reálně na hodnotě 9 000 korun, čím déle ho zájemce prodává, tím částka narůstá,“ zmiňuje Petr Vaněček fakt, se kterým mnoho lidí při prodeji ojetiny nepočítá.

Nafťáky jdou stále na odbyt

Většina Čechů (48,6 %) si podle statistik pořizuje ojeté benzínové vozy, dieselové se 44 % jsou v těsném závěsu. „Pokles prodejů dieselů je důsledkem rostoucí poptávky po alternativních palivech. Čistě elektrických aut jsme jen v létě prodali na 180, od začátku roku pak více než 500. Loni se přitom prodalo 400 elektromobilů za celý rok. Je vidět, že Češi začínají mít o elektroauta zájem, což je podpořeno rozvojem fotovoltaiky na rodinných domech i razantním nárůstem počtu nabíječek. Ještě víc by samozřejmě pomohlo, kdyby stát umožnil přispívat dotacemi i na pořízení ojetého elektromobilu, který je pro většinu populace mnohem dostupnější než nový,“ doplňuje Petr Vaněček.

Auta na naftu se však stále ještě prodávají nejrychleji – diesely průměrně zůstávají v nabídce 70 dnů, benziňáky 72 dny a elektromobily 85 dní. Někde mezi jsou s 75 dny hybridní automobily, kombinující spalovací motor s elektromotorem. Těch v inzerci také stále přibývá – ve srovnání s letošním lednem je jich na trhu o 500 více, celkem 2 600 kusů; jen od minulého měsíce přibyla stovka kusů, tedy čtyři procenta. Jen pro zajímavost, průměrný hybrid, nabízený na českém trhu, je starý tři roky (rok výroby 2021) a má najeto necelých 60 tisíc km.

Nejčastěji nabízeným vozem českého trhu však zůstává Škoda Octavia, jichž v inzerci najdeme téměř 10 800 kusů, z nichž je většina, 6 900 kusů, naftových. A zájem o ni se neustále zvyšuje, což jasně dokládají čísla analytiků AAA AUTO. „V dobách před covidem, v roce 2018, měla průměrná octavia stáří osm let, nájezd necelých 160 tisíc km a stála 169 tisíc korun – v nabídce vydržela průměrně 75 dnů. Zato letos je to o 16 dnů méně, pouze 54, a to přesto, že je o dva roky starší, najeto má téměř 200 tisíc kilometrů a je o 11 tisíc korun dražší. I přes rychlejší obrátku je na trhu zhruba o tři tisíce kusů víc, hlavně proto, že se vytratila mnohá konkurence,“ říká Petr Vaněček s tím, že i v síti AAA AUTO se prodává zhruba o 20 procent více oktávií než před šesti lety.

Hodně podobný příběh píše také například už nevyráběná Škoda Yeti – je o ni takový zájem, že v nabídce vydrží průměrně 54 dnů, což je o 21 méně než před šesti lety. A to přesto, že je v průměru o sedm let starší, než bývala tehdy, a má najeto dvojnásobek (162 tisíc km).

Zdroj: www.aaaauto.cz

Další články

Další články od AAA Auto

AAA AUTO poskytlo na pomoc při odstraňování škod po povodních na dvě desítky aut

AAA AUTO poskytlo na pomoc při odstraňování škod po povodních na dvě desítky aut

Nedávné povodně ochromily velkou část České republiky a jejich následky se budou odklízet ještě týdny, měsíce a někde i roky. Kromě finanční nebo materiální podpory a nedocenitelné pomoci dobrovolníků je zapotřebí posílit i oblast logistiky, proto AAA AUTO, největší prodejce ojetých automobilů ve střední Evropě, zapůjčil neziskovým organizacím již téměř dvě desítky automobilů.
| AAA Auto
AURES Holdings má za sebou nejsilnějších 9 měsíců, hlad po autech řeší další expanzí

AURES Holdings má za sebou nejsilnějších 9 měsíců, hlad po autech řeší další expanzí

Rekordních prodejů dosáhl největší středoevropský prodejce díky plnému zapojení AI nástrojů, od kterých čeká další rychlý růst objemu zobchodovaných vozů
| AAA Auto
AAA AUTO darovalo 100 000 korun na opravu románského kostela v Dolních Chabrech

AAA AUTO darovalo 100 000 korun na opravu románského kostela v Dolních Chabrech

Skupina AURES Holdings, provozovatel mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO, kde se ročně prodá na sto tisíc automobilů, věnovala 100 000 korun na opravu středověkého kostela Stětí sv. Jana Křtitele. Kostel stojí v Dolních Chabrech na okraji Prahy, kde je již tři desetiletí hlavní pobočka AAA AUTO a také centrála společnosti, která v pěti zemích provozuje na šedesát poboček a zastoupení a zaměstnává na tři a půl tisíce zaměstnanců.
| AAA Auto
Ceny ojetin zůstávají stabilní, jejich nabídka však v září vzrostla

Ceny ojetin zůstávají stabilní, jejich nabídka však v září vzrostla

V září mohli Češi ojetiny kupovat nejčastěji za 200 tisíc korun. Průměrná ojetina v české inzerci je dnes 11 let stará a na tachometru má lehce přes 163 tisíc km. Roste také zájem o hybridy.
| AAA Auto
Mladí s alternativními palivy neexperimentují, elektromobily je lákají, ale jsou pro ně nedostupné

Mladí s alternativními palivy neexperimentují, elektromobily je lákají, ale jsou pro ně nedostupné

Vysokoškoláci a mladí do 25 let tvoří 11 % zákazníků AAA AUTO, 51 % z nich si kupuje bez ohledu na emise dieselové automobily, a to kvůli nižší spotřebě
| AAA Auto
AAA AUTO: Vozy, které se přestaly vyrábět, žijí svůj druhý život v bazarech

AAA AUTO: Vozy, které se přestaly vyrábět, žijí svůj druhý život v bazarech

Praha, 26. 9. 2024 – Lidé je milovali, lidé je kupovali, emise je zahubily. V posledních několika letech automobilky ukončily výrobu mnoha oblíbených modelů. Nemyslíme auta, která dostala rovnocenné nástupce, jako například Škodu Rapid, kterou v roce 2019 nahradil model Scala, ale ty modely, které se „pakovaly“ bez náhrady. Dnes je proto seženete už pouze v autobazarech. Experti AAA AUTO připomínají ty nejlepší z nich a radí, co nezanedbat při jejich výběru.
| AAA Auto
Povodně a auta: pokud je voda v interiéru, raději ani nestartujte

Povodně a auta: pokud je voda v interiéru, raději ani nestartujte

Praha, 13. 9. 2024 – Poškození vodou je to nejhorší, co může automobil potkat. Záleží na tom, jak vysoko voda vystoupala, zda se dostala jen ke kolům, do interiéru nebo do motorového prostoru. Samostatnou kapitolou jsou zaplavené elektromobily – experti AAA AUTO rozhodně doporučují ani se nesnažit je nastartovat. Počítejte také s tím, že brzy po povodních se začnou povrchně opravená auta objevovat v inzerci a malých autobazarech.
| AAA Auto
Ceny ojetin jsou stabilní, jejich nabídka stále nepatrně roste

Ceny ojetin jsou stabilní, jejich nabídka stále nepatrně roste

Ceny ojetých aut dosáhly svého maxima na počátku letošního roku, nyní již čtvrtý měsíc v řadě nepřekročily hranici cenového mediánu 200 tisíc korun. Ve srovnání s červencem se srpnové ceny nezměnily, aut na trhu sice přibylo, ale pouze neznatelně, v řádu stovek kusů. Průměrně tak bylo v srpnu na sekundárním trhu nabízeno 137 825 ojetých vozů, tedy o 0,6 procenta více než o měsíc dříve – a o sedm tisíc, tedy o necelých šest procent, více než v lednu. Ukazují to analýzy skupiny AURES Holdings, provozovatele autocenter AAA AUTO a Mototechna, jejíž experti kontinuálně sledují inzertní nabídky a přinášejí relevantní obraz nabídky ojetých automobilů na trhu.
| AAA Auto
AAA AUTO díky využití generativní AI v srpnu poprvé pokořilo měsíční hranici 20 000 zobchodovaných aut

AAA AUTO díky využití generativní AI v srpnu poprvé pokořilo měsíční hranici 20 000 zobchodovaných aut

Mezinárodní síť autocenter AAA AUTO a Mototechna, kterou provozuje skupina AURES Holdings, letos za prvních osm měsíců prodala již 73 941 automobilů, meziročně o 10 % více, výkupy dosáhly 75 159 vozů
| AAA Auto
EU zvyšuje nároky na bezpečnostní prvky v autech, nechybí ani hlídání ospalosti řidiče

EU zvyšuje nároky na bezpečnostní prvky v autech, nechybí ani hlídání ospalosti řidiče

Praha, 29. srpna 2024 – Bezpečnost aut a výbava s nespočtem komfortních prvků se za posledních 30 let razantně změnila. Každým rokem se nároky zvyšují, dnes tak už z tovární haly nevyjede auto například bez automatického brzdového systému, nouzového volání eCall nebo systému upozornění na ospalost a nedostatek pozornosti řidiče, o ABS a ESP nemluvě. V budoucnu mají být povinné i integrované alkoholtestery.
| AAA Auto