AAA Auto··3 min

Mladí s alternativními palivy neexperimentují, elektromobily je lákají, ale jsou pro ně nedostupné

AAA Auto

AAA Auto

Síť autocenter AAA AUTO působí na trhu již 30 let. Ze své základny v ČR expandovalo i do dalších zemí regionu. Provozuje jí společnost AURES Holdings.

Tisková zpráva

Vysokoškoláci a mladí do 25 let tvoří 11 % zákazníků AAA AUTO, 51 % z nich si kupuje bez ohledu na emise dieselové automobily, a to kvůli nižší spotřebě

Napříč všemi generacemi patří vlastnictví automobilu většinou k základním lidským potřebám. Přestože dnešní mladá generace více dbá na životní prostředí a více tak využívá hromadných dopravních prostředků, stále tvoří nezanedbatelnou kategorii konzumentů automobilismu. V AAA AUTO patří vysokoškoláci a mladí do 25 let k 10,5 % zákazníků, kteří si letos pořídili ojetý automobil. Upřednostňují vybavené automobily, nejčastěji Škodovky. Analýzu v souvislosti se začátkem nového akademického roku připravil AURES Holdings.

„Současná mladá generace se na jednu stranu snaží být více „zelená“, a tedy šetrnější k životnímu prostředí, zároveň ale chce být nezávislá a mobilní. A přestože elektromobily mladé lákají, nemůžou si je dovolit, proto si spíše pořizují auta se spalovacími motory. Nadpoloviční většina mladých do dvaceti pěti let si vybírá vozy dieselu, a to i kvůli nižším provozním nákladům. Emise je vlastně až tolik nezajímají, zásadní je v tomto věku cena,“ vysvětluje Karolína Topolová, Co-CEO skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO.

Počet mladých do 25 let, kteří si kupují automobil, roste každoročně před letními prázdninami, a nejvíce pak na podzim, kdy se vysokoškoláci vrací do poslucháren. „Nejvyšší poptávku z řad mladých očekáváme tradičně v následujícím měsíci, kdy se hlavně vysokoškoláci vrací do škol a potřebují tak být v průběhu studia mobilní. Zklidnění ekonomické situace pozorujeme i v navyšování ceny, kterou jsou mladí ochotni investovat do vozu. Přestože třicet šest procent kupuje stále ta nejlevnější auta do 100 000 korun, vyšším tempem rostou prodeje aut v cenovém rozmezí 200 až 300 tisíc, které si pořídilo meziročně o patnáct procent více zákazníků. Navíc vyšší investici nahrává i dostupnost úvěrů, kterých mladí často při nákupu automobilu využívají,“ doplňuje Topolová.

Škodovka je tahoun napříč všemi generacemi, proto i u českých zákazníků AAA AUTO ve věku do 25 let vede tato značka s modely Octavia (20 %) a Fabia (7,8 %). Na třetím místě je pak Volkswagen Golf (5,1 %). Náhon na všechny čtyři kola si pořizuje 12 % těchto zákazníků, nejoblíbenějšími barvami jsou stříbro-šedá (26,7 %), černá (19,0 %) a bílá (17,4 %). „Mladí častěji vyhledávají automobily s vyšší výbavou. Například automatickou převodovku si pořizuje 36 procent z nich, u starších zákazníků to je jen lehce přes třicet procent. Ještě vloni tomu ale tak nebylo. To si z nich automat pořizovalo jen 24 procent,“ doplňuje Karolína Topolová.

TOP 10 nejprodávanějších modelů roku 2024 u zákazníků do 25 let:
1.Škoda Octavia6.Škoda Rapid
2.Škoda Fabia7.BMW 3
3.Volkswagen Golf8.Ford Focus
4.Škoda Superb9.Hyundai i30
5.Volkswagen Passat10.Audi A4

Zdroj: www.aaaauto.cz

Další články

Další články od AAA Auto

Octavia IV., původně oběť covidové epidemie, už v bazarech zdomácněla, po roce jich je dvojnásobek

Octavia IV., původně oběť covidové epidemie, už v bazarech zdomácněla, po roce jich je dvojnásobek

Nejprodávanější auto Česka, Škoda Octavia, slaví ve své poslední generaci půlkulatiny. První kusy vyjely na silnice právě před pěti lety, v polovině listopadu 2019. Kvůli epidemii Covidu 19 a problémům s dodavatelskými řetězci jich však automobilka prodávala výrazně méně, než čekala – a o to později se čtyřková octavia začala dostávat na sekundární trh. Jak vyplývá z analýzy expertů AURES Holdings, provozovatele největší tuzemské sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna, během posledního roku se počet Octavií IV. v českých bazarech více než zdvojnásobil.
| AAA Auto
Karolína Topolová diskutovala s ministrem dopravy Martinem Kupkou o rizicích stárnutí vozového parku

Karolína Topolová diskutovala s ministrem dopravy Martinem Kupkou o rizicích stárnutí vozového parku

V sídle Hospodářské komory ČR se dnes uskutečnil seminář o rizicích stárnutí vozového parku v České republice. Pokračující stárnutí českého vozového parku představuje rostoucí riziko nejen pro spotřebitele, ale i pro instituce zapojené do obchodu s ojetými automobily. Problémy se týkají všech fází – od prověřování vozidel, přes obchod a financování, až po pojištění. O problematice diskutovali ministr dopravy Martin Kupka, Jan Strakoš, ředitel odboru živností a spotřebitelské legislativy MPO, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings Karolína Topolová, předsedkyně České leasingové a finanční asociace Jana Hanušová, výkonný ředitel České asociace pojišťoven Jan Matoušek a ředitel Cebia Martin Pajer. Seminář spolupořádala Asociace obchodu ojetými automobily (AOOA) a moderoval ji viceprezident Hospodářské komory Tomáš Prouza.
| AAA Auto
Hatchbacky mizí z českého trhu, v nabídkách vévodí SUV; jen v Ústeckém kraji je nejvíc kombíků

Hatchbacky mizí z českého trhu, v nabídkách vévodí SUV; jen v Ústeckém kraji je nejvíc kombíků

V říjnu se v české inzerci v průměru nabízelo 142 732 ojetých aut, nejvíce v hlavním městě (26 %), Středočeském (15 %) a Jihomoravském kraji (8 %), nejméně pak v Karlovarském kraji (2 %)
| AAA Auto
Expert AAA AUTO: Nová ani ojetá auta nezdražují, jsou dostupnější než kdy dřív

Expert AAA AUTO: Nová ani ojetá auta nezdražují, jsou dostupnější než kdy dřív

Máte pocit, že auta jsou dnes mnohem dražší než ještě před pár lety, a pohled do ceníků automobilek či do nabídek inzertních serverů s ojetými vozy vás v tom utvrzuje? Omyl. Auta zdražují jen nominálně, tedy na cenovkách – jak ukazuje analýza expertů AAA AUTO, ve skutečnosti, tedy v poměru ke kupní síle obyvatel, jsou většinou dokonce levnější než v minulosti. Dostupnost aut se tak dlouhodobě zvyšuje, což je v přímém protikladu třeba ke stoupajícím cenám nemovitostí.
| AAA Auto
Nabídka zánovních aut na českém trhu po loňském propadu opět roste

Nabídka zánovních aut na českém trhu po loňském propadu opět roste

V současnosti je v Česku měsíčně inzerováno průměrně 18 800 zánovních aut, která se nejčastěji prodají za 37 dní a s cenou okolo 630 000 korun
| AAA Auto
Vyhrajte auto na celý víkend od AAA AUTO!

Vyhrajte auto na celý víkend od AAA AUTO!

Od pondělí 21.10. do pátku 25. 10. 2024 jezdí moderátoři Frekvence 1 Tomáš Fíla a Marek Malášek na vybrané pobočky AAA AUTO a rozdávají poukazy na zapůjčení vozu od AAA AUTO s plnou nádrží na celý víkend! Výhru předají každý den prvním třem z vás, kteří přijedou na místo a moderátora osloví. V pondělí si odvezli výhru první tři posluchači z ostravské pobočky. Poslouchejte pozorně Frekvenci 1, a dozvíte se, kam a kdy si budete moci pro výhru přijet.
| AAA Auto
Třetí čtvrtletí potvrdilo stabilizaci sekundárního automobilového trhu – nabídka roste, ceny stagnují

Třetí čtvrtletí potvrdilo stabilizaci sekundárního automobilového trhu – nabídka roste, ceny stagnují

Ve třetím čtvrtletí letošního roku se průměrná měsíční nabídka vyšplhala přes 148 000 aut, meziročně o 15 000 aut více. Ojetina se inzerovala nejčastěji za 200 000 korun.
| AAA Auto
AAA AUTO poskytlo na pomoc při odstraňování škod po povodních na dvě desítky aut

AAA AUTO poskytlo na pomoc při odstraňování škod po povodních na dvě desítky aut

Nedávné povodně ochromily velkou část České republiky a jejich následky se budou odklízet ještě týdny, měsíce a někde i roky. Kromě finanční nebo materiální podpory a nedocenitelné pomoci dobrovolníků je zapotřebí posílit i oblast logistiky, proto AAA AUTO, největší prodejce ojetých automobilů ve střední Evropě, zapůjčil neziskovým organizacím již téměř dvě desítky automobilů.
| AAA Auto
AURES Holdings má za sebou nejsilnějších 9 měsíců, hlad po autech řeší další expanzí

AURES Holdings má za sebou nejsilnějších 9 měsíců, hlad po autech řeší další expanzí

Rekordních prodejů dosáhl největší středoevropský prodejce díky plnému zapojení AI nástrojů, od kterých čeká další rychlý růst objemu zobchodovaných vozů
| AAA Auto
AAA AUTO darovalo 100 000 korun na opravu románského kostela v Dolních Chabrech

AAA AUTO darovalo 100 000 korun na opravu románského kostela v Dolních Chabrech

Skupina AURES Holdings, provozovatel mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO, kde se ročně prodá na sto tisíc automobilů, věnovala 100 000 korun na opravu středověkého kostela Stětí sv. Jana Křtitele. Kostel stojí v Dolních Chabrech na okraji Prahy, kde je již tři desetiletí hlavní pobočka AAA AUTO a také centrála společnosti, která v pěti zemích provozuje na šedesát poboček a zastoupení a zaměstnává na tři a půl tisíce zaměstnanců.
| AAA Auto