AAA Auto··3 min

Mladí s alternativními palivy neexperimentují, elektromobily je lákají, ale jsou pro ně nedostupné

AAA Auto

AAA Auto

Síť autocenter AAA AUTO působí na trhu již 30 let. Ze své základny v ČR expandovalo i do dalších zemí regionu. Provozuje jí společnost AURES Holdings.

Tisková zpráva

Vysokoškoláci a mladí do 25 let tvoří 11 % zákazníků AAA AUTO, 51 % z nich si kupuje bez ohledu na emise dieselové automobily, a to kvůli nižší spotřebě

Napříč všemi generacemi patří vlastnictví automobilu většinou k základním lidským potřebám. Přestože dnešní mladá generace více dbá na životní prostředí a více tak využívá hromadných dopravních prostředků, stále tvoří nezanedbatelnou kategorii konzumentů automobilismu. V AAA AUTO patří vysokoškoláci a mladí do 25 let k 10,5 % zákazníků, kteří si letos pořídili ojetý automobil. Upřednostňují vybavené automobily, nejčastěji Škodovky. Analýzu v souvislosti se začátkem nového akademického roku připravil AURES Holdings.

„Současná mladá generace se na jednu stranu snaží být více „zelená“, a tedy šetrnější k životnímu prostředí, zároveň ale chce být nezávislá a mobilní. A přestože elektromobily mladé lákají, nemůžou si je dovolit, proto si spíše pořizují auta se spalovacími motory. Nadpoloviční většina mladých do dvaceti pěti let si vybírá vozy dieselu, a to i kvůli nižším provozním nákladům. Emise je vlastně až tolik nezajímají, zásadní je v tomto věku cena,“ vysvětluje Karolína Topolová, Co-CEO skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO.

Počet mladých do 25 let, kteří si kupují automobil, roste každoročně před letními prázdninami, a nejvíce pak na podzim, kdy se vysokoškoláci vrací do poslucháren. „Nejvyšší poptávku z řad mladých očekáváme tradičně v následujícím měsíci, kdy se hlavně vysokoškoláci vrací do škol a potřebují tak být v průběhu studia mobilní. Zklidnění ekonomické situace pozorujeme i v navyšování ceny, kterou jsou mladí ochotni investovat do vozu. Přestože třicet šest procent kupuje stále ta nejlevnější auta do 100 000 korun, vyšším tempem rostou prodeje aut v cenovém rozmezí 200 až 300 tisíc, které si pořídilo meziročně o patnáct procent více zákazníků. Navíc vyšší investici nahrává i dostupnost úvěrů, kterých mladí často při nákupu automobilu využívají,“ doplňuje Topolová.

Škodovka je tahoun napříč všemi generacemi, proto i u českých zákazníků AAA AUTO ve věku do 25 let vede tato značka s modely Octavia (20 %) a Fabia (7,8 %). Na třetím místě je pak Volkswagen Golf (5,1 %). Náhon na všechny čtyři kola si pořizuje 12 % těchto zákazníků, nejoblíbenějšími barvami jsou stříbro-šedá (26,7 %), černá (19,0 %) a bílá (17,4 %). „Mladí častěji vyhledávají automobily s vyšší výbavou. Například automatickou převodovku si pořizuje 36 procent z nich, u starších zákazníků to je jen lehce přes třicet procent. Ještě vloni tomu ale tak nebylo. To si z nich automat pořizovalo jen 24 procent,“ doplňuje Karolína Topolová.

TOP 10 nejprodávanějších modelů roku 2024 u zákazníků do 25 let:
1.Škoda Octavia6.Škoda Rapid
2.Škoda Fabia7.BMW 3
3.Volkswagen Golf8.Ford Focus
4.Škoda Superb9.Hyundai i30
5.Volkswagen Passat10.Audi A4

Zdroj: www.aaaauto.cz

Další články

Další články od AAA Auto

Ceny ojetin zůstávají stabilní, jejich nabídka však v září vzrostla

Ceny ojetin zůstávají stabilní, jejich nabídka však v září vzrostla

V září mohli Češi ojetiny kupovat nejčastěji za 200 tisíc korun. Průměrná ojetina v české inzerci je dnes 11 let stará a na tachometru má lehce přes 163 tisíc km. Roste také zájem o hybridy.
| AAA Auto
Mladí s alternativními palivy neexperimentují, elektromobily je lákají, ale jsou pro ně nedostupné

Mladí s alternativními palivy neexperimentují, elektromobily je lákají, ale jsou pro ně nedostupné

Vysokoškoláci a mladí do 25 let tvoří 11 % zákazníků AAA AUTO, 51 % z nich si kupuje bez ohledu na emise dieselové automobily, a to kvůli nižší spotřebě
| AAA Auto
AAA AUTO: Vozy, které se přestaly vyrábět, žijí svůj druhý život v bazarech

AAA AUTO: Vozy, které se přestaly vyrábět, žijí svůj druhý život v bazarech

Praha, 26. 9. 2024 – Lidé je milovali, lidé je kupovali, emise je zahubily. V posledních několika letech automobilky ukončily výrobu mnoha oblíbených modelů. Nemyslíme auta, která dostala rovnocenné nástupce, jako například Škodu Rapid, kterou v roce 2019 nahradil model Scala, ale ty modely, které se „pakovaly“ bez náhrady. Dnes je proto seženete už pouze v autobazarech. Experti AAA AUTO připomínají ty nejlepší z nich a radí, co nezanedbat při jejich výběru.
| AAA Auto
Povodně a auta: pokud je voda v interiéru, raději ani nestartujte

Povodně a auta: pokud je voda v interiéru, raději ani nestartujte

Praha, 13. 9. 2024 – Poškození vodou je to nejhorší, co může automobil potkat. Záleží na tom, jak vysoko voda vystoupala, zda se dostala jen ke kolům, do interiéru nebo do motorového prostoru. Samostatnou kapitolou jsou zaplavené elektromobily – experti AAA AUTO rozhodně doporučují ani se nesnažit je nastartovat. Počítejte také s tím, že brzy po povodních se začnou povrchně opravená auta objevovat v inzerci a malých autobazarech.
| AAA Auto
Ceny ojetin jsou stabilní, jejich nabídka stále nepatrně roste

Ceny ojetin jsou stabilní, jejich nabídka stále nepatrně roste

Ceny ojetých aut dosáhly svého maxima na počátku letošního roku, nyní již čtvrtý měsíc v řadě nepřekročily hranici cenového mediánu 200 tisíc korun. Ve srovnání s červencem se srpnové ceny nezměnily, aut na trhu sice přibylo, ale pouze neznatelně, v řádu stovek kusů. Průměrně tak bylo v srpnu na sekundárním trhu nabízeno 137 825 ojetých vozů, tedy o 0,6 procenta více než o měsíc dříve – a o sedm tisíc, tedy o necelých šest procent, více než v lednu. Ukazují to analýzy skupiny AURES Holdings, provozovatele autocenter AAA AUTO a Mototechna, jejíž experti kontinuálně sledují inzertní nabídky a přinášejí relevantní obraz nabídky ojetých automobilů na trhu.
| AAA Auto
AAA AUTO díky využití generativní AI v srpnu poprvé pokořilo měsíční hranici 20 000 zobchodovaných aut

AAA AUTO díky využití generativní AI v srpnu poprvé pokořilo měsíční hranici 20 000 zobchodovaných aut

Mezinárodní síť autocenter AAA AUTO a Mototechna, kterou provozuje skupina AURES Holdings, letos za prvních osm měsíců prodala již 73 941 automobilů, meziročně o 10 % více, výkupy dosáhly 75 159 vozů
| AAA Auto
EU zvyšuje nároky na bezpečnostní prvky v autech, nechybí ani hlídání ospalosti řidiče

EU zvyšuje nároky na bezpečnostní prvky v autech, nechybí ani hlídání ospalosti řidiče

Praha, 29. srpna 2024 – Bezpečnost aut a výbava s nespočtem komfortních prvků se za posledních 30 let razantně změnila. Každým rokem se nároky zvyšují, dnes tak už z tovární haly nevyjede auto například bez automatického brzdového systému, nouzového volání eCall nebo systému upozornění na ospalost a nedostatek pozornosti řidiče, o ABS a ESP nemluvě. V budoucnu mají být povinné i integrované alkoholtestery.
| AAA Auto
Kde najdeme povinné a často nenáviděné asistenční systémy?

Kde najdeme povinné a často nenáviděné asistenční systémy?

Průzkum výbavy na 15 000 ojetých vozech z nabídky AAA AUTO ukázal, že počet aut napěchovaných elektronikou masivně roste od roku 2017. Start-stop systém, hlídač vybočení z jízdního pruhu a zachytávání dopravních značek s upozorněním na překročení rychlosti – to jsou tři příklady výbavy, která patří podle expertů AAA AUTO, největšího tuzemského prodejce ojetých vozů, k nejméně vyhledávaným. Poslední dvě položky jsou od letošního července pro automobilky povinné, v ojetých a zánovních autech se jim zatím lze vyhnout.
| AAA Auto
Dvě pětiny Evropanů zvažují koupi elektromobilu: Jak vůz správně vybrat? Kde nabíjet?

Dvě pětiny Evropanů zvažují koupi elektromobilu: Jak vůz správně vybrat? Kde nabíjet?

Jaké jsou naše obavy? 56 % zájemců o elektromobil se obává vysoké ceny auta, 39 % nedostatečného dojezdu a 62 % výdrže baterie
| AAA Auto
Bleskové záplavy: pozor na auta, která skončila pod vodou

Bleskové záplavy: pozor na auta, která skončila pod vodou

Ojetiny po lokálních povodních se v řádu dnů až týdnů objeví v inzertních nabídkách. Poškození vodou je přitom to nejhorší, co může automobil potkat.
| AAA Auto