Kofola··4 min

Stromem roku je podruhé v řadě hruška. Stojí v širém poli u Mrákotína

Stromem roku 2023 se stala Hruška v širém poli z Mrákotína u Skutče v Železných horách. Na druhém místě se umístila Nepomyšlská lípa a bronzovou příčku obsadila Lípa na školní zahradě v Sulíkově. Během slavnostního vyhlášení na brněnské Hvězdárně a planetáriu to koncem října odtajnili pořadatelé z Nadace Partnerství. Hruška získala 6 433 hlasů z celkových 28 250 a stala se již třetím ovocným stromem, který ovládl tuzemské hlasování. Vloni zvítězila rovněž hrušeň z Příbramska, před třemi lety zase jabloň. Ne náhodou se letos na pultech obchodů objevila také speciální hrušková edice minerální vody Ondrášovka, která je generálním partnerem ankety.

Stromem roku je podruhé v řadě hruška. Stojí v širém poli u Mrákotína

„Hlasy jsme se snažili získat, kde se dalo. Pomohla nám média v našem kraji, obecní úřady i školy. Anketu a naši hrušku jsme propagovali na sociálních sítích ale třeba i na Country dni nebo traktoriádě v Mrákotíně. Máme radost, že se díky anketě podařilo zviditelnit naší malou obec. Na hrušku se teď chodí dívat nejen místní, ale i lidé z širokého okolí,“ komentuje vítězství Ludmila Vacková, která strom do ankety navrhla.

Hruška získala své přízvisko díky zlidovělé písni „Stojí hruška v širém poli“ jako solitérní strom

uprostřed lánů v malé třísethlavé obci Mrákotín na Chrudimsku. Památná a chráněná hrušeň obecná není příliš velká, kolem kmenu měří asi dva metry a na výšku osm, je ale nesmírně odolná a statečná. „Přežila kolektivizaci, scelování polí, stavbu meliorací i neodborné zásahy. V jejím neobvyklém tvaru se odráží silný vítr a také její osamělá poloha uprostřed pole,“ komentuje koordinátorka ankety Kateřina Bolečková z Nadace Partnerství. Díky své výjimečnosti patří tento strom mezi chráněné památné stromy České republiky.

Hlasování v anketě letos nebylo zpoplatněné, podporovatelé stromů mohli darovat peníze dobrovolně. „Díky darům v letošním i předchozím ročníku se podařilo vybrat na 150 tisíc korun, které Nadace Partnerství použije na granty na ošetření stromů. O ty se mohou ucházet obce, jejichž stromy se dostaly do finále, a to pro jakýkoliv potřebný strom rostoucí v jejich katastru,“ dodává Bolečková.

Vítězná hrušeň dostane své ošetření od společnosti PROSTROM Bohemia jako již tradiční součást titulu. Postoupí také do zimního klání o Evropský strom roku. Stromy na druhém a třetím místě budou ošetřené technologií půdní injektáže od společnosti Groown, která přímo ke kořenům stromů dostává vláhu, vzduch i živiny. Celé hlasování doprovázela také videokampaň v hlavní roli s populárním moderátorem Vladimírem Kořenem, za kterou stál generální partner ankety minerální voda Ondrášovka. „Letošní vítězka neměla lehký osud a je skvělé, že se kolem ní dokázali místní lidé semknout a svými hlasy ji dostat až na první místo. Jsem ráda, že komunita získala pozornost pro tuto nevšední hrušku. Stromy bychom neměli brát jako samozřejmost, ale pečovat o ně tak, aby jejich krásu mohly ocenit i budoucí generace. Stejně jako vloni vzdáme vítězce hold naší limitovanou edicí minerálky s příchutí hrušky,“ zakončuje Kateřina Ceralová, senior brand manažerka Ondrášovky.

Podívejte se na fotografie a video vítězného stromu. Kompletní výsledky nabízí web www.stromroku.cz.

Zdroj: www.kofola.cz

Zadavatel
Kofola

Kofola

Skupina Kofola je jeden z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů s jedenácti výrobními závody na pěti evropských trzích. Celkově zaměstnává více než 2 000 lidí. Do produktového portfolia Skupiny v ČeskoSlovensku patří tradiční kolový nápoj s originální recepturou Kofola, pramenitá voda Rajec, minerální voda Kláštorná Kalcia, řada sirupů Jupí, hroznový nápoj Vinea, dětské nápoje Jupík, energetický nápoj Semtex a další tradiční československé značky Chito, Top Topic a Citro Cola. V licenci vyrábí a distribuuje Royal Crown Colu a Oranginu.

Další články od Kofola

Značka Targa Florio představuje recepty na letní nealko drinky v sérii videí s motoristickými komentátory
Kofola

Značka Targa Florio představuje recepty na letní nealko drinky v sérii videí s motoristickými komentátory

Léto patří nealkoholickým koktejlům. Inspiraci na osvěžení během horkých dnů přináší značka Targa Florio, známá díky limonádám ze sicilských citrusů, která spadá pod společnost Kofola. V nejnovější kampani si na pomoc přizvala legendární komentátorskou dvojici Števa Eiseleho a Pepu Krále. V sérii videí odlehčenou formou prezentují zajímavé tipy na netradiční letní koktejly, po kterých budete mít čistou hlavu a dokazují, že motorismus a mixologie mají mnoho společného.
Kofola zrealizuje na festivalu Colours of Ostrava reálné svatby, pro nezadané přichystala originální seznamku
Kofola

Kofola zrealizuje na festivalu Colours of Ostrava reálné svatby, pro nezadané přichystala originální seznamku

Chcete být blíž své lásce, nebo právě toto léto najít tu pravou? Kofola i letos pokračuje ve své misi a inspiruje páry k intenzivnějšímu prožívání společného času. Na letních festivalech v Česku a na Slovensku připravila jedinečnou zónu – Náměstí lásky, kde se odehrají skutečné i festivalové svatby nanečisto. Nachystané jsou i seznamky pro nezadané nebo diskuze s odborníky na lásku.
Kdo nikam nespěchá, nic mu neuteče, hlásá v nové kampani Royal Crown Cola
Kofola

Kdo nikam nespěchá, nic mu neuteče, hlásá v nové kampani Royal Crown Cola

Komunikaci pro Česko a Slovensko připravila agentura Wiktor Leo Burnett. Stalo se tak na základě vítězství v tendru.
Na festivalu Rock for People jsme oddali první zamilované! Na Náměstí lásky zrealizujeme během léta další desítky svateb
Kofola

Na festivalu Rock for People jsme oddali první zamilované! Na Náměstí lásky zrealizujeme během léta další desítky svateb

Kofola pokračuje ve své misi inspirovat páry, aby spolu trávily více společného času. Letos zamilované navíc vyzývá ke vzájemným dotykům! Na letních festivaly v Česku a na Slovensku připravila jedinečnou zónu – Náměstí lásky, kde proběhnou nejen reálné svatby, ale i živé diskuze, taneční a další kulturní vystoupení s umělci, které téma lásky a mezilidských vztahu spojuje. První taková zóna vznikla na Rock for People, další se objeví na festivalech Colours of Ostrava, Pohoda a Grape.
Kofola hledá ve svém sadu cesty, jak posílit české ovocnářství
Kofola

Kofola hledá ve svém sadu cesty, jak posílit české ovocnářství

Na začátku roku oznámila rodinná nápojářská firma koupi téměř 60 hektarů jabloňových sadů v Libině na Šumpersku, které tím zachránila před vyklučením. Ani ne půl roku od převzetí už Kofola ukazuje, kam se rozhodla Pragerovy sady posunout a jaký originální přístup k novému odvětví svého působení zvolila.
Vyšší tržby, ale i pokles energií a hlavních vstupů pomohly Kofole k vydařeným výsledkům za první čtvrtletí
Kofola

Vyšší tržby, ale i pokles energií a hlavních vstupů pomohly Kofole k vydařeným výsledkům za první čtvrtletí

Nápojářská rodina, která v prvním čtvrtletí dokončila hned dvě zajímavé akvizice, má do sezóny nabito. Kromě funkční minerální vody Korunní v plechovce uvádí například i nový nápoj pro děti Jupík SPARKY. S ohledem na celkově pozitivní výhled chce valné hromadě předložit návrh na vyplacení dividendy ve výši 13,50 Kč na 1 akcii před zdaněním. Výhled EBITDA pro rok 2024 zůstává zatím beze změny.
V jednotě je síla: Kláštorná Kalcia představuje magický příběh dvou bratrů
Kofola

V jednotě je síla: Kláštorná Kalcia představuje magický příběh dvou bratrů

Značka minerální vody Kláštorná Kalcia z portfolia společnosti Kofola ČeskoSlovensko přichází s novou komunikační kampaní. Ta se opět nese ve středověkém duchu, tentokrát ale představuje nové hrdiny. Příběhem dvou bratrů, pojmenovaných Kalcius a Magnesius, komunikuje hlavní produktový benefit, což je obsah vápníku a hořčíku. Tím ukazuje, že skutečná síla se skrývá v jejich spojení. Kampaň z dílny agentury VML odstarovala 1. června a objeví se kromě televize také online, na venkovních plochách a v obchodech.
Kofola vyzývá k péči o lásku a vzájemnému dotýkání
Kofola

Kofola vyzývá k péči o lásku a vzájemnému dotýkání

Poté, co Kofola začala inspirovat páry k tomu, aby spolu trávily více času a pečovaly tak o svou lásku, se letos zaměřila na dotyky. I ty jsou totiž podle odborníků nesmírně důležité pro utužování vzájemných vztahů! Tisíce dotyků věnujeme v průměru každý den mobilům místo toho, abychom objetím nebo polibkem potěšili milovanou osobu. A právě to chce originální československá značka změnit.
„Maminko přírodo, nejsi na to sama.“ Značka Rajec v nové kampani děkuje přírodě a vyzývá k péči o ni
Kofola

„Maminko přírodo, nejsi na to sama.“ Značka Rajec v nové kampani děkuje přírodě a vyzývá k péči o ni

Značka pramenité vody Rajec, která je součástí portfolia společnosti Kofola již 20 let, přichází na televizní obrazovky s novou kampaní. V televizním spotu se opět vrací do panensky čisté přírody v Rajecké dolině, místu, kde tato voda pramení. Průvodcem po nedotčeném údolí je malý chlapec, který děkuje přírodě a slibuje, že na vše není sama.
„Čo o mne vieš?“ Dara Rolins přichází s nově přezpívanou písní i videoklipem na podporu nové funkční minerální vody
Kofola

„Čo o mne vieš?“ Dara Rolins přichází s nově přezpívanou písní i videoklipem na podporu nové funkční minerální vody

Tradiční minerální voda Korunní z portfolia společnosti Kofola přináší novinku – funkční ochucenou minerální vodu v plechovce. Společně se zpěvačkou Darou Rolins natočila remake slavné skladby „Čo o mne vieš,“ která tak po 36 letech dostává nový náboj.