Kofola··6 min

Společnost Kofola nabízí ve vratném skle už i kojeneckou vodu

Kojenecká voda Rajec je ztělesněním panensky čisté přírody Rajecké doliny a dětem a maminkám dává vše, co potřebují pro zdravý život. Díky přirozeně nízké mineralizaci a nízkému obsahu dusičnanů splňuje i ta nejpřísnější kritéria pro pitný režim našich nejmenších. Značka se již dlouhodobě věnuje péči o přírodu, a protože vratné sklo je pro přírodu nejméně zatěžující obal, přichází toto léto s novinkou – kojeneckou vodou Rajec ve vratné skleněné lahvi Cirkulka.

Společnost Kofola nabízí ve vratném skle už i kojeneckou vodu

Pro děti chceme vždy to nejlepší. Kojenecká voda Rajec je ideálním řešením k pitnému režimu i na přípravu kojenecké stravy pro ty, kteří jsou na své zdraví nejcitlivější. Splňuje nejpřísnější kritéria – složením, výrobou, skladováním, online kontrolou dusičnanů či dobrovolnou karanténou a kratší dobou minimální trvanlivosti každé jedné lahve. Díky optimálnímu složení ji není nutné převařovat a můžete ji nabídnout svému děťátku po otevření přímo z lahve. Navíc skvěle chutná, takže spolehlivě zažene žízeň i ženám v období těhotenství a během kojení, či ostatním členům rodiny.

„Značku Rajec jsme uvedli na trh už v roce 2004. Kojeneckou vodu jsme začali stáčet v Rajecké dolině v roce 2012. Nejprve do velkých 1,5 l PET lahví, později i do malých 0,33 l PET lahví se speciálním uzávěrem pro naše nejmenší. Maminky nás však pravidelně žádaly i o skleněné lahve. Využili jsme proto výrobní možnosti, které máme v Rajecké dolině, a od léta 2024 nabízíme kojeneckou vodu i v litrové vratné skleněné lahvi,“ vysvětluje Tereza Chládková, manažerka pro značku Rajec.

Každý z obalů splňuje požadavky na pitný režim celé rodiny při různých příležitostech, ale zároveň i tu nejdůležitější funkci – ochránit kvalitu kojenecké vody Rajec po celou dobu trvanlivosti. Nová litrová skleněná lahev je vhodná zejména pro domácí spotřebu. Plastové lahve, ať už velká 1,5 l nebo malá 0,33 l, jsou kromě domácí spotřeby vhodné i na cesty nebo na procházky s miminkem.

Jaké tekutiny a kolik potřebuje naše děťátko?

Potřeba tekutin je obecně závislá na věku dítěte a složení jeho stravy. Čím je člověk mladší, tím větší podíl v jeho těle představuje voda. Zatímco u dospělých tvoří kolem 60 %, u dětí je procento vody mnohem vyšší – až 85 %. K dehydrataci u nejmenších proto dochází velmi rychle. Už při 5 % dehydrataci se mohou objevit křeče a nevolnosti, při ztrátě více než 10 % tekutin dochází k výraznému neklidu, halucinacím či vysoké horečce. Výměna látek v dětském těle probíhá mnohem rychleji než u dospělých, proto musí dítě během dne rovnoměrně přijímat tekutiny vhodné pro jeho organismus.

Hlavně v období, kdy dítě přestane být kojeno a v jeho jídelníčku převažuje tuhá strava, je třeba důkladněji sledovat příjem tekutin. „Mateřské nebo umělé mléko zajišťují dostatečný příjem tekutin u kojenců. Ale zvýšení tělesné teploty nebo letní horka zvyšují nároky dětského organismu na vodu, proto se v těchto případech doporučuje i při kojení přidat malé množství kojenecké vody. Když se dítě probudí do 1 - 1,5 hodiny od posledního kojení a je neklidné, můžeme mu na lžičce podat 5 – 10 ml čisté kojenecké vody. Pokud se uklidní, pravděpodobně mělo žízeň,“ říká pediatr a dětský nefrolog MUDr. Viktor Jankó.

Maminkám dává také následující rady k pitnému režimu jejich nejmenších

  • Nekojené děti by od 6. měsíce kromě umělé výživy a příkrmů měly za 24 hodin přijmout cca 400 – 600 ml tekutin.
  • Mezi 1. a 3. rokem by děti měly přijmout kolem 1 l tekutin, v předškolním a v mladším školním věku 1,3 l a nad 9 let kolem 1,5 l tekutin denně.
  • Velmi důležité je správně rozdělit příjem tekutin v průběhu dne. Dopoledne by mělo dítě vypít 60 % tekutin z denního objemu.
  • Děti by měly mít neomezený přístup k čisté, do 1. roku ideálně kojenecké vodě.
  • Pro zpestření můžeme pitný režim doplnit o ovocné džusy, které jsou kromě tekutin i zdrojem vitamínů a minerálních látek. Avšak jejich denní příjem nemá převyšovat 120 – 150 ml u kojenců, resp. 350 ml u starších dětí.
  • Pokud po nabídnutí dítě vodu nechce, nenuťme mu ji, ani ji nenahrazujme jiným ochuceným nápojem. Napije se, když bude mít žízeň.

Proč je pro naše nejmenší vhodná právě kojenecká voda?

V běžné pitné vodě z vodovodu se mohou nacházet pro dětský organismus nežádoucí látky, které se nedají odstranit ani varem. Při převaření se totiž ve vodě ničí případné bakterie, neodstraní se však dusičnany, dusitany a sodík, které zatěžují dětský organismus a jejichž limity jsou pro pitnou vodu mnohem vyšší. Například u dusičnanů je povolená koncentrace až 5x vyšší než u kojenecké vody.

Kojenecká voda pochází z chráněných a kontrolovaných podzemních zdrojů vody, je nízce mineralizovaná, neperlivá, není nijak mikrobiologicky upravovaná a splňuje přísnější požadavky na obsah některých látek. Rajec, dostupný dnes už i v ekologicky šetrné 1 l vratné skleněné lahvi, je díky svému složení vhodný pro přípravu kojenecké stravy, a to i bez nutnosti převařování. Zažene však žízeň a doplní tekutiny i maminkám a dalším členům rodiny. Ke skleněným lahvím, které jsou dostupné v síti Tesco nebo Rohlik.cz, přísluší i originální modulární přepravka, do které lze umístit 6 nebo 12 lahví.

Zdroj: www.kofola.cz

Zadavatel
Kofola

Kofola

Skupina Kofola je jeden z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů s jedenácti výrobními závody na pěti evropských trzích. Celkově zaměstnává více než 2 000 lidí. Do produktového portfolia Skupiny v ČeskoSlovensku patří tradiční kolový nápoj s originální recepturou Kofola, pramenitá voda Rajec, minerální voda Kláštorná Kalcia, řada sirupů Jupí, hroznový nápoj Vinea, dětské nápoje Jupík, energetický nápoj Semtex a další tradiční československé značky Chito, Top Topic a Citro Cola. V licenci vyrábí a distribuuje Royal Crown Colu a Oranginu.

Další články od Kofola

Ničivá povodeň zasáhla Kofolu. Rodinná nápojářská firma byla připravena na všech svých lokacích, divoká voda uštědřila šrámy zvláště Krnovu
Kofola

Ničivá povodeň zasáhla Kofolu. Rodinná nápojářská firma byla připravena na všech svých lokacích, divoká voda uštědřila šrámy zvláště Krnovu

Kofola a její lidé zažili stejně jako mnozí další obyvatelé a firmy Moravy náročný víkend. Opava, kde kdysi v roce 1960 vznikla receptura Kofoly, Krnov, kde je dnes jeden z největších výrobních závodů, stejně tak jako města Hanušovice či Litovel, která jsou novými pivovarskými lokacemi Kofoly, bojovaly v uplynulých dnech s divokou vodou. Její následky se budou vyhodnocovat v dalších dnech.
Mokraď v obci Čičmany začína znovu plniť svoju funkciu. K jej obnove prispeli dobrovoľníci, obec a Kvapka Rajeckej doliny
Kofola

Mokraď v obci Čičmany začína znovu plniť svoju funkciu. K jej obnove prispeli dobrovoľníci, obec a Kvapka Rajeckej doliny

Nezastupiteľnú úlohu v zadržiavaní a prirodzenej distribúcii vody v krajine a podpore biodiverzity v prírode majú mokrade. Tento víkend, v sobotu 7. septembra 2024, nezisková organizácia Kvapka Rajeckej doliny v spolupráci s obcou Čičmany, ochranárskym združením BROZ, OOCR Rajecká dolina, spoločnosťou Kofola a vďaka dobrovoľníkom zo širokého okolia prispela k obnove unikátnej, desiatky rokov neudržiavanej mokrade, ktorá už neplnila svoju funkciu.
Krkonoše, České středohoří, ale i Beskydy se dočkají díky projektu Stezky z lásky dalších opravených cest
Kofola

Krkonoše, České středohoří, ale i Beskydy se dočkají díky projektu Stezky z lásky dalších opravených cest

Po krátké prázdninové pauze se s novou energií vrací projekt Stezky z lásky, zaměřený na obnovu turistických tras a dalších turistických míst po celé České republice. Druhý ročník tohoto populárního dobrovolnického projektu, který je společnou iniciativou Klubu českých turistů, Kofoly a RegioJetu, vstupuje do své druhé půle.
Majitelé Kofoly zakládají rodinnou nadaci, která má pomoci se zajištěním nástupnictví a správou firmy pro další generace
Kofola

Majitelé Kofoly zakládají rodinnou nadaci, která má pomoci se zajištěním nástupnictví a správou firmy pro další generace

Restrukturalizací nedochází ke změně ovládání společnosti Kofola ČeskoSlovensko, změny nemají dopad ani na řízení a management společnosti, ani na obchodní strategii.
Společnost Kofola nabízí ve vratném skle už i kojeneckou vodu
Kofola

Společnost Kofola nabízí ve vratném skle už i kojeneckou vodu

Kojenecká voda Rajec je ztělesněním panensky čisté přírody Rajecké doliny a dětem a maminkám dává vše, co potřebují pro zdravý život. Díky přirozeně nízké mineralizaci a nízkému obsahu dusičnanů splňuje i ta nejpřísnější kritéria pro pitný režim našich nejmenších. Značka se již dlouhodobě věnuje péči o přírodu, a protože vratné sklo je pro přírodu nejméně zatěžující obal, přichází toto léto s novinkou – kojeneckou vodou Rajec ve vratné skleněné lahvi Cirkulka.
Kofola pokračuje v úsilí o ochranu cenných vodních zdrojů
Kofola

Kofola pokračuje v úsilí o ochranu cenných vodních zdrojů

Díky panensky čisté přírodě a kvalitnímu zdroji pramenité vody se stala slovenská Rajecká dolina druhým domovem krnovské nápojářské společnosti. Kofola ji aktivně chrání a do svých projektů zapojuje i lokální subjekty. Poté, co získala BIO certifikaci území pro volný sběr bylin, se spolu s odborníky pustila do mapování krajiny a realizace vodozádržných opatření. Spolu s místními samosprávami se letos zapojí i do obnovy mokřadů.
Značka Targa Florio představuje recepty na letní nealko drinky v sérii videí s motoristickými komentátory
Kofola

Značka Targa Florio představuje recepty na letní nealko drinky v sérii videí s motoristickými komentátory

Léto patří nealkoholickým koktejlům. Inspiraci na osvěžení během horkých dnů přináší značka Targa Florio, známá díky limonádám ze sicilských citrusů, která spadá pod společnost Kofola. V nejnovější kampani si na pomoc přizvala legendární komentátorskou dvojici Števa Eiseleho a Pepu Krále. V sérii videí odlehčenou formou prezentují zajímavé tipy na netradiční letní koktejly, po kterých budete mít čistou hlavu a dokazují, že motorismus a mixologie mají mnoho společného.
Kofola zrealizuje na festivalu Colours of Ostrava reálné svatby, pro nezadané přichystala originální seznamku
Kofola

Kofola zrealizuje na festivalu Colours of Ostrava reálné svatby, pro nezadané přichystala originální seznamku

Chcete být blíž své lásce, nebo právě toto léto najít tu pravou? Kofola i letos pokračuje ve své misi a inspiruje páry k intenzivnějšímu prožívání společného času. Na letních festivalech v Česku a na Slovensku připravila jedinečnou zónu – Náměstí lásky, kde se odehrají skutečné i festivalové svatby nanečisto. Nachystané jsou i seznamky pro nezadané nebo diskuze s odborníky na lásku.
Kdo nikam nespěchá, nic mu neuteče, hlásá v nové kampani Royal Crown Cola
Kofola

Kdo nikam nespěchá, nic mu neuteče, hlásá v nové kampani Royal Crown Cola

Komunikaci pro Česko a Slovensko připravila agentura Wiktor Leo Burnett. Stalo se tak na základě vítězství v tendru.
Na festivalu Rock for People jsme oddali první zamilované! Na Náměstí lásky zrealizujeme během léta další desítky svateb
Kofola

Na festivalu Rock for People jsme oddali první zamilované! Na Náměstí lásky zrealizujeme během léta další desítky svateb

Kofola pokračuje ve své misi inspirovat páry, aby spolu trávily více společného času. Letos zamilované navíc vyzývá ke vzájemným dotykům! Na letních festivaly v Česku a na Slovensku připravila jedinečnou zónu – Náměstí lásky, kde proběhnou nejen reálné svatby, ale i živé diskuze, taneční a další kulturní vystoupení s umělci, které téma lásky a mezilidských vztahu spojuje. První taková zóna vznikla na Rock for People, další se objeví na festivalech Colours of Ostrava, Pohoda a Grape.