Kofola··6 min

Společnost Kofola nabízí ve vratném skle už i kojeneckou vodu

Kofola

Kofola

Skupina Kofola je jeden z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů s jedenácti výrobními závody na pěti evropských trzích. Celkově zaměstnává více než 2 000 lidí. Do produktového portfolia Skupiny v ČeskoSlovensku patří tradiční kolový nápoj s originální recepturou Kofola, pramenitá voda Rajec, minerální voda Kláštorná Kalcia, řada sirupů Jupí, hroznový nápoj Vinea, dětské nápoje Jupík, energetický nápoj Semtex a další tradiční československé značky Chito, Top Topic a Citro Cola. V licenci vyrábí a distribuuje Royal Crown Colu a Oranginu.

Tisková zpráva

Kojenecká voda Rajec je ztělesněním panensky čisté přírody Rajecké doliny a dětem a maminkám dává vše, co potřebují pro zdravý život. Díky přirozeně nízké mineralizaci a nízkému obsahu dusičnanů splňuje i ta nejpřísnější kritéria pro pitný režim našich nejmenších. Značka se již dlouhodobě věnuje péči o přírodu, a protože vratné sklo je pro přírodu nejméně zatěžující obal, přichází toto léto s novinkou – kojeneckou vodou Rajec ve vratné skleněné lahvi Cirkulka.

Společnost Kofola nabízí ve vratném skle už i kojeneckou vodu

Pro děti chceme vždy to nejlepší. Kojenecká voda Rajec je ideálním řešením k pitnému režimu i na přípravu kojenecké stravy pro ty, kteří jsou na své zdraví nejcitlivější. Splňuje nejpřísnější kritéria – složením, výrobou, skladováním, online kontrolou dusičnanů či dobrovolnou karanténou a kratší dobou minimální trvanlivosti každé jedné lahve. Díky optimálnímu složení ji není nutné převařovat a můžete ji nabídnout svému děťátku po otevření přímo z lahve. Navíc skvěle chutná, takže spolehlivě zažene žízeň i ženám v období těhotenství a během kojení, či ostatním členům rodiny.

„Značku Rajec jsme uvedli na trh už v roce 2004. Kojeneckou vodu jsme začali stáčet v Rajecké dolině v roce 2012. Nejprve do velkých 1,5 l PET lahví, později i do malých 0,33 l PET lahví se speciálním uzávěrem pro naše nejmenší. Maminky nás však pravidelně žádaly i o skleněné lahve. Využili jsme proto výrobní možnosti, které máme v Rajecké dolině, a od léta 2024 nabízíme kojeneckou vodu i v litrové vratné skleněné lahvi,“ vysvětluje Tereza Chládková, manažerka pro značku Rajec.

Každý z obalů splňuje požadavky na pitný režim celé rodiny při různých příležitostech, ale zároveň i tu nejdůležitější funkci – ochránit kvalitu kojenecké vody Rajec po celou dobu trvanlivosti. Nová litrová skleněná lahev je vhodná zejména pro domácí spotřebu. Plastové lahve, ať už velká 1,5 l nebo malá 0,33 l, jsou kromě domácí spotřeby vhodné i na cesty nebo na procházky s miminkem.

Jaké tekutiny a kolik potřebuje naše děťátko?

Potřeba tekutin je obecně závislá na věku dítěte a složení jeho stravy. Čím je člověk mladší, tím větší podíl v jeho těle představuje voda. Zatímco u dospělých tvoří kolem 60 %, u dětí je procento vody mnohem vyšší – až 85 %. K dehydrataci u nejmenších proto dochází velmi rychle. Už při 5 % dehydrataci se mohou objevit křeče a nevolnosti, při ztrátě více než 10 % tekutin dochází k výraznému neklidu, halucinacím či vysoké horečce. Výměna látek v dětském těle probíhá mnohem rychleji než u dospělých, proto musí dítě během dne rovnoměrně přijímat tekutiny vhodné pro jeho organismus.

Hlavně v období, kdy dítě přestane být kojeno a v jeho jídelníčku převažuje tuhá strava, je třeba důkladněji sledovat příjem tekutin. „Mateřské nebo umělé mléko zajišťují dostatečný příjem tekutin u kojenců. Ale zvýšení tělesné teploty nebo letní horka zvyšují nároky dětského organismu na vodu, proto se v těchto případech doporučuje i při kojení přidat malé množství kojenecké vody. Když se dítě probudí do 1 - 1,5 hodiny od posledního kojení a je neklidné, můžeme mu na lžičce podat 5 – 10 ml čisté kojenecké vody. Pokud se uklidní, pravděpodobně mělo žízeň,“ říká pediatr a dětský nefrolog MUDr. Viktor Jankó.

Maminkám dává také následující rady k pitnému režimu jejich nejmenších

  • Nekojené děti by od 6. měsíce kromě umělé výživy a příkrmů měly za 24 hodin přijmout cca 400 – 600 ml tekutin.
  • Mezi 1. a 3. rokem by děti měly přijmout kolem 1 l tekutin, v předškolním a v mladším školním věku 1,3 l a nad 9 let kolem 1,5 l tekutin denně.
  • Velmi důležité je správně rozdělit příjem tekutin v průběhu dne. Dopoledne by mělo dítě vypít 60 % tekutin z denního objemu.
  • Děti by měly mít neomezený přístup k čisté, do 1. roku ideálně kojenecké vodě.
  • Pro zpestření můžeme pitný režim doplnit o ovocné džusy, které jsou kromě tekutin i zdrojem vitamínů a minerálních látek. Avšak jejich denní příjem nemá převyšovat 120 – 150 ml u kojenců, resp. 350 ml u starších dětí.
  • Pokud po nabídnutí dítě vodu nechce, nenuťme mu ji, ani ji nenahrazujme jiným ochuceným nápojem. Napije se, když bude mít žízeň.

Proč je pro naše nejmenší vhodná právě kojenecká voda?

V běžné pitné vodě z vodovodu se mohou nacházet pro dětský organismus nežádoucí látky, které se nedají odstranit ani varem. Při převaření se totiž ve vodě ničí případné bakterie, neodstraní se však dusičnany, dusitany a sodík, které zatěžují dětský organismus a jejichž limity jsou pro pitnou vodu mnohem vyšší. Například u dusičnanů je povolená koncentrace až 5x vyšší než u kojenecké vody.

Kojenecká voda pochází z chráněných a kontrolovaných podzemních zdrojů vody, je nízce mineralizovaná, neperlivá, není nijak mikrobiologicky upravovaná a splňuje přísnější požadavky na obsah některých látek. Rajec, dostupný dnes už i v ekologicky šetrné 1 l vratné skleněné lahvi, je díky svému složení vhodný pro přípravu kojenecké stravy, a to i bez nutnosti převařování. Zažene však žízeň a doplní tekutiny i maminkám a dalším členům rodiny. Ke skleněným lahvím, které jsou dostupné v síti Tesco nebo Rohlik.cz, přísluší i originální modulární přepravka, do které lze umístit 6 nebo 12 lahví.

Zdroj: www.kofola.cz

Další články

Další články od Kofola

Sbírejte kódy pod víčky a darujte tyto Vánoce dobrotu

Sbírejte kódy pod víčky a darujte tyto Vánoce dobrotu

Mnoho fanoušků každý rok čeká, s jakou příchutí Kofola před Vánoci přijde. Byla tu už Kofola Barborková, Vanilková, Marcipánová, Kokosová nebo třeba Mandarinková. Letos tradiční československá značka spojila síly s další lokální firmou a vznikly tak dva originální produkty - Kofola Marlenková a Medové kofo kuličky Marlenka. Součástí vánoční kampaně je i tradiční soutěž o hodnotné ceny.
| Kofola
Mladý talent Matěj Plšek pokřtil své první album

Mladý talent Matěj Plšek pokřtil své první album

Matěj Plšek, který se stal tváří nových nápojů Jupík SPARKY, pokřtil své CD v pražském klubu Roxy. Nadaný 13letý zpěvák a výherce soutěže Hlas Česka, Moravy a Slezska tak oslavil vydání alba „Mám plán“. Podpořit ho přišel i zpěvák Mirai, se kterým Matěj nedávno vystoupil v O2 Areně.
| Kofola
Kofola má koule! Letos přichází s další originální příchutí

Kofola má koule! Letos přichází s další originální příchutí

Mnoho fanoušků každý rok čeká, s jakou příchutí Kofola před Vánoci přijde. Byla tu už Kofola Barborková, Vanilková, Marcipánová, Kokosová nebo třeba Mandarinková. Letos tradiční československá značka spojila síly s další lokální firmou a vznikly tak dva originální produkty - Kofola Marlenková a Medové kofo kuličky Marlenka.
| Kofola
Na vlně pomoci: Zpěváci a influenceři pomáhali obětem povodní. A budou v tom pokračovat.

Na vlně pomoci: Zpěváci a influenceři pomáhali obětem povodní. A budou v tom pokračovat.

V úterý 15. října proběhl v pražském klubu Doupě benefiční koncert s názvem Na vlně pomoci, jehož cílem bylo podpořit oběti ničivých zářijových povodní. Akce měla zároveň pomoci obnovit vlnu solidarity, která začala slábnout. Koncert byl zaměřen především na mladé lidi, kteří ukázali, že mají vůli i sílu pomáhat, a to především prostřednictvím sociálních sítí.
| Kofola
Radenska vyzývá k účasti na rozsáhlé zalesňovací kampani

Radenska vyzývá k účasti na rozsáhlé zalesňovací kampani

Radenska v minulých letech vysadila ve Slovinsku a Chorvatsku 80 000 stromů. I letos proběhne zalesňování krasových skládek.
| Kofola
Benefiční koncert na pomoc obětem povodní podpoří desítky mladých umělců a influencerů

Benefiční koncert na pomoc obětem povodní podpoří desítky mladých umělců a influencerů

Patnáctého října 2024 od 20 hodin proběhne v pražském Hudebním klubu Doupě benefiční koncert na podporu obětí povodní s názvem Na vlně pomoci. Tento koncert je jedinou popovodňovou benefiční akcí zaměřenou na mladou generaci, která se o sbírkách a možnostech pomoci často nedozví z klasických médií, protože je nesleduje. Klíčovým komunikačním kanálem pro generaci Z jsou sociální sítě, a proto si je organizátoři, online médium BoldNews ve spolupráci s festivalem Metronome Prague a United Islands of Prague, vybrali jako hlavní médium pro šíření informací.
| Kofola
První várka okamžité pomoci letí potřebným!

První várka okamžité pomoci letí potřebným!

Tři lokality, více než 150 žádostí a rodina od rodiny jiné starosti. Někomu chybí postel, jinému oblečení nebo třeba potřeby pro děti do školy. Jsou tací, kteří shání vysoušeč, jiný potřebují pomoct s úhradou zedníka.
| Kofola
Kofola přes ničivé povodně míří k horní hranici celoročního hospodářského výsledku. Vývoj cen a rozvoj nápojového průmyslu ovlivňují vládní rozhodnutí

Kofola přes ničivé povodně míří k horní hranici celoročního hospodářského výsledku. Vývoj cen a rozvoj nápojového průmyslu ovlivňují vládní rozhodnutí

Skupina Kofola zveřejnila výsledky hospodaření za 2. čtvrtletí, které potvrzují dobře nastavené řízení rodinné nápojářské firmy. Dařilo se všem nápojovým pilířům, z formátů pak nejvíce rostly čepované nápoje. S ohledem na úspěšnou letní sezónu bude Kofola i přes následky ničivé povodně směřovat k horní hranici avizovaného celoročního hospodářského výsledku (EBITDA).
| Kofola
Přestože má Kofola plné ruce práce s odklízením následků povodně v Krnově, rozhodla se uvolnit další miliony korun na podporu postižených lokalit

Přestože má Kofola plné ruce práce s odklízením následků povodně v Krnově, rozhodla se uvolnit další miliony korun na podporu postižených lokalit

Povodně způsobily významné škody v krnovském závodě Kofoly a ovlivnily chod dvou jejích pivovarů, přesto se rodinná nápojářská společnost vedená Jannisem Samarasem rozhodla podpořit regiony zasažené velkou vodou. Ve spolupráci se spolkem Horní Dolní spouští projekt #zlasky k lokalitám, jehož výtěžek poputuje rodinám a komunitám žijícím v jedněch z nejpostiženějších oblastí.
| Kofola
Ničivá povodeň zasáhla Kofolu. Rodinná nápojářská firma byla připravena na všech svých lokacích, divoká voda uštědřila šrámy zvláště Krnovu

Ničivá povodeň zasáhla Kofolu. Rodinná nápojářská firma byla připravena na všech svých lokacích, divoká voda uštědřila šrámy zvláště Krnovu

Kofola a její lidé zažili stejně jako mnozí další obyvatelé a firmy Moravy náročný víkend. Opava, kde kdysi v roce 1960 vznikla receptura Kofoly, Krnov, kde je dnes jeden z největších výrobních závodů, stejně tak jako města Hanušovice či Litovel, která jsou novými pivovarskými lokacemi Kofoly, bojovaly v uplynulých dnech s divokou vodou. Její následky se budou vyhodnocovat v dalších dnech.
| Kofola