Kofola··4 min

Stezky z lásky: Dobrovolnické brigády obnovují turistické trasy po celé České republice

Kofola

Kofola

Skupina Kofola je jeden z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů s jedenácti výrobními závody na pěti evropských trzích. Celkově zaměstnává více než 2 000 lidí. Do produktového portfolia Skupiny v ČeskoSlovensku patří tradiční kolový nápoj s originální recepturou Kofola, pramenitá voda Rajec, minerální voda Kláštorná Kalcia, řada sirupů Jupí, hroznový nápoj Vinea, dětské nápoje Jupík, energetický nápoj Semtex a další tradiční československé značky Chito, Top Topic a Citro Cola. V licenci vyrábí a distribuuje Royal Crown Colu a Oranginu.

Tisková zpráva

Celorepublikový dobrovolnický projekt Stezky z lásky, spolupořádaný Klubem českých turistů a společnostmi Kofola a RegioJet, ohlásil úspěšný průběh prvních třech měsíců své existence. Od jeho zahájení v květnu v moravskoslezských Bocanovicích se uskutečnilo osm akcí na různých místech Česka, do kterých se zapojilo přes 130 dobrovolníků. Každá akce si přitom žádá zapojení týmu 10 až 20 osob. Cílem projektu je obnova turistických tras, studánek, útulen a dalších turisticky významných lokalit.

Stezky z lásky: Dobrovolnické brigády obnovují turistické trasy po celé České republice

Projekt Stezky z lásky bude i nadále pokračovat v následujících týdnech a do konce roku je naplánováno ještě několik akcí. Zájemci o účast se mohou přihlásit nebo sami navrhnout trasu k opravě prostřednictvím webu: www.stezkyzlasky.cz.

„Naše první zkušenosti s dobrovolnickými brigádami Stezky z lásky jsou nadočekávání dobré. Až nás překvapuje, kolik lidí z řad veřejnosti projevuje kladný vztah k přírodě a k turistice a hlásí se na tyto brigády,” hodnotí Jiří Homolka, předseda Klubu českých turistů a dodává: „Snažíme se tímto projektem povzbudit dobrovolnictví u široké veřejnosti a opravit úseky cest, které byly poškozeny těžbou dřeva, jsou podmáčené nebo je jinak stížena jejich schůdnost. Usilujeme také o převedení co největšího množství turistických tras z tvrdých povrchů a frekventovaných silnic do přírody, tedy na polní, lesní a jiné cesty s přírodním povrchem.”

Obnovují se stezky po celém Česku

Od spuštění akce letos v květnu se doposud uskutečnilo osm brigád s celkovou účastí 130 dobrovolníků, dvacítka z nich si účast zopakovala. Každá akce přitom vyžaduje zapojení 10 až 20 zručných nadšenců. Pomáhalo se v různých koutech republiky - v Beskydech, v okolí jihomoravských Ivančic, ale také v severních Čechách, kde proběhla dosud nejnáročnější brigáda na pomoc vyhořelé rozhledně Vlčí hora. Dobrovolníci zde obětavě snášeli ohořelé kusy rozhledny a připravovali je k odvozu. Ostatní brigády se nesly v méně náročném duchu proklesťování a obnovy turistických tras a údržby okolí turistických chat.

Radim Jančura, majitel společnosti RegioJet říká: “Milým zjištěním je, že existuje spousta lidí ochotných věnovat svůj čas přírodě a pomáhat dobré věci. Stezky z lásky tak naplňují obě myšlenky, které stály u jejich zrodu. Nejenže pomáhají obnovovat turistické trasy a krásná místa v české přírodě, ale také umožňují setkávání a seznamování lidí, kteří z akcí odjíždí s pocitem dobře odvedené práce i novými kontakty.”

Projekt Stezky z lásky má i další důležitý rozměr a tím je vytipování trasy, která si zaslouží opravu. Lidé tak mohou učinit prostřednictvím formuláře na webových stránkách. “Máte-li oblíbenou lesní stezku, studánku nebo místo, které si zaslouží naši pozornost, napište nám svůj tip a my uděláme všechno proto, abychom mu dorazili pomoct,” doplňuje Jiří Homolka z Klubu českých turistů.

Stezky z lásky pokračují i nadále

Zájemci o účast na dalších dobrovolnických akcích se mohou přihlásit prostřednictvím webového formuláře. Pro účastníky bude zajištěno ubytování na turistických chatách, stravování a večerní zábava u ohně.

„Akcí je připravená celá řada a budou mít různý charakter - někde uvítáme více silných chlapů, protože budeme pracovat se dřevem, jinde zas chystáme drobnější aktivity a čištění okolí, které jsou vhodné doslova pro každého,” vysvětluje Pavel Přílepek, předseda Rady značení KČT.

Zájem veřejnosti bude rozhodovat i o růstu projektu v dalších letech. „V projektu vidíme velký potenciál a jsme připraveni do něj investovat. Je pro nás klíčové, abychom se podíleli na obnově české krajiny a zpříjemňovali turistům zážitek z výletu, a to nejen u čepované

Kofoly,” uzavírá Jannis Samaras, generální ředitel společnosti Kofola ČeskoSlovensko, která

je jedním z iniciátorů projektu.

Zdroj: www.kofola.cz

Další články

Další články od Kofola

Kofola přes ničivé povodně míří k horní hranici celoročního hospodářského výsledku. Vývoj cen a rozvoj nápojového průmyslu ovlivňují vládní rozhodnutí

Kofola přes ničivé povodně míří k horní hranici celoročního hospodářského výsledku. Vývoj cen a rozvoj nápojového průmyslu ovlivňují vládní rozhodnutí

Skupina Kofola zveřejnila výsledky hospodaření za 2. čtvrtletí, které potvrzují dobře nastavené řízení rodinné nápojářské firmy. Dařilo se všem nápojovým pilířům, z formátů pak nejvíce rostly čepované nápoje. S ohledem na úspěšnou letní sezónu bude Kofola i přes následky ničivé povodně směřovat k horní hranici avizovaného celoročního hospodářského výsledku (EBITDA).
| Kofola
Přestože má Kofola plné ruce práce s odklízením následků povodně v Krnově, rozhodla se uvolnit další miliony korun na podporu postižených lokalit

Přestože má Kofola plné ruce práce s odklízením následků povodně v Krnově, rozhodla se uvolnit další miliony korun na podporu postižených lokalit

Povodně způsobily významné škody v krnovském závodě Kofoly a ovlivnily chod dvou jejích pivovarů, přesto se rodinná nápojářská společnost vedená Jannisem Samarasem rozhodla podpořit regiony zasažené velkou vodou. Ve spolupráci se spolkem Horní Dolní spouští projekt #zlasky k lokalitám, jehož výtěžek poputuje rodinám a komunitám žijícím v jedněch z nejpostiženějších oblastí.
| Kofola
Ničivá povodeň zasáhla Kofolu. Rodinná nápojářská firma byla připravena na všech svých lokacích, divoká voda uštědřila šrámy zvláště Krnovu

Ničivá povodeň zasáhla Kofolu. Rodinná nápojářská firma byla připravena na všech svých lokacích, divoká voda uštědřila šrámy zvláště Krnovu

Kofola a její lidé zažili stejně jako mnozí další obyvatelé a firmy Moravy náročný víkend. Opava, kde kdysi v roce 1960 vznikla receptura Kofoly, Krnov, kde je dnes jeden z největších výrobních závodů, stejně tak jako města Hanušovice či Litovel, která jsou novými pivovarskými lokacemi Kofoly, bojovaly v uplynulých dnech s divokou vodou. Její následky se budou vyhodnocovat v dalších dnech.
| Kofola
Mokraď v obci Čičmany začína znovu plniť svoju funkciu. K jej obnove prispeli dobrovoľníci, obec a Kvapka Rajeckej doliny

Mokraď v obci Čičmany začína znovu plniť svoju funkciu. K jej obnove prispeli dobrovoľníci, obec a Kvapka Rajeckej doliny

Nezastupiteľnú úlohu v zadržiavaní a prirodzenej distribúcii vody v krajine a podpore biodiverzity v prírode majú mokrade. Tento víkend, v sobotu 7. septembra 2024, nezisková organizácia Kvapka Rajeckej doliny v spolupráci s obcou Čičmany, ochranárskym združením BROZ, OOCR Rajecká dolina, spoločnosťou Kofola a vďaka dobrovoľníkom zo širokého okolia prispela k obnove unikátnej, desiatky rokov neudržiavanej mokrade, ktorá už neplnila svoju funkciu.
| Kofola
Krkonoše, České středohoří, ale i Beskydy se dočkají díky projektu Stezky z lásky dalších opravených cest

Krkonoše, České středohoří, ale i Beskydy se dočkají díky projektu Stezky z lásky dalších opravených cest

Po krátké prázdninové pauze se s novou energií vrací projekt Stezky z lásky, zaměřený na obnovu turistických tras a dalších turistických míst po celé České republice. Druhý ročník tohoto populárního dobrovolnického projektu, který je společnou iniciativou Klubu českých turistů, Kofoly a RegioJetu, vstupuje do své druhé půle.
| Kofola
Majitelé Kofoly zakládají rodinnou nadaci, která má pomoci se zajištěním nástupnictví a správou firmy pro další generace

Majitelé Kofoly zakládají rodinnou nadaci, která má pomoci se zajištěním nástupnictví a správou firmy pro další generace

Restrukturalizací nedochází ke změně ovládání společnosti Kofola ČeskoSlovensko, změny nemají dopad ani na řízení a management společnosti, ani na obchodní strategii.
| Kofola
Společnost Kofola nabízí ve vratném skle už i kojeneckou vodu

Společnost Kofola nabízí ve vratném skle už i kojeneckou vodu

Kojenecká voda Rajec je ztělesněním panensky čisté přírody Rajecké doliny a dětem a maminkám dává vše, co potřebují pro zdravý život. Díky přirozeně nízké mineralizaci a nízkému obsahu dusičnanů splňuje i ta nejpřísnější kritéria pro pitný režim našich nejmenších. Značka se již dlouhodobě věnuje péči o přírodu, a protože vratné sklo je pro přírodu nejméně zatěžující obal, přichází toto léto s novinkou – kojeneckou vodou Rajec ve vratné skleněné lahvi Cirkulka.
| Kofola
Kofola pokračuje v úsilí o ochranu cenných vodních zdrojů

Kofola pokračuje v úsilí o ochranu cenných vodních zdrojů

Díky panensky čisté přírodě a kvalitnímu zdroji pramenité vody se stala slovenská Rajecká dolina druhým domovem krnovské nápojářské společnosti. Kofola ji aktivně chrání a do svých projektů zapojuje i lokální subjekty. Poté, co získala BIO certifikaci území pro volný sběr bylin, se spolu s odborníky pustila do mapování krajiny a realizace vodozádržných opatření. Spolu s místními samosprávami se letos zapojí i do obnovy mokřadů.
| Kofola
Značka Targa Florio představuje recepty na letní nealko drinky v sérii videí s motoristickými komentátory

Značka Targa Florio představuje recepty na letní nealko drinky v sérii videí s motoristickými komentátory

Léto patří nealkoholickým koktejlům. Inspiraci na osvěžení během horkých dnů přináší značka Targa Florio, známá díky limonádám ze sicilských citrusů, která spadá pod společnost Kofola. V nejnovější kampani si na pomoc přizvala legendární komentátorskou dvojici Števa Eiseleho a Pepu Krále. V sérii videí odlehčenou formou prezentují zajímavé tipy na netradiční letní koktejly, po kterých budete mít čistou hlavu a dokazují, že motorismus a mixologie mají mnoho společného.
| Kofola
Kofola zrealizuje na festivalu Colours of Ostrava reálné svatby, pro nezadané přichystala originální seznamku

Kofola zrealizuje na festivalu Colours of Ostrava reálné svatby, pro nezadané přichystala originální seznamku

Chcete být blíž své lásce, nebo právě toto léto najít tu pravou? Kofola i letos pokračuje ve své misi a inspiruje páry k intenzivnějšímu prožívání společného času. Na letních festivalech v Česku a na Slovensku připravila jedinečnou zónu – Náměstí lásky, kde se odehrají skutečné i festivalové svatby nanečisto. Nachystané jsou i seznamky pro nezadané nebo diskuze s odborníky na lásku.
| Kofola