Kofola··4 min

Stezky z lásky: Dobrovolnické brigády obnovují turistické trasy po celé České republice

Celorepublikový dobrovolnický projekt Stezky z lásky, spolupořádaný Klubem českých turistů a společnostmi Kofola a RegioJet, ohlásil úspěšný průběh prvních třech měsíců své existence. Od jeho zahájení v květnu v moravskoslezských Bocanovicích se uskutečnilo osm akcí na různých místech Česka, do kterých se zapojilo přes 130 dobrovolníků. Každá akce si přitom žádá zapojení týmu 10 až 20 osob. Cílem projektu je obnova turistických tras, studánek, útulen a dalších turisticky významných lokalit.

Stezky z lásky: Dobrovolnické brigády obnovují turistické trasy po celé České republice

Projekt Stezky z lásky bude i nadále pokračovat v následujících týdnech a do konce roku je naplánováno ještě několik akcí. Zájemci o účast se mohou přihlásit nebo sami navrhnout trasu k opravě prostřednictvím webu: www.stezkyzlasky.cz.

„Naše první zkušenosti s dobrovolnickými brigádami Stezky z lásky jsou nadočekávání dobré. Až nás překvapuje, kolik lidí z řad veřejnosti projevuje kladný vztah k přírodě a k turistice a hlásí se na tyto brigády,” hodnotí Jiří Homolka, předseda Klubu českých turistů a dodává: „Snažíme se tímto projektem povzbudit dobrovolnictví u široké veřejnosti a opravit úseky cest, které byly poškozeny těžbou dřeva, jsou podmáčené nebo je jinak stížena jejich schůdnost. Usilujeme také o převedení co největšího množství turistických tras z tvrdých povrchů a frekventovaných silnic do přírody, tedy na polní, lesní a jiné cesty s přírodním povrchem.”

Obnovují se stezky po celém Česku

Od spuštění akce letos v květnu se doposud uskutečnilo osm brigád s celkovou účastí 130 dobrovolníků, dvacítka z nich si účast zopakovala. Každá akce přitom vyžaduje zapojení 10 až 20 zručných nadšenců. Pomáhalo se v různých koutech republiky - v Beskydech, v okolí jihomoravských Ivančic, ale také v severních Čechách, kde proběhla dosud nejnáročnější brigáda na pomoc vyhořelé rozhledně Vlčí hora. Dobrovolníci zde obětavě snášeli ohořelé kusy rozhledny a připravovali je k odvozu. Ostatní brigády se nesly v méně náročném duchu proklesťování a obnovy turistických tras a údržby okolí turistických chat.

Radim Jančura, majitel společnosti RegioJet říká: “Milým zjištěním je, že existuje spousta lidí ochotných věnovat svůj čas přírodě a pomáhat dobré věci. Stezky z lásky tak naplňují obě myšlenky, které stály u jejich zrodu. Nejenže pomáhají obnovovat turistické trasy a krásná místa v české přírodě, ale také umožňují setkávání a seznamování lidí, kteří z akcí odjíždí s pocitem dobře odvedené práce i novými kontakty.”

Projekt Stezky z lásky má i další důležitý rozměr a tím je vytipování trasy, která si zaslouží opravu. Lidé tak mohou učinit prostřednictvím formuláře na webových stránkách. “Máte-li oblíbenou lesní stezku, studánku nebo místo, které si zaslouží naši pozornost, napište nám svůj tip a my uděláme všechno proto, abychom mu dorazili pomoct,” doplňuje Jiří Homolka z Klubu českých turistů.

Stezky z lásky pokračují i nadále

Zájemci o účast na dalších dobrovolnických akcích se mohou přihlásit prostřednictvím webového formuláře. Pro účastníky bude zajištěno ubytování na turistických chatách, stravování a večerní zábava u ohně.

„Akcí je připravená celá řada a budou mít různý charakter - někde uvítáme více silných chlapů, protože budeme pracovat se dřevem, jinde zas chystáme drobnější aktivity a čištění okolí, které jsou vhodné doslova pro každého,” vysvětluje Pavel Přílepek, předseda Rady značení KČT.

Zájem veřejnosti bude rozhodovat i o růstu projektu v dalších letech. „V projektu vidíme velký potenciál a jsme připraveni do něj investovat. Je pro nás klíčové, abychom se podíleli na obnově české krajiny a zpříjemňovali turistům zážitek z výletu, a to nejen u čepované

Kofoly,” uzavírá Jannis Samaras, generální ředitel společnosti Kofola ČeskoSlovensko, která

je jedním z iniciátorů projektu.

Zdroj: www.kofola.cz

Zadavatel
Kofola

Kofola

Skupina Kofola je jeden z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů s jedenácti výrobními závody na pěti evropských trzích. Celkově zaměstnává více než 2 000 lidí. Do produktového portfolia Skupiny v ČeskoSlovensku patří tradiční kolový nápoj s originální recepturou Kofola, pramenitá voda Rajec, minerální voda Kláštorná Kalcia, řada sirupů Jupí, hroznový nápoj Vinea, dětské nápoje Jupík, energetický nápoj Semtex a další tradiční československé značky Chito, Top Topic a Citro Cola. V licenci vyrábí a distribuuje Royal Crown Colu a Oranginu.

Další články od Kofola

Značka Targa Florio představuje recepty na letní nealko drinky v sérii videí s motoristickými komentátory
Kofola

Značka Targa Florio představuje recepty na letní nealko drinky v sérii videí s motoristickými komentátory

Léto patří nealkoholickým koktejlům. Inspiraci na osvěžení během horkých dnů přináší značka Targa Florio, známá díky limonádám ze sicilských citrusů, která spadá pod společnost Kofola. V nejnovější kampani si na pomoc přizvala legendární komentátorskou dvojici Števa Eiseleho a Pepu Krále. V sérii videí odlehčenou formou prezentují zajímavé tipy na netradiční letní koktejly, po kterých budete mít čistou hlavu a dokazují, že motorismus a mixologie mají mnoho společného.
Kofola zrealizuje na festivalu Colours of Ostrava reálné svatby, pro nezadané přichystala originální seznamku
Kofola

Kofola zrealizuje na festivalu Colours of Ostrava reálné svatby, pro nezadané přichystala originální seznamku

Chcete být blíž své lásce, nebo právě toto léto najít tu pravou? Kofola i letos pokračuje ve své misi a inspiruje páry k intenzivnějšímu prožívání společného času. Na letních festivalech v Česku a na Slovensku připravila jedinečnou zónu – Náměstí lásky, kde se odehrají skutečné i festivalové svatby nanečisto. Nachystané jsou i seznamky pro nezadané nebo diskuze s odborníky na lásku.
Kdo nikam nespěchá, nic mu neuteče, hlásá v nové kampani Royal Crown Cola
Kofola

Kdo nikam nespěchá, nic mu neuteče, hlásá v nové kampani Royal Crown Cola

Komunikaci pro Česko a Slovensko připravila agentura Wiktor Leo Burnett. Stalo se tak na základě vítězství v tendru.
Na festivalu Rock for People jsme oddali první zamilované! Na Náměstí lásky zrealizujeme během léta další desítky svateb
Kofola

Na festivalu Rock for People jsme oddali první zamilované! Na Náměstí lásky zrealizujeme během léta další desítky svateb

Kofola pokračuje ve své misi inspirovat páry, aby spolu trávily více společného času. Letos zamilované navíc vyzývá ke vzájemným dotykům! Na letních festivaly v Česku a na Slovensku připravila jedinečnou zónu – Náměstí lásky, kde proběhnou nejen reálné svatby, ale i živé diskuze, taneční a další kulturní vystoupení s umělci, které téma lásky a mezilidských vztahu spojuje. První taková zóna vznikla na Rock for People, další se objeví na festivalech Colours of Ostrava, Pohoda a Grape.
Kofola hledá ve svém sadu cesty, jak posílit české ovocnářství
Kofola

Kofola hledá ve svém sadu cesty, jak posílit české ovocnářství

Na začátku roku oznámila rodinná nápojářská firma koupi téměř 60 hektarů jabloňových sadů v Libině na Šumpersku, které tím zachránila před vyklučením. Ani ne půl roku od převzetí už Kofola ukazuje, kam se rozhodla Pragerovy sady posunout a jaký originální přístup k novému odvětví svého působení zvolila.
Vyšší tržby, ale i pokles energií a hlavních vstupů pomohly Kofole k vydařeným výsledkům za první čtvrtletí
Kofola

Vyšší tržby, ale i pokles energií a hlavních vstupů pomohly Kofole k vydařeným výsledkům za první čtvrtletí

Nápojářská rodina, která v prvním čtvrtletí dokončila hned dvě zajímavé akvizice, má do sezóny nabito. Kromě funkční minerální vody Korunní v plechovce uvádí například i nový nápoj pro děti Jupík SPARKY. S ohledem na celkově pozitivní výhled chce valné hromadě předložit návrh na vyplacení dividendy ve výši 13,50 Kč na 1 akcii před zdaněním. Výhled EBITDA pro rok 2024 zůstává zatím beze změny.
V jednotě je síla: Kláštorná Kalcia představuje magický příběh dvou bratrů
Kofola

V jednotě je síla: Kláštorná Kalcia představuje magický příběh dvou bratrů

Značka minerální vody Kláštorná Kalcia z portfolia společnosti Kofola ČeskoSlovensko přichází s novou komunikační kampaní. Ta se opět nese ve středověkém duchu, tentokrát ale představuje nové hrdiny. Příběhem dvou bratrů, pojmenovaných Kalcius a Magnesius, komunikuje hlavní produktový benefit, což je obsah vápníku a hořčíku. Tím ukazuje, že skutečná síla se skrývá v jejich spojení. Kampaň z dílny agentury VML odstarovala 1. června a objeví se kromě televize také online, na venkovních plochách a v obchodech.
Kofola vyzývá k péči o lásku a vzájemnému dotýkání
Kofola

Kofola vyzývá k péči o lásku a vzájemnému dotýkání

Poté, co Kofola začala inspirovat páry k tomu, aby spolu trávily více času a pečovaly tak o svou lásku, se letos zaměřila na dotyky. I ty jsou totiž podle odborníků nesmírně důležité pro utužování vzájemných vztahů! Tisíce dotyků věnujeme v průměru každý den mobilům místo toho, abychom objetím nebo polibkem potěšili milovanou osobu. A právě to chce originální československá značka změnit.
„Maminko přírodo, nejsi na to sama.“ Značka Rajec v nové kampani děkuje přírodě a vyzývá k péči o ni
Kofola

„Maminko přírodo, nejsi na to sama.“ Značka Rajec v nové kampani děkuje přírodě a vyzývá k péči o ni

Značka pramenité vody Rajec, která je součástí portfolia společnosti Kofola již 20 let, přichází na televizní obrazovky s novou kampaní. V televizním spotu se opět vrací do panensky čisté přírody v Rajecké dolině, místu, kde tato voda pramení. Průvodcem po nedotčeném údolí je malý chlapec, který děkuje přírodě a slibuje, že na vše není sama.
„Čo o mne vieš?“ Dara Rolins přichází s nově přezpívanou písní i videoklipem na podporu nové funkční minerální vody
Kofola

„Čo o mne vieš?“ Dara Rolins přichází s nově přezpívanou písní i videoklipem na podporu nové funkční minerální vody

Tradiční minerální voda Korunní z portfolia společnosti Kofola přináší novinku – funkční ochucenou minerální vodu v plechovce. Společně se zpěvačkou Darou Rolins natočila remake slavné skladby „Čo o mne vieš,“ která tak po 36 letech dostává nový náboj.