Kofola··4 min

Stezky z lásky: Dobrovolnické brigády obnovují turistické trasy po celé České republice

Kofola

Kofola

Skupina Kofola je jeden z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů s jedenácti výrobními závody na pěti evropských trzích. Celkově zaměstnává více než 2 000 lidí. Do produktového portfolia Skupiny v ČeskoSlovensku patří tradiční kolový nápoj s originální recepturou Kofola, pramenitá voda Rajec, minerální voda Kláštorná Kalcia, řada sirupů Jupí, hroznový nápoj Vinea, dětské nápoje Jupík, energetický nápoj Semtex a další tradiční československé značky Chito, Top Topic a Citro Cola. V licenci vyrábí a distribuuje Royal Crown Colu a Oranginu.

Tisková zpráva

Celorepublikový dobrovolnický projekt Stezky z lásky, spolupořádaný Klubem českých turistů a společnostmi Kofola a RegioJet, ohlásil úspěšný průběh prvních třech měsíců své existence. Od jeho zahájení v květnu v moravskoslezských Bocanovicích se uskutečnilo osm akcí na různých místech Česka, do kterých se zapojilo přes 130 dobrovolníků. Každá akce si přitom žádá zapojení týmu 10 až 20 osob. Cílem projektu je obnova turistických tras, studánek, útulen a dalších turisticky významných lokalit.

Stezky z lásky: Dobrovolnické brigády obnovují turistické trasy po celé České republice

Projekt Stezky z lásky bude i nadále pokračovat v následujících týdnech a do konce roku je naplánováno ještě několik akcí. Zájemci o účast se mohou přihlásit nebo sami navrhnout trasu k opravě prostřednictvím webu: www.stezkyzlasky.cz.

„Naše první zkušenosti s dobrovolnickými brigádami Stezky z lásky jsou nadočekávání dobré. Až nás překvapuje, kolik lidí z řad veřejnosti projevuje kladný vztah k přírodě a k turistice a hlásí se na tyto brigády,” hodnotí Jiří Homolka, předseda Klubu českých turistů a dodává: „Snažíme se tímto projektem povzbudit dobrovolnictví u široké veřejnosti a opravit úseky cest, které byly poškozeny těžbou dřeva, jsou podmáčené nebo je jinak stížena jejich schůdnost. Usilujeme také o převedení co největšího množství turistických tras z tvrdých povrchů a frekventovaných silnic do přírody, tedy na polní, lesní a jiné cesty s přírodním povrchem.”

Obnovují se stezky po celém Česku

Od spuštění akce letos v květnu se doposud uskutečnilo osm brigád s celkovou účastí 130 dobrovolníků, dvacítka z nich si účast zopakovala. Každá akce přitom vyžaduje zapojení 10 až 20 zručných nadšenců. Pomáhalo se v různých koutech republiky - v Beskydech, v okolí jihomoravských Ivančic, ale také v severních Čechách, kde proběhla dosud nejnáročnější brigáda na pomoc vyhořelé rozhledně Vlčí hora. Dobrovolníci zde obětavě snášeli ohořelé kusy rozhledny a připravovali je k odvozu. Ostatní brigády se nesly v méně náročném duchu proklesťování a obnovy turistických tras a údržby okolí turistických chat.

Radim Jančura, majitel společnosti RegioJet říká: “Milým zjištěním je, že existuje spousta lidí ochotných věnovat svůj čas přírodě a pomáhat dobré věci. Stezky z lásky tak naplňují obě myšlenky, které stály u jejich zrodu. Nejenže pomáhají obnovovat turistické trasy a krásná místa v české přírodě, ale také umožňují setkávání a seznamování lidí, kteří z akcí odjíždí s pocitem dobře odvedené práce i novými kontakty.”

Projekt Stezky z lásky má i další důležitý rozměr a tím je vytipování trasy, která si zaslouží opravu. Lidé tak mohou učinit prostřednictvím formuláře na webových stránkách. “Máte-li oblíbenou lesní stezku, studánku nebo místo, které si zaslouží naši pozornost, napište nám svůj tip a my uděláme všechno proto, abychom mu dorazili pomoct,” doplňuje Jiří Homolka z Klubu českých turistů.

Stezky z lásky pokračují i nadále

Zájemci o účast na dalších dobrovolnických akcích se mohou přihlásit prostřednictvím webového formuláře. Pro účastníky bude zajištěno ubytování na turistických chatách, stravování a večerní zábava u ohně.

„Akcí je připravená celá řada a budou mít různý charakter - někde uvítáme více silných chlapů, protože budeme pracovat se dřevem, jinde zas chystáme drobnější aktivity a čištění okolí, které jsou vhodné doslova pro každého,” vysvětluje Pavel Přílepek, předseda Rady značení KČT.

Zájem veřejnosti bude rozhodovat i o růstu projektu v dalších letech. „V projektu vidíme velký potenciál a jsme připraveni do něj investovat. Je pro nás klíčové, abychom se podíleli na obnově české krajiny a zpříjemňovali turistům zážitek z výletu, a to nejen u čepované

Kofoly,” uzavírá Jannis Samaras, generální ředitel společnosti Kofola ČeskoSlovensko, která

je jedním z iniciátorů projektu.

Zdroj: www.kofola.cz

Další články

Další články od Kofola

Sbírejte kódy pod víčky a darujte tyto Vánoce dobrotu

Sbírejte kódy pod víčky a darujte tyto Vánoce dobrotu

Mnoho fanoušků každý rok čeká, s jakou příchutí Kofola před Vánoci přijde. Byla tu už Kofola Barborková, Vanilková, Marcipánová, Kokosová nebo třeba Mandarinková. Letos tradiční československá značka spojila síly s další lokální firmou a vznikly tak dva originální produkty - Kofola Marlenková a Medové kofo kuličky Marlenka. Součástí vánoční kampaně je i tradiční soutěž o hodnotné ceny.
| Kofola
Mladý talent Matěj Plšek pokřtil své první album

Mladý talent Matěj Plšek pokřtil své první album

Matěj Plšek, který se stal tváří nových nápojů Jupík SPARKY, pokřtil své CD v pražském klubu Roxy. Nadaný 13letý zpěvák a výherce soutěže Hlas Česka, Moravy a Slezska tak oslavil vydání alba „Mám plán“. Podpořit ho přišel i zpěvák Mirai, se kterým Matěj nedávno vystoupil v O2 Areně.
| Kofola
Kofola má koule! Letos přichází s další originální příchutí

Kofola má koule! Letos přichází s další originální příchutí

Mnoho fanoušků každý rok čeká, s jakou příchutí Kofola před Vánoci přijde. Byla tu už Kofola Barborková, Vanilková, Marcipánová, Kokosová nebo třeba Mandarinková. Letos tradiční československá značka spojila síly s další lokální firmou a vznikly tak dva originální produkty - Kofola Marlenková a Medové kofo kuličky Marlenka.
| Kofola
Na vlně pomoci: Zpěváci a influenceři pomáhali obětem povodní. A budou v tom pokračovat.

Na vlně pomoci: Zpěváci a influenceři pomáhali obětem povodní. A budou v tom pokračovat.

V úterý 15. října proběhl v pražském klubu Doupě benefiční koncert s názvem Na vlně pomoci, jehož cílem bylo podpořit oběti ničivých zářijových povodní. Akce měla zároveň pomoci obnovit vlnu solidarity, která začala slábnout. Koncert byl zaměřen především na mladé lidi, kteří ukázali, že mají vůli i sílu pomáhat, a to především prostřednictvím sociálních sítí.
| Kofola
Radenska vyzývá k účasti na rozsáhlé zalesňovací kampani

Radenska vyzývá k účasti na rozsáhlé zalesňovací kampani

Radenska v minulých letech vysadila ve Slovinsku a Chorvatsku 80 000 stromů. I letos proběhne zalesňování krasových skládek.
| Kofola
Benefiční koncert na pomoc obětem povodní podpoří desítky mladých umělců a influencerů

Benefiční koncert na pomoc obětem povodní podpoří desítky mladých umělců a influencerů

Patnáctého října 2024 od 20 hodin proběhne v pražském Hudebním klubu Doupě benefiční koncert na podporu obětí povodní s názvem Na vlně pomoci. Tento koncert je jedinou popovodňovou benefiční akcí zaměřenou na mladou generaci, která se o sbírkách a možnostech pomoci často nedozví z klasických médií, protože je nesleduje. Klíčovým komunikačním kanálem pro generaci Z jsou sociální sítě, a proto si je organizátoři, online médium BoldNews ve spolupráci s festivalem Metronome Prague a United Islands of Prague, vybrali jako hlavní médium pro šíření informací.
| Kofola
První várka okamžité pomoci letí potřebným!

První várka okamžité pomoci letí potřebným!

Tři lokality, více než 150 žádostí a rodina od rodiny jiné starosti. Někomu chybí postel, jinému oblečení nebo třeba potřeby pro děti do školy. Jsou tací, kteří shání vysoušeč, jiný potřebují pomoct s úhradou zedníka.
| Kofola
Kofola přes ničivé povodně míří k horní hranici celoročního hospodářského výsledku. Vývoj cen a rozvoj nápojového průmyslu ovlivňují vládní rozhodnutí

Kofola přes ničivé povodně míří k horní hranici celoročního hospodářského výsledku. Vývoj cen a rozvoj nápojového průmyslu ovlivňují vládní rozhodnutí

Skupina Kofola zveřejnila výsledky hospodaření za 2. čtvrtletí, které potvrzují dobře nastavené řízení rodinné nápojářské firmy. Dařilo se všem nápojovým pilířům, z formátů pak nejvíce rostly čepované nápoje. S ohledem na úspěšnou letní sezónu bude Kofola i přes následky ničivé povodně směřovat k horní hranici avizovaného celoročního hospodářského výsledku (EBITDA).
| Kofola
Přestože má Kofola plné ruce práce s odklízením následků povodně v Krnově, rozhodla se uvolnit další miliony korun na podporu postižených lokalit

Přestože má Kofola plné ruce práce s odklízením následků povodně v Krnově, rozhodla se uvolnit další miliony korun na podporu postižených lokalit

Povodně způsobily významné škody v krnovském závodě Kofoly a ovlivnily chod dvou jejích pivovarů, přesto se rodinná nápojářská společnost vedená Jannisem Samarasem rozhodla podpořit regiony zasažené velkou vodou. Ve spolupráci se spolkem Horní Dolní spouští projekt #zlasky k lokalitám, jehož výtěžek poputuje rodinám a komunitám žijícím v jedněch z nejpostiženějších oblastí.
| Kofola
Ničivá povodeň zasáhla Kofolu. Rodinná nápojářská firma byla připravena na všech svých lokacích, divoká voda uštědřila šrámy zvláště Krnovu

Ničivá povodeň zasáhla Kofolu. Rodinná nápojářská firma byla připravena na všech svých lokacích, divoká voda uštědřila šrámy zvláště Krnovu

Kofola a její lidé zažili stejně jako mnozí další obyvatelé a firmy Moravy náročný víkend. Opava, kde kdysi v roce 1960 vznikla receptura Kofoly, Krnov, kde je dnes jeden z největších výrobních závodů, stejně tak jako města Hanušovice či Litovel, která jsou novými pivovarskými lokacemi Kofoly, bojovaly v uplynulých dnech s divokou vodou. Její následky se budou vyhodnocovat v dalších dnech.
| Kofola