Kofola··4 min

Pramenitou vodu Rajec dostanete ve vlacích RegioJet v lahvích ze 100% rPET

Cestování vlakem je považováno za ekologicky nejpřijatelnější alternativu dopravy. RegioJet jako největší soukromý železniční dopravce ve střední Evropě je důležitou hybnou silou v převádění obrovského objemu dopravy na železnici. S pevným závazkem k ochraně životního prostředí aktivně hledá způsoby, jak minimalizovat negativní dopady dopravy. Jedním z dalších kroků je nahrazení klasických PET lahví u balené vody za recyklovaný PET (rPET). Zákazníci RegioJetu, kteří dostávají pramenitou vodu Rajec zdarma ke každé vlakové jízdence, si budou moci od 1. července tuto vodu vychutnat z lahví vyrobených ze 100% rPET.

Pramenitou vodu Rajec dostanete ve vlacích RegioJet v lahvích ze 100% rPET

Spolupráce s Kofolou jako další důležitý krok směrem k udržitelnější budoucnosti

Kofola vybrala RegioJet jako jednoho z prvních dopravců, kterým dodává vodu v ekologicky šetrných lahvích, a společně tak přinášejí ekologicky přijatelnější variantu pramenité vody Rajec. „Voda zdarma je benefitem, na který jsou naši cestující zvyklí, a jsme rádi, že ho můžeme poskytovat v balení, které je ideální nejen z pohledu cestovatelského komfortu, ale i z pohledu ekologie. Věříme, že naše snaha o minimalizaci negativních dopadů dopravy na životní prostředí může sloužit jako příklad pro další společnosti a přilákat více lidí do vlaků,” říká Jakub Svoboda, výkonný ředitel vlakové dopravy RegioJet.

Spolupráce mezi RegioJetem a Kofolou je dokladem toho, že společnosti mohou být aktivními aktéry při ochraně životního prostředí a při hledání udržitelných řešení. Ekologicky šetrné balení vody Rajec v lahvích ze 100% rPET představuje konkrétní krok směrem k cirkulární budoucnosti.

„Díky recyklovanému PETu šetříme přes 80 % původního materiálu. rPET vzniká tak, že se využité a vytříděné PET lahve znovu rozdrtí na jemné vločky. Ty se opakovaně čistí, vysouší a regranulují. Výsledkem je preforma na výrobu nového obalu. Zjednodušeně řečeno, z lahve tedy zase vznikne lahev," vysvětluje David Sommer, manažer udržitelnosti v Kofole a dodává: „Ale jen ten nejkvalitnější recyklát může být použitý pro výrobu potravinářských obalů. K tomu, abychom si tuto smyčku v nakládání s obaly co nejdříve uzavřeli v rámci České republiky a materiál se tak nemusel dovážet, pomůže v budoucnu zavedení zálohového systému."

Závazek RegioJetu k ochraně životního prostředí a udržitelnému rozvoji

RegioJet se zaměřuje na implementaci opatření a investic, které přispívají k ochraně životního prostředí a snižování emisí. Jedním z takových opatření je investice do nákupu nové, ekologicky šetrné vlakové techniky. Tyto investice jsou v souladu s ESG strategií, která si klade za cíl pořizovat energeticky úsporná aktivita s reálným dopadem na snižování emisí.

„RegioJet zahrnuje do své dopravní flotily moderní a úsporné lokomotivy TRAXX MS3, které dokáží snížit spotřebu energie až o 7 %. Společnost přikoupila v letošním roce dalších 13 těchto lokomotiv a rozšířila tak svůj lokomotivní park na 35 vícesystémových lokomotiv. Z nich 31 patří mezi poslední generaci TRAXX MS3, jejichž výhodou je zmíněná menší energetická náročnost,” říká Petr Kohoutek, finanční ředitel RegioJet.

Dalším krokem k ochraně životního prostředí je třídění odpadu ve vlacích. RegioJet již před několika lety instaloval kontejnery pro třídění odpadu ve svých vlacích. Stevardi třídí odpad buď přímo ve vlaku, nebo ho sbírají k třídění na konečných stanicích. Tímto způsobem podporuje společnost recyklaci a znovupoužití materiálů.

Zdroj: www.kofola.cz

Zadavatel
Kofola

Kofola

Skupina Kofola je jeden z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů s jedenácti výrobními závody na pěti evropských trzích. Celkově zaměstnává více než 2 000 lidí. Do produktového portfolia Skupiny v ČeskoSlovensku patří tradiční kolový nápoj s originální recepturou Kofola, pramenitá voda Rajec, minerální voda Kláštorná Kalcia, řada sirupů Jupí, hroznový nápoj Vinea, dětské nápoje Jupík, energetický nápoj Semtex a další tradiční československé značky Chito, Top Topic a Citro Cola. V licenci vyrábí a distribuuje Royal Crown Colu a Oranginu.

Další články od Kofola

Značka Targa Florio představuje recepty na letní nealko drinky v sérii videí s motoristickými komentátory
Kofola

Značka Targa Florio představuje recepty na letní nealko drinky v sérii videí s motoristickými komentátory

Léto patří nealkoholickým koktejlům. Inspiraci na osvěžení během horkých dnů přináší značka Targa Florio, známá díky limonádám ze sicilských citrusů, která spadá pod společnost Kofola. V nejnovější kampani si na pomoc přizvala legendární komentátorskou dvojici Števa Eiseleho a Pepu Krále. V sérii videí odlehčenou formou prezentují zajímavé tipy na netradiční letní koktejly, po kterých budete mít čistou hlavu a dokazují, že motorismus a mixologie mají mnoho společného.
Kofola zrealizuje na festivalu Colours of Ostrava reálné svatby, pro nezadané přichystala originální seznamku
Kofola

Kofola zrealizuje na festivalu Colours of Ostrava reálné svatby, pro nezadané přichystala originální seznamku

Chcete být blíž své lásce, nebo právě toto léto najít tu pravou? Kofola i letos pokračuje ve své misi a inspiruje páry k intenzivnějšímu prožívání společného času. Na letních festivalech v Česku a na Slovensku připravila jedinečnou zónu – Náměstí lásky, kde se odehrají skutečné i festivalové svatby nanečisto. Nachystané jsou i seznamky pro nezadané nebo diskuze s odborníky na lásku.
Kdo nikam nespěchá, nic mu neuteče, hlásá v nové kampani Royal Crown Cola
Kofola

Kdo nikam nespěchá, nic mu neuteče, hlásá v nové kampani Royal Crown Cola

Komunikaci pro Česko a Slovensko připravila agentura Wiktor Leo Burnett. Stalo se tak na základě vítězství v tendru.
Na festivalu Rock for People jsme oddali první zamilované! Na Náměstí lásky zrealizujeme během léta další desítky svateb
Kofola

Na festivalu Rock for People jsme oddali první zamilované! Na Náměstí lásky zrealizujeme během léta další desítky svateb

Kofola pokračuje ve své misi inspirovat páry, aby spolu trávily více společného času. Letos zamilované navíc vyzývá ke vzájemným dotykům! Na letních festivaly v Česku a na Slovensku připravila jedinečnou zónu – Náměstí lásky, kde proběhnou nejen reálné svatby, ale i živé diskuze, taneční a další kulturní vystoupení s umělci, které téma lásky a mezilidských vztahu spojuje. První taková zóna vznikla na Rock for People, další se objeví na festivalech Colours of Ostrava, Pohoda a Grape.
Kofola hledá ve svém sadu cesty, jak posílit české ovocnářství
Kofola

Kofola hledá ve svém sadu cesty, jak posílit české ovocnářství

Na začátku roku oznámila rodinná nápojářská firma koupi téměř 60 hektarů jabloňových sadů v Libině na Šumpersku, které tím zachránila před vyklučením. Ani ne půl roku od převzetí už Kofola ukazuje, kam se rozhodla Pragerovy sady posunout a jaký originální přístup k novému odvětví svého působení zvolila.
Vyšší tržby, ale i pokles energií a hlavních vstupů pomohly Kofole k vydařeným výsledkům za první čtvrtletí
Kofola

Vyšší tržby, ale i pokles energií a hlavních vstupů pomohly Kofole k vydařeným výsledkům za první čtvrtletí

Nápojářská rodina, která v prvním čtvrtletí dokončila hned dvě zajímavé akvizice, má do sezóny nabito. Kromě funkční minerální vody Korunní v plechovce uvádí například i nový nápoj pro děti Jupík SPARKY. S ohledem na celkově pozitivní výhled chce valné hromadě předložit návrh na vyplacení dividendy ve výši 13,50 Kč na 1 akcii před zdaněním. Výhled EBITDA pro rok 2024 zůstává zatím beze změny.
V jednotě je síla: Kláštorná Kalcia představuje magický příběh dvou bratrů
Kofola

V jednotě je síla: Kláštorná Kalcia představuje magický příběh dvou bratrů

Značka minerální vody Kláštorná Kalcia z portfolia společnosti Kofola ČeskoSlovensko přichází s novou komunikační kampaní. Ta se opět nese ve středověkém duchu, tentokrát ale představuje nové hrdiny. Příběhem dvou bratrů, pojmenovaných Kalcius a Magnesius, komunikuje hlavní produktový benefit, což je obsah vápníku a hořčíku. Tím ukazuje, že skutečná síla se skrývá v jejich spojení. Kampaň z dílny agentury VML odstarovala 1. června a objeví se kromě televize také online, na venkovních plochách a v obchodech.
Kofola vyzývá k péči o lásku a vzájemnému dotýkání
Kofola

Kofola vyzývá k péči o lásku a vzájemnému dotýkání

Poté, co Kofola začala inspirovat páry k tomu, aby spolu trávily více času a pečovaly tak o svou lásku, se letos zaměřila na dotyky. I ty jsou totiž podle odborníků nesmírně důležité pro utužování vzájemných vztahů! Tisíce dotyků věnujeme v průměru každý den mobilům místo toho, abychom objetím nebo polibkem potěšili milovanou osobu. A právě to chce originální československá značka změnit.
„Maminko přírodo, nejsi na to sama.“ Značka Rajec v nové kampani děkuje přírodě a vyzývá k péči o ni
Kofola

„Maminko přírodo, nejsi na to sama.“ Značka Rajec v nové kampani děkuje přírodě a vyzývá k péči o ni

Značka pramenité vody Rajec, která je součástí portfolia společnosti Kofola již 20 let, přichází na televizní obrazovky s novou kampaní. V televizním spotu se opět vrací do panensky čisté přírody v Rajecké dolině, místu, kde tato voda pramení. Průvodcem po nedotčeném údolí je malý chlapec, který děkuje přírodě a slibuje, že na vše není sama.
„Čo o mne vieš?“ Dara Rolins přichází s nově přezpívanou písní i videoklipem na podporu nové funkční minerální vody
Kofola

„Čo o mne vieš?“ Dara Rolins přichází s nově přezpívanou písní i videoklipem na podporu nové funkční minerální vody

Tradiční minerální voda Korunní z portfolia společnosti Kofola přináší novinku – funkční ochucenou minerální vodu v plechovce. Společně se zpěvačkou Darou Rolins natočila remake slavné skladby „Čo o mne vieš,“ která tak po 36 letech dostává nový náboj.