Kofola··3 min

Pět favoritů zůstalo ve Stromu roku 2023. Týdenní superfinále rozhodne

Kofola

Kofola

Skupina Kofola je jeden z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů s jedenácti výrobními závody na pěti evropských trzích. Celkově zaměstnává více než 2 000 lidí. Do produktového portfolia Skupiny v ČeskoSlovensku patří tradiční kolový nápoj s originální recepturou Kofola, pramenitá voda Rajec, minerální voda Kláštorná Kalcia, řada sirupů Jupí, hroznový nápoj Vinea, dětské nápoje Jupík, energetický nápoj Semtex a další tradiční československé značky Chito, Top Topic a Citro Cola. V licenci vyrábí a distribuuje Royal Crown Colu a Oranginu.

Tisková zpráva

Populární anketa Strom roku končí půlnocí 8. října. Do tajného superfinále, které trvá jen týden, se probojovala Nepomyšlská lípa, hruška v širém poli v Mrákotíně u Skutče, Divadelní lípa z Týnce nad Sázavou, Lípa na školní zahradě z jižní Moravy a borovice Krásná Pepina z Kerska. Ostatní soutěžící obsadili 5. až 10. pozici a o šanci na zisk titulu Strom roku přišly. Hlasování pro zbylou pětku je možné bezplatně na www.stromroku.cz. Vítězný strom oznámí Nadace Partnerství společně s generálním partnerem ankety minerální vodou Ondrášovka v úterý 24. října. Medailisté získají odborné ošetření na míru, vítěz postoupí do evropského kola ankety.

Pět favoritů zůstalo ve Stromu roku 2023. Týdenní superfinále rozhodne

Mezi pěticí stromů v superfinále ankety Strom roku není nouze o silné příběhy. Vedle Nepomyšlské lípy, co shlíží z pahorku, kde kdysi stála šibenice, je v soutěži i další národní strom, který je patronem uprchlíků a utlačovaných menšin, nebo borovice Krásná Pepina z povídky Bohumila Hrabala. Svým nevšedním rozevlátým vzhledem zase zaujme mrákotínský strom vystupující v anketě pod názvem „Stojí hruška v širém poli“. Divadelní lípu pak ocení milovníci historie. Stojí totiž na základech přemyslovského paláce a svou mohutností dotváří hradní areál.

„Je úžasné sledovat, kolik energie věnují komunity podpoře svého stromu. Vnímám obrovský pocit sounáležitosti, který místním obyvatelům anketa už dvaadvacet let přináší. Možná se pohádají o politice, ale za svůj strom bojují společně,” shrnuje koordinátorka ankety Kateřina Bolečková z Nadace Partnerství a dodává: „Svým hlasem zajistíte nejen potřebné ošetření pro vítězné stromy, ale také podpoříte aktivní lidi v péči o stromy v jejich okolí.” Letos je hlasování ozvláštněno superfinále, které trvá pouhý týden, od 2. do 8. října, a může finálním pořadím pořádně zamíchat. Superfinále je tajné – počet hlasů je na www.stromroku.cz v tuto chvíli skrytý.

Nabízí však možnost hlasovat v letošní anketě podruhé. Dosud totiž platilo, že z jedné e-mailové adresy lze svému favoritovi poslat jen jediný hlas. V superfinále je však nyní možné hlasovat ze stejného e-mailu znova – bez ohledu na to, jaký strom jste podpořili v předchozím hlasování. „Máme radost, že jsme i letos mohli stát po boku ankety Strom roku, která oslavuje krásu a význam stromů pro naši krajinu. Nehledě na to, který strom letos vyhraje, je skvělé, že se o jejich příbězích může dozvědět každý. A to mimo jiné i díky sérií pořadů o každém z finalistů, které jsme jako dlouholetý partner ankety natočili se známým moderátorem Vladimírem Kořenem. I po skončení soutěže je najdete na Youtube

kanále Ondrášovky,“ dodává Kateřina Ceralová, senior manažerka Ondrášovky.

Zdroj: www.kofola.cz

Další články

Další články od Kofola

Sbírejte kódy pod víčky a darujte tyto Vánoce dobrotu

Sbírejte kódy pod víčky a darujte tyto Vánoce dobrotu

Mnoho fanoušků každý rok čeká, s jakou příchutí Kofola před Vánoci přijde. Byla tu už Kofola Barborková, Vanilková, Marcipánová, Kokosová nebo třeba Mandarinková. Letos tradiční československá značka spojila síly s další lokální firmou a vznikly tak dva originální produkty - Kofola Marlenková a Medové kofo kuličky Marlenka. Součástí vánoční kampaně je i tradiční soutěž o hodnotné ceny.
| Kofola
Mladý talent Matěj Plšek pokřtil své první album

Mladý talent Matěj Plšek pokřtil své první album

Matěj Plšek, který se stal tváří nových nápojů Jupík SPARKY, pokřtil své CD v pražském klubu Roxy. Nadaný 13letý zpěvák a výherce soutěže Hlas Česka, Moravy a Slezska tak oslavil vydání alba „Mám plán“. Podpořit ho přišel i zpěvák Mirai, se kterým Matěj nedávno vystoupil v O2 Areně.
| Kofola
Kofola má koule! Letos přichází s další originální příchutí

Kofola má koule! Letos přichází s další originální příchutí

Mnoho fanoušků každý rok čeká, s jakou příchutí Kofola před Vánoci přijde. Byla tu už Kofola Barborková, Vanilková, Marcipánová, Kokosová nebo třeba Mandarinková. Letos tradiční československá značka spojila síly s další lokální firmou a vznikly tak dva originální produkty - Kofola Marlenková a Medové kofo kuličky Marlenka.
| Kofola
Na vlně pomoci: Zpěváci a influenceři pomáhali obětem povodní. A budou v tom pokračovat.

Na vlně pomoci: Zpěváci a influenceři pomáhali obětem povodní. A budou v tom pokračovat.

V úterý 15. října proběhl v pražském klubu Doupě benefiční koncert s názvem Na vlně pomoci, jehož cílem bylo podpořit oběti ničivých zářijových povodní. Akce měla zároveň pomoci obnovit vlnu solidarity, která začala slábnout. Koncert byl zaměřen především na mladé lidi, kteří ukázali, že mají vůli i sílu pomáhat, a to především prostřednictvím sociálních sítí.
| Kofola
Radenska vyzývá k účasti na rozsáhlé zalesňovací kampani

Radenska vyzývá k účasti na rozsáhlé zalesňovací kampani

Radenska v minulých letech vysadila ve Slovinsku a Chorvatsku 80 000 stromů. I letos proběhne zalesňování krasových skládek.
| Kofola
Benefiční koncert na pomoc obětem povodní podpoří desítky mladých umělců a influencerů

Benefiční koncert na pomoc obětem povodní podpoří desítky mladých umělců a influencerů

Patnáctého října 2024 od 20 hodin proběhne v pražském Hudebním klubu Doupě benefiční koncert na podporu obětí povodní s názvem Na vlně pomoci. Tento koncert je jedinou popovodňovou benefiční akcí zaměřenou na mladou generaci, která se o sbírkách a možnostech pomoci často nedozví z klasických médií, protože je nesleduje. Klíčovým komunikačním kanálem pro generaci Z jsou sociální sítě, a proto si je organizátoři, online médium BoldNews ve spolupráci s festivalem Metronome Prague a United Islands of Prague, vybrali jako hlavní médium pro šíření informací.
| Kofola
První várka okamžité pomoci letí potřebným!

První várka okamžité pomoci letí potřebným!

Tři lokality, více než 150 žádostí a rodina od rodiny jiné starosti. Někomu chybí postel, jinému oblečení nebo třeba potřeby pro děti do školy. Jsou tací, kteří shání vysoušeč, jiný potřebují pomoct s úhradou zedníka.
| Kofola
Kofola přes ničivé povodně míří k horní hranici celoročního hospodářského výsledku. Vývoj cen a rozvoj nápojového průmyslu ovlivňují vládní rozhodnutí

Kofola přes ničivé povodně míří k horní hranici celoročního hospodářského výsledku. Vývoj cen a rozvoj nápojového průmyslu ovlivňují vládní rozhodnutí

Skupina Kofola zveřejnila výsledky hospodaření za 2. čtvrtletí, které potvrzují dobře nastavené řízení rodinné nápojářské firmy. Dařilo se všem nápojovým pilířům, z formátů pak nejvíce rostly čepované nápoje. S ohledem na úspěšnou letní sezónu bude Kofola i přes následky ničivé povodně směřovat k horní hranici avizovaného celoročního hospodářského výsledku (EBITDA).
| Kofola
Přestože má Kofola plné ruce práce s odklízením následků povodně v Krnově, rozhodla se uvolnit další miliony korun na podporu postižených lokalit

Přestože má Kofola plné ruce práce s odklízením následků povodně v Krnově, rozhodla se uvolnit další miliony korun na podporu postižených lokalit

Povodně způsobily významné škody v krnovském závodě Kofoly a ovlivnily chod dvou jejích pivovarů, přesto se rodinná nápojářská společnost vedená Jannisem Samarasem rozhodla podpořit regiony zasažené velkou vodou. Ve spolupráci se spolkem Horní Dolní spouští projekt #zlasky k lokalitám, jehož výtěžek poputuje rodinám a komunitám žijícím v jedněch z nejpostiženějších oblastí.
| Kofola
Ničivá povodeň zasáhla Kofolu. Rodinná nápojářská firma byla připravena na všech svých lokacích, divoká voda uštědřila šrámy zvláště Krnovu

Ničivá povodeň zasáhla Kofolu. Rodinná nápojářská firma byla připravena na všech svých lokacích, divoká voda uštědřila šrámy zvláště Krnovu

Kofola a její lidé zažili stejně jako mnozí další obyvatelé a firmy Moravy náročný víkend. Opava, kde kdysi v roce 1960 vznikla receptura Kofoly, Krnov, kde je dnes jeden z největších výrobních závodů, stejně tak jako města Hanušovice či Litovel, která jsou novými pivovarskými lokacemi Kofoly, bojovaly v uplynulých dnech s divokou vodou. Její následky se budou vyhodnocovat v dalších dnech.
| Kofola