dm··8 min

Moderní muži vědí, že dbát o sebe není slabost. Vybírat mohou ze široké nabídky pečující kosmetiky

Kosmetické tipy pro muže

Kosmetika i její nákup zůstává převážně doménou žen. To vyplývá i ze statistik dm drogerie markt, které ukazují, že muži tvoří jen necelou desetinu zákazníků zaregistrovaných do programu dm active beauty. I přesto do světa pleťové a vlasové péče, a někdy dokonce líčidel proniká stále více mužů. Pánové již zdaleka nevnímají používání různých kosmetických přípravků za slabost, ale standard. Vhodná a kvalitní kosmetika totiž může pomoci nejen s péčí o vzhled, ale i zdravé sebevědomí.

obrazek_do_textu

1) Správná péče o obličej zabrání vysoušení i zarůstání vousů

Pryč jsou doby, kdy si muži vystačili pouze s mýdlem a vodou, čas od času pak přidali pěnu na holení. Mužská pleť si zasluhuje pozornost podobně jako ta ženská, proto je na místě pravidelná ranní a večerní péče. Pleť je třeba vyčistit, například pomocí tonika, pleťové vody nebo mycího gelu na obličej, a provést takzvaný „facewash“. Následně je vhodné ji vyživit a hydratovat krémem. Alespoň jednou do týdne je poté na místě aplikovat peeling, který pleť šetrně zbaví odumřelých buněk.

Pánové nemusejí mít nejmenší obavy z přílišného trávení času před zrcadlem, celá procedura za použití správných přípravků nezabere více než pár minut. S pletí přitom dokáže zázraky. U mužů, kteří se pravidelně holí, například napomůže předejít nepříjemnému zarůstání vousů.

2) Jak na péči o vousy?

Někteří preferují plnovous, jiní jsou nejradši hladce oholení a najdou se i tací, co si pěstují knír. Péče o porost tváře je čistě mužská záležitost a zahrnuje mytí, zastřihávání, kartáčování či holení a následnou péči. Ať tak, či tak, je to právě vhodná kosmetika, bez níž se muži při správné péči o obličejový porost neobejdou.

Dává-li muž přednost hladké tváři, nesmí v jeho výbavě chybět kvalitní holicí strojek. Do módy se sice vrací břitva, na elektrické strojky či starou dobrou žiletku však zatím Češi nedají dopustit. „Dle statistik dm drogerie markt se za rok 2020 prodalo přes půl milionu kusů holicích strojků a náhradních hlavic, což znamená, že i přes oblibu barber technik posledních let se holicích strojků muži zatím nehodlají vzdát,“ uvádí Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.

Pokud se po holení vyskytuje pálící a podrážděná pokožka, poukazuje to na špatnou holicí techniku, příliš opotřebenou žiletku nebo nedostatečnou přípravu pokožky na holení. Tváře je však dobré zklidnit po každém holení, poslouží například voda či balzám po holení k tomu určené.

Mužům, kteří naopak preferují delší porost, by ve výbavě nemělo chybět speciální mýdlo na vousy, pečující oleje, přípravky pro výživu a podporu jejich růstu a samozřejmě také hřeben.

Jak jsou na tom s holením české ženy, odhalil nedávný průzkum dm drogerie markt.

3) Šediny, vypadávání i nepoddajnost pomůže vyřešit vhodná vlasová kosmetika

Rozhlédneme-li se kolem sebe, není možné si nevšimnout, že u mužů stále vévodí krátký sestřih. Výhodou je, že čím kratší vlasy jsou, tím méně vyžadují péče. To však neznamená, že ji lze zanedbat úplně. Drogerie tak dnes nabízejí širokou nabídku produktů vyvinutých speciálně pro mužskou kštici. „Jsou to právě kratší vlasy, které dokážou být nepoddajné a beztvaré. Není třeba se obávat používat gely na vlasy, pryč jsou devadesátá léta a s nimi i vodnaté přípravky zatěžující hlavu vytvořením nevzhledné vlasové krusty. Stylingové produkty dm značek například nezatěžují vlasy ani zvenčí, kdy aplikace přípravku není téměř znatelná, ale ani zevnitř, jelikož neobsahují mikroplasty, amoniak či sulfáty,“ podotýká Jiří Peroutka.

Problémem, který trápí muže výrazně častěji než ženy, je bezesporu padání vlasů. Na vině jsou zpravidla hormony, neboť je to právě mužský hormon testosteron, jehož vlivem vlasy slábnou a vypadávají. Výjimkou mezi příčinami ale není ani stres, nedostatečná výživa či špatná péče. K padání vlasů totiž může vést vysušená a nezdravá pokožka, jejíž vznik je často zapříčiněn používáním nevhodných přípravků. Dobře zvolený šampon a kondicionér tak mohou předčasnému vypadání vlasového porostu zabránit, účinná dokáže být také bezoplachová péče v podobě tonika či růstového séra. Pravidelná masáž hlavy při jejich aplikaci pokožku navíc prokrví a působí tak blahodárně na vlasové folikuly. Na vypadávání vlasů se obecně doporučuje používat přípravky s kofeinem.

Také lupy patří mezi vlasové „trable“, které se vyskytují častěji u mužů. Na vině bývá zpravidla kožní onemocnění či nevhodná kosmetika. Je-li příčinou ekzém, lupénka nebo plíseň, je na místě návštěva lékaře-specialisty. V případě nekvalitní vlasové péče lze problém vyřešit jednoduše její výměnou, nejlépe za kosmetiku určenou přímo pro boj s lupy. Výsledek a zlepšení se zpravidla dostaví záhy, i po vymizení šupinek je ale vhodné speciální péči používat preventivně alespoň jednou týdně. Správně zvolené vlasové přípravky mohou být řešením také v případě problému opačného, kdy se pokožka hlavy mastí nadmíru. Nejlépe šampon na mastné vlasy funguje při střídání s kosmetikou s hydratačními účinky. Příčinou mastné kštice může být též časté zajíždění rukou do vlasů, pro efektivní řešení potíží je proto důležité tento zlozvyk co nejvíce omezit.

I když jsou šediny mezi ženami velmi oblíbené a u mužů jsou považovány za sexy známku zralosti, ne každý muž je ochoten se se zestříbřením svých vlasů smířit. Pro radikální a účinné řešení lze sáhnout po barvě na vlasy pro muže. Pro rychlé zakrytí šedin pak existuje pestrá nabídka tónovacích přípravků jako spreje či „řasenky“ na vlasy.

„Ačkoliv by takový seznam pečující kosmetiky mohl budit dojem, že muž stráví nákupy v drogerii celý den, není tomu tak. Například v dm drogerii je ryze pánský sortiment umístěn vždy na jednom místě, zpravidla hned u vstupu. Regály, na nichž se nachází, jsou navíc označeny černým rámováním,“ uzavírá Jiří Peroutka.

Produkty pro muže

1. Balea MEN | mycí gel Active Carbon

Množství: 150 ml

Cena: 59,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

2. alverde MEN | hydratační pleťový krém

Množství: 50 ml

Cena: 89,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

3. Balea MEN | pleťový peeling Fresh 3v1

Množství: 100 ml

Cena: 39,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

4. Balea MEN | holicí strojek Precision 5

Množství: 1 ks

Cena: 169 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

5. Balea MEN | zastřihovač

Množství: 1 ks

Cena: 449 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

6. alverde MEN | balzám po holení Sensitiv

Množství: 75 ml

Cena: 99 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

7. SEINZ. | mycí gel na vousy & obličej

Množství: 250 ml

Cena: 129 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

8. Balea MEN | pečující olej na vousy

Množství: 50 ml

Cena: 139 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

9. Balea MEN | hřeben na vousy

Množství: 1 ks

Cena: 79,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

10. Balea MEN | modelovací pasta na vlasy pro matný efekt

Množství: 100 ml

Cena: 49,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

11. Balea MEN | šampon na vlasy proti lupům

Množství: 250 ml

Cena: 39,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

12. Balea MEN | vlasové tonikum s kofeinem

Množství: 150 ml

Cena: 79,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

Zdroj: www.dm.cz

Zadavatel
dm

dm

Společnost dm drogerie markt s.r.o. je jedničkou na českém drogistickém trhu. Ve střední a jihovýchodní Evropě patří dm k největším drogistickým řetězcům. První prodejna mateřské společnosti dm Rakousko byla otevřena v roce 1976 v Linci. V České republice se první dm objevila roku 1993 v Českých Budějovicích. Dnes má dm Česká republika 246 prodejen po celé zemi a její centrála sídlí v Českých Budějovicích. Jednatelkami dm drogerie markt s.r.o. jsou paní Martina Horká a paní Markéta Kajabová.

Další články od dm

Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache
dm

Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache

Společnost dm opět rozšiřuje sortiment. Na trh uvádí dvě nové privátní značky z oblasti péče o matku a dítě a péče o pleť. Celkem devatenáct nových produktů vzniklo ve spolupráci s odbornicemi a rozšířilo portfolio stávajících 30 dm značek, které se vyznačují vysokou kvalitou za výhodnou cenu.
Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů
dm

Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm opět investuje do cen a nabízí zákazníkům ještě výhodnější nákupy než dosud. V těchto dnech spouští další vlnu zlevnění a od 29. srpna 2024 postupně sníží ceny u více než 1 600 produktů v prodejnách dm i online shopu dm.cz.
Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun
dm

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační potřeby v hodnotě jeden milion korun daruje společnost dm organizacím pro boj s menstruační chudobou. V České republice je velká skupina žen, pro které jsou tyto potřeby drahé, a každý měsíc vyhlíží blížící se menstruaci s obavami. Podle dm by žádná žena neměla čelit tomu, že ji menstruace vyčlení z běžného života nebo donutí používat nehygienické alternativy.
Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci
dm

Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci

Symbolicky na Mezinárodní den menstruace, který připadá na 28. května, startuje nová kampaň dm na podporu ženského zdraví. Společnost dm si k této příležitosti nechala zpracovat rozsáhlý mezinárodní průzkum o ženském zdraví a menstruaci, který ukázal, že pro spoustu žen je obtížné o těchto tématech mluvit, přičemž naprosté většině z nich menstruace přináší stres, bolest a další nepříjemné pocity. Pro třetinu oslovených žen je navíc finanční zátěží. V následujícím období se proto dm zaměří na fyzické, duševní a emocionální zdraví žen s cílem zbavit menstruaci a její projevy nálepky tabuizovaného tématu.
Společnost dm posiluje logistickou síť. Otevřela velkoobjemový sklad v Ostředku
dm

Společnost dm posiluje logistickou síť. Otevřela velkoobjemový sklad v Ostředku

Společnost dm otevřela nový velkoobjemový sklad v Ostředku o rozloze 21 tisíc metrů čtverečních. Přesunula sem produkty z dosavadního skladu v Divišově, který už kapacitně přestával stačit. Nové distribuční centrum vzniklo v areálu Prologis Park Prague D1 Ostředek.
Společnost dm investuje do kvality rozvoje organizace i spolupracovníků. Zřizuje novou pozici ve všech svých prodejnách
dm

Společnost dm investuje do kvality rozvoje organizace i spolupracovníků. Zřizuje novou pozici ve všech svých prodejnách

Společnost dm změní od června 2024 strukturu pozic ve všech prodejnách dm v Česku. Pro zlepšení produktivity práce a zajištění hladkého chodu jednotlivých směn nově zavede pozici zástupce/zástupkyně vedoucí/ho prodejny. Změna se dotkne všech 256 českých prodejen dm.
3 otázky pro vizážistku k jarním trendům v líčení
dm

3 otázky pro vizážistku k jarním trendům v líčení

Jako podklad líčení volíme hydratační a rozjasňující krémy se SPF faktorem. Letošnímu roku vládne rozjasněný odlehčený vzhled, ke kterému vám pomůžou BB krémy a podkladové báze ve formě tintů a lehkých make-upů. Korektor používáme na lokální projasnění technikami vytvářejícími lifting. Trendy jsou stále krémové kontury a tvářenky. Lehké textury produktů ocení zejména zralá pleť, kde obzvlášť platí pravidlo méně je více.
Příroda jako nekonečný zdroj inspirace. V jarní kampani Beauty chce dm motivovat k pozitivním změnám
dm

Příroda jako nekonečný zdroj inspirace. V jarní kampani Beauty chce dm motivovat k pozitivním změnám

Společnost dm nechává v nové jarní kampani Beauty rozkvést fantazii. Kampaň se inspiruje přírodou a přináší barvy a nové nápady, které pomáhají vystoupit z každodenní šedi a stereotypu. Kromě dekorativní kosmetiky se zaměří na sortiment péče o pleť a pokožku, produkty se SPF i péči o vlasy. Součástí kampaně je výzva dm beauty challenge, ve které budou talentovaní make-up artisté soutěžit v napínavých duelech.
Druhý život použitých obalových fólií z prodejen dm: Česká firma z nich vyrábí pytle na odpad
dm

Druhý život použitých obalových fólií z prodejen dm: Česká firma z nich vyrábí pytle na odpad

Obalové fólie používané při přepravě zboží do prodejen společnosti dm drogerie markt nacházejí nové využití. Česká firma MATEO PACKING s.r.o je vykupuje jako sběrnou surovinu a vyrábí z nich pytle na odpadky. Tuto novinku z recyklovaného materiálu si pak mohou zákazníci koupit v prodejnách dm.
Společnost dm varuje před podvodnými nabídkami brigád
dm

Společnost dm varuje před podvodnými nabídkami brigád

Na sociálních sítích se objevují podvodné nabídky brigád pro společnost dm drogerie markt. Nejčastěji se jedná o roznos letáků nebo kompletaci obálek. Poznáte je zejména podle požadavků na elektronické zaslání kopie osobních dokladů a následné potvrzení elektronické platby.