Makro Cash & Carry ČR··7 min

Milion kilogramů čerstvého masa pro české gastro

Každodenní realita českých restaurací a jídelen zahrnuje často až desítky různých pokrmů. Většinu z nich s masem, které je potřeba včas objednat, zpracovat a připravit. Zajistit pestrou nabídku za rozumnou cenu, zohlednit specifika, jež gastroprovozy mají, a v případě potřeby dokonce připravit šéfkuchaři maso přímo na míru, vyžaduje zkušenosti a špičkové zázemí. V Kozomíně, kde má svůj závod na zpracování masa velkoobchod makro ČR, to dokážou. Ročně zpracují milion kilogramů vepřového, hovězího či telecího masa. Navíc pořád přicházejí s novinkami. Letos například se stařeným hovězím, jež zraje nejméně 28 dnů ve speciální komoře pro co nejlepší chuť.

Čím dál širší paletu různých druhů a úprav masa si v Česku žádají nejen domácnosti, ale také restaurace a další gastronomická zařízení. Speciálně jejich potřebám, jež se od přípravy jídla doma často zásadně liší, vychází vstříc makro ČR. Jeho projekt vlastní výroby a zpracování masa s vysokou přidanou hodnotou představuje unikátní řešení i ve středoevropském měřítku. „Moderní vysoce automatizované distribuční centrum se zpracovatelským závodem v Kozomíně jsme otevírali před pěti lety. Letos v něm za pečlivé kontroly standardů kvality zpracujeme za rok přes milion kilogramů masa od certifikovaných a prověřených dodavatelů z České republiky a Evropské unie,“ říká vedoucí komunikace makro ČR Martin Čivrný.

Kromě kvalitního masa za rozumnou cenu zvyšuje přidanou hodnotu pro restaurace především čerstvost a způsob jeho zpracování. Ten makro ČR v Kozomíně přizpůsobuje tomu, jak kuchaři v gastroprovozech maso obvykle využívají. Kostky, plátky, nudličky, jež jsou základem klasické české kuchyně, nabízí makro zpravidla volně ložené v červených přepravkách pro rychlou a snadnou manipulaci. V nabídce jsou ale také speciální řezy, burgery na festivaly či kalibrované plátky o hmotnosti 70 až 300 gramů po 10 až 50 kusech tak, aby se kuchaři nemuseli zdržovat vybalováním, krájením a vážením jednotlivých porcí. „Maso je dodáváno ke zpracování ihned po bourání, velmi rychle se pak dostává i k zákazníkům – volně ložené maso ráno přímo na prodejně či prostřednictvím obchodního zástupce objednají a následující den jim ho zavezeme přímo do provozovny, nebo ho budou mít v úseku masa k osobnímu vyzvednutí,“ říká Roman Souček, který v Kozomíně řídí masnou výrobu.

Stařené hovězí pro ještě lepší chuť

Novinku v sortimentu pak představuje špička mezi českými masy – hovězí stařené po dobu nejméně 28 dní metodou suchého zrání (dry aged). Maso zraje na speciálních nerezových regálech v uzavřené komoře s přesně definovanou teplotou a vlhkostí vzduchu. Výsledkem jsou křehčí a šťavnatější steakové řezy, u nichž lépe vynikne jejich přirozená chuť. Pro staření se využívá výhradně maso z krávy, protože je více prorostlé tukem a tuk je nositelem chuti. Stařené hovězí maso je navíc vždy českého původu.

„Pro zákazníky máme dvě varianty řešení. Na prodejnách mají k dispozici klasické steakové řezy jako Porterhouse, T-bone nebo roštěnou s kostí. Pro zákazníky z řad restaurací, kteří si chtějí maso zpracovat sami, staříme v Kozomíně na objednávku celá hovězí záda o hmotnosti 25 až 30 kilogramů,“ popisuje Tereza Srncová, nákupčí čerstvého masa. Stařené maso podle ní restaurace často objednávají přímo pro konkrétní příležitosti tak, aby od vyjmutí ze stařicí komory po dodání zákazníkovi uplynula co nejkratší doba. „Dodání zboží na čas je u stařeného masa mimořádně důležité. Stařené maso je velmi citlivé na teplotu a manipulaci. Absolutně zásadní je udržet teplotní řetězec s co nejmenšími výkyvy teploty, aby se zachovala maximální kvalita masa,“ vysvětluje Jan Jiruška, manažer kvality distribučního centra Kozomín a výroby masa.

Vlastní značky a moderní řezy z vepřového

Kromě exkluzivního stařeného hovězího masa či volně loženého sortimentu makro v Kozomíně zpracovává maso na jednotlivé koncové produkty také pro své dvě vlastní značky – METRO Chef a Cech Kozomín. Zatímco Cech Kozomín je především lokální značka, pod METRO Chef zákazníci najdou moderní řezy z vepřového masa s nejpřísnějšími požadavky na původ a kvalitu masa. „Zákazníky chceme inspirovat a přinášet naší širokou nabídkou jejich podniku přidanou hodnotu. Naším cílem je, aby mohli hostům nabídnout nejen tradiční krkovici, ale i něco nového – například speciální moderní řezy vepřového masa jako Texas, Scapula, Tom & Jerry, ale také Ossobuco, vepřové ramínko či květovou špičku s kůží,“ říká Srncová.

Nově najdou zákazníci v nabídce z Kozomína také hovězí tatarák ve formě již připravených 200g puků ve speciálním skin balení. Chybět nemůže ani široká nabídka pro grilování. Vedle burgerů různých velikostí a pěti druhů klobás jde také o nakládaná masa s pěti druhy suchých marinád vyvinutých vlastními silami. „Naše marinády jsou unikátní tím, že jako základ nepoužíváme olej, ale suché koření dodávající chuť. Do plátků chuť dostáváme masírováním, na rozdíl od olejových marinád, kde se musí čekat, až se časem vstřebají. Suché marinády navíc nekapou do grilu a skvěle chutnají. Jednotlivé příchutě jsme testovali s našimi zaměstnanci a na základě ankety vybírali jen ty nejlepší,“ doplňuje Souček s tím, že letos v létě v Kozomíně pozorují zvýšený nárůst poptávky po volně loženém masu, kdy provozovatel pravidelně objednává takové množství, které dokáže vždy čerstvě zpracovat. Nemusí pak rozbalovat malá balení, plýtvat časem a řešit, kam se zbytečným plastovým odpadem.

* **

Velkoobchod makro ČR dlouhodobě poskytuje své služby v prodeji potravinářského i nepotravinářského sortimentu. Za 25 let existence na českém trhu se makro ČR stalo silným a důležitým partnerem restaurací, hotelů a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků (Traders). Makro ČR má po celé České republice přes 650 000 zákazníků, kteří těží z unikátního multikanálového mixu velkoobchodu. Zákazníci si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo si je nechají doručit – vše za pomoci digitálních řešení. Mimo to je makro ČR důležitým hráčem na poli udržitelnosti. Díky Iniciativě ČESKÉ POLE se makro ČR snaží do české gastronomie vrátit a rozvíjet tradiční produkty českého zemědělství a společně usilovat o jejich místo v české kultuře i gastronomii.

Makro ČR je součástí globální sítě METRO AG se zastoupením ve více než 30 zemích. Společnost METRO má po celém světě přes 17 milionů zákazníků, kteří mohou využít velkoformátových obchodů. Více informací naleznete na: https://www.makro.cz/

Zdroj: www.makro.cz

Zadavatel
Makro Cash & Carry ČR

Makro Cash & Carry ČR

Makro Cash & Carry ČR bylo založeno jako dceřiná společnost firmy SHV Makro. K 1. lednu 1998 převzala veškeré velkoobchodní aktivity společnosti SHV Makro v Evropě firma Metro AG. V České republice patří do sítě Makro Cash & Carry ČR třináct velkoobchodních center. Všechna disponují prodejní plochou 10 000 m2. Tato centra jsou zaměřena na velkoobchodní prodej širokého sortimentu potravinářského i nepotravinářského spotřebního zboží registrovaným podnikatelům, obchodníkům a dalším subjektům, jako jsou nemocnice, školy, orgány státní správy apod. Jsou atraktivním místem nákupů jak pro maloobchodníky, tak pro velkoobchodníky i velkoodběratele. Tomu odpovídá i balení potravin – více spotřebitelských balení ve fólii pro maloobchodníky a větší objemy pro gastronomii. Podnikatelům (fyzickým i právnickým osobám) vystavujeme na základě registrace zákaznické karty, které jim umožňují vstup do všech prodejen Makro Cash & Carry ČR. Zákazník může zažádat o vystavení maximálně pěti karet evidovaných na jméno držitele. Je na rozhodnutí zákazníka, tj. majitele nebo statutárního zástupce firmy či organizace, kterým svým pěti zástupcům nechá zákaznické karty vyhotovit.

Další články od Makro Cash & Carry ČR

Novým ředitelem prodeje a provozu makro ČR se stal Marco Veroni, který přechází ze stejné pozice v Itálii
Makro Cash & Carry ČR

Novým ředitelem prodeje a provozu makro ČR se stal Marco Veroni, který přechází ze stejné pozice v Itálii

Velkoobchod makro ČR má od 1. května 2024 nového ředitele prodeje a provozu. Stal se jím Marco Veroni, který působí ve společnosti METRO Itálie od roku 2010. Ve funkci nahradil Vladimira Gnjidice, který se v rámci skupiny METRO posouvá na pozici CEO v Maďarsku.
METRO AG optimalizuje představenstvo a nová provozní ředitelka Christiane Giesen navštívila Prahu
Makro Cash & Carry ČR

METRO AG optimalizuje představenstvo a nová provozní ředitelka Christiane Giesen navštívila Prahu

METRO AG posiluje zaměření managementu na realizaci velkoobchodní strategie – posílení provozního velkoobchodu a zvýšení efektivity. Snížilo počet členů boardu z pěti na čtyři a všem oddělením byly přiděleny další provozní funkce. Tyto změny vstoupily v platnost 1. června 2024. Zároveň navštívila Prahu nová provozní ředitelka Christiane Giesen, která bude mít na starosti mj. Českou republiku.
Makro ČR podepsalo Chartu Diverzity
Makro Cash & Carry ČR

Makro ČR podepsalo Chartu Diverzity

Na slavnostním setkání 7. června, během Evropského dne diverzity, podepsalo makro ČR Chartu Diverzity. Závazek k podpoře diverzity a inkluze stvrdila svým podpisem personální ředitelka Daniela Hrbková.
Makro ČR uspořádalo v rámci celosvětového měsíce diverzity interní konferenci Vstříc rozmanitosti
Makro Cash & Carry ČR

Makro ČR uspořádalo v rámci celosvětového měsíce diverzity interní konferenci Vstříc rozmanitosti

V rámci aktivní podpory diverzity a inkluze v pracovním prostředí uspořádalo makro ČR v květnu, u příležitosti celosvětového měsíce diverzity, celofiremní inspirativní setkání Vstříc rozmanitosti. Konference probíhala v Makro Akademii s možným online připojením, aby se jí mohlo zúčastnit co nejvíce zaměstnanců z obchodů makro po celé České republice.
Největší gastronomický festival v Česku MAKRO CZECH GASTRO FEST navštívilo 15 000 lidí
Makro Cash & Carry ČR

Největší gastronomický festival v Česku MAKRO CZECH GASTRO FEST navštívilo 15 000 lidí

Druhý ročník MAKRO CZECH GASTRO FEST překonal očekávání. Celkem 15 000 návštěvníků, 200 řečníků, 90 vystavovatelů a přes 50 000 ochutnávek! To byl pátek 12. a sobota 13. dubna 2024 v pražském O2 universu. Nejen milovníci dobrého jídla a pití, ale také špičky české gastronomie, odborníci, dodavatelé, hoteliéři, kuchaři, cukráři, barmani, baristé a studenti zde mohli v rámci těchto dvou dnů aktivně diskutovat a zároveň ukázat a okusit, co je dnes v české gastronomii možné zažít a kam se posouvají trendy.
Aliance Můj obchod pod záštitou makro ČR otevřela druhou prodejnu s neomezenými nákupy v režimu 24/7
Makro Cash & Carry ČR

Aliance Můj obchod pod záštitou makro ČR otevřela druhou prodejnu s neomezenými nákupy v režimu 24/7

Dostupnost základních služeb na českém venkově je dlouhodobým tématem především v souvislosti se zavíráním malých neorganizovaných prodejen v menších městech a vesnicích. Společnost makro ČR se rozhodla jít proti tomuto trendu a v rámci své sítě Můj obchod nabídnout prodejnám odbornou pomoc při zavádění prodeje v režimu 24/7, který dovoluje nákupy v místě bydliště a kdykoli. První prodejna tohoto typu úspěšně funguje několik měsíců v Bystré na Frýdecko-Místecku a druhá se otevřela v pátek 26. 4. v obci Krpy na Mělnicku.
Jídlo z restaurací je první, na čem teď lidé šetří. Česká gastronomie má přesto šanci těžké časy ustát. Řešení makro ČR ukazují, jak.
Makro Cash & Carry ČR

Jídlo z restaurací je první, na čem teď lidé šetří. Česká gastronomie má přesto šanci těžké časy ustát. Řešení makro ČR ukazují, jak.

České jídelny a restaurace jsou dále pod tlakem. Poté co většina z nich vydržela náročné období pandemie, musí se nyní vyrovnávat se změnami v přístupu zákazníků kvůli zdražování. Mezi pěti nejčastějšími položkami, na kterých lidé šetří, jsou z oblasti gastronomie hned dvě – stravování mimo domov a rozvozy jídla. Na restaurace Češi přesto nezanevřeli, chodí do nich ale méně často a poptávají levnější jídla. Ustát obtížnou situaci teď provozovatelům pomáhají i řešení makro ČR.
Víkend ve znamení MAKRO CZECH GASTRO FEST 2
Makro Cash & Carry ČR

Víkend ve znamení MAKRO CZECH GASTRO FEST 2

Otevřené tržiště o rozloze 2 400 m2 v O2 Universum, kuchařské a barmanské show, inspirativní workshopy, soutěže, ale i odborné přednášky, panelové diskuze a vzdělávací kurzy více než dvou stovek odborníků – takový bude druhý ročník největšího gastronomického festivalu v Česku, MAKRO CZECH GASTRO FEST, který dnes začíná v Praze.
SBÍRKA POTRAVIN POPRVÉ I MIMO TRADIČNÍ PRODEJNY MAKRO
Makro Cash & Carry ČR

SBÍRKA POTRAVIN POPRVÉ I MIMO TRADIČNÍ PRODEJNY MAKRO

Jarní kolo Sbírky potravin začne o den dříve, 12. dubna, na největším gastronomickém festivalu v Česku MAKRO CZECH GASTRO FEST 2. Návštěvníci budou mít v rámci festivalu možnost virtuálně nakoupit pro potřebné v pátek i v sobotu.
GASTRONOMICKÁ UDÁLOST ROKU SE BLÍŽÍ. CO VŠECHNO BUDETE MOCI OCHUTNAT NA MAKRO CZECH GASTRO FESTU 2?
Makro Cash & Carry ČR

GASTRONOMICKÁ UDÁLOST ROKU SE BLÍŽÍ. CO VŠECHNO BUDETE MOCI OCHUTNAT NA MAKRO CZECH GASTRO FESTU 2?

Jedinečné setkání špiček české gastronomie a milovníků jídla MAKRO CZECH GASTRO FEST 2 otevře své dveře již příští týden. V pátek 12. dubna a v sobotu 13. dubna budou pro příchozí připraveny nejen jedinečné kuchařské show, ale také rozmanité typy ochutnávek zdarma. Ústřice, ryby, lahodné sýry, maso vlastní výroby makro či degustační porce od nejlepších českých kuchařů. To vše bude k dispozici po oba dny na všech čtyřech patrech pražského O2 universa. Akce je ideální nejen pro jednotlivce, ale i pro skupiny přátel a rodiny s dětmi, ty mají do 12 let vstup za symbolickou 1 Kč. Vstupenky na oba dny lze zakoupit online i na místě.