Makro Cash & Carry ČR··4 min

Makro ČR uspořádalo v rámci celosvětového měsíce diverzity interní konferenci Vstříc rozmanitosti

Makro Cash & Carry ČR

Makro Cash & Carry ČR

Makro Cash & Carry ČR bylo založeno jako dceřiná společnost firmy SHV Makro. K 1. lednu 1998 převzala veškeré velkoobchodní aktivity společnosti SHV Makro v Evropě firma Metro AG. V České republice patří do sítě Makro Cash & Carry ČR třináct velkoobchodních center. Všechna disponují prodejní plochou 10 000 m2. Tato centra jsou zaměřena na velkoobchodní prodej širokého sortimentu potravinářského i nepotravinářského spotřebního zboží registrovaným podnikatelům, obchodníkům a dalším subjektům, jako jsou nemocnice, školy, orgány státní správy apod. Jsou atraktivním místem nákupů jak pro maloobchodníky, tak pro velkoobchodníky i velkoodběratele. Tomu odpovídá i balení potravin – více spotřebitelských balení ve fólii pro maloobchodníky a větší objemy pro gastronomii. Podnikatelům (fyzickým i právnickým osobám) vystavujeme na základě registrace zákaznické karty, které jim umožňují vstup do všech prodejen Makro Cash & Carry ČR. Zákazník může zažádat o vystavení maximálně pěti karet evidovaných na jméno držitele. Je na rozhodnutí zákazníka, tj. majitele nebo statutárního zástupce firmy či organizace, kterým svým pěti zástupcům nechá zákaznické karty vyhotovit.

Tisková zpráva

V rámci aktivní podpory diverzity a inkluze v pracovním prostředí uspořádalo makro ČR v květnu, u příležitosti celosvětového měsíce diverzity, celofiremní inspirativní setkání Vstříc rozmanitosti. Konference probíhala v Makro Akademii s možným online připojením, aby se jí mohlo zúčastnit co nejvíce zaměstnanců z obchodů makro po celé České republice.

Dopolední program zahájila personální ředitelka makro ČR Daniela Hrbková a generální ředitel makro ČR Jiří Nehasil. Mezi jejich hlavní sdělení patřilo připomenutí, že v makro ČR jsou všichni jeden tým a že snaha o podporu rozmanitosti a začlenění má za cíl vytvořit spravedlivé a otevřené prostředí, kde se každý bude cítit vítaný a respektovaný.

„Rozmanitost a začlenění vedou ke stabilnějším týmům, nižší fluktuaci, vyšší spokojenosti a produktivitě každého z nás. Díky tomu dokážeme společně budovat trvale prosperující makro, které bude stále jedničkou nejen v oblasti české gastronomie. Byl bych rád, abychom všichni v makro šli příkladem a postavili se za principy, které nás posunou dál. Díky tomu se staneme atraktivnější pro nové kolegy, zákazníky i partnery,“ řekl generální ředitel makro ČR Jiří Nehasil.

„O otevřenost a důvěru usilujeme všichni v osobním i pracovním životě. Věřím, že pokud firma cíleně otevírá témata, která jsou klíčová pro pracovní život zaměstnanců, je na dobré cestě tu otevřenost a důvěru budovat a prohlubovat. Pro mě závazek k diverzitě a inkluzi není jen nucená módní vlna, ale zdravý a udržitelný směr pro firmy, kde jsou lidé srdcem businessu, a to v makro ČR rozhodně platí,“ řekla personální ředitelka makro ČR Daniela Hrbková.

Celým dnem provázel moderátor a speaker Karel "Kovy" Kovář, který pomohl vytvořit příjemnou atmosféru plnou inspirace a sdílení.

Mezi hlavní řečníky patřila sportovkyně Šárka Strachová, která se podělila o své vzestupy a pády a o zkušenosti, jak sladit rodinný a pracovní život. Psycholožka a odbornice na mezigenerační dialog Martina Mikesková pak hovořila o generačním (ne)porozumění a jak s ním pracovat.

V odpolední panelové diskusi hovořili manažeři Pavla Staňkovská (manažerka obchodu makro ČR České Budějovice) a Adam Steinbrücker (manažer distribuce makro ČR Černý Most) o svých zkušenostech z praxe. Podělili se o to, jak pracují se svými týmy a jak řeší rozmanitost mezi generacemi i např. kulturní a jazykové odlišnosti. Do diskuse se zapojil i generální ředitel Jiří Nehasil s tématem nevědomých předsudků.


Velkoobchod makro ČR dlouhodobě poskytuje své služby v prodeji potravinářského i nepotravinářského sortimentu. Za 25 let existence na českém trhu se makro ČR stalo silným a důležitým partnerem restaurací, hotelů a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků (Traders). Makro ČR má po celé České republice přes 650 000 zákazníků, kteří těží z unikátního multikanálového mixu velkoobchodu. Zákazníci si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo si je nechají doručit – vše za pomoci digitálních řešení. Mimo to je makro ČR důležitým hráčem na poli udržitelnosti. Díky Iniciativě ČESKÉ POLE se makro ČR snaží do české gastronomie vrátit a rozvíjet tradiční produkty českého zemědělství a společně usilovat o jejich místo v české kultuře i gastronomii.

Makro ČR je součástí globální sítě METRO AG se zastoupením ve více než 30 zemích. Společnost METRO má po celém světě přes 17 milionů zákazníků, kteří mohou využít velkoformátových obchodů. Více informací naleznete na: https://www.makro.cz/

Pro více informací kontaktujte

Nikola Formanová

Vedoucí komunikace makro ČR

tel.: +420 603 850 320

e-mail: [email protected]

www.makro.cz

www.facebook.com/makro.cz

www.x.com/makrocr

Tisková zpráva ke stažení

Zdroj: www.makro.cz

Další články

Další články od Makro Cash & Carry ČR

„Jde to“ je správná odpověď Tržiště dobrých příkladů v Makro akademii přineslo inspiraci pro nemocniční stravování

„Jde to“ je správná odpověď Tržiště dobrých příkladů v Makro akademii přineslo inspiraci pro nemocniční stravování

Každý den se v nemocnici stravuje kolem 145 tisíc osob, ročně se pak nemocniční stravování týká více než jednoho a půl milionu pacientů. Právě významu nemocničního stravování z pohledu zdraví se věnoval druhý ročník akce „Tržiště dobrých příkladů“, který se uskutečnil 10. října 2024 v prostorách Makro akademie v Praze. V centru pozornosti byly příklady dobré praxe z nemocničního stravování a nutriční péče. Akci pořádal Státní zdravotní ústav (SZÚ) v rámci meziresortních aktivit na podporu zkvalitnění stravování v institucích.
| Makro Cash & Carry ČR
V třetím roce existence iniciativy České Pole pěstují farmáři původní plodiny na více než 6 000 hektarech

V třetím roce existence iniciativy České Pole pěstují farmáři původní plodiny na více než 6 000 hektarech

Iniciativa České pole, na které spolupracuje makro ČR s Českou zemědělskou univerzitou, zemědělskými svazy, za podpory ministerstva zemědělství, schválila rozvoj na roky 2024–2026. Úspěšný projekt, který získal mj. i cenu za inovativní projekt v za roku 2023 v prestižní soutěži Mastercard Obchodník roku, se zaměřuje na podporu českých zemědělců v pěstování původních plodin a rozvoji živočišné výroby – s cílem vrátit české kvalitní suroviny zpět na stoly českých domácností i do gastronomie.
| Makro Cash & Carry ČR
Více než 10 tun potravin a hygienických prostředků míří jako dar od makro ČR do potravinových bank v oblastech postižených povodněmi

Více než 10 tun potravin a hygienických prostředků míří jako dar od makro ČR do potravinových bank v oblastech postižených povodněmi

V reakci na nedávné povodně zorganizovala společnost makro ČR ve všech třinácti obchodech humanitární sbírku potravin a hygienických potřeb, do které se aktivně zapojili zaměstnanci i zákazníci. Vybralo se přes 5 tun zboží. Společnost makro ČR přidala dalších 100 % potravin, zboží a materiálu, čímž se celkové množství daru vyšplhalo na více než 10 tisíc kilogramů.
| Makro Cash & Carry ČR
Velkoobchod makro ČR ujišťuje, že pro Moravu bude i nadále dostatek pitné a kojenecké vody, potravin i hygienických a úklidových prostředků. Ve všech prodejnách makro ČR probíhá dobrovolná sbírka.

Velkoobchod makro ČR ujišťuje, že pro Moravu bude i nadále dostatek pitné a kojenecké vody, potravin i hygienických a úklidových prostředků. Ve všech prodejnách makro ČR probíhá dobrovolná sbírka.

Velkoobchody i sklady makro ČR nebyly zasaženy povodněmi, které se o víkendu přehnaly přes území České republiky. I nadále zůstávají plně funkční a jejich provoz je bez omezení. Distribuce makro ČR soustřeďuje svou pomoc směrem k postiženým oblastem tím, že zajišťuje stálou dostupnost potřebného zboží. V pondělí 16. září spustilo makro ČR zaměstnaneckou sbírku potravin a zboží, jde zejména o balené pitné a kojenecké vody, suché potraviny a hygienické prostředky. Míra solidarity z řad zaměstnanců je veliká. I proto vedení makro ČR rozhodlo, že výtěžek sbírky zdvojnásobí a rozdistribuuje potřebným. Ke sbírce se spontánně přidávají i mnozí zákazníci makro.
| Makro Cash & Carry ČR
Stanovisko k zásobování potravinami a hygienickými a čistícími prostředky po vyhlášení stavu nebezpečí v Moravskoslezském kraji a v dalších regionech ohrožených povodněmi, 14. září 2024.

Stanovisko k zásobování potravinami a hygienickými a čistícími prostředky po vyhlášení stavu nebezpečí v Moravskoslezském kraji a v dalších regionech ohrožených povodněmi, 14. září 2024.

V reakci na povodňovou situaci v České republice a vyhlášení stavu nebezpečí v Moravskoslezském kraji reaguje velkoobchod makro ČR takto:
| Makro Cash & Carry ČR
Makro ČR představilo vizi komunikace, nové projekty i nový tým

Makro ČR představilo vizi komunikace, nové projekty i nový tým

Novou manažerkou komunikace makro ČR se od září 2024 stává Nikola Formanová. Bude mít na starosti interní i externí komunikaci a prezentaci vize makro ČR a jejích klíčových projektů na podporu české gastronomie. Nikola bude i tiskovou mluvčí společnosti a koordinátorkou komunikace ESG aktivit pro makro ČR.
| Makro Cash & Carry ČR
Makro ČR spustilo inovativní marketingovou kampaň

Makro ČR spustilo inovativní marketingovou kampaň

Velkoobchod makro ČR představil marketingovou kampaň, která využívá nejmodernější CGI technologii. Hlavním prvkem kampaně byla kinetická socha burgeru, která se stala hitem sociálních sítí. Instalace byla vytvořena ve spolupráci s kreativní agenturou Dentsu.
| Makro Cash & Carry ČR
Iniciativa ČESKÉ POLE pokračuje v navracení českých surovin do gastronomie. K podporovaným plodinám přidává české nakládané okurky a dvouletý Český kmín.

Iniciativa ČESKÉ POLE pokračuje v navracení českých surovin do gastronomie. K podporovaným plodinám přidává české nakládané okurky a dvouletý Český kmín.

Od svého založení v roce 2022 přispěla iniciativa ČESKÉ POLE k vypěstování 300 tun českých brambor na hranolky a 1,7 tuny tuzemských odrůd česneku. Podpořila také renesanci řízného českého křenu. Nyní se iniciativa, jejímž hlavním cílem je navracení české úrody do gastronomie, zaměřuje na další plodiny – pravé české okurky a dvouletý Český kmín s jedinečnou chutí. Nové plodiny byly dnes slavnostně představeny na 50. ročníku agrosalonu Země živitelka.
| Makro Cash & Carry ČR
Novým ředitelem prodeje a provozu makro ČR se stal Marco Veroni, který přechází ze stejné pozice v Itálii

Novým ředitelem prodeje a provozu makro ČR se stal Marco Veroni, který přechází ze stejné pozice v Itálii

Velkoobchod makro ČR má od 1. května 2024 nového ředitele prodeje a provozu. Stal se jím Marco Veroni, který působí ve společnosti METRO Itálie od roku 2010. Ve funkci nahradil Vladimira Gnjidice, který se v rámci skupiny METRO posouvá na pozici CEO v Maďarsku.
| Makro Cash & Carry ČR
METRO AG optimalizuje představenstvo a nová provozní ředitelka Christiane Giesen navštívila Prahu

METRO AG optimalizuje představenstvo a nová provozní ředitelka Christiane Giesen navštívila Prahu

METRO AG posiluje zaměření managementu na realizaci velkoobchodní strategie – posílení provozního velkoobchodu a zvýšení efektivity. Snížilo počet členů boardu z pěti na čtyři a všem oddělením byly přiděleny další provozní funkce. Tyto změny vstoupily v platnost 1. června 2024. Zároveň navštívila Prahu nová provozní ředitelka Christiane Giesen, která bude mít na starosti mj. Českou republiku.
| Makro Cash & Carry ČR