GASTRONOMICKÁ UDÁLOST ROKU SE BLÍŽÍ. CO VŠECHNO BUDETE MOCI OCHUTNAT NA MAKRO CZECH GASTRO FESTU 2?

Návštěvníci by si neměli nechat ujít otevřené tržiště Fresh market s tematickými stánky, které svou rozlohou přes 2 400 m2 zabírá celé spodní patro O2 universa.

Ochutnat zde mohou například ústřice, španělskou paellu, tatarský biftek, několik druhů hot dogů, připravených v klasickém i netradičním pojetí s českými povidly nebo zelím. Stánek zaměřený na ryby nabídne porcování celého tuňáka a jeho následné grilování. Na své si přijdou i milovníci sýrů, pro které jsou připraveny ochutnávky francouzského sýra raclette, fondue, grilovaný halloumi a mnoho dalšího. Součástí Fresh marketu je i Kavárna RIOBA, která kromě kávy nabídne signature dezert navržený jedním z nejtalentovanějších českých cukrářů Vladem Ryasnyym, který se při výrobě inspiroval oblíbenými ingrediencemi hlavního ambasadora festivalu Zdeňka Pohlreicha – hořkou čokoládou a malinami.

„Fresh market je srdcem celého festivalu. Jeho unikátnost tkví v tom, že kompletní sortiment, který zde návštěvníci uvidí a ochutnají, najdou přímo v prodejnách makro ČR a mohou jej využít ve svých profesionálních či domácích kuchyních,“ říká generální ředitel makro ČR Jiří Nehasil a zároveň dodává: „Všem návštěvníkům doporučuji den předem lehký půst, protože na ně na gastrofestu čekají od rána do večera výborné ochutnávky, které kopírují poslední gastro trendy.“

Makro stage nabídne během obou dnů několik unikátních kuchařských show. Setkáte se zde s osobnostmi české gastronomie a ochutnáte od nich to nejlepší jídlo, které připraví na předem zadanou surovinu. A nejsou to ledajací kuchaři: Jakub Horák, první Evropan, který se dosud stal mistrem světa v japonské kuchyni, a trenér českého týmu Bocuse d’Or Lukáš Čarný připraví duhového pstruha. Kuchařské umění předvede i Kristína Nemčková, světově nejmladší vítězka soutěže MasterChef, současně sous-chef v michellinské restauraci Geranium v Kodani. Významným zahraničním hostem je Konstantin Filippou, rakouský šéfkuchař, držitel dvou michelinských hvězd a pěti čepců Gault and Millau. Cukrářka Helena Fléglová a cukrářský experimentátor Vlad Ryasnyy připraví dezert z ananasu.

Ve streetfood sekci budou moci návštěvníci ochutnat mexické taco speciality od Radka Příhonského, americké BBQ od Take Eat EZ či indické pokrmy z food trucku Laziz. Makro Akademie připraví šťavnaté burgery z kvalitního masa vlastní výroby s hranolky z Českého pole.

Barová sekce postupně představí nejlepší barmany Česka, kteří předvedou své mixologické umění a nabídnou ochutnávky návštěvníkům. Kromě Goerge Němce, který celou tuto sekci navrhl a připravil vynikající signature drink z ginu a kordialu z bobkového listu, můžete v této sekci potkat i Víťu Ciroka z Bechers Baru v Grandhotelu Pupp, barového historika Tomáše Mozra a mnoho dalších.

Hodně nabitá bude i kávová sekce, kde budou oba dny probíhat prestižní soutěže Czech Latte Art Championship 2024 a Barista Junior 2024. Vyhlášení výherců obou soutěží proběhne v sobotu odpoledne. Návštěvníci ochutnají formou cuppingu výběrové kávy z místních i světových pražíren doplněné o dezerty ze sortimentu makro ČR, jako jsou muffiny, makronky, brownies, cheesecake a další.

Novinkou na MAKRO CZECH GASTRO FEST 2 je možnost zúčastnit se exkluzivních kurzů (tzv. MasterClass). Tyto kurzy si můžete objednat předem na webových stránkách Makro Akademie, a to nejpozději hodinu před začátkem konkrétního kurzu. Na MasterClass vám tajemství svých receptů odhalí Kristína Nemčková nebo Jakub Horák. Degustovat víno budete moci s mnohonásobně oceňovanými českými someliéry Jakubem Přibylem nebo Klárou Kollárovou. Umícháte si koktejly s Janem Šebkem nebo si popovídáte o podnikaní v gastronomii se Zdeňkem Pohlreichem.

„Program druhého ročníku MAKRO CZECH GASTRO FEST je velmi bohatý, tudíž jsme kromě webových stránek, kde je detailní program akce a plánek všech čtyř pater O2 universa, spustili i speciální festivalovou sekci v aplikaci Moje makro. Návštěvníci tak budou mít během festivalu skvělý přehled jednoduše ve svém mobilním telefonu a nemělo by jim nic uniknout,“ vysvětluje Nikola Formanová, vedoucí komunikace makro ČR.

Podrobné informace o programu a hostech festivalu MAKRO CZECH GASTRO FEST 2 jsou k dispozici na www.makroczechgastrofest.cz.

Vstupenky lze zakoupit online i na místě. Dospělí – 490 Kč, studenti – 200 Kč, děti do 12 let – 1 Kč.

***

Velkoobchod makro ČR dlouhodobě poskytuje své služby v prodeji potravinářského i nepotravinářského sortimentu. Za 25 let existence na českém trhu se makro ČR stalo silným a důležitým partnerem restaurací, hotelů a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků (Traders). Makro ČR má po celé České republice přes 650 000 zákazníků, kteří těží z unikátního multikanálového mixu velkoobchodu. Zákazníci si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo si je nechají doručit – vše za pomoci digitálních řešení. Mimo to je makro ČR důležitým hráčem na poli udržitelnosti. Díky Iniciativě ČESKÉ POLE se makro ČR snaží do české gastronomie vrátit a rozvíjet tradiční produkty českého zemědělství a společně usilovat o jejich místo v české kultuře i gastronomii.

Makro ČR je součástí globální sítě METRO AG se zastoupením ve více než 30 zemích. Společnost METRO má po celém světě přes 17 milionů zákazníků, kteří mohou využít velkoformátových obchodů. Více informací naleznete na: www.makro.cz

Pro více informací kontaktujte:

Pavla Pokorná

FleishmanHillard

tel.: +420 777 228 276

e-mail: [email protected]

Nikola Formanová

Vedoucí komunikace makro ČR

tel.: +420 603 850 320

e-mail: [email protected]

www.makro.cz

www.facebook.com/makro.cz

www.twitter.com/makrocr

Zdroj: www.makro.cz

Víkend ve znamení MAKRO CZECH GASTRO FEST 2

Otevřené tržiště o rozloze 2 400 m2 v O2 Universum, kuchařské a barmanské show, inspirativní workshopy, soutěže, ale i odborné přednášky, panelové diskuze a vzdělávací kurzy více než dvou stovek odborníků – takový bude druhý ročník největšího gastronomického festivalu v Česku, MAKRO CZECH GASTRO FEST, který dnes začíná v Praze.

Jídlo z restaurací je první, na čem teď lidé šetří. Česká gastronomie má přesto šanci těžké časy ustát. Řešení makro ČR ukazují, jak.

České jídelny a restaurace jsou dále pod tlakem. Poté co většina z nich vydržela náročné období pandemie, musí se nyní vyrovnávat se změnami v přístupu zákazníků kvůli zdražování. Mezi pěti nejčastějšími položkami, na kterých lidé šetří, jsou z oblasti gastronomie hned dvě – stravování mimo domov a rozvozy jídla. Na restaurace Češi přesto nezanevřeli, chodí do nich ale méně často a poptávají levnější jídla. Ustát obtížnou situaci teď provozovatelům pomáhají i řešení makro ČR.