Makro Cash & Carry ČR··6 min

GASTRONOMICKÁ UDÁLOST ROKU SE BLÍŽÍ. CO VŠECHNO BUDETE MOCI OCHUTNAT NA MAKRO CZECH GASTRO FESTU 2?

Makro Cash & Carry ČR

Makro Cash & Carry ČR

Makro Cash & Carry ČR bylo založeno jako dceřiná společnost firmy SHV Makro. K 1. lednu 1998 převzala veškeré velkoobchodní aktivity společnosti SHV Makro v Evropě firma Metro AG. V České republice patří do sítě Makro Cash & Carry ČR třináct velkoobchodních center. Všechna disponují prodejní plochou 10 000 m2. Tato centra jsou zaměřena na velkoobchodní prodej širokého sortimentu potravinářského i nepotravinářského spotřebního zboží registrovaným podnikatelům, obchodníkům a dalším subjektům, jako jsou nemocnice, školy, orgány státní správy apod. Jsou atraktivním místem nákupů jak pro maloobchodníky, tak pro velkoobchodníky i velkoodběratele. Tomu odpovídá i balení potravin – více spotřebitelských balení ve fólii pro maloobchodníky a větší objemy pro gastronomii. Podnikatelům (fyzickým i právnickým osobám) vystavujeme na základě registrace zákaznické karty, které jim umožňují vstup do všech prodejen Makro Cash & Carry ČR. Zákazník může zažádat o vystavení maximálně pěti karet evidovaných na jméno držitele. Je na rozhodnutí zákazníka, tj. majitele nebo statutárního zástupce firmy či organizace, kterým svým pěti zástupcům nechá zákaznické karty vyhotovit.

Tisková zpráva

Návštěvníci by si neměli nechat ujít otevřené tržiště Fresh market s tematickými stánky, které svou rozlohou přes 2 400 m2 zabírá celé spodní patro O2 universa.

Ochutnat zde mohou například ústřice, španělskou paellu, tatarský biftek, několik druhů hot dogů, připravených v klasickém i netradičním pojetí s českými povidly nebo zelím. Stánek zaměřený na ryby nabídne porcování celého tuňáka a jeho následné grilování. Na své si přijdou i milovníci sýrů, pro které jsou připraveny ochutnávky francouzského sýra raclette, fondue, grilovaný halloumi a mnoho dalšího. Součástí Fresh marketu je i Kavárna RIOBA, která kromě kávy nabídne signature dezert navržený jedním z nejtalentovanějších českých cukrářů Vladem Ryasnyym, který se při výrobě inspiroval oblíbenými ingrediencemi hlavního ambasadora festivalu Zdeňka Pohlreicha – hořkou čokoládou a malinami.

„Fresh market je srdcem celého festivalu. Jeho unikátnost tkví v tom, že kompletní sortiment, který zde návštěvníci uvidí a ochutnají, najdou přímo v prodejnách makro ČR a mohou jej využít ve svých profesionálních či domácích kuchyních,“ říká generální ředitel makro ČR Jiří Nehasil a zároveň dodává: „Všem návštěvníkům doporučuji den předem lehký půst, protože na ně na gastrofestu čekají od rána do večera výborné ochutnávky, které kopírují poslední gastro trendy.“

Makro stage nabídne během obou dnů několik unikátních kuchařských show. Setkáte se zde s osobnostmi české gastronomie a ochutnáte od nich to nejlepší jídlo, které připraví na předem zadanou surovinu. A nejsou to ledajací kuchaři: Jakub Horák, první Evropan, který se dosud stal mistrem světa v japonské kuchyni, a trenér českého týmu Bocuse d’Or Lukáš Čarný připraví duhového pstruha. Kuchařské umění předvede i Kristína Nemčková, světově nejmladší vítězka soutěže MasterChef, současně sous-chef v michellinské restauraci Geranium v Kodani. Významným zahraničním hostem je Konstantin Filippou, rakouský šéfkuchař, držitel dvou michelinských hvězd a pěti čepců Gault and Millau. Cukrářka Helena Fléglová a cukrářský experimentátor Vlad Ryasnyy připraví dezert z ananasu.

Ve streetfood sekci budou moci návštěvníci ochutnat mexické taco speciality od Radka Příhonského, americké BBQ od Take Eat EZ či indické pokrmy z food trucku Laziz. Makro Akademie připraví šťavnaté burgery z kvalitního masa vlastní výroby s hranolky z Českého pole.

Barová sekce postupně představí nejlepší barmany Česka, kteří předvedou své mixologické umění a nabídnou ochutnávky návštěvníkům. Kromě Goerge Němce, který celou tuto sekci navrhl a připravil vynikající signature drink z ginu a kordialu z bobkového listu, můžete v této sekci potkat i Víťu Ciroka z Bechers Baru v Grandhotelu Pupp, barového historika Tomáše Mozra a mnoho dalších.

Hodně nabitá bude i kávová sekce, kde budou oba dny probíhat prestižní soutěže Czech Latte Art Championship 2024 a Barista Junior 2024. Vyhlášení výherců obou soutěží proběhne v sobotu odpoledne. Návštěvníci ochutnají formou cuppingu výběrové kávy z místních i světových pražíren doplněné o dezerty ze sortimentu makro ČR, jako jsou muffiny, makronky, brownies, cheesecake a další.

Novinkou na MAKRO CZECH GASTRO FEST 2 je možnost zúčastnit se exkluzivních kurzů (tzv. MasterClass). Tyto kurzy si můžete objednat předem na webových stránkách Makro Akademie, a to nejpozději hodinu před začátkem konkrétního kurzu. Na MasterClass vám tajemství svých receptů odhalí Kristína Nemčková nebo Jakub Horák. Degustovat víno budete moci s mnohonásobně oceňovanými českými someliéry Jakubem Přibylem nebo Klárou Kollárovou. Umícháte si koktejly s Janem Šebkem nebo si popovídáte o podnikaní v gastronomii se Zdeňkem Pohlreichem.

„Program druhého ročníku MAKRO CZECH GASTRO FEST je velmi bohatý, tudíž jsme kromě webových stránek, kde je detailní program akce a plánek všech čtyř pater O2 universa, spustili i speciální festivalovou sekci v aplikaci Moje makro. Návštěvníci tak budou mít během festivalu skvělý přehled jednoduše ve svém mobilním telefonu a nemělo by jim nic uniknout,“ vysvětluje Nikola Formanová, vedoucí komunikace makro ČR.

Podrobné informace o programu a hostech festivalu MAKRO CZECH GASTRO FEST 2 jsou k dispozici na www.makroczechgastrofest.cz.

Vstupenky lze zakoupit online i na místě. Dospělí – 490 Kč, studenti – 200 Kč, děti do 12 let – 1 Kč.

***

Velkoobchod makro ČR dlouhodobě poskytuje své služby v prodeji potravinářského i nepotravinářského sortimentu. Za 25 let existence na českém trhu se makro ČR stalo silným a důležitým partnerem restaurací, hotelů a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků (Traders). Makro ČR má po celé České republice přes 650 000 zákazníků, kteří těží z unikátního multikanálového mixu velkoobchodu. Zákazníci si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo si je nechají doručit – vše za pomoci digitálních řešení. Mimo to je makro ČR důležitým hráčem na poli udržitelnosti. Díky Iniciativě ČESKÉ POLE se makro ČR snaží do české gastronomie vrátit a rozvíjet tradiční produkty českého zemědělství a společně usilovat o jejich místo v české kultuře i gastronomii.

Makro ČR je součástí globální sítě METRO AG se zastoupením ve více než 30 zemích. Společnost METRO má po celém světě přes 17 milionů zákazníků, kteří mohou využít velkoformátových obchodů. Více informací naleznete na: www.makro.cz

Pro více informací kontaktujte:

Pavla Pokorná

FleishmanHillard

tel.: +420 777 228 276

e-mail: [email protected]

Nikola Formanová

Vedoucí komunikace makro ČR

tel.: +420 603 850 320

e-mail: [email protected]

www.makro.cz

www.facebook.com/makro.cz

www.twitter.com/makrocr

Zdroj: www.makro.cz

Další články

Další články od Makro Cash & Carry ČR

Velkoobchod preventivně stahuje z prodeje hovězí maso nizozemského původu

Velkoobchod preventivně stahuje z prodeje hovězí maso nizozemského původu

Společnost makro ČR stahuje vybrané chlazené hovězí maso nizozemské produkce s datem minimální trvanlivosti do 9. a 15. listopadu 2024. Zákazníci jsou vyzýváni, aby produkt vrátili do prodejen makro, kde jim bude vyplacena finanční kompenzace.
| Makro Cash & Carry ČR
Náborová kampaň „m“ slaví úspěch. Tým P&C společnosti makro ČR spouští druhou etapu

Náborová kampaň „m“ slaví úspěch. Tým P&C společnosti makro ČR spouští druhou etapu

V říjnu spustilo makro ČR další fázi employer brandingové kampaně „m“. Mezi její klíčová sdělení patří: „milujem“, „rostem“, „pomůžem“. Milujeme to, co děláme, pomůžeme si, když je třeba, a rosteme tím, že se učíme. Společně. To je totiž pro makro typické.
| Makro Cash & Carry ČR
Makro akademie i makro Chefs‘ dinner slaví 10 let

Makro akademie i makro Chefs‘ dinner slaví 10 let

Letošní říjen je v makro ve znamení oslav. Vedle oslav 60. výročí vzniku METRO AG a prvního úspěšného roku nového manažerského týmu ve vedení, si dnes společnost makro ČR a celá gastrokomunita připomíná 10 let Makro akademie a kulinářské akce roku Chefs dinner.
| Makro Cash & Carry ČR
„Jde to“ je správná odpověď Tržiště dobrých příkladů v Makro akademii přineslo inspiraci pro nemocniční stravování

„Jde to“ je správná odpověď Tržiště dobrých příkladů v Makro akademii přineslo inspiraci pro nemocniční stravování

Každý den se v nemocnici stravuje kolem 145 tisíc osob, ročně se pak nemocniční stravování týká více než jednoho a půl milionu pacientů. Právě významu nemocničního stravování z pohledu zdraví se věnoval druhý ročník akce „Tržiště dobrých příkladů“, který se uskutečnil 10. října 2024 v prostorách Makro akademie v Praze. V centru pozornosti byly příklady dobré praxe z nemocničního stravování a nutriční péče. Akci pořádal Státní zdravotní ústav (SZÚ) v rámci meziresortních aktivit na podporu zkvalitnění stravování v institucích.
| Makro Cash & Carry ČR
V třetím roce existence iniciativy České Pole pěstují farmáři původní plodiny na více než 6 000 hektarech

V třetím roce existence iniciativy České Pole pěstují farmáři původní plodiny na více než 6 000 hektarech

Iniciativa České pole, na které spolupracuje makro ČR s Českou zemědělskou univerzitou, zemědělskými svazy, za podpory ministerstva zemědělství, schválila rozvoj na roky 2024–2026. Úspěšný projekt, který získal mj. i cenu za inovativní projekt v za roku 2023 v prestižní soutěži Mastercard Obchodník roku, se zaměřuje na podporu českých zemědělců v pěstování původních plodin a rozvoji živočišné výroby – s cílem vrátit české kvalitní suroviny zpět na stoly českých domácností i do gastronomie.
| Makro Cash & Carry ČR
Více než 10 tun potravin a hygienických prostředků míří jako dar od makro ČR do potravinových bank v oblastech postižených povodněmi

Více než 10 tun potravin a hygienických prostředků míří jako dar od makro ČR do potravinových bank v oblastech postižených povodněmi

V reakci na nedávné povodně zorganizovala společnost makro ČR ve všech třinácti obchodech humanitární sbírku potravin a hygienických potřeb, do které se aktivně zapojili zaměstnanci i zákazníci. Vybralo se přes 5 tun zboží. Společnost makro ČR přidala dalších 100 % potravin, zboží a materiálu, čímž se celkové množství daru vyšplhalo na více než 10 tisíc kilogramů.
| Makro Cash & Carry ČR
Velkoobchod makro ČR ujišťuje, že pro Moravu bude i nadále dostatek pitné a kojenecké vody, potravin i hygienických a úklidových prostředků. Ve všech prodejnách makro ČR probíhá dobrovolná sbírka.

Velkoobchod makro ČR ujišťuje, že pro Moravu bude i nadále dostatek pitné a kojenecké vody, potravin i hygienických a úklidových prostředků. Ve všech prodejnách makro ČR probíhá dobrovolná sbírka.

Velkoobchody i sklady makro ČR nebyly zasaženy povodněmi, které se o víkendu přehnaly přes území České republiky. I nadále zůstávají plně funkční a jejich provoz je bez omezení. Distribuce makro ČR soustřeďuje svou pomoc směrem k postiženým oblastem tím, že zajišťuje stálou dostupnost potřebného zboží. V pondělí 16. září spustilo makro ČR zaměstnaneckou sbírku potravin a zboží, jde zejména o balené pitné a kojenecké vody, suché potraviny a hygienické prostředky. Míra solidarity z řad zaměstnanců je veliká. I proto vedení makro ČR rozhodlo, že výtěžek sbírky zdvojnásobí a rozdistribuuje potřebným. Ke sbírce se spontánně přidávají i mnozí zákazníci makro.
| Makro Cash & Carry ČR
Stanovisko k zásobování potravinami a hygienickými a čistícími prostředky po vyhlášení stavu nebezpečí v Moravskoslezském kraji a v dalších regionech ohrožených povodněmi, 14. září 2024.

Stanovisko k zásobování potravinami a hygienickými a čistícími prostředky po vyhlášení stavu nebezpečí v Moravskoslezském kraji a v dalších regionech ohrožených povodněmi, 14. září 2024.

V reakci na povodňovou situaci v České republice a vyhlášení stavu nebezpečí v Moravskoslezském kraji reaguje velkoobchod makro ČR takto:
| Makro Cash & Carry ČR
Makro ČR představilo vizi komunikace, nové projekty i nový tým

Makro ČR představilo vizi komunikace, nové projekty i nový tým

Novou manažerkou komunikace makro ČR se od září 2024 stává Nikola Formanová. Bude mít na starosti interní i externí komunikaci a prezentaci vize makro ČR a jejích klíčových projektů na podporu české gastronomie. Nikola bude i tiskovou mluvčí společnosti a koordinátorkou komunikace ESG aktivit pro makro ČR.
| Makro Cash & Carry ČR
Makro ČR spustilo inovativní marketingovou kampaň

Makro ČR spustilo inovativní marketingovou kampaň

Velkoobchod makro ČR představil marketingovou kampaň, která využívá nejmodernější CGI technologii. Hlavním prvkem kampaně byla kinetická socha burgeru, která se stala hitem sociálních sítí. Instalace byla vytvořena ve spolupráci s kreativní agenturou Dentsu.
| Makro Cash & Carry ČR