Makro··4 min

METRO AG optimalizuje představenstvo a nová provozní ředitelka Christiane Giesen navštívila Prahu

Makro

Makro

Makro (stylizováno makro) je řetězec velkoobchodních prodejen typu cash and carry. Držitelem značky makro je v kontinentální Evropě německá obchodní skupina Metro. V České republice makro provozuje 13 prodejen a je partnerem franšízového řetězce Můj obchod. V účetním roce 2020–2021 mělo makro v Česku tržby 26,220 mld. Kč, a bylo tak 8. největším obchodním řetězcem podle žebříčku Top 50 českého obchodu časopisu Zboží a prodej.

Tisková zpráva

METRO AG posiluje zaměření managementu na realizaci velkoobchodní strategie – posílení provozního velkoobchodu a zvýšení efektivity. Snížilo počet členů boardu z pěti na čtyři a všem oddělením byly přiděleny další provozní funkce. Tyto změny vstoupily v platnost 1. června 2024. Zároveň navštívila Prahu nová provozní ředitelka Christiane Giesen, která bude mít na starosti mj. Českou republiku.

Generální ředitel METRO AG Dr. Steffen Greubel bude na úrovni boardu odpovědný kromě METRO Germany také za METRO Francie. Christiane Giesen přebírá roli provozní ředitelky (COO) s odpovědností za všechny ostatní země METRO a ponechává si roli personální ředitelky. V této souvislosti se METRO a dosavadní provozní ředitel Rafael Gasset, který byl v boardu zodpovědný za řízení jednotlivých zemí, rozcházejí po vzájemné dohodě.

Člen boardu Claude Sarrailh, ředitel zákaznických služeb a sortimentu, na své pozici končí a přechází na manažerskou pozici mimo METRO. Jeho nástupcem byl jmenován Guillaume Deruyte, který doposud zastával několik manažerských rolí v rámci skupiny METRO.

Finanční ředitel Eric Riegger převezme celkovou odpovědnost za IT společnosti v rámci METRO Digital. Na pozici využije své zkušenosti z jiných retailových společností i jako bývalý IT konzultant.

„Velmi se těším na spolupráci s novým týmem představenstva a vítám mezi námi Guillauma Deruyta. Věřím také, že Christiane Giesen bude díky svým bohatým zkušenostem z provozního managementu skvěle zodpovídat za jí svěřené trhy a Eric Riegger využije své zkušenosti pro nastavení IT procesů pro podporu naší velkoobchodní strategie. Jsme si jistí, že všechny tyto změny nám umožní dále zvyšovat efektivitu a produktivitu METRO,“ říká generální ředitel METRO AG Dr. Steffen Greubel.

V rámci dvoudenního globálního setkání People & Culture ředitelů všech METRO/MAKRO zemí navštívila v polovině června Makro Černý Most nová provozní ředitelka a ředitelka pro pracovní záležitosti Christiane Giesen. Makro Černý Most je vlajkovou lodí českých obchodů, a to především díky skvělému příkladu multikanálového přístupu a unikátní distribuční platformě. Pro své výborné výsledky v kvalitě, výrobě i efektivitě se řadí mezi TOP 5 obchodů makro/METRO sítě v Evropě.


Velkoobchod makro ČR dlouhodobě poskytuje své služby v prodeji potravinářského i nepotravinářského sortimentu. Za 25 let existence na českém trhu se makro ČR stalo silným a důležitým partnerem restaurací, hotelů a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků (Traders). Makro ČR má po celé České republice přes 650 000 zákazníků, kteří těží z unikátního multikanálového mixu velkoobchodu. Zákazníci si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo si je nechají doručit – vše za pomoci digitálních řešení. Mimo to je makro ČR důležitým hráčem na poli udržitelnosti. Díky Iniciativě ČESKÉ POLE se makro ČR snaží do české gastronomie vrátit a rozvíjet tradiční produkty českého zemědělství a společně usilovat o jejich místo v české kultuře i gastronomii.

Makro ČR je součástí globální sítě METRO AG se zastoupením ve více než 30 zemích. Společnost METRO má po celém světě přes 17 milionů zákazníků, kteří mohou využít velkoformátových obchodů. Více informací naleznete na: https://www.makro.cz/

Pro více informací kontaktujte

Pavla Pokorná

FleishmanHillard

tel.: +420 777 228 276

e-mail: [email protected]

Nikola Formanová

Vedoucí komunikace makro ČR

tel.: +420 603 850 320

e-mail: [email protected]

www.makro.cz

www.facebook.com/makro.cz

​​​

Tisková zpráva ke stažení

Dr Steffen Greubel

Eric Riegger

Guillaume Deruyter

Christiane Giesen

Christiane Giesen v makro Černý Most

Zdroj: www.makro.cz

Další články

Další články od Makro

Společně, kvalitně, úspěšně, s nadšením: Největší gastro svátek v ČR míří na duben a prodej vstupenek startuje právě dnes

Společně, kvalitně, úspěšně, s nadšením: Největší gastro svátek v ČR míří na duben a prodej vstupenek startuje právě dnes

Praha, 18. prosince – Velkoobchodní řetězec Makro ČR v rámci své tradiční iniciativy Strom splněných přání opět přinesl radost tisícům dětí a seniorů po celé České republice. Letošní ročník, již čtvrtý v pořadí, se uskutečnil ve všech 13 prodejnách makro ČR, kde zákazníci a zaměstnanci zakoupili a darovali na tisíc dárků pro dětské domovy, domovy pro seniory a zařízení pro osoby se zdravotním postižením.
| Makro
Společně, kvalitně, úspěšně, s nadšením: Největší gastro svátek v ČR míří na duben a prodej vstupenek startuje právě dnes

Společně, kvalitně, úspěšně, s nadšením: Největší gastro svátek v ČR míří na duben a prodej vstupenek startuje právě dnes

MAKRO CZECH GASTRO FEST 2025, jeden z nejvýznamnějších gastronomických svátků v České republice, se uskuteční ve dnech 4. a 5. dubna 2025 v pražském O2 Universu. Pod heslem „Společně, kvalitně, úspěšně, s nadšením“ propojí tento třetí ročník špičky české gastronomie s inspirativními hosty ze zahraničí a přinese jedinečné kulinářské zážitky pro profesionály i širokou veřejnost. Hlavními ambasadory festivalu budou opět Zdeněk Pohlreich a Karel „Kovy“ Kovář. Kvalitu programu zaštítí Makro akademie a odborné asociace jako jsou Česká barmanská asociace, Česká Food Truck Asociace, Specialty Coffee Association, Státní zdravotní ústav a další.
| Makro
Zákazníci makro ČR díky konceptu Chytrý kuchař ušetří o Vánocích v kuchyni až 25 % času

Zákazníci makro ČR díky konceptu Chytrý kuchař ušetří o Vánocích v kuchyni až 25 % času

Společnost makro ČR si váží času svých zákazníků a přichází s praktickým řešením, jak usnadnit předvánoční přípravy. V rámci konceptu Chytrý kuchař letos nabídne již porcovaného čerstvého kapra v šesti úpravách, včetně speciálního prořezaného filetu. Společnost se zároveň rozhodla neprodávat živé kapry v kádích před prodejnami.
| Makro
Makro ČR mění otevírací dobu během vánočních svátků a pomáhá splnit vánoční přání

Makro ČR mění otevírací dobu během vánočních svátků a pomáhá splnit vánoční přání

Velkoobchod makro ČR upravuje otevírací dobu pro vánoční nákupy a zároveň prodlužuje svůj charitativní projekt Vánoční strom přání. Zákazníci tak mají dostatek času nakoupit dárky nejen pro své blízké, ale i pro děti z dětských domovů a seniory.
| Makro
Podzimní sbírka potravin v makro ČR vynesla úžasných 9,5 tuny potravin a drogistického zboží

Podzimní sbírka potravin v makro ČR vynesla úžasných 9,5 tuny potravin a drogistického zboží

Od 23. do 24. listopadu 2024 mohli zákazníci ve všech prodejnách makro ČR darovat základní trvanlivé potraviny a drogistické zboží v rámci celorepublikové Podzimní sbírky potravin. Za dva dny se díky neuvěřitelné podpoře našich zákazníků, zaměstnanců a dobrovolníků podařilo vybrat celkem 9,5 tuny toho nejpotřebnějšího.
| Makro
České pole navázalo partnerství se Zátiší Group, významným hráčem z oblasti HoReCa

České pole navázalo partnerství se Zátiší Group, významným hráčem z oblasti HoReCa

, významný hráč na poli gastronomie. Tento krok představuje průlomovou spolupráci mezi tradičními zemědělskými produkty a sektorem HoReCa (Hotely, Restaurace, Catering).
| Makro
Makro ČR obhájilo mezinárodní certifikaci potvrzující závazek k udržitelnosti. Mezinárodní certifikace dle Standardu ASC MSC Chain of Custody garantuje produkty ryb a mořských plodů z odpovědných zdrojů

Makro ČR obhájilo mezinárodní certifikaci potvrzující závazek k udržitelnosti. Mezinárodní certifikace dle Standardu ASC MSC Chain of Custody garantuje produkty ryb a mořských plodů z odpovědných zdrojů

Prestižní certifikace ASC a MSC jsou uznávané mezinárodní standardy zaměřené na udržitelné a odpovědné postupy v rybolovu a akvakultuře. Tyto certifikace potvrzují, že produkty pocházejí z udržitelných zdrojů a splňují přísná environmentální a sociální kritéria.
| Makro
Makro ČR plní vánoční přání dětem a seniorům a přináší radost do srdcí

Makro ČR plní vánoční přání dětem a seniorům a přináší radost do srdcí

Díky projektu Vánoční strom přání čekají tisíce dětí a seniorů na splnění svých vánočních snů.
| Makro
Budoucí naděje české gastronomie v makro ČR

Budoucí naděje české gastronomie v makro ČR

Produktový den pro více než sto studentů Hotelové školy Poděbrady uspořádalo dnes makro ČR v Praze ve Stodůlkách. Ti měli možnost ověřit si a získat odborné znalosti i praktické informace z oblasti zbožíznalství, kvality a zpracování surovin.
| Makro
Náborová kampaň „m“ slaví úspěch. Tým P&C společnosti makro ČR spouští druhou etapu

Náborová kampaň „m“ slaví úspěch. Tým P&C společnosti makro ČR spouští druhou etapu

V říjnu spustilo makro ČR další fázi employer brandingové kampaně „m“. Mezi její klíčová sdělení patří: „milujem“, „rostem“, „pomůžem“. Milujeme to, co děláme, pomůžeme si, když je třeba, a rosteme tím, že se učíme. Společně. To je totiž pro makro typické.
| Makro