Makro Cash & Carry ČR··8 min

Největší gastronomický festival v Česku MAKRO CZECH GASTRO FEST navštívilo 15 000 lidí

Makro Cash & Carry ČR

Makro Cash & Carry ČR

Makro Cash & Carry ČR bylo založeno jako dceřiná společnost firmy SHV Makro. K 1. lednu 1998 převzala veškeré velkoobchodní aktivity společnosti SHV Makro v Evropě firma Metro AG. V České republice patří do sítě Makro Cash & Carry ČR třináct velkoobchodních center. Všechna disponují prodejní plochou 10 000 m2. Tato centra jsou zaměřena na velkoobchodní prodej širokého sortimentu potravinářského i nepotravinářského spotřebního zboží registrovaným podnikatelům, obchodníkům a dalším subjektům, jako jsou nemocnice, školy, orgány státní správy apod. Jsou atraktivním místem nákupů jak pro maloobchodníky, tak pro velkoobchodníky i velkoodběratele. Tomu odpovídá i balení potravin – více spotřebitelských balení ve fólii pro maloobchodníky a větší objemy pro gastronomii. Podnikatelům (fyzickým i právnickým osobám) vystavujeme na základě registrace zákaznické karty, které jim umožňují vstup do všech prodejen Makro Cash & Carry ČR. Zákazník může zažádat o vystavení maximálně pěti karet evidovaných na jméno držitele. Je na rozhodnutí zákazníka, tj. majitele nebo statutárního zástupce firmy či organizace, kterým svým pěti zástupcům nechá zákaznické karty vyhotovit.

Tisková zpráva

Návštěvníci ocenili bohatý program s účastí známých tváří české gastronomické scény, kuchařské a barmanské show, inspirativní workshopy, soutěže a odborné přednášky. Obrovský zájem byl samozřejmě i o ochutnávky. Například v sekci Fresh Market pod záštitou makro ČR, která svou rozlohou přes 2 400 metrů čtverečních zabírala celé spodní patro O2 universa, se u jednoho stánku spotřebovalo na čtyři tisíce chuck roll burgerů. Milovníci sladkého si zase počkali na signature dezert Vlada Ryasnyyho z malin a hořké čokolády, všech čtyři sta porcí bylo pryč během chviličky.

MAKRO CZECH GASTRO FEST oslovil i letos širokou skupinu návštěvníků z řad odborné i laické veřejnosti. Rádi bychom poděkovali všem, kdo na festival dorazili jako partneři či hosté. Díky jejich prezentacím, zkušenostem, dovednostem a nadšení se nám daří posouvat českou gastronomii na stále vyšší úroveň. Jsem pyšný na to, že jsme spolu vybudovali národní platformu, která bude i nadále prostorem pro setkávání, sdílení a vzájemnou podporu. Náš business je velmi kompetitivní. Tady ne. Tady společně ukazujeme, jak je naše česká gastronomie skvělá. Těším se na příští ročník!zhodnotil akci generální ředitel makro ČR Jiří Nehasil.

Srdcem celého festivalu byla Makro Stage. Tady ti nejlepší šéfkuchaři připravovali při kuchařských show lahodné pokrmy, které jim při ochutnávkách doslova mizely před očima. A návštěvnicky velmi populární bylo také trimování velkého tuňáka. Na celém Fresh Marketu vládla díky kulinářským show, živým debatám a rozličným ochutnávkám, které se měnily stánek od stánku, skvělá atmosféra.

„Mám radost, že se podařilo navázat na úspěšný první ročník a v mnoha ohledech jej překonat. Je velice důležité, aby se tato ryze česká akce s podporou makro ČR dál rozvíjela a vytvářela povědomí o kvalitě produktů, bez kterých se moderní gastronomie nemůže obejít,“ říká Zdeněk Pohlreich a dodává, že jako hlavní trend vidí neustále se zlepšující kvalitu služeb a servisu a v menší míře i rozvíjení dietních preferencí.

Se značným ohlasem se setkala sekce Street food, ve které mohli návštěvníci ochutnat například mexické taco speciality od Radka Příhonského, americké BBQ od Take Eat EZ či autentický indický street food z food trucku Laziz.

„V Čechách máme několik street foodů, které jsou na světové úrovni. Používají kvalitní suroviny, využívají sezonní nabídku a akcentují obecné gastronomické trendy a necyklí se pouze ve street foodu. To považuji za nejdůležitější. Další správný trend, který pozoruji v českém street foodu, je příklon k zero waste a používání ekologických obalů. To je skvělé, a navíc celou nabídku najdeme v jednom oddělení v makru,“ říká Peter Szamuhel (Bucheck).

Velkou pozornost vzbudily na festivalu také oborové soutěže Czech Latte Art Championship a Barista Junior, jejichž finálová kola a slavnostní vyhlášení vítězů proběhly ve speciální kávové sekci pod záštitou Specialty Coffee Association ČR.

„Každoročně jsme svědky toho, jak se úroveň profesionálních soutěžících zvyšuje i ve srovnání s mezinárodními standardy,“ hodnotí Kristián Kříž ze Specialty Coffee Association a dodává: „I v soutěži Barista Junior mladí soutěžící překvapují svým profesionálním přístupem a kvalitou výkonů. Mladí Češi jsou otevření novinkám a rychle přijímají globální trendy v baristickém umění, včetně pití a přípravy výběrové kávy. Stále více se orientují na čistou kávu bez mléka, ať už jde o kávu filtrovanou, nebo espresso.“

Barovou sekci ovládla reálná atmosféra potemnělého baru podpořená rozmanitými mixology, talk show předních českých barmanů a skvělé drinky, např. signature drink Laurus Gimlet, a koktejly z makro značek, např. RIOBALDI nebo Basil & Pears by Frux.

„Mnoho kolegů z Čech a Slovenska pracuje v zahraničí a patří mezi ty, kdo trendy určují. Bohužel u nás pokulháváme v celkové osvětě koktejlové kultury. Nemyslím tím jen užívání alkoholu, ale historii, kreativitu, design, atmosféru, styl a estetiku, zkrátka gastronomickou kulturu. Proto díky za MAKRO CZECH GASTRO FEST,“ říká barman Jiří Němec a dodává, že uvítal velký zájem veřejnosti i studentů odborných škol o přednášky zaměřené na kulturu a trendy v barové sekci.

Sekce institucionálního stravování představila moderní pohled na školní či nemocniční stravování a ukázala, jak moc se jejich nabídka posouvá dopředu. Ve své kuchařské show nabídla nemocniční snídani, o kterou se postaral tým z kuchyně Nemocnice Na Homolce, a školní oběd pod taktovkou Kulinářského umění, které vytváří recepty pro školní jídelny tak, aby byly nutričně vyvážené a výborně chutnaly.

„Ohlasy byly pozitivní. Lidé byli překvapeni pestrostí a rozmanitostí surovin, které lze v institucionálním stravování využívat. Je škoda, že u veřejnosti nemá institucionální stravování valnou pověst. Jde o předsudek z minulosti. Jsme rádi, že jsme mohli na MAKRO CZECH GASTRO FEST připravit kvalitní jídlo, které chutnalo. Měníme tak názor veřejnosti na institucionální stravování a ukazujeme, že je možné nabídnout nutričně vysokou gastronomickou kvalitu,“ vysvětluje Alexandra Košťálová ze Státního zdravotního ústavu a dodává: „Důležité je, aby se změny děly realisticky a systematicky. Takové, které povedou ke zvýšení kvality celkově a trvale. Také je třeba dát jídelnám ve školách, nemocnicích a podobných zařízeních dlouhodobou metodickou podporu.“

Novinkou letošního ročníku MAKRO CZECH GASTRO FEST byla možnost zúčastnit se exkluzivních kulinářských kurzů MasterClass. Nejoblíbenější byla MasterClass sous-chefky michelinské restaurace Geranium Kristíny Nemčkové, která prozradila své způsoby využití tradičních českých surovin.

Sekce Gastrotek pak nabídla 15 přednášek a panelových diskusí pro odbornou veřejnost na téma vize lídrů české gastronomie a obchodu do roku 2030. Hovořilo se o ekonomických novinkách, gastro marketingu, o technologiích a umělé inteligenci v gastru, ale i o diverzitě a přístupu k lidem, kteří gastro business tvoří. Vítězové národního kola Bocuse d’Or Czech pak předvedli své kuchařské umění.

Virtuální nákupy do Sbírky potravin

S ohledem na termín konání festivalu se makro ČR rozhodlo poskytnout všem návštěvníkům možnost přispět přímo na festivalu do jarního kola národní Sbírky potravin. Spolu vybrali 33 druhů produktů ze sekce suchých potravin i hygienických potřeb, které mohli zákazníci virtuálně a bezhotovostně zakoupit přímo na stánku festivalu. Takto zakoupené produkty pak makro ČR v následujících dnech odvezlo spolu s ostatními dary o celkovém objemu 10 tun přímo do skladu potravinové banky.

***

Velkoobchod makro ČR dlouhodobě poskytuje své služby v prodeji potravinářského i nepotravinářského sortimentu. Za 25 let existence na českém trhu se makro ČR stalo silným a důležitým partnerem restaurací, hotelů a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků (Traders). Makro ČR má po celé České republice přes 650 000 zákazníků, kteří těží z unikátního multikanálového mixu velkoobchodu. Zákazníci si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů, nebo si je nechají doručit – vše pomocí digitálních řešení. Mimo to je makro ČR důležitým hráčem na poli udržitelnosti. Díky Iniciativě ČESKÉ POLE se makro ČR snaží do české gastronomie vrátit a rozvíjet tradiční produkty českého zemědělství a společně usilovat o jejich místo v české kultuře i gastronomii.

Makro ČR je součástí globální sítě METRO AG se zastoupením ve více než 30 zemích. Společnost METRO má po celém světě přes 17 milionů zákazníků, kteří mohou využít velkoformátových obchodů. Více informací naleznete na: https://www.makro.cz/.

Pro více informací kontaktujte:

Pavla Pokorná

FleishmanHillard

tel.: +420 777 228 276

e-mail: [email protected]

Nikola Formanová

vedoucí komunikace makro ČR

tel.: +420 603 850 320

e-mail: [email protected]

www.makro.cz

www.facebook.com/makro.cz

www.twitter.com/makrocr

Zdroj: www.makro.cz

Další články

Další články od Makro Cash & Carry ČR

Makro akademie i makro Chefs‘ dinner slaví 10 let

Makro akademie i makro Chefs‘ dinner slaví 10 let

Letošní říjen je v makro ve znamení oslav. Vedle oslav 60. výročí vzniku METRO AG a prvního úspěšného roku nového manažerského týmu ve vedení, si dnes společnost makro ČR a celá gastrokomunita připomíná 10 let Makro akademie a kulinářské akce roku Chefs dinner.
| Makro Cash & Carry ČR
„Jde to“ je správná odpověď Tržiště dobrých příkladů v Makro akademii přineslo inspiraci pro nemocniční stravování

„Jde to“ je správná odpověď Tržiště dobrých příkladů v Makro akademii přineslo inspiraci pro nemocniční stravování

Každý den se v nemocnici stravuje kolem 145 tisíc osob, ročně se pak nemocniční stravování týká více než jednoho a půl milionu pacientů. Právě významu nemocničního stravování z pohledu zdraví se věnoval druhý ročník akce „Tržiště dobrých příkladů“, který se uskutečnil 10. října 2024 v prostorách Makro akademie v Praze. V centru pozornosti byly příklady dobré praxe z nemocničního stravování a nutriční péče. Akci pořádal Státní zdravotní ústav (SZÚ) v rámci meziresortních aktivit na podporu zkvalitnění stravování v institucích.
| Makro Cash & Carry ČR
V třetím roce existence iniciativy České Pole pěstují farmáři původní plodiny na více než 6 000 hektarech

V třetím roce existence iniciativy České Pole pěstují farmáři původní plodiny na více než 6 000 hektarech

Iniciativa České pole, na které spolupracuje makro ČR s Českou zemědělskou univerzitou, zemědělskými svazy, za podpory ministerstva zemědělství, schválila rozvoj na roky 2024–2026. Úspěšný projekt, který získal mj. i cenu za inovativní projekt v za roku 2023 v prestižní soutěži Mastercard Obchodník roku, se zaměřuje na podporu českých zemědělců v pěstování původních plodin a rozvoji živočišné výroby – s cílem vrátit české kvalitní suroviny zpět na stoly českých domácností i do gastronomie.
| Makro Cash & Carry ČR
Více než 10 tun potravin a hygienických prostředků míří jako dar od makro ČR do potravinových bank v oblastech postižených povodněmi

Více než 10 tun potravin a hygienických prostředků míří jako dar od makro ČR do potravinových bank v oblastech postižených povodněmi

V reakci na nedávné povodně zorganizovala společnost makro ČR ve všech třinácti obchodech humanitární sbírku potravin a hygienických potřeb, do které se aktivně zapojili zaměstnanci i zákazníci. Vybralo se přes 5 tun zboží. Společnost makro ČR přidala dalších 100 % potravin, zboží a materiálu, čímž se celkové množství daru vyšplhalo na více než 10 tisíc kilogramů.
| Makro Cash & Carry ČR
Velkoobchod makro ČR ujišťuje, že pro Moravu bude i nadále dostatek pitné a kojenecké vody, potravin i hygienických a úklidových prostředků. Ve všech prodejnách makro ČR probíhá dobrovolná sbírka.

Velkoobchod makro ČR ujišťuje, že pro Moravu bude i nadále dostatek pitné a kojenecké vody, potravin i hygienických a úklidových prostředků. Ve všech prodejnách makro ČR probíhá dobrovolná sbírka.

Velkoobchody i sklady makro ČR nebyly zasaženy povodněmi, které se o víkendu přehnaly přes území České republiky. I nadále zůstávají plně funkční a jejich provoz je bez omezení. Distribuce makro ČR soustřeďuje svou pomoc směrem k postiženým oblastem tím, že zajišťuje stálou dostupnost potřebného zboží. V pondělí 16. září spustilo makro ČR zaměstnaneckou sbírku potravin a zboží, jde zejména o balené pitné a kojenecké vody, suché potraviny a hygienické prostředky. Míra solidarity z řad zaměstnanců je veliká. I proto vedení makro ČR rozhodlo, že výtěžek sbírky zdvojnásobí a rozdistribuuje potřebným. Ke sbírce se spontánně přidávají i mnozí zákazníci makro.
| Makro Cash & Carry ČR
Stanovisko k zásobování potravinami a hygienickými a čistícími prostředky po vyhlášení stavu nebezpečí v Moravskoslezském kraji a v dalších regionech ohrožených povodněmi, 14. září 2024.

Stanovisko k zásobování potravinami a hygienickými a čistícími prostředky po vyhlášení stavu nebezpečí v Moravskoslezském kraji a v dalších regionech ohrožených povodněmi, 14. září 2024.

V reakci na povodňovou situaci v České republice a vyhlášení stavu nebezpečí v Moravskoslezském kraji reaguje velkoobchod makro ČR takto:
| Makro Cash & Carry ČR
Makro ČR představilo vizi komunikace, nové projekty i nový tým

Makro ČR představilo vizi komunikace, nové projekty i nový tým

Novou manažerkou komunikace makro ČR se od září 2024 stává Nikola Formanová. Bude mít na starosti interní i externí komunikaci a prezentaci vize makro ČR a jejích klíčových projektů na podporu české gastronomie. Nikola bude i tiskovou mluvčí společnosti a koordinátorkou komunikace ESG aktivit pro makro ČR.
| Makro Cash & Carry ČR
Makro ČR spustilo inovativní marketingovou kampaň

Makro ČR spustilo inovativní marketingovou kampaň

Velkoobchod makro ČR představil marketingovou kampaň, která využívá nejmodernější CGI technologii. Hlavním prvkem kampaně byla kinetická socha burgeru, která se stala hitem sociálních sítí. Instalace byla vytvořena ve spolupráci s kreativní agenturou Dentsu.
| Makro Cash & Carry ČR
Iniciativa ČESKÉ POLE pokračuje v navracení českých surovin do gastronomie. K podporovaným plodinám přidává české nakládané okurky a dvouletý Český kmín.

Iniciativa ČESKÉ POLE pokračuje v navracení českých surovin do gastronomie. K podporovaným plodinám přidává české nakládané okurky a dvouletý Český kmín.

Od svého založení v roce 2022 přispěla iniciativa ČESKÉ POLE k vypěstování 300 tun českých brambor na hranolky a 1,7 tuny tuzemských odrůd česneku. Podpořila také renesanci řízného českého křenu. Nyní se iniciativa, jejímž hlavním cílem je navracení české úrody do gastronomie, zaměřuje na další plodiny – pravé české okurky a dvouletý Český kmín s jedinečnou chutí. Nové plodiny byly dnes slavnostně představeny na 50. ročníku agrosalonu Země živitelka.
| Makro Cash & Carry ČR
Novým ředitelem prodeje a provozu makro ČR se stal Marco Veroni, který přechází ze stejné pozice v Itálii

Novým ředitelem prodeje a provozu makro ČR se stal Marco Veroni, který přechází ze stejné pozice v Itálii

Velkoobchod makro ČR má od 1. května 2024 nového ředitele prodeje a provozu. Stal se jím Marco Veroni, který působí ve společnosti METRO Itálie od roku 2010. Ve funkci nahradil Vladimira Gnjidice, který se v rámci skupiny METRO posouvá na pozici CEO v Maďarsku.
| Makro Cash & Carry ČR