Makro Cash & Carry ČR··8 min

Víkend ve znamení MAKRO CZECH GASTRO FEST 2

Makro Cash & Carry ČR

Makro Cash & Carry ČR

Makro Cash & Carry ČR bylo založeno jako dceřiná společnost firmy SHV Makro. K 1. lednu 1998 převzala veškeré velkoobchodní aktivity společnosti SHV Makro v Evropě firma Metro AG. V České republice patří do sítě Makro Cash & Carry ČR třináct velkoobchodních center. Všechna disponují prodejní plochou 10 000 m2. Tato centra jsou zaměřena na velkoobchodní prodej širokého sortimentu potravinářského i nepotravinářského spotřebního zboží registrovaným podnikatelům, obchodníkům a dalším subjektům, jako jsou nemocnice, školy, orgány státní správy apod. Jsou atraktivním místem nákupů jak pro maloobchodníky, tak pro velkoobchodníky i velkoodběratele. Tomu odpovídá i balení potravin – více spotřebitelských balení ve fólii pro maloobchodníky a větší objemy pro gastronomii. Podnikatelům (fyzickým i právnickým osobám) vystavujeme na základě registrace zákaznické karty, které jim umožňují vstup do všech prodejen Makro Cash & Carry ČR. Zákazník může zažádat o vystavení maximálně pěti karet evidovaných na jméno držitele. Je na rozhodnutí zákazníka, tj. majitele nebo statutárního zástupce firmy či organizace, kterým svým pěti zástupcům nechá zákaznické karty vyhotovit.

Tisková zpráva

Dnes a zítra se potkají na jednom místě špičky české gastronomie, odborníci, dodavatelé, hoteliéři, kuchaři, cukráři, barmani a baristé se studenty a odbornou i laickou veřejností, aby si předali zkušenosti a představili veřejnosti to nejlepší, co je dnes možné v české gastronomii zažít a objevit. Festival nabídne stovky degustačních porcí od nejlepších českých kuchařů, unikátní dezerty i drinky.

„To, co znamená karlovarský filmový festival pro kvalitní film a kulturu obecně, budujeme pod značkou MAKRO CZECH GASTRO FEST pro kvalitní jídlo a gastronomii. My v makro ČR víme, jak je důležité vybudovat národní platformu, která poskytne prostor všem gastronomickým subjektům se setkávat, sdílet své zkušenosti i názory a vidět naživo to nejlepší, co česká kuchyně nabízí i novinky ze zahraničí,“ říká generální ředitel makro ČR Jiří Nehasil a dodává: „Zatímco pátek je na festivalu určen převážně odborné veřejnosti, v sobotu se těšíme na všechny malé i velké milovníky dobrého jídla a pití. Myslím, že každý gurmán bude nadšen z množství degustací, které jsou inspirovány posledními gastro trendy.“

Bohatý program druhého ročníku MAKRO CZECH GASTRO FEST najdou návštěvníci přehledně na webové stránce www.makroczechgastrofest.cz a v aplikaci Moje makro, kterou si mohou stáhnout i bez makro registrace. Díky ní budou mít detailní plán festivalu přímo ve svém mobilu. Vstupenky na sobotu jsou stále v prodeji online i na místě a pro děti do 12 let jsou za 1 Kč.

Na hlavním pódiu festivalu pod názvem Makro stage, v sekci Fresh market, bude po oba dny probíhat program plný kuchařských show za doprovodu moderátorů Pavla Cejnara a Markéty Hrubešové. Své postřehy a komentáře k tomu doplní ambasadoři Karel Kovy Kovář a Zdeněk Pohlreich. Kulinářské umění na hlavním pódiu předvede Kristína Nemčková, sous-chef michelinské restaurace Geranium, která bude inspirací, jak vařit z loupaného česneku z programu Chytrý kuchař. Připraví plněná kuřecí křídla s glazovanou omáčkou, s česnekovým pyré a chipsem z česneku servírované jako finger foods. Konstantin Filippou, hvězda rakouské gastronomie, držitel dvou michelinských hvězd a pěti čepic, představí nový koncept hodnocení v České republice Gault Millau. Kuchařská show, kde je hlavní ingrediencí ryba, bude v podání Lukáše Čarného, ambasadora makro akademie, a Jakuba Horáka, vítěze Washoku World Challenge 2023, který poté předvede návštěvníkům trimování velkého tuňáka.

Street Food sekce, pod záštitou České foodtruckové asociace, si připravila inspirativní přednášku Petera Szamuhela alias Buchecka s tématem „Jak začít a udržet podnikání“. K ochutnání budou mexické taco speciality od Radka Příhonského, americké BBQ od Take Eat EZ či autentický indický street food z food trucku Laziz. Makro akademie připraví šťavnaté burgery z kvalitního masa vlastní výroby s hranolky z Iniciativy ČESKÉ POLE.

George Němec naučí v barové sekci, jak namíchat z ginu, kordialu z čerstvého bobkového listu, citrusové esence a saline solution signature drink Laurus Gimlet.

Barmanská show pod taktovkou Tomáše Melzera ukáže míchání makro signature drinků z likéru RIOBA Aperitivo a pálenky Frux. Zajímavá bude i panelová diskuze na téma: „Hotelové bary u nás konečně dohánějí svět!“

V kávové sekci startují v pátek soutěže Czech Latte Art Championship a Barista Junior, dále zde budou probíhat cuppingy výběrových pražíren, například Nordbeans a Candycane coffee. Velmi lákavá bude přednáška na téma „Budoucnost kávové kultury“. To vše doplní jedinečný dezert od Vlada Ryasnyyho, který ochutnáte pouze na stánku Kavárna RIOBA.

Novinkou na MAKRO CZECH GASTRO FEST 2 je možnost zúčastnit se exkluzivních kurzů MasterClass. Tyto kurzy si lze objednat předem na webových stránkách makro akademie, a to nejpozději hodinu před začátkem konkrétního kurzu. Na MasterClass Zdeněk Pohlreich zodpoví všechny otázky o podnikání, Kristína Nemčková ukáže, jak využívat tradiční české suroviny, tajemství dokonalých vietnamských rolek odhalí Kevin Ngu, jak připravit moderní sashimi objasní Jakub Horák. Slepou ochutnávkou českých vín provede národní someliérka Klára Kollárová a mnohonásobně oceňovaný Jakub Přibyl představí výběrová vína řady Sommelier Select. Barman Jakub Šebek zasvětí zájemce do tajů pokročilé mixologie a ukáže, jak ji zvládnout i doma. A nakonec se lze pomocí virtuální reality dostat do míst pivovaru, kam se běžný smrtelník nepodívá. Průvodcem bude obchodní sládek Plzeňského Prazdroje Martin Hložek.

Příloha č. 1

A co si MAKRO CZECH GASTRO FEST připravil pro návštěvníky na sobotu?

Výběr z nejzajímavějších ochutnávek napříč sekcemi

Fresh market ryby:​

​Ústřice 10:00–12:00

Tuňák 14:00–16:00

Fresh market maso a uzeniny:

Tataráky​ 11:00–15:00

Hot dogy 12:00–14:00

​Fresh market sýry:

Fondue ​14:00 a 16:00

Street food po celý den:​

Mexické taco speciality od Radka Příhonského

Americké BBQ od Take Eat EZ

Autentický indický street food z food trucku Laziz

Šťavnaté burgery a hranolky z Iniciativy ČESKÉ POLE od makro akademie

Kavárna po celý den:​

Signature dezert od Vlada Ryasnyyho z oblíbených ingrediencí Zdeňka Pohlreicha – hořké čokolády a malin

Tipy na nejzajímavější show, diskuze a další

Makro stage:​

Talkshow – Kovy, Zdeněk Pohlreich a další 10:30 – 11:00

Kuchařská show/maso – Radek Příhonský a Jitka Ulihrachová 11:00 – 12:00

Trimování tuňáka – Jakub Horák Od 13:30

Kuchařská show s dezertem z ananasu – Helena Fléglová a Vlad Ryasnyy 15:30 –16:30

​Barová sekce:

Koktejly starší než Národní divadlo! – Tomáš Mozr, barový historik a koktejlový nadšenec 15:00 – 16:00

Street food sekce:​

Sociální sítě – bez toho to nejde, panelová diskuze 14:30 – 15:15

Kávová sekce:
Workshop Latte Art pro začátečníky – Ondřej Štokl 10:30 – 11:30

Czech Latte Art Championship 2024 & Barista Junior 2024 10:30 – 18:00

Přednáška Jak se připravit na baristické mistrovství světa s Romanem Nejedlým, aktuálním vítězem Czech Barista Championship 2024 a majitelem pražírny Fiftybeans 12:30 – 13:20

Sekce hotel:​

Hotelová snídaně 10:30 – 11:30

GastroTek:​
Mladá generace a technologie a jejich využití pro business, Petr Mára 10:45 – 11:15

Ženy v gastru, panelová diskuze – Miluše Makó (Green table), Eliška Hromková, Helena Fléglová (HF Pastry Academy), Iveta Fabešová (Werichova vila by IF), Klára Kollárová (Národní vinařské centrum), Jana Havrdová (Hospodářská komora), Aneta Martíšková 14:00 – 14:45

MAKRO CZECH GASTRO FEST se koná pod záštitou ministra zemědělství Marka Výborného a ve spolupráci se Státním zdravotním ústavem, Českou Food Truck Asociací, Specialty Cofee Asociation, Food’n Beverage Foundation, George Němec & co., Pytloun Hotels a dalšími partnery.

​​

***

​​

Velkoobchod makro ČR dlouhodobě poskytuje své služby v prodeji potravinářského i nepotravinářského sortimentu. Za 25 let existence na českém trhu se makro ČR stalo silným a důležitým partnerem restaurací, hotelů a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků (Traders). Makro ČR má po celé České republice přes 650 000 zákazníků, kteří těží z unikátního multikanálového mixu velkoobchodu. Zákazníci si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo si je nechají doručit – vše za pomoci digitálních řešení. Mimo to je makro ČR důležitým hráčem na poli udržitelnosti. Díky Iniciativě ČESKÉ POLE se makro ČR snaží do české gastronomie vrátit a rozvíjet tradiční produkty českého zemědělství a společně usilovat o jejich místo v české kultuře i gastronomii.

Makro ČR je součástí globální sítě METRO AG se zastoupením ve více než 30 zemích. Společnost METRO má po celém světě přes 17 milionů zákazníků, kteří mohou využít velkoformátových obchodů. Více informací naleznete na: https://www.makro.cz/

Pro více informací kontaktujte:

Pavla Pokorná

FleishmanHillard

tel.: +420 777 228 276

e-mail: [email protected]

Nikola Formanová

Vedoucí komunikace makro ČR

tel.: +420 603 850 320

e-mail: [email protected]

www.makro.cz

www.facebook.com/makro.cz

www.twitter.com/makrocr

Zdroj: www.makro.cz

Další články

Další články od Makro Cash & Carry ČR

Velkoobchod preventivně stahuje z prodeje hovězí maso nizozemského původu

Velkoobchod preventivně stahuje z prodeje hovězí maso nizozemského původu

Společnost makro ČR stahuje vybrané chlazené hovězí maso nizozemské produkce s datem minimální trvanlivosti do 9. a 15. listopadu 2024. Zákazníci jsou vyzýváni, aby produkt vrátili do prodejen makro, kde jim bude vyplacena finanční kompenzace.
| Makro Cash & Carry ČR
Budoucí naděje české gastronomie v makro ČR

Budoucí naděje české gastronomie v makro ČR

Produktový den pro více než sto studentů Hotelové školy Poděbrady uspořádalo dnes makro ČR v Praze ve Stodůlkách. Ti měli možnost ověřit si a získat odborné znalosti i praktické informace z oblasti zbožíznalství, kvality a zpracování surovin.
| Makro Cash & Carry ČR
Náborová kampaň „m“ slaví úspěch. Tým P&C společnosti makro ČR spouští druhou etapu

Náborová kampaň „m“ slaví úspěch. Tým P&C společnosti makro ČR spouští druhou etapu

V říjnu spustilo makro ČR další fázi employer brandingové kampaně „m“. Mezi její klíčová sdělení patří: „milujem“, „rostem“, „pomůžem“. Milujeme to, co děláme, pomůžeme si, když je třeba, a rosteme tím, že se učíme. Společně. To je totiž pro makro typické.
| Makro Cash & Carry ČR
Makro akademie i makro Chefs‘ dinner slaví 10 let

Makro akademie i makro Chefs‘ dinner slaví 10 let

Letošní říjen je v makro ve znamení oslav. Vedle oslav 60. výročí vzniku METRO AG a prvního úspěšného roku nového manažerského týmu ve vedení, si dnes společnost makro ČR a celá gastrokomunita připomíná 10 let Makro akademie a kulinářské akce roku Chefs dinner.
| Makro Cash & Carry ČR
„Jde to“ je správná odpověď Tržiště dobrých příkladů v Makro akademii přineslo inspiraci pro nemocniční stravování

„Jde to“ je správná odpověď Tržiště dobrých příkladů v Makro akademii přineslo inspiraci pro nemocniční stravování

Každý den se v nemocnici stravuje kolem 145 tisíc osob, ročně se pak nemocniční stravování týká více než jednoho a půl milionu pacientů. Právě významu nemocničního stravování z pohledu zdraví se věnoval druhý ročník akce „Tržiště dobrých příkladů“, který se uskutečnil 10. října 2024 v prostorách Makro akademie v Praze. V centru pozornosti byly příklady dobré praxe z nemocničního stravování a nutriční péče. Akci pořádal Státní zdravotní ústav (SZÚ) v rámci meziresortních aktivit na podporu zkvalitnění stravování v institucích.
| Makro Cash & Carry ČR
V třetím roce existence iniciativy České Pole pěstují farmáři původní plodiny na více než 6 000 hektarech

V třetím roce existence iniciativy České Pole pěstují farmáři původní plodiny na více než 6 000 hektarech

Iniciativa České pole, na které spolupracuje makro ČR s Českou zemědělskou univerzitou, zemědělskými svazy, za podpory ministerstva zemědělství, schválila rozvoj na roky 2024–2026. Úspěšný projekt, který získal mj. i cenu za inovativní projekt v za roku 2023 v prestižní soutěži Mastercard Obchodník roku, se zaměřuje na podporu českých zemědělců v pěstování původních plodin a rozvoji živočišné výroby – s cílem vrátit české kvalitní suroviny zpět na stoly českých domácností i do gastronomie.
| Makro Cash & Carry ČR
Více než 10 tun potravin a hygienických prostředků míří jako dar od makro ČR do potravinových bank v oblastech postižených povodněmi

Více než 10 tun potravin a hygienických prostředků míří jako dar od makro ČR do potravinových bank v oblastech postižených povodněmi

V reakci na nedávné povodně zorganizovala společnost makro ČR ve všech třinácti obchodech humanitární sbírku potravin a hygienických potřeb, do které se aktivně zapojili zaměstnanci i zákazníci. Vybralo se přes 5 tun zboží. Společnost makro ČR přidala dalších 100 % potravin, zboží a materiálu, čímž se celkové množství daru vyšplhalo na více než 10 tisíc kilogramů.
| Makro Cash & Carry ČR
Velkoobchod makro ČR ujišťuje, že pro Moravu bude i nadále dostatek pitné a kojenecké vody, potravin i hygienických a úklidových prostředků. Ve všech prodejnách makro ČR probíhá dobrovolná sbírka.

Velkoobchod makro ČR ujišťuje, že pro Moravu bude i nadále dostatek pitné a kojenecké vody, potravin i hygienických a úklidových prostředků. Ve všech prodejnách makro ČR probíhá dobrovolná sbírka.

Velkoobchody i sklady makro ČR nebyly zasaženy povodněmi, které se o víkendu přehnaly přes území České republiky. I nadále zůstávají plně funkční a jejich provoz je bez omezení. Distribuce makro ČR soustřeďuje svou pomoc směrem k postiženým oblastem tím, že zajišťuje stálou dostupnost potřebného zboží. V pondělí 16. září spustilo makro ČR zaměstnaneckou sbírku potravin a zboží, jde zejména o balené pitné a kojenecké vody, suché potraviny a hygienické prostředky. Míra solidarity z řad zaměstnanců je veliká. I proto vedení makro ČR rozhodlo, že výtěžek sbírky zdvojnásobí a rozdistribuuje potřebným. Ke sbírce se spontánně přidávají i mnozí zákazníci makro.
| Makro Cash & Carry ČR
Stanovisko k zásobování potravinami a hygienickými a čistícími prostředky po vyhlášení stavu nebezpečí v Moravskoslezském kraji a v dalších regionech ohrožených povodněmi, 14. září 2024.

Stanovisko k zásobování potravinami a hygienickými a čistícími prostředky po vyhlášení stavu nebezpečí v Moravskoslezském kraji a v dalších regionech ohrožených povodněmi, 14. září 2024.

V reakci na povodňovou situaci v České republice a vyhlášení stavu nebezpečí v Moravskoslezském kraji reaguje velkoobchod makro ČR takto:
| Makro Cash & Carry ČR
Makro ČR představilo vizi komunikace, nové projekty i nový tým

Makro ČR představilo vizi komunikace, nové projekty i nový tým

Novou manažerkou komunikace makro ČR se od září 2024 stává Nikola Formanová. Bude mít na starosti interní i externí komunikaci a prezentaci vize makro ČR a jejích klíčových projektů na podporu české gastronomie. Nikola bude i tiskovou mluvčí společnosti a koordinátorkou komunikace ESG aktivit pro makro ČR.
| Makro Cash & Carry ČR