SBÍRKA POTRAVIN POPRVÉ I MIMO TRADIČNÍ PRODEJNY MAKRO

|

„Makro ČR se každý rok se svými 13 obchody zapojuje do celonárodní Sbírky potravin. Loni jsme díky našim zákazníkům a zaměstnancům vybrali v jarním kole 12,9 tun a v podzimní sbírce 13,6 tun potravin a drogerie. V rámci celoročního darování jsme potravinovým bankám předali celkem 790 tun zboží,“ říká generální ředitel makro ČR Jiří Nehasil a dodává: „Tento rok se nám podařilo dostat Sbírku potravin i na MAKRO CZECH GASTRO FEST, bude se tedy konat poprvé mimo kamenné nebo online obchody.“

„Jsme velmi rádi, že můžeme Sbírku potravin nabídnout i návštěvníkům MAKRO CZECH GASTRO FEST. Spolu s organizátory jsme předem vybrali 33 druhů produktů ze sekce suchých potravin i hygienických potřeb, které budou moci návštěvníci virtuálně a bezhotovostně zakoupit přímo na stánku na festivalu. Makro je pak v následujících dnech odveze přímo do skladu Potravinové banky,“ vysvětluje Nikola Formanová, vedoucí komunikace makro ČR.

„Potravinové banky ročně podporují více než 400 tisíc lidí, kteří se ocitli v těžké životní situaci. Pomáháme seniorům, lidem s hendikepem a v poslední době ve velké míře i neúplným rodinám s malými dětmi. Téměř 50 % balíčků potravinové pomoci loni směřovalo na podporu samoživitelek a samoživitelů. Makro a jeho zákazníci jsou dlouhodobí přispěvatelé Sbírky potravin, čehož si velmi vážíme,“ řekl Aleš Slavíček, předseda České federace potravinových bank.

Sbírka potravin pak bude tradičně probíhat i na prodejnách makro po celé ČR v rámci běžné otevírací doby.

Podrobné informace o programu a hostech festivalu MAKRO CZECH GASTRO FEST 2 jsou k dispozici na www.makroczechgastrofest.cz. Vstupenky lze zakoupit online i na místě.

***

​Velkoobchod makro ČR dlouhodobě poskytuje své služby v prodeji potravinářského i nepotravinářského sortimentu. Za 25 let existence na českém trhu se makro ČR stalo silným a důležitým partnerem restaurací, hotelů a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků (Traders). Makro ČR má po celé České republice přes 650 000 zákazníků, kteří těží z unikátního multikanálového mixu velkoobchodu. Zákazníci si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo si je nechají doručit – vše za pomoci digitálních řešení. Mimo to je makro ČR důležitým hráčem na poli udržitelnosti. Díky Iniciativě ČESKÉ POLE se makro ČR snaží do české gastronomie vrátit a rozvíjet tradiční produkty českého zemědělství a společně usilovat o jejich místo v české kultuře i gastronomii.

Makro ČR je součástí globální sítě METRO AG se zastoupením ve více než 30 zemích. Společnost METRO má po celém světě přes 17 milionů zákazníků, kteří mohou využít velkoformátových obchodů. Více informací naleznete na: https://www.makro.cz/

Pro více informací kontaktujte:

Pavla Pokorná

FleishmanHillard

tel.: +420 777 228 276

e-mail: [email protected]

Nikola Formanová

Vedoucí komunikace makro ČR

tel.: +420 603 850 320

e-mail: [email protected]

www.makro.cz

www.facebook.com/makro.cz

www.twitter.com/makrocr

Zdroj: www.makro.cz

Víkend ve znamení MAKRO CZECH GASTRO FEST 2

Otevřené tržiště o rozloze 2 400 m2 v O2 Universum, kuchařské a barmanské show, inspirativní workshopy, soutěže, ale i odborné přednášky, panelové diskuze a vzdělávací kurzy více než dvou stovek odborníků – takový bude druhý ročník největšího gastronomického festivalu v Česku, MAKRO CZECH GASTRO FEST, který dnes začíná v Praze.

Jídlo z restaurací je první, na čem teď lidé šetří. Česká gastronomie má přesto šanci těžké časy ustát. Řešení makro ČR ukazují, jak.

České jídelny a restaurace jsou dále pod tlakem. Poté co většina z nich vydržela náročné období pandemie, musí se nyní vyrovnávat se změnami v přístupu zákazníků kvůli zdražování. Mezi pěti nejčastějšími položkami, na kterých lidé šetří, jsou z oblasti gastronomie hned dvě – stravování mimo domov a rozvozy jídla. Na restaurace Češi přesto nezanevřeli, chodí do nich ale méně často a poptávají levnější jídla. Ustát obtížnou situaci teď provozovatelům pomáhají i řešení makro ČR.

Aliance Můj obchod pod záštitou makro ČR otevřela druhou prodejnu s neomezenými nákupy v režimu 24/7

Dostupnost základních služeb na českém venkově je dlouhodobým tématem především v souvislosti se zavíráním malých neorganizovaných prodejen v menších městech a vesnicích. Společnost makro ČR se rozhodla jít proti tomuto trendu a v rámci své sítě Můj obchod nabídnout prodejnám odbornou pomoc při zavádění prodeje v režimu 24/7, který dovoluje nákupy v místě bydliště a kdykoli. První prodejna tohoto typu úspěšně funguje několik měsíců v Bystré na Frýdecko-Místecku a druhá se otevřela v pátek 26. 4. v obci Krpy na Mělnicku.