Kofola··4 min

Kofola investuje do minerální vody Korunní. Uvedla do provozu novou výrobní linku a její lahve prošly proměnou

Kofola

Kofola

Skupina Kofola je jeden z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů s jedenácti výrobními závody na pěti evropských trzích. Celkově zaměstnává více než 2 000 lidí. Do produktového portfolia Skupiny v ČeskoSlovensku patří tradiční kolový nápoj s originální recepturou Kofola, pramenitá voda Rajec, minerální voda Kláštorná Kalcia, řada sirupů Jupí, hroznový nápoj Vinea, dětské nápoje Jupík, energetický nápoj Semtex a další tradiční československé značky Chito, Top Topic a Citro Cola. V licenci vyrábí a distribuuje Royal Crown Colu a Oranginu.

Tisková zpráva

Dva roky poté, co se Korunní stala součástí společnosti Kofola, začíná nová éra výroby této známé a oblíbené minerální vody pramenící na úpatí Doupovských hor. Kofola do závodu letos investovala více než 80 milionů korun, které byly určeny na instalaci nové výrobní linky. Proměnou prošly také samotné lahve, které jsou odlehčené, s menšími uzávěry a novým designem. Díky těmto změnám ušetří Kofola jen na této značce přes 240 tun použitého plastového materiálu ročně.

Kofola investuje do minerální vody Korunní. Uvedla do provozu novou výrobní linku a její lahve prošly proměnou

Minerální vodu Korunní získala Kofola do svého portfolia na jaře roku 2020. „Kvalitní česká minerálka nám v portfoliu chyběla. Naším cílem je výrobní závod i značku dlouhodobě rozvíjet a posilovat její postavení na českém i slovenském trhu. A jako s každou naší značkou, i s Korunní chceme jít naproti aktuálním trendům v udržitelnosti,“ komentuje Daniel Buryš, generální ředitel společnosti Kofola ČeskoSlovensko.

Ekologičtější lahve s novým designem šetří nejen materiál, ale i energie

Proměnou prošly lahve minerální vody Korunní, ale i ikonický uzávěr. „U lahví jsme udělali tři změny. Zvýraznili jsme vzhled etiket, sjednotili barvu lahví a uzávěrů a snížili množství použitého plastu,“ říká Karel Teichmann, výrobní ředitel Kofoly ČeskoSlovensko. „Díky sjednocení barevnosti lahví budou lépe a jednodušeji recyklovatelné. Odlehčením lahve ušetříme více než 200 tun plastu ročně, k dalším desítkám tun přispělo i zmenšení uzávěru lahve. Šlo o těžké rozhodnutí, protože ikonická korunka ke Korunní dlouhá léta patřila. V následujících letech však budeme čelit výzvě Evropské unie v podobě neoddělitelného uzávěru od lahve, takže změna by byla stejně dříve či později nevyhnutelná,“ dodává Karel Teichmann. Tradiční korunka však nezmizela úplně, svou roli stále hraje v tzv. embosu (otisku) na lahvi a na etiketě Korunní.

Inovace ve výrobě jsou součástí dlouhodobé strategie Kofoly

Kofola patří mezi významné výrobce nealkoholických nápojů ve střední Evropě. Investuje do svých závodů a přichází s moderními technologiemi, díky nimž vyrábí zdravější nápoje. „V Krnově máme paskalizační linku, na které můžeme díky vysokému tlaku ošetřovat šťávy UGO, aniž by se z nich ztratily cenné vitamíny. V Mnichově Hradišti využíváme technologie hotfill, díky níž můžeme sirupy vyrábět bez konzervantů. Stejně tak ochucené vody Rajec plníme v Rajecké Lesné v uzavřeném sterilním okruhu, na tzv. aseptické lince. A to je i případ Korunní, kde jsme letos investovali zhruba 80 milionů korun,“ vysvětluje Daniel Buryš. S ohledem na udržitelné principy zavádí Kofola moderní energeticky úsporné technologie. „Výroba ve Stráži nad Ohří díky tomu nyní probíhá v jednom chráněném okruhu, kde je lahev vyrobena, naplněna i uzavřena. Efektivněji pracujeme se změnou formátů a ušetříme také při sanitacích. Snížily se energetické nároky, a i tím šetříme životní prostředí,“ uzavírá Karel Teichmann, výrobní ředitel Kofoly.

O minerální vodě Korunní

Korunní vyvěrá již více než 140 let v Doupovských horách poblíž obce Stráž nad Ohří v západních Čechách. Geologický profil hor poskytuje minerální vodě Korunní její jedinečné složení. Na své cestě k zemskému podloží se každá kapka důkladně pročistí a obohatí o minerální látky. Jako slabě mineralizovaná voda se zastoupením všech důležitých látek je vhodným základem každodenního pitného režimu. Lze ji koupit jako jemně perlivou nebo neperlivou přírodní variantu, ale také v deseti různých ovocných příchutích. Nejoblíbenější příchutí je mango, následované klasickými citrusovými příchutěmi jako citron a pomeranč. Od jara roku 2020 patří tato značka do portfolia společnosti Kofola ČeskoSlovensko.

Zdroj: www.kofola.cz

Další články

Další články od Kofola

Sbírejte kódy pod víčky a darujte tyto Vánoce dobrotu

Sbírejte kódy pod víčky a darujte tyto Vánoce dobrotu

Mnoho fanoušků každý rok čeká, s jakou příchutí Kofola před Vánoci přijde. Byla tu už Kofola Barborková, Vanilková, Marcipánová, Kokosová nebo třeba Mandarinková. Letos tradiční československá značka spojila síly s další lokální firmou a vznikly tak dva originální produkty - Kofola Marlenková a Medové kofo kuličky Marlenka. Součástí vánoční kampaně je i tradiční soutěž o hodnotné ceny.
| Kofola
Mladý talent Matěj Plšek pokřtil své první album

Mladý talent Matěj Plšek pokřtil své první album

Matěj Plšek, který se stal tváří nových nápojů Jupík SPARKY, pokřtil své CD v pražském klubu Roxy. Nadaný 13letý zpěvák a výherce soutěže Hlas Česka, Moravy a Slezska tak oslavil vydání alba „Mám plán“. Podpořit ho přišel i zpěvák Mirai, se kterým Matěj nedávno vystoupil v O2 Areně.
| Kofola
Kofola má koule! Letos přichází s další originální příchutí

Kofola má koule! Letos přichází s další originální příchutí

Mnoho fanoušků každý rok čeká, s jakou příchutí Kofola před Vánoci přijde. Byla tu už Kofola Barborková, Vanilková, Marcipánová, Kokosová nebo třeba Mandarinková. Letos tradiční československá značka spojila síly s další lokální firmou a vznikly tak dva originální produkty - Kofola Marlenková a Medové kofo kuličky Marlenka.
| Kofola
Na vlně pomoci: Zpěváci a influenceři pomáhali obětem povodní. A budou v tom pokračovat.

Na vlně pomoci: Zpěváci a influenceři pomáhali obětem povodní. A budou v tom pokračovat.

V úterý 15. října proběhl v pražském klubu Doupě benefiční koncert s názvem Na vlně pomoci, jehož cílem bylo podpořit oběti ničivých zářijových povodní. Akce měla zároveň pomoci obnovit vlnu solidarity, která začala slábnout. Koncert byl zaměřen především na mladé lidi, kteří ukázali, že mají vůli i sílu pomáhat, a to především prostřednictvím sociálních sítí.
| Kofola
Radenska vyzývá k účasti na rozsáhlé zalesňovací kampani

Radenska vyzývá k účasti na rozsáhlé zalesňovací kampani

Radenska v minulých letech vysadila ve Slovinsku a Chorvatsku 80 000 stromů. I letos proběhne zalesňování krasových skládek.
| Kofola
Benefiční koncert na pomoc obětem povodní podpoří desítky mladých umělců a influencerů

Benefiční koncert na pomoc obětem povodní podpoří desítky mladých umělců a influencerů

Patnáctého října 2024 od 20 hodin proběhne v pražském Hudebním klubu Doupě benefiční koncert na podporu obětí povodní s názvem Na vlně pomoci. Tento koncert je jedinou popovodňovou benefiční akcí zaměřenou na mladou generaci, která se o sbírkách a možnostech pomoci často nedozví z klasických médií, protože je nesleduje. Klíčovým komunikačním kanálem pro generaci Z jsou sociální sítě, a proto si je organizátoři, online médium BoldNews ve spolupráci s festivalem Metronome Prague a United Islands of Prague, vybrali jako hlavní médium pro šíření informací.
| Kofola
První várka okamžité pomoci letí potřebným!

První várka okamžité pomoci letí potřebným!

Tři lokality, více než 150 žádostí a rodina od rodiny jiné starosti. Někomu chybí postel, jinému oblečení nebo třeba potřeby pro děti do školy. Jsou tací, kteří shání vysoušeč, jiný potřebují pomoct s úhradou zedníka.
| Kofola
Kofola přes ničivé povodně míří k horní hranici celoročního hospodářského výsledku. Vývoj cen a rozvoj nápojového průmyslu ovlivňují vládní rozhodnutí

Kofola přes ničivé povodně míří k horní hranici celoročního hospodářského výsledku. Vývoj cen a rozvoj nápojového průmyslu ovlivňují vládní rozhodnutí

Skupina Kofola zveřejnila výsledky hospodaření za 2. čtvrtletí, které potvrzují dobře nastavené řízení rodinné nápojářské firmy. Dařilo se všem nápojovým pilířům, z formátů pak nejvíce rostly čepované nápoje. S ohledem na úspěšnou letní sezónu bude Kofola i přes následky ničivé povodně směřovat k horní hranici avizovaného celoročního hospodářského výsledku (EBITDA).
| Kofola
Přestože má Kofola plné ruce práce s odklízením následků povodně v Krnově, rozhodla se uvolnit další miliony korun na podporu postižených lokalit

Přestože má Kofola plné ruce práce s odklízením následků povodně v Krnově, rozhodla se uvolnit další miliony korun na podporu postižených lokalit

Povodně způsobily významné škody v krnovském závodě Kofoly a ovlivnily chod dvou jejích pivovarů, přesto se rodinná nápojářská společnost vedená Jannisem Samarasem rozhodla podpořit regiony zasažené velkou vodou. Ve spolupráci se spolkem Horní Dolní spouští projekt #zlasky k lokalitám, jehož výtěžek poputuje rodinám a komunitám žijícím v jedněch z nejpostiženějších oblastí.
| Kofola
Ničivá povodeň zasáhla Kofolu. Rodinná nápojářská firma byla připravena na všech svých lokacích, divoká voda uštědřila šrámy zvláště Krnovu

Ničivá povodeň zasáhla Kofolu. Rodinná nápojářská firma byla připravena na všech svých lokacích, divoká voda uštědřila šrámy zvláště Krnovu

Kofola a její lidé zažili stejně jako mnozí další obyvatelé a firmy Moravy náročný víkend. Opava, kde kdysi v roce 1960 vznikla receptura Kofoly, Krnov, kde je dnes jeden z největších výrobních závodů, stejně tak jako města Hanušovice či Litovel, která jsou novými pivovarskými lokacemi Kofoly, bojovaly v uplynulých dnech s divokou vodou. Její následky se budou vyhodnocovat v dalších dnech.
| Kofola