Kofola··6 min

K Láskyplnému pátečku se přidává nejen Rodinný pivovar Bernard. Originální benefit chtějí i další firmy a zaměstnanci.

K aktivitě Láskyplný páteček, s níž nedávno přišla společnost Kofola ČeskoSlovensko, se přidávají Rodinný pivovar Bernard, společnost Tatry Mountain Resorts i další firmy. Všichni jejich zaměstnanci si nově mohou vybrat jeden volný pátek navíc, aby jej mohli strávit se svou partnerkou či partnerem. Originální benefit zavedla Kofola poté, co průzkumem zjistila, že Češi i Slováci se svými polovičkami tráví v průměru jen dvě a půl hodiny denně, z toho většinu zaberou rutinní činnosti či starost o domácnost*.

K Láskyplnému pátečku se přidává nejen Rodinný pivovar Bernard. Originální benefit chtějí i další firmy a zaměstnanci.

Po „work-life balance“ je tu „work-love balance“. Láskyplným pátečkem Kofola symbolicky otevřela téma nedostatku lásky ve společnosti a své zaměstnance podpořila, aby partnerkám a partnerům věnovali více času. Zároveň svou aktivitou chtěla inspirovat ostatní. A to se daří. O Láskyplný páteček projevilo zájem dalších zhruba 50 firem v Česku a na Slovensku.

„Jsme rádi, že se náš nápad ujal. Nejde jen o samotný den volna na lásku. Celá Kofola je o lásce a vztazích, a my chceme o jejich důležitosti nahlas mluvit. Je proto skvělé, že nám v tom pomáhají další ikonické značky jako Rodinný pivovar Bernard, nebo například jeden z nejvýznamnějších středoevropských provozovatelů hotelů a zábavních areálů, společnost Tatry Mountain Resorts,” říká Jannis Samaras, majitel a náčelník Kofoly ČeskoSlovensko.

Rodinný pivovar Bernard se připojil se svými zhruba 260 zaměstnanci. „Den volna na lásku je skvělý nápad, který rádi využijeme. Chceme, aby lidé v našem pivovaru byli spokojení, a to bez dobrého partnerského a rodinného zázemí nejde. Vztahy s našimi nejbližšími a dobře strávený společný čas jsou základ, na kterém stavíme vše ostatní,“ vysvětluje Stanislav Bernard, zakladatel a spolumajitel Rodinného pivovaru Bernard.

A obdobně se k nápadu staví i Igor Rattaj, předseda představenstva Tatry Mountain Resorts. „V našich resortech na Slovensku, v Česku, Rakousku a Polsku se o to, aby každý mohl strávit se svou partnerkou či partnerem láskyplné chvíle, starají stovky zaměstnanců. Za to si i oni zaslouží svůj Láskyplný páteček,” potvrzuje.

Z dalších firem, které se k projektu přidaly, lze jmenovat například výrobce domácích spotřebičů Haier, COOP Jednotu Borský Svätý Jur, síť čistíren Kvapka či realitní kancelář Romantické chalupy. Zájem projevili například i zaměstnanci slovenského Telekomu nebo Podravky.

Věnovat lidem čas na vztahy je pro firmy výhodné. Zaměstnavatel se může odlišit od konkurence na pracovním trhu, přilákat nové zaměstnance a lépe si udržet ty současné. Na work-love balance nejvíc slyší nastupující generace, jak potvrzuje psychoterapeutka Markéta Šetinová: „Mladí lidé o vztazích hodně přemýšlí a řeší, jak na nich pracovat. Zaměstnání si raději hledají ve firmách, které si důležitost vztahů a osobního života uvědomují. Důležité ale je, abyste se v záplavě nabízených benefitů na trhu práce nějak odlišili a zaujali. Láskyplný páteček je vtipný a výrazný symbol, kterého si lidé všimnou a také si jej zapamatují.“

Přidat se k Láskyplnému pátečku je jednoduché
Zájem veřejnosti připojit se k Láskyplnému pátečku potvrzují data z průzkumu**: čtvrtina dotázaných si myslí, že by jejich firma byla k nápadu vstřícná. Zároveň třetina respondentů říká, že by se nebáli o den volna na lásku svého šéfa či firmu požádat.

Na webu www.laskyplnypatecek.cz, který spustila v květnu Kofola, si lidé mohou otestovat vztah s partnerem nebo svému zaměstnavateli poslat žádost o volno na lásku. Pro Láskyplný páteček v České republice zde již hlasovalo téměř 10 tisíc lidí. Firmám, které se rozhodnou se k iniciativě připojit, Kofola nabízí podporu. Stačí jen vyplnit formulář nebo napsat na [email protected]. „Rádi bychom nastartovali pozitivní změnu napříč společností. Jsme ochotni sdílet naši zkušenost. Rádi poskytneme informace z výzkumů, ale i návod, jak na celou věc jít a jak ji uchopit například v interní komunikaci,“ říká generální ředitel Kofoly Dan Buryš.

Společný čas není samozřejmost
Podle průzkumu, který Kofola realizovala prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos, by den volna na lásku uvítalo 82 % lidí. Téměř dvě třetiny dotázaných (63 %) ve výzkumu řekly, že mají na partnera méně času, než by bylo zapotřebí. Kvalitně prožitého partnerského času si užívá 58 % lidí jen občas, 22 % dokonce jen jednou až dvakrát za měsíc nebo i méně.

Důvod, proč se především v pracovních dnech lidé jeden druhému dost nevěnují, jsou rutinní povinnosti jako péče o děti či domácnost. Na druhém místě je psychická únava z práce, následuje únava fyzická. Lidé také komunikaci přesouvají do online prostředí. Celých 42 % partnerů je schopno si namísto osobního rozhovoru chatovat i když jsou fyzicky spolu.

Bližší informace najdete v tiskové zprávě ke startu Láskyplného pátečku.

*Výzkum Go4insight pro společnost Kofola ČeskoSlovensko, březen 2023, 1 000 respondentů

** Výzkum na vzorku 300 respondentů žijících v páru, duben 2023. Sběr dat Kofola realizovala prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos.

Zdroj: www.kofola.cz

Zadavatel
Kofola

Kofola

Skupina Kofola je jeden z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů s jedenácti výrobními závody na pěti evropských trzích. Celkově zaměstnává více než 2 000 lidí. Do produktového portfolia Skupiny v ČeskoSlovensku patří tradiční kolový nápoj s originální recepturou Kofola, pramenitá voda Rajec, minerální voda Kláštorná Kalcia, řada sirupů Jupí, hroznový nápoj Vinea, dětské nápoje Jupík, energetický nápoj Semtex a další tradiční československé značky Chito, Top Topic a Citro Cola. V licenci vyrábí a distribuuje Royal Crown Colu a Oranginu.

Další články od Kofola

Značka Targa Florio představuje recepty na letní nealko drinky v sérii videí s motoristickými komentátory
Kofola

Značka Targa Florio představuje recepty na letní nealko drinky v sérii videí s motoristickými komentátory

Léto patří nealkoholickým koktejlům. Inspiraci na osvěžení během horkých dnů přináší značka Targa Florio, známá díky limonádám ze sicilských citrusů, která spadá pod společnost Kofola. V nejnovější kampani si na pomoc přizvala legendární komentátorskou dvojici Števa Eiseleho a Pepu Krále. V sérii videí odlehčenou formou prezentují zajímavé tipy na netradiční letní koktejly, po kterých budete mít čistou hlavu a dokazují, že motorismus a mixologie mají mnoho společného.
Kofola zrealizuje na festivalu Colours of Ostrava reálné svatby, pro nezadané přichystala originální seznamku
Kofola

Kofola zrealizuje na festivalu Colours of Ostrava reálné svatby, pro nezadané přichystala originální seznamku

Chcete být blíž své lásce, nebo právě toto léto najít tu pravou? Kofola i letos pokračuje ve své misi a inspiruje páry k intenzivnějšímu prožívání společného času. Na letních festivalech v Česku a na Slovensku připravila jedinečnou zónu – Náměstí lásky, kde se odehrají skutečné i festivalové svatby nanečisto. Nachystané jsou i seznamky pro nezadané nebo diskuze s odborníky na lásku.
Kdo nikam nespěchá, nic mu neuteče, hlásá v nové kampani Royal Crown Cola
Kofola

Kdo nikam nespěchá, nic mu neuteče, hlásá v nové kampani Royal Crown Cola

Komunikaci pro Česko a Slovensko připravila agentura Wiktor Leo Burnett. Stalo se tak na základě vítězství v tendru.
Na festivalu Rock for People jsme oddali první zamilované! Na Náměstí lásky zrealizujeme během léta další desítky svateb
Kofola

Na festivalu Rock for People jsme oddali první zamilované! Na Náměstí lásky zrealizujeme během léta další desítky svateb

Kofola pokračuje ve své misi inspirovat páry, aby spolu trávily více společného času. Letos zamilované navíc vyzývá ke vzájemným dotykům! Na letních festivaly v Česku a na Slovensku připravila jedinečnou zónu – Náměstí lásky, kde proběhnou nejen reálné svatby, ale i živé diskuze, taneční a další kulturní vystoupení s umělci, které téma lásky a mezilidských vztahu spojuje. První taková zóna vznikla na Rock for People, další se objeví na festivalech Colours of Ostrava, Pohoda a Grape.
Kofola hledá ve svém sadu cesty, jak posílit české ovocnářství
Kofola

Kofola hledá ve svém sadu cesty, jak posílit české ovocnářství

Na začátku roku oznámila rodinná nápojářská firma koupi téměř 60 hektarů jabloňových sadů v Libině na Šumpersku, které tím zachránila před vyklučením. Ani ne půl roku od převzetí už Kofola ukazuje, kam se rozhodla Pragerovy sady posunout a jaký originální přístup k novému odvětví svého působení zvolila.
Vyšší tržby, ale i pokles energií a hlavních vstupů pomohly Kofole k vydařeným výsledkům za první čtvrtletí
Kofola

Vyšší tržby, ale i pokles energií a hlavních vstupů pomohly Kofole k vydařeným výsledkům za první čtvrtletí

Nápojářská rodina, která v prvním čtvrtletí dokončila hned dvě zajímavé akvizice, má do sezóny nabito. Kromě funkční minerální vody Korunní v plechovce uvádí například i nový nápoj pro děti Jupík SPARKY. S ohledem na celkově pozitivní výhled chce valné hromadě předložit návrh na vyplacení dividendy ve výši 13,50 Kč na 1 akcii před zdaněním. Výhled EBITDA pro rok 2024 zůstává zatím beze změny.
V jednotě je síla: Kláštorná Kalcia představuje magický příběh dvou bratrů
Kofola

V jednotě je síla: Kláštorná Kalcia představuje magický příběh dvou bratrů

Značka minerální vody Kláštorná Kalcia z portfolia společnosti Kofola ČeskoSlovensko přichází s novou komunikační kampaní. Ta se opět nese ve středověkém duchu, tentokrát ale představuje nové hrdiny. Příběhem dvou bratrů, pojmenovaných Kalcius a Magnesius, komunikuje hlavní produktový benefit, což je obsah vápníku a hořčíku. Tím ukazuje, že skutečná síla se skrývá v jejich spojení. Kampaň z dílny agentury VML odstarovala 1. června a objeví se kromě televize také online, na venkovních plochách a v obchodech.
Kofola vyzývá k péči o lásku a vzájemnému dotýkání
Kofola

Kofola vyzývá k péči o lásku a vzájemnému dotýkání

Poté, co Kofola začala inspirovat páry k tomu, aby spolu trávily více času a pečovaly tak o svou lásku, se letos zaměřila na dotyky. I ty jsou totiž podle odborníků nesmírně důležité pro utužování vzájemných vztahů! Tisíce dotyků věnujeme v průměru každý den mobilům místo toho, abychom objetím nebo polibkem potěšili milovanou osobu. A právě to chce originální československá značka změnit.
„Maminko přírodo, nejsi na to sama.“ Značka Rajec v nové kampani děkuje přírodě a vyzývá k péči o ni
Kofola

„Maminko přírodo, nejsi na to sama.“ Značka Rajec v nové kampani děkuje přírodě a vyzývá k péči o ni

Značka pramenité vody Rajec, která je součástí portfolia společnosti Kofola již 20 let, přichází na televizní obrazovky s novou kampaní. V televizním spotu se opět vrací do panensky čisté přírody v Rajecké dolině, místu, kde tato voda pramení. Průvodcem po nedotčeném údolí je malý chlapec, který děkuje přírodě a slibuje, že na vše není sama.
„Čo o mne vieš?“ Dara Rolins přichází s nově přezpívanou písní i videoklipem na podporu nové funkční minerální vody
Kofola

„Čo o mne vieš?“ Dara Rolins přichází s nově přezpívanou písní i videoklipem na podporu nové funkční minerální vody

Tradiční minerální voda Korunní z portfolia společnosti Kofola přináší novinku – funkční ochucenou minerální vodu v plechovce. Společně se zpěvačkou Darou Rolins natočila remake slavné skladby „Čo o mne vieš,“ která tak po 36 letech dostává nový náboj.