Kofola··4 min

Hit letošního jara se jmenuje kombucha! F.H. Prager představuje nový fermentovaný nápoj

Kofola

Kofola

Skupina Kofola je jeden z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů s jedenácti výrobními závody na pěti evropských trzích. Celkově zaměstnává více než 2 000 lidí. Do produktového portfolia Skupiny v ČeskoSlovensku patří tradiční kolový nápoj s originální recepturou Kofola, pramenitá voda Rajec, minerální voda Kláštorná Kalcia, řada sirupů Jupí, hroznový nápoj Vinea, dětské nápoje Jupík, energetický nápoj Semtex a další tradiční československé značky Chito, Top Topic a Citro Cola. V licenci vyrábí a distribuuje Royal Crown Colu a Oranginu.

Tisková zpráva

Jaro je časem nových začátků a k těm potřebujete energii. Jenže kde ji po dlouhé zimě vzít? Odpověď nabízí v novém produktu značka F.H. Prager. Že to s fermentovanými drinky umí, už třináct let dokazuje svými řemeslnými cidery. Teď uvádí na trh funkční nápoj Prager’s Kombucha ve dvou variantách. V obou najdete prospěšné probiotické kultury spojené s fermentací a antioxidanty přirozeně obsažené v čajovníku. Poznávacím znamením je etiketa ve stylu japonských dřevorytů, ale hlavně do detailu vyladěná chuť.

Hit letošního jara se jmenuje kombucha! F.H. Prager představuje nový fermentovaný nápoj

Právě příjemná chuť Prager’s Kombuchy překvapí nejvíc. Kdo má s pitím fermentovaného nápoje zkušenosti, dobře ví, že dokáže pořádně zkřivit pusu. S kyselou chutí si v F.H. Prager elegantně poradili. „Abychom dosáhli jemnější chuti, používáme jiný typ kvasných kultur, než najdete u ostatních kombuch na trhu. U naší kombuchy převažuje kvašení mléčného typu, zatímco většina kombuch dostupných na trhu kvasí spíše do octa, jehož intenzita často přebíjí chuť čaje,“ přibližuje Alexandros Samaras z F.H. Prager.

Rozdíl je také v množství probiotických kultur. V mainstreamových kombuchách narazíte pouze na jejich stopové množství, v kombuche od Prager’s je obsah vyšší. Obsažené kultury napomáhají správné funkci střev a mají pozitivní vliv na trávení. Naopak s cukrem se šetřilo: v porovnání s tradičními limonádami ho kombucha obsahuje méně. A protože základ tvoří sypané lístky čajovníku, se sklenkou do sebe dostanete i porci antioxidantů.

Čas na kombuchu? Kdykoli

Výhodou Prager’s Kombuchy je, že se dá pít po celý den. Ráno nastartuje trávení, po obědě zdravě doplní energii a večer může nahradit alkoholické drinky, aniž by měl člověk pocit, že jakkoli strádá.

Novinku můžete ochutnat ve dvou variantách: Prager’s Original Kombucha a Prager’s Kombucha Yerba Maté. „Pro výrobu běžné kombuchy se používá kombinace černého a zeleného čaje, v Prager’s Kombucha Original používáme pouze čaj zelený. Pro druhou variantu jsme použili praženou yerbu, která dává novince zajímavý chuťový podtón s nádechem do kávy,“ říká Alexandros Samaras. Čaje použité pro výrobu Prager’s Kombuchy pochází od tradičního výrobce bylinných směsí a čajů LEROS, který se specializuje na pěstování a dovoz těch nejkvalitnějších čajů a bylin z celého světa.

Funkční nápoje jsou trend

Proč se v F.H. Prager rozhodli uvést na trh zrovna funkční nápoj s probiotickými kulturami? „Sledujeme trendy na trhu a ukazuje se, že zdravé a funkční nápoje jsou nejrychleji rostoucí kategorií. V souladu se záměrem značky F.H. Prager chceme přinášet netradiční nápoje s originální chutí. Kombucha vzniká nealkoholickou fermentací podobně jako naše nealko cidery, a tak její výroba byla dalším přirozeným krokem,“ vysvětluje Alexandros Samaras. Nosným produktem této značky i nadále zůstávají řemeslné cidery, experimentální novinky vznikají pod subbrandem Prager’s.

Kombuchy bude možné zakoupit v supermarketech Globus a v online obchodech Rohlik.cz a Kosik.cz. Objednat je lze i přes e-shop na webu pragers.cz

Věděli jste, že kombucha se čte správně „kombuča“? Slovo „cha“ v japonštině označuje čaj, který tvoří základ kombuchy.

Zdroj: www.kofola.cz

Další články

Další články od Kofola

Sbírejte kódy pod víčky a darujte tyto Vánoce dobrotu

Sbírejte kódy pod víčky a darujte tyto Vánoce dobrotu

Mnoho fanoušků každý rok čeká, s jakou příchutí Kofola před Vánoci přijde. Byla tu už Kofola Barborková, Vanilková, Marcipánová, Kokosová nebo třeba Mandarinková. Letos tradiční československá značka spojila síly s další lokální firmou a vznikly tak dva originální produkty - Kofola Marlenková a Medové kofo kuličky Marlenka. Součástí vánoční kampaně je i tradiční soutěž o hodnotné ceny.
| Kofola
Mladý talent Matěj Plšek pokřtil své první album

Mladý talent Matěj Plšek pokřtil své první album

Matěj Plšek, který se stal tváří nových nápojů Jupík SPARKY, pokřtil své CD v pražském klubu Roxy. Nadaný 13letý zpěvák a výherce soutěže Hlas Česka, Moravy a Slezska tak oslavil vydání alba „Mám plán“. Podpořit ho přišel i zpěvák Mirai, se kterým Matěj nedávno vystoupil v O2 Areně.
| Kofola
Kofola má koule! Letos přichází s další originální příchutí

Kofola má koule! Letos přichází s další originální příchutí

Mnoho fanoušků každý rok čeká, s jakou příchutí Kofola před Vánoci přijde. Byla tu už Kofola Barborková, Vanilková, Marcipánová, Kokosová nebo třeba Mandarinková. Letos tradiční československá značka spojila síly s další lokální firmou a vznikly tak dva originální produkty - Kofola Marlenková a Medové kofo kuličky Marlenka.
| Kofola
Na vlně pomoci: Zpěváci a influenceři pomáhali obětem povodní. A budou v tom pokračovat.

Na vlně pomoci: Zpěváci a influenceři pomáhali obětem povodní. A budou v tom pokračovat.

V úterý 15. října proběhl v pražském klubu Doupě benefiční koncert s názvem Na vlně pomoci, jehož cílem bylo podpořit oběti ničivých zářijových povodní. Akce měla zároveň pomoci obnovit vlnu solidarity, která začala slábnout. Koncert byl zaměřen především na mladé lidi, kteří ukázali, že mají vůli i sílu pomáhat, a to především prostřednictvím sociálních sítí.
| Kofola
Radenska vyzývá k účasti na rozsáhlé zalesňovací kampani

Radenska vyzývá k účasti na rozsáhlé zalesňovací kampani

Radenska v minulých letech vysadila ve Slovinsku a Chorvatsku 80 000 stromů. I letos proběhne zalesňování krasových skládek.
| Kofola
Benefiční koncert na pomoc obětem povodní podpoří desítky mladých umělců a influencerů

Benefiční koncert na pomoc obětem povodní podpoří desítky mladých umělců a influencerů

Patnáctého října 2024 od 20 hodin proběhne v pražském Hudebním klubu Doupě benefiční koncert na podporu obětí povodní s názvem Na vlně pomoci. Tento koncert je jedinou popovodňovou benefiční akcí zaměřenou na mladou generaci, která se o sbírkách a možnostech pomoci často nedozví z klasických médií, protože je nesleduje. Klíčovým komunikačním kanálem pro generaci Z jsou sociální sítě, a proto si je organizátoři, online médium BoldNews ve spolupráci s festivalem Metronome Prague a United Islands of Prague, vybrali jako hlavní médium pro šíření informací.
| Kofola
První várka okamžité pomoci letí potřebným!

První várka okamžité pomoci letí potřebným!

Tři lokality, více než 150 žádostí a rodina od rodiny jiné starosti. Někomu chybí postel, jinému oblečení nebo třeba potřeby pro děti do školy. Jsou tací, kteří shání vysoušeč, jiný potřebují pomoct s úhradou zedníka.
| Kofola
Kofola přes ničivé povodně míří k horní hranici celoročního hospodářského výsledku. Vývoj cen a rozvoj nápojového průmyslu ovlivňují vládní rozhodnutí

Kofola přes ničivé povodně míří k horní hranici celoročního hospodářského výsledku. Vývoj cen a rozvoj nápojového průmyslu ovlivňují vládní rozhodnutí

Skupina Kofola zveřejnila výsledky hospodaření za 2. čtvrtletí, které potvrzují dobře nastavené řízení rodinné nápojářské firmy. Dařilo se všem nápojovým pilířům, z formátů pak nejvíce rostly čepované nápoje. S ohledem na úspěšnou letní sezónu bude Kofola i přes následky ničivé povodně směřovat k horní hranici avizovaného celoročního hospodářského výsledku (EBITDA).
| Kofola
Přestože má Kofola plné ruce práce s odklízením následků povodně v Krnově, rozhodla se uvolnit další miliony korun na podporu postižených lokalit

Přestože má Kofola plné ruce práce s odklízením následků povodně v Krnově, rozhodla se uvolnit další miliony korun na podporu postižených lokalit

Povodně způsobily významné škody v krnovském závodě Kofoly a ovlivnily chod dvou jejích pivovarů, přesto se rodinná nápojářská společnost vedená Jannisem Samarasem rozhodla podpořit regiony zasažené velkou vodou. Ve spolupráci se spolkem Horní Dolní spouští projekt #zlasky k lokalitám, jehož výtěžek poputuje rodinám a komunitám žijícím v jedněch z nejpostiženějších oblastí.
| Kofola
Ničivá povodeň zasáhla Kofolu. Rodinná nápojářská firma byla připravena na všech svých lokacích, divoká voda uštědřila šrámy zvláště Krnovu

Ničivá povodeň zasáhla Kofolu. Rodinná nápojářská firma byla připravena na všech svých lokacích, divoká voda uštědřila šrámy zvláště Krnovu

Kofola a její lidé zažili stejně jako mnozí další obyvatelé a firmy Moravy náročný víkend. Opava, kde kdysi v roce 1960 vznikla receptura Kofoly, Krnov, kde je dnes jeden z největších výrobních závodů, stejně tak jako města Hanušovice či Litovel, která jsou novými pivovarskými lokacemi Kofoly, bojovaly v uplynulých dnech s divokou vodou. Její následky se budou vyhodnocovat v dalších dnech.
| Kofola