AAA Auto··5 min

Diesely jsou stále doménou firem, živnostníci naopak častěji chtějí benzíňáky

AAA Auto

AAA Auto

Síť autocenter AAA AUTO působí na trhu již 30 let. Ze své základny v ČR expandovalo i do dalších zemí regionu. Provozuje jí společnost AURES Holdings.

Tisková zpráva

65 % firemních zákazníků si kupuje automobily v dieselu, přitom fyzické osoby volí toto palivo u svých aut ve 46 % případů a živnostníci dokonce jen ve 38 %

Praha, 16. března 2023 – Přestože vývoj cen pohonných hmot i tlak na ochranu životního prostředí tlačí na celou společnost snižovat poptávku po dieselových automobilech, poptávka po nich neklesá takovým tempem. V případě firemních zákazníků si kupuje 65 % z nich právě nafťáky. Za posledních šest let to je přitom pokles minimální, a to o jen o 6,5 procentního bodů. Přitom u živnostníků je pokles poptávky dokonce o 11,5 % na 38,3 %. Vyplynulo to z prodejních výsledků skupiny AURES Holdings, největšího prodejce ojetých automobilů ve střední Evropě AAA AUTO a Mototechna.

„Nárůst cen paliv zvýšil tlak na sekundární trh a snížil poptávku po dieselových automobilech, a to nejvíce vloni se začátkem války na Ukrajině. V letošním roce u všech typů zákazníků poptávka opět klesá, ale již jen opravdu mírně. A to i díky tomu, že se ceny paliv opět ustálily a naftu lze v současnosti koupit levněji než natural,“ upozornil Petr Vaněček, provozní ředitel a člen představenstva skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna. Nejvěrnější stejnému druhu paliva jsou běžní zákazníci, kteří si naftový vůz pořizují jen letos ve 46,1 %, a v průběhu posledních let jde o pokles v řádu jednoho procenta. U firem a živnostníků je změna preferencí, co se paliv týče, výraznější.

Největší pokles poptávky po nafťácích je u živnostníků, u kterých v loňském roce klesla poptávka meziročně o čtyři procentní body na 40 %. Letos je za první čtvrtletí již na 38,3 %. „Přestože je tlak na zvýšení poptávky po hybridech a elektromobilech, živnostníci na sekundárním trhu stále více upřednostňují benzínové vozy, které si pořizují z 61,1 %,“ doplnil Petr Vaněček. Živnostníci rozhodně nejsou nejméně náročnou skupinou zákazníků. Na jednu stranu pohon na všechna čtyři kola volí jen 16 % z nich, na druhou 42,7 % z nich vybírá auta s automatickou převodovkou. Tato skupina zákazníků nejčastěji kupuje kombíky (27,8 %) a SUV (26,1 %). 29 % upřednostňuje vozy značky Škoda, 13,2 % Volkswagen a 7,8 % Ford. Nejprodávanějšími modely letošního roku jsou Škoda Octavia (8,9 %), Škoda Superb (7,1 %) a Škoda Kodiaq (5,2 %).

Největšími fanoušky nafťáků jsou firemní zákazníci, kteří si tento typ vozu pořizují v 64,7 % případech. Oproti loňsku, kdy se poptávka vlivem nárůstu cen paliv snížila nejvýrazněji, přitom poptávka naopak mírně vzrostla. „I přes občasné výkyvy v cenách paliv, považují firemní zákazníci dieselové vozy z dlouhodobého hlediska za nejvýhodnější. I proto že vozy využívají často zaměstnanci, kteří měsíčně urazí vysoký počet kilometrů,“ upřesnil Vaněček. U firemních zákazníků došlo v průběhu let také o nejnižší snížení zájmu o tento druh paliva, a to za posledních šest let jen o šest a půl procenta. Oproti loňsku naopak poptávka opět mírně stoupla. Podobně jako živnostníci není ani tato skupina zákazníků AAA AUTO výrazným uživatelem pohonu na všechny čtyři kola, ale naopak ze 42,9 % kupují auta s automatickou převodovkou. Firmy si letos nejčastěji pořizují hatchbacky (26,6 %), a to právě z důvodu úspornějších provozních nákladů. Kombíky jsou stejně jako vloni druhým nejprodávanějším typem vozu (24,1 %). SUV se u firemní klientely sesunula z loňského prvenství na třetí místo (22,4 %), ale v průběhu roku lze očekávat, že poptávka po nich opět stoupne. Nejprodávanější jsou jako u živnostníků Škodovky, jen s trochu jinými modely - Fabia (10,3 %), Škoda Octavia (5,8 %) a Škoda Superb (3,8 %).

„Počet živnostníků a firem, kteří v Áčkách nebo Mototechně kupují automobily, za posledních několik let stoupl na pětinu z celkového počtu devadesáti tisíc prodaných aut v celé skupině. Tito zákazníci kvůli pandemii i krizi spojené s válkou na Ukrajině více optimalizují své náklady, proto častěji nejen kupují ojeté vozy do své flotily, ale také si stále více vozy pronajímají,“ doplnil Petr Vaněček. Skupina AURES Holdings pronájem vozů provozuje pod značkou Mototechna Drive, kde nabízí na stovku vozů patnácti automobilových značek, standardně na dobu už od tří měsíců s možností prodloužení až na dva roky. V nabídce najdete malé vozy typu Peugeot 208 s měsíční splátkou bez DPH kolem 7 000 korun měsíčně nebo naopak i luxusní vozy značek jako BMW, Mercedes či AUDI za cenu od 15 000 korun měsíčně. V ceně měsíčního pronájmu jsou vždy i doprovodné služby a poplatky přímo spojené s provozem vozidla.

Zdroj: www.aaaauto.cz

Další články

Další články od AAA Auto

Třetí čtvrtletí potvrdilo stabilizaci sekundárního automobilového trhu – nabídka roste, ceny stagnují

Třetí čtvrtletí potvrdilo stabilizaci sekundárního automobilového trhu – nabídka roste, ceny stagnují

Ve třetím čtvrtletí letošního roku se průměrná měsíční nabídka vyšplhala přes 148 000 aut, meziročně o 15 000 aut více. Ojetina se inzerovala nejčastěji za 200 000 korun.
| AAA Auto
AAA AUTO poskytlo na pomoc při odstraňování škod po povodních na dvě desítky aut

AAA AUTO poskytlo na pomoc při odstraňování škod po povodních na dvě desítky aut

Nedávné povodně ochromily velkou část České republiky a jejich následky se budou odklízet ještě týdny, měsíce a někde i roky. Kromě finanční nebo materiální podpory a nedocenitelné pomoci dobrovolníků je zapotřebí posílit i oblast logistiky, proto AAA AUTO, největší prodejce ojetých automobilů ve střední Evropě, zapůjčil neziskovým organizacím již téměř dvě desítky automobilů.
| AAA Auto
AURES Holdings má za sebou nejsilnějších 9 měsíců, hlad po autech řeší další expanzí

AURES Holdings má za sebou nejsilnějších 9 měsíců, hlad po autech řeší další expanzí

Rekordních prodejů dosáhl největší středoevropský prodejce díky plnému zapojení AI nástrojů, od kterých čeká další rychlý růst objemu zobchodovaných vozů
| AAA Auto
AAA AUTO darovalo 100 000 korun na opravu románského kostela v Dolních Chabrech

AAA AUTO darovalo 100 000 korun na opravu románského kostela v Dolních Chabrech

Skupina AURES Holdings, provozovatel mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO, kde se ročně prodá na sto tisíc automobilů, věnovala 100 000 korun na opravu středověkého kostela Stětí sv. Jana Křtitele. Kostel stojí v Dolních Chabrech na okraji Prahy, kde je již tři desetiletí hlavní pobočka AAA AUTO a také centrála společnosti, která v pěti zemích provozuje na šedesát poboček a zastoupení a zaměstnává na tři a půl tisíce zaměstnanců.
| AAA Auto
Ceny ojetin zůstávají stabilní, jejich nabídka však v září vzrostla

Ceny ojetin zůstávají stabilní, jejich nabídka však v září vzrostla

V září mohli Češi ojetiny kupovat nejčastěji za 200 tisíc korun. Průměrná ojetina v české inzerci je dnes 11 let stará a na tachometru má lehce přes 163 tisíc km. Roste také zájem o hybridy.
| AAA Auto
Mladí s alternativními palivy neexperimentují, elektromobily je lákají, ale jsou pro ně nedostupné

Mladí s alternativními palivy neexperimentují, elektromobily je lákají, ale jsou pro ně nedostupné

Vysokoškoláci a mladí do 25 let tvoří 11 % zákazníků AAA AUTO, 51 % z nich si kupuje bez ohledu na emise dieselové automobily, a to kvůli nižší spotřebě
| AAA Auto
AAA AUTO: Vozy, které se přestaly vyrábět, žijí svůj druhý život v bazarech

AAA AUTO: Vozy, které se přestaly vyrábět, žijí svůj druhý život v bazarech

Praha, 26. 9. 2024 – Lidé je milovali, lidé je kupovali, emise je zahubily. V posledních několika letech automobilky ukončily výrobu mnoha oblíbených modelů. Nemyslíme auta, která dostala rovnocenné nástupce, jako například Škodu Rapid, kterou v roce 2019 nahradil model Scala, ale ty modely, které se „pakovaly“ bez náhrady. Dnes je proto seženete už pouze v autobazarech. Experti AAA AUTO připomínají ty nejlepší z nich a radí, co nezanedbat při jejich výběru.
| AAA Auto
Povodně a auta: pokud je voda v interiéru, raději ani nestartujte

Povodně a auta: pokud je voda v interiéru, raději ani nestartujte

Praha, 13. 9. 2024 – Poškození vodou je to nejhorší, co může automobil potkat. Záleží na tom, jak vysoko voda vystoupala, zda se dostala jen ke kolům, do interiéru nebo do motorového prostoru. Samostatnou kapitolou jsou zaplavené elektromobily – experti AAA AUTO rozhodně doporučují ani se nesnažit je nastartovat. Počítejte také s tím, že brzy po povodních se začnou povrchně opravená auta objevovat v inzerci a malých autobazarech.
| AAA Auto
Ceny ojetin jsou stabilní, jejich nabídka stále nepatrně roste

Ceny ojetin jsou stabilní, jejich nabídka stále nepatrně roste

Ceny ojetých aut dosáhly svého maxima na počátku letošního roku, nyní již čtvrtý měsíc v řadě nepřekročily hranici cenového mediánu 200 tisíc korun. Ve srovnání s červencem se srpnové ceny nezměnily, aut na trhu sice přibylo, ale pouze neznatelně, v řádu stovek kusů. Průměrně tak bylo v srpnu na sekundárním trhu nabízeno 137 825 ojetých vozů, tedy o 0,6 procenta více než o měsíc dříve – a o sedm tisíc, tedy o necelých šest procent, více než v lednu. Ukazují to analýzy skupiny AURES Holdings, provozovatele autocenter AAA AUTO a Mototechna, jejíž experti kontinuálně sledují inzertní nabídky a přinášejí relevantní obraz nabídky ojetých automobilů na trhu.
| AAA Auto
AAA AUTO díky využití generativní AI v srpnu poprvé pokořilo měsíční hranici 20 000 zobchodovaných aut

AAA AUTO díky využití generativní AI v srpnu poprvé pokořilo měsíční hranici 20 000 zobchodovaných aut

Mezinárodní síť autocenter AAA AUTO a Mototechna, kterou provozuje skupina AURES Holdings, letos za prvních osm měsíců prodala již 73 941 automobilů, meziročně o 10 % více, výkupy dosáhly 75 159 vozů
| AAA Auto