AAA Auto··7 min

AURES Holdings loni prodal bezmála 100 tisíc aut, nejvíc za 31 let na trhu

Společnost AURES Holdings, která provozuje síť autocenter AAA AUTO, Mototechna, Auto Diskont a Driverama, loni dosáhla nejlepšího prodejního výsledku ve své historii a celkově prodala 98 134 vozů. Skupina měla měsíční prodeje nejvyšší v historii v deseti měsících loňského roku, vůbec nejvíce aut si zákazníci odvezli v srpnu, a to téměř devět tisíc. V České republice Skupina poprvé prodala přes padesát tisíc vozů. Rekordy padly i na Slovensku a v Polsku. Společnost vidí za svým úspěchem zejména využití moderních technologií, digitalizaci společnosti a upevnění svého postavení na trhu jako největšího prodejce ve střední a východní Evropě.

„Za rekordní objemy prodeje vděčíme do značné míry našemu historickému rozhodnutí investovat do moderních technologií. Zejména pokud jde o integraci nástrojů pro automatizaci podnikání podpořených strojovým učením a generativní umělou inteligencí do našich procesů. Generativní umělou inteligenci, která je všeobecně dostupná teprve rok, jsme již úspěšně využili ve dvou oblastech – v marketingu a v posilování efektivity provozu našeho Zákaznického centra,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings. „Velké díky za náš nový prodejní rekord patří také zákazníkům a všem, více než třem tisícovkám našich zaměstnanců v pěti zemích, kde působíme,“ dodala Karolína Topolová.

Společnosti se tak pozitivně vracejí dlouhodobé investice do technologií a automatizace, jejichž realizaci zahájila již před více než deseti lety. „Rok od roku jsme rozšiřovali spektrum našich modelů strojového učení a automatizovali zásadní aspekty našich obchodních operací. To zahrnuje celou řadu funkcí, včetně výkupu nejžádanějších vozidel, využívání nejlepších nákupních příležitostí, zavádění dynamické cenotvorby, předpovídání optimální alokace skladových vozů, realizace marketingových strategií zaměřených na data a řízení personalizovaných online interakcí, a komunikace s našimi zákazníky," říká Karolína Topolová. Společnost pro práci s datovými aplikacemi, které se staly klíčovým faktorem jejího obchodního úspěchu, založila elitní centrum excelence Resulmatic. „Resulmatic se věnuje vývoji, experimentování a nasazování špičkových technologií umělé inteligence a business intelligence. Z práce Resulmaticu profitují všechny naše značky ve všech zemích, kde působíme, a jejich služby nabízíme také třetím stranám. V investicích do této společnosti jsme připraveni pokračovat i v tomto roce. Věříme, že technologie a maximální využití dostupných dat bude rozhodovat o úspěchu v dalších letech. Naším cílem je také dále rozšířit využití generativní umělé inteligence tak, abychom si udrželi vedoucí postavení v oboru a úspěšně se orientovali v tržních trendech a konkurenci,“ navazuje Topolová.

Stále větší podíl na prodejích vozů získává podnikatelská a firemní klientela. „V prosinci jsme prodali podnikatelům, živnostníkům a firmám dokonce 18 % aut. V roce 2024 to pro nás bude jeden z růstových segmentů, který budeme podporovat. Máme ekonomické řešení pro podnikatele, kteří musí čelit mnoha různým tlakům. V České republice máme jednu z největších nabídek užitkových vozů, manažerských vozů a automobilů s odpočtem DPH,“ dodává Topolová.

Nejprodávanější značkou v české síti autocenter AAA AUTO je s 28 % Škoda, která si v roce 2023 meziročně polepšila díky oblibě jednotlivých modelů značky. Již dva roky po sobě první tři příčky nejprodávanějších aut patří škodovkám, konkrétně modelům Octavia (10 %), Fabia (7 %) a Superb (3,2 %). V loňském žebříčku deseti nejprodávanějších aut navíc pět míst patří právě Škodovkám. Na čtvrtém a pátém místě je pak s velkým odstupem Volkswagen s modely Passat a Golf. Češi dlouhodobě preferují právě koncernové vozy, které vnímají jako spolehlivé a díky rozšířené servisní síti jsou i dostupnější. I na Slovensku si prvenství drží škodovka s modely Octavia a Fabia. V Polsku vede pro Poláky tradiční Opel s modelem Astra, ale i zde se Škoda dostává do popředí s modelem Octavia.

TOP 10 nejprodávanějších aut v síti AAA AUTO a Mototechna v roce 2023
Česká republikaSlovenskoPolsko
1.Škoda OctaviaŠkoda OctaviaOpel Astra
2.Škoda FabiaŠkoda FabiaŠkoda Octavia
3.Škoda SuperbVW PassatFord Focus
4.VW PassatVW GolfKia Sportage
5.VW GolfKia CeedVW Golf
6.Hyundai i30Škoda SuperbRenault Megane
7.Kia CeedHyundai i30VW Passat
8.Ford FocusKia SportageŠkoda Fabia
9.Škoda KodiaqOpel AstraDacia Duster
10.Škoda KaroqSuzuki VitaraToyota Yaris

Stejně jako o rok dříve, i v loňském roce byly nejprodávanějšími typy automobilů hatchbacky (27,5 %). Jen o pár desítek zaostaly na druhém místě kombíky (27,2 %). SUV se v Česku poslední tři roky drží na třetí pozici (22,6 %). Nejinak tomu je i u sousedních Slováků, kde je žebříček oblíbených karoserií ve stejném pořadí – hatchback (32,3 %), kombi (23,6 %) a SUV (22 %). Jinak tomu je ale v Polsku, kde se SUV (23,1 %) dostaly již za hatchbacky (37,6 %) a předběhly tak dlouhodobě oblíbené kombíky (18,1 %).

Nadpoloviční většina zákazníků skupiny AURES Holdings vloni preferovala benzínové vozy. Meziročně došlo k mírnému poklesu podílu, který byl způsoben příklonem k alternativním palivům. „Vyšší ceny paliv promítají zákazníci i do kritérií pro výběr vozu, proto meziročně opět vzrostl počet prodaných elektromobilů, a to vloni již na rekordních téměř pět set, čtyřnásobně více než o rok dříve. O čtyřicet osm procent pak meziročně vzrostly prodeje hybridů. Dieselové automobily se meziročně drží na dva a čtyřiceti procentním podílů z našich prodejů a stále tak jde o velmi oblíbený druh paliva,“ doplnila Karolína Topolová. AURES Holdings se ale na rostoucí zájem v příštích letech připravuje a čistou mobilitu zahrnulo i do své ESG strategie do roku 2030. Nejoblíbenějšími elektromobily loňského roku byly vozy BMW i3, Tesla Model 3 a Škoda Citigo-e.

Moderní doba s sebou nese i rostoucí nároky na výbavu, proto také automatickou převodovku v automobilu vloni zvolilo 29,3 % českých, 27,1 % slovenských a 20,5 % polských zákazníků AAA AUTO a Mototechna. Meziročně naopak mírně poklesl zájem o náhon na všechna čtyři kola. V České republice si verzi 4x4 pořídilo 16,7 % zákazníků, na Slovensku 14,6 % a v Polsku 8,6 %. Muži tvořili 70 % kupujících ve všech zemích, kde AURES Holdings operuje. Nejoblíbenějšími barvami ojetin u Čechů a Slováků jsou stříbrno-šedá, bílá a černá, u Poláků černá, stříbrno-šedá a bílá.

Zdroj: www.aaaauto.cz

Zadavatel
AAA Auto

AAA Auto

Síť autocenter AAA AUTO působí na trhu již 30 let. Ze své základny v ČR expandovalo i do dalších zemí regionu. Provozuje jí společnost AURES Holdings.

Další články od AAA Auto

Nabídka zánovních vozů meziročně vrostla o 11 %, ceny jsou stabilní
AAA Auto

Nabídka zánovních vozů meziročně vrostla o 11 %, ceny jsou stabilní

Za první pololetí letošního roku český trh ojetin nabídnul 45 153 zánovních automobilů, tedy aut s nájezdem do 50 000 kilometrů a stáří do 5 let.
Experti radí: Jak vybrat levné a bezpečné auto na letní cestování s dětmi?
AAA Auto

Experti radí: Jak vybrat levné a bezpečné auto na letní cestování s dětmi?

Letošní dovolené jsou v plném proudu a mnoho českých rodičů míří svými vozy na nejrůznější cesty. V drtivé většině s sebou vozí i své děti. Opatrnosti není v tomto případě nikdy dost. O to pádnějším důvodem je skutečnost, že oproti školnímu roku se řidiči pohybují znatelně vyššími rychlostmi mimo město, například na dálnicích. Bezpečnost posádky je tedy na prvním místě. Ne všechny rodiny si mohou dovolit nový vůz, experti AAA AUTO však dokáží poradit i při výběru co nejdostupnějšího a zároveň nejbezpečnějšího auta.
Auto na dovolenou: Kombíky si pořizuje téměř třetina lidí
AAA Auto

Auto na dovolenou: Kombíky si pořizuje téměř třetina lidí

Už před prázdninami tradičně roste zájem o větší rodinné vozy. Kombi, SUV nebo MPV si teď pořizuje 61 % zákazníků AAA AUTO. Kombi v červnu dokonce předhonila v prodejích dosud nejprodávanější hatchbacky.
AURES Holdings v roce 2023 pokračoval v silném růstu na klíčových trzích
AAA Auto

AURES Holdings v roce 2023 pokračoval v silném růstu na klíčových trzích

V roce 2023 AURES pokračoval v posilování své pozice na klíčových trzích, včetně České republiky, Slovenska a Polska. Robustní digitální webová prezentace společnosti přilákala za rok přes 30 milionů unikátních návštěvníků, což vedlo k prodeji téměř 100 000 automobilů. Díky tomu od roku 2020 do roku 2023 výkon AURESu vzrostl o více než 20 %.
AAA AUTO otevřelo nové centrum elektrických vozů v Čestlicích
AAA Auto

AAA AUTO otevřelo nové centrum elektrických vozů v Čestlicích

Praha, 21. 6. 2024 – Nejvýznamnější prodejce zánovních elektromobilů v ČR, společnost AURES Holdings, provozovatel autocenter značek AAA AUTO a Mototechna, otevřela dnes na okraji Prahy v Čestlicích první centrum, specializované na elektromobilitu. Aktuálně v něm soustřeďuje kolem 40 elektromobilů nejrůznějších značek z více než 120, jež AURES momentálně nabízí. Zákazníci mají k dispozici rovněž odborné poradenství při výběru elektroauta, zajišťované speciálně vyškolenými prodejci.
20 let AAA AUTO na slovenském trhu: 300 tisíc prodaných automobilů
AAA Auto

20 let AAA AUTO na slovenském trhu: 300 tisíc prodaných automobilů

V roce 2004 začala společnost AAA AUTO nabízet ojeté vozy slovenským motoristům. Síť autocenter AAA AUTO, která spolu s Mototechnou, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskont patří do skupiny AURES Holdings, prodala za dobu své existence na slovenském trhu vozy více než 300 tisícům zákazníků a stejný počet vozů vykoupila. V současné době je po celé Slovenské republice dvanáct poboček AAA AUTO. AURES působí na více než šedesáti místech v pěti zemích Evropy, kde nabízí až 15 000 vozů. Historicky již skupina obsloužila na výkupních a prodejních místech za 32 let existence celkem více než 3,2 milionu zákazníků.
Karolína Topolová z AURESu si polepšila v žebříčku Nejvlivnějších žen Česka
AAA Auto

Karolína Topolová z AURESu si polepšila v žebříčku Nejvlivnějších žen Česka

Generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings se z 200 žen umístila na 28. pozici a jde o doposud nejlepší ohodnocení v rámci žebříčku Forbes
Trend: ojetých aut na trhu dále ubylo, jejich ceny stagnují
AAA Auto

Trend: ojetých aut na trhu dále ubylo, jejich ceny stagnují

Po razantním nárůstu na počátku letošního roku začíná na tuzemském trhu ojetých automobilů ubývat. Meziměsíčně poklesl počet vozů, nabízených na českých inzertních serverech, o pět procent – na květnových 113 040 z dubnových 118 674, oproti březnu je nabídka nižší o devět procent. Trend poklesu je zjevný: v meziročním srovnání činí úbytek dokonce procent 11 procent – v květnu loňského roku se v české inzerci vyskytovalo 125,5 tisíce vozidel. Vyplývá to z analýzy provedené experty AURES Holdings, provozovatele největší sítě prodejců ojetých vozů v Česku AAA AUTO a Mototechna.
Ceny ojetin dosáhly svého maxima a snižují se i přes pokles nabídky
AAA Auto

Ceny ojetin dosáhly svého maxima a snižují se i přes pokles nabídky

Ojeté automobily mohli Češi v červnu kupovat nejčastěji za 189 000 korun, což je nejméně od ledna. Průměrně bylo na trhu nabízeno 120 250 aut, která měla najeto nejčastěji 156 000 km a byla deset let stará.
Expert AAA AUTO radí na Den dětí: Kdy je třeba sedačka, kdy podsedák?
AAA Auto

Expert AAA AUTO radí na Den dětí: Kdy je třeba sedačka, kdy podsedák?

Mezinárodní den dětí, který se slaví každoročně 1. června, nezřídila OSN kvůli nafukovacím skákacím hradům a malování na obličej, ale proto, aby upozornila alespoň jednou ročně „světovou veřejnost na práva a potřeby dětí“. A právě v oblasti dopravy najdeme spoustu témat, které se jejich potřeb týkají. Experti AAA AUTO a bezpečnostní platformy Vize 0 si posvítili na správné používání autosedaček.