AAA Auto··7 min

AURES Holdings loni prodal bezmála 100 tisíc aut, nejvíc za 31 let na trhu

AAA Auto

AAA Auto

Síť autocenter AAA AUTO působí na trhu již 30 let. Ze své základny v ČR expandovalo i do dalších zemí regionu. Provozuje jí společnost AURES Holdings.

Tisková zpráva

Společnost AURES Holdings, která provozuje síť autocenter AAA AUTO, Mototechna, Auto Diskont a Driverama, loni dosáhla nejlepšího prodejního výsledku ve své historii a celkově prodala 98 134 vozů. Skupina měla měsíční prodeje nejvyšší v historii v deseti měsících loňského roku, vůbec nejvíce aut si zákazníci odvezli v srpnu, a to téměř devět tisíc. V České republice Skupina poprvé prodala přes padesát tisíc vozů. Rekordy padly i na Slovensku a v Polsku. Společnost vidí za svým úspěchem zejména využití moderních technologií, digitalizaci společnosti a upevnění svého postavení na trhu jako největšího prodejce ve střední a východní Evropě.

„Za rekordní objemy prodeje vděčíme do značné míry našemu historickému rozhodnutí investovat do moderních technologií. Zejména pokud jde o integraci nástrojů pro automatizaci podnikání podpořených strojovým učením a generativní umělou inteligencí do našich procesů. Generativní umělou inteligenci, která je všeobecně dostupná teprve rok, jsme již úspěšně využili ve dvou oblastech – v marketingu a v posilování efektivity provozu našeho Zákaznického centra,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings. „Velké díky za náš nový prodejní rekord patří také zákazníkům a všem, více než třem tisícovkám našich zaměstnanců v pěti zemích, kde působíme,“ dodala Karolína Topolová.

Společnosti se tak pozitivně vracejí dlouhodobé investice do technologií a automatizace, jejichž realizaci zahájila již před více než deseti lety. „Rok od roku jsme rozšiřovali spektrum našich modelů strojového učení a automatizovali zásadní aspekty našich obchodních operací. To zahrnuje celou řadu funkcí, včetně výkupu nejžádanějších vozidel, využívání nejlepších nákupních příležitostí, zavádění dynamické cenotvorby, předpovídání optimální alokace skladových vozů, realizace marketingových strategií zaměřených na data a řízení personalizovaných online interakcí, a komunikace s našimi zákazníky," říká Karolína Topolová. Společnost pro práci s datovými aplikacemi, které se staly klíčovým faktorem jejího obchodního úspěchu, založila elitní centrum excelence Resulmatic. „Resulmatic se věnuje vývoji, experimentování a nasazování špičkových technologií umělé inteligence a business intelligence. Z práce Resulmaticu profitují všechny naše značky ve všech zemích, kde působíme, a jejich služby nabízíme také třetím stranám. V investicích do této společnosti jsme připraveni pokračovat i v tomto roce. Věříme, že technologie a maximální využití dostupných dat bude rozhodovat o úspěchu v dalších letech. Naším cílem je také dále rozšířit využití generativní umělé inteligence tak, abychom si udrželi vedoucí postavení v oboru a úspěšně se orientovali v tržních trendech a konkurenci,“ navazuje Topolová.

Stále větší podíl na prodejích vozů získává podnikatelská a firemní klientela. „V prosinci jsme prodali podnikatelům, živnostníkům a firmám dokonce 18 % aut. V roce 2024 to pro nás bude jeden z růstových segmentů, který budeme podporovat. Máme ekonomické řešení pro podnikatele, kteří musí čelit mnoha různým tlakům. V České republice máme jednu z největších nabídek užitkových vozů, manažerských vozů a automobilů s odpočtem DPH,“ dodává Topolová.

Nejprodávanější značkou v české síti autocenter AAA AUTO je s 28 % Škoda, která si v roce 2023 meziročně polepšila díky oblibě jednotlivých modelů značky. Již dva roky po sobě první tři příčky nejprodávanějších aut patří škodovkám, konkrétně modelům Octavia (10 %), Fabia (7 %) a Superb (3,2 %). V loňském žebříčku deseti nejprodávanějších aut navíc pět míst patří právě Škodovkám. Na čtvrtém a pátém místě je pak s velkým odstupem Volkswagen s modely Passat a Golf. Češi dlouhodobě preferují právě koncernové vozy, které vnímají jako spolehlivé a díky rozšířené servisní síti jsou i dostupnější. I na Slovensku si prvenství drží škodovka s modely Octavia a Fabia. V Polsku vede pro Poláky tradiční Opel s modelem Astra, ale i zde se Škoda dostává do popředí s modelem Octavia.

TOP 10 nejprodávanějších aut v síti AAA AUTO a Mototechna v roce 2023
Česká republikaSlovenskoPolsko
1.Škoda OctaviaŠkoda OctaviaOpel Astra
2.Škoda FabiaŠkoda FabiaŠkoda Octavia
3.Škoda SuperbVW PassatFord Focus
4.VW PassatVW GolfKia Sportage
5.VW GolfKia CeedVW Golf
6.Hyundai i30Škoda SuperbRenault Megane
7.Kia CeedHyundai i30VW Passat
8.Ford FocusKia SportageŠkoda Fabia
9.Škoda KodiaqOpel AstraDacia Duster
10.Škoda KaroqSuzuki VitaraToyota Yaris

Stejně jako o rok dříve, i v loňském roce byly nejprodávanějšími typy automobilů hatchbacky (27,5 %). Jen o pár desítek zaostaly na druhém místě kombíky (27,2 %). SUV se v Česku poslední tři roky drží na třetí pozici (22,6 %). Nejinak tomu je i u sousedních Slováků, kde je žebříček oblíbených karoserií ve stejném pořadí – hatchback (32,3 %), kombi (23,6 %) a SUV (22 %). Jinak tomu je ale v Polsku, kde se SUV (23,1 %) dostaly již za hatchbacky (37,6 %) a předběhly tak dlouhodobě oblíbené kombíky (18,1 %).

Nadpoloviční většina zákazníků skupiny AURES Holdings vloni preferovala benzínové vozy. Meziročně došlo k mírnému poklesu podílu, který byl způsoben příklonem k alternativním palivům. „Vyšší ceny paliv promítají zákazníci i do kritérií pro výběr vozu, proto meziročně opět vzrostl počet prodaných elektromobilů, a to vloni již na rekordních téměř pět set, čtyřnásobně více než o rok dříve. O čtyřicet osm procent pak meziročně vzrostly prodeje hybridů. Dieselové automobily se meziročně drží na dva a čtyřiceti procentním podílů z našich prodejů a stále tak jde o velmi oblíbený druh paliva,“ doplnila Karolína Topolová. AURES Holdings se ale na rostoucí zájem v příštích letech připravuje a čistou mobilitu zahrnulo i do své ESG strategie do roku 2030. Nejoblíbenějšími elektromobily loňského roku byly vozy BMW i3, Tesla Model 3 a Škoda Citigo-e.

Moderní doba s sebou nese i rostoucí nároky na výbavu, proto také automatickou převodovku v automobilu vloni zvolilo 29,3 % českých, 27,1 % slovenských a 20,5 % polských zákazníků AAA AUTO a Mototechna. Meziročně naopak mírně poklesl zájem o náhon na všechna čtyři kola. V České republice si verzi 4x4 pořídilo 16,7 % zákazníků, na Slovensku 14,6 % a v Polsku 8,6 %. Muži tvořili 70 % kupujících ve všech zemích, kde AURES Holdings operuje. Nejoblíbenějšími barvami ojetin u Čechů a Slováků jsou stříbrno-šedá, bílá a černá, u Poláků černá, stříbrno-šedá a bílá.

Zdroj: www.aaaauto.cz

Další články

Další články od AAA Auto

Vyhrajte auto na celý víkend od AAA AUTO!

Vyhrajte auto na celý víkend od AAA AUTO!

Od pondělí 21.10. do pátku 25. 10. 2024 jezdí moderátoři Frekvence 1 Tomáš Fíla a Marek Malášek na vybrané pobočky AAA AUTO a rozdávají poukazy na zapůjčení vozu od AAA AUTO s plnou nádrží na celý víkend! Výhru předají každý den prvním třem z vás, kteří přijedou na místo a moderátora osloví. V pondělí si odvezli výhru první tři posluchači z ostravské pobočky. Poslouchejte pozorně Frekvenci 1, a dozvíte se, kam a kdy si budete moci pro výhru přijet.
| AAA Auto
Třetí čtvrtletí potvrdilo stabilizaci sekundárního automobilového trhu – nabídka roste, ceny stagnují

Třetí čtvrtletí potvrdilo stabilizaci sekundárního automobilového trhu – nabídka roste, ceny stagnují

Ve třetím čtvrtletí letošního roku se průměrná měsíční nabídka vyšplhala přes 148 000 aut, meziročně o 15 000 aut více. Ojetina se inzerovala nejčastěji za 200 000 korun.
| AAA Auto
AAA AUTO poskytlo na pomoc při odstraňování škod po povodních na dvě desítky aut

AAA AUTO poskytlo na pomoc při odstraňování škod po povodních na dvě desítky aut

Nedávné povodně ochromily velkou část České republiky a jejich následky se budou odklízet ještě týdny, měsíce a někde i roky. Kromě finanční nebo materiální podpory a nedocenitelné pomoci dobrovolníků je zapotřebí posílit i oblast logistiky, proto AAA AUTO, největší prodejce ojetých automobilů ve střední Evropě, zapůjčil neziskovým organizacím již téměř dvě desítky automobilů.
| AAA Auto
AURES Holdings má za sebou nejsilnějších 9 měsíců, hlad po autech řeší další expanzí

AURES Holdings má za sebou nejsilnějších 9 měsíců, hlad po autech řeší další expanzí

Rekordních prodejů dosáhl největší středoevropský prodejce díky plnému zapojení AI nástrojů, od kterých čeká další rychlý růst objemu zobchodovaných vozů
| AAA Auto
AAA AUTO darovalo 100 000 korun na opravu románského kostela v Dolních Chabrech

AAA AUTO darovalo 100 000 korun na opravu románského kostela v Dolních Chabrech

Skupina AURES Holdings, provozovatel mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO, kde se ročně prodá na sto tisíc automobilů, věnovala 100 000 korun na opravu středověkého kostela Stětí sv. Jana Křtitele. Kostel stojí v Dolních Chabrech na okraji Prahy, kde je již tři desetiletí hlavní pobočka AAA AUTO a také centrála společnosti, která v pěti zemích provozuje na šedesát poboček a zastoupení a zaměstnává na tři a půl tisíce zaměstnanců.
| AAA Auto
Ceny ojetin zůstávají stabilní, jejich nabídka však v září vzrostla

Ceny ojetin zůstávají stabilní, jejich nabídka však v září vzrostla

V září mohli Češi ojetiny kupovat nejčastěji za 200 tisíc korun. Průměrná ojetina v české inzerci je dnes 11 let stará a na tachometru má lehce přes 163 tisíc km. Roste také zájem o hybridy.
| AAA Auto
Mladí s alternativními palivy neexperimentují, elektromobily je lákají, ale jsou pro ně nedostupné

Mladí s alternativními palivy neexperimentují, elektromobily je lákají, ale jsou pro ně nedostupné

Vysokoškoláci a mladí do 25 let tvoří 11 % zákazníků AAA AUTO, 51 % z nich si kupuje bez ohledu na emise dieselové automobily, a to kvůli nižší spotřebě
| AAA Auto
AAA AUTO: Vozy, které se přestaly vyrábět, žijí svůj druhý život v bazarech

AAA AUTO: Vozy, které se přestaly vyrábět, žijí svůj druhý život v bazarech

Praha, 26. 9. 2024 – Lidé je milovali, lidé je kupovali, emise je zahubily. V posledních několika letech automobilky ukončily výrobu mnoha oblíbených modelů. Nemyslíme auta, která dostala rovnocenné nástupce, jako například Škodu Rapid, kterou v roce 2019 nahradil model Scala, ale ty modely, které se „pakovaly“ bez náhrady. Dnes je proto seženete už pouze v autobazarech. Experti AAA AUTO připomínají ty nejlepší z nich a radí, co nezanedbat při jejich výběru.
| AAA Auto
Povodně a auta: pokud je voda v interiéru, raději ani nestartujte

Povodně a auta: pokud je voda v interiéru, raději ani nestartujte

Praha, 13. 9. 2024 – Poškození vodou je to nejhorší, co může automobil potkat. Záleží na tom, jak vysoko voda vystoupala, zda se dostala jen ke kolům, do interiéru nebo do motorového prostoru. Samostatnou kapitolou jsou zaplavené elektromobily – experti AAA AUTO rozhodně doporučují ani se nesnažit je nastartovat. Počítejte také s tím, že brzy po povodních se začnou povrchně opravená auta objevovat v inzerci a malých autobazarech.
| AAA Auto
Ceny ojetin jsou stabilní, jejich nabídka stále nepatrně roste

Ceny ojetin jsou stabilní, jejich nabídka stále nepatrně roste

Ceny ojetých aut dosáhly svého maxima na počátku letošního roku, nyní již čtvrtý měsíc v řadě nepřekročily hranici cenového mediánu 200 tisíc korun. Ve srovnání s červencem se srpnové ceny nezměnily, aut na trhu sice přibylo, ale pouze neznatelně, v řádu stovek kusů. Průměrně tak bylo v srpnu na sekundárním trhu nabízeno 137 825 ojetých vozů, tedy o 0,6 procenta více než o měsíc dříve – a o sedm tisíc, tedy o necelých šest procent, více než v lednu. Ukazují to analýzy skupiny AURES Holdings, provozovatele autocenter AAA AUTO a Mototechna, jejíž experti kontinuálně sledují inzertní nabídky a přinášejí relevantní obraz nabídky ojetých automobilů na trhu.
| AAA Auto