EDUin··3 min

Známe finalisty letošního ročníku Global Teacher Prize Czech Republic

EDUin

EDUin

EDUin vznikl v roce 2010, kdy bylo s fungováním vzdělávacího systému spokojeno 74 % české veřejnosti. Tradiční pojetí škol sice od té doby ztratilo a ztrácí své obhájce, ale ve srovnání se zeměmi, které inspirují svět jako např. Finsko, máme stále velký kus cesty před sebou. Posláním společnosti EDUin je dlouhodobě a systematicky informovat veřejnost a média o proměnách světa vzdělávání a vzdělávací politiky, propojovat odbornou a širokou veřejnost a kultivovat debatu o těchto tématech ve veřejném prostoru. Pomáháme lidem, aby porozuměli světu vzdělávání.

Tisková zpráva

Známe jména deseti inspirativních učitelů, kteří jsou finalisty letošního ročníku odborné ceny pro pedagogy Global Teacher Prize Czech Republic. Celkově se letos přihlásilo 283 učitelů. Vítězové budou slavnostně vyhlášeni 30. května. Cenu organizuje EDUin.

„Letošní semifinále bylo velmi pestré, hodnotitelé museli vybírat mezi učiteli z různých stupňů vzdělávání i typů škol. A zvolit finálovou desítku tak bylo velmi náročné,” popisuje manažerka GTP CZ Hana Matoušů. Také letos hodnotitelé využili jako podklad pro rozhodování záznam hodiny každého semifinalisty, kterou si každý sám natočil a poslal.

Tým GTP CZ teď všechny finalisty navštíví přímo v jejich výuce. Hodiny finalistů zaznamená a natočí s nimi i krátké rozhovory zaměřené na reflexi odučené hodiny. Tyto podklady pak získají porotci před hodinovým online rozhovorem, který je součástí kompletního hodnocení. Porota letos prošla mírnou změnou. Už tradičně se mění jeden člen – vždy vítěz uplynulého ročníku. Letošní finalisty tak hodnotí i loňský vítěz Roman Göttlicher. Ústředního školního inspektora Tomáše Zatloukala nahradila vedoucí jeho kanceláře Dana Pražáková a finalisty nově hodnotí také vysokoškolský pedagog Karel Rýdl. Spolu s nimi v porotě zasedají třeba také vědkyně Anna Fučíková, předseda správní rady EDUinu Tomáš Feřtek nebo ředitel základní školy v Chrašticích Karel Derfl.

„Mám velkou radost, že letos vůbec poprvé máme ve finále učitele hudební a výtvarné výchovy. Oba předměty bývají obecně podceňované, přitom velmi významně podporují rozvoj důležitých kompetencí. Výtvarná výchova nás učí vizuální gramotnosti, tedy například porozumět obrazové komunikaci na sociálních sítích, v reklamách nebo v mediálních sděleních. Hudební výchova nás zase může naučit větší vzájemné spolupráci a respektu,” dodává Hana Matoušů.

Finalisté Global Teacher Prize Czech Republic 2024

  • Lenka Baše, ZŠ SVAT s. r. o., Olomouc
  • Kateřina Círová, ZŠ Kunratice, Praha
  • Ludmila Fidlerová, ZŠ a MŠ Brno, Husova, p. o.
  • Karel Gamba, Arcibiskupské gymnázium v Kroměříži
  • Tereza Kottová, LMŠ a ZŠ Vlásenický dvůr
  • Olga Kovaříková, ZŠ a MŠ Přerov nad Labem
  • Pavlína Moravcová, ZŠ kpt. Jaroše Trutnov, odloučené pracoviště Pod Montací, Náchod
  • Jaroslav Najbert, Gymnázium Přírodní škola, z. ú., Praha
  • Zuzana Staňková, Škola Můj Projekt Mánesova – Gymnázium, ZŠ a MŠ s. r. o., Sokolov
  • Lukáš Šlehofer, Gymnázium Na Zatlance, Praha

Zdroj: www.eduin.cz

Další články

Další články od EDUin

Provozování mateřských a základních škol pro obce nemusí být ztrátové

Provozování mateřských a základních škol pro obce nemusí být ztrátové

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
EDUin apeluje na MŠMT: odstraňte nedostatky v návrhu nového RVP ZV a připravte plán jeho zavedení do škol

EDUin apeluje na MŠMT: odstraňte nedostatky v návrhu nového RVP ZV a připravte plán jeho zavedení do škol

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Začíná další ročník ceny Global Teacher Prize Czech Republic

Začíná další ročník ceny Global Teacher Prize Czech Republic

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Zavedení cizího jazyka od první třídy v tuto chvíli přinese víc škody než užitku

Zavedení cizího jazyka od první třídy v tuto chvíli přinese víc škody než užitku

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Rezignace ředitele CERMAT nesmí ohrozit reformu přijímacího řízení na střední školy

Rezignace ředitele CERMAT nesmí ohrozit reformu přijímacího řízení na střední školy

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Povodně ukázaly, že máme problémy v krizovém řízení

Povodně ukázaly, že máme problémy v krizovém řízení

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Ministerstvo školství postupuje při plánování rozpočtu v rozporu se zákonem

Ministerstvo školství postupuje při plánování rozpočtu v rozporu se zákonem

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Sociální pedagog má mít místo ve školském zákoně i ve školách

Sociální pedagog má mít místo ve školském zákoně i ve školách

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Co přináší návrh na proměnu odkladů a jaké kroky by měly následovat?

Co přináší návrh na proměnu odkladů a jaké kroky by měly následovat?

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Na co se soustředit v oblasti vzdělávání při tvorbě krajských koalic?

Na co se soustředit v oblasti vzdělávání při tvorbě krajských koalic?

Informujeme o vzdělávání
| EDUin