Podoba přijímacího řízení na střední školy je dlouhodobě kritizována. Odstupující ředitel CERMAT Miroslav Krejčí pomohl vyřešit jeden z jejích velkých problémů, a to je přechod na digitální zpracování celého řízení. U toho by to ale nemělo zůstat. Je třeba zrevidovat způsob, jakým hodnotíme výsledky vzdělávání žáků na konci základní školy a přijímáme mladé lidi ke studiu na středních školách.
Nejde totiž pouze o jednotnou přijímací zkoušku, která by v budoucnu mohla sloužit ke zjišťování výsledků vzdělávání u všech dětí, nejen u těch, které aspirují na obory zakončené maturitní zkouškou. Tím bychom mohli zpřístupnit maturitní vzdělávání i těm žákům, kteří si na konci základní školy tolik nevěří. Zároveň je třeba v souvislosti s tímto záměrem zrevidovat i strukturu samotných testů a testových úloh.
Miroslav Hřebecký, programový ředitel EDUinu: „Pod vedením Miroslava Krejčího se povedlo ve velmi krátkém čase vyřešit digitalizaci přijímacího řízení a otevřít otázku další revize. Tímto krokem se nad dalším vývojem přijímacího řízení vznáší velký otazník. Začala se scházet expertní skupina k celkové rekonstrukci přijímání na střední školy. Obávám se, že rezignací ředitele Krejčího se propadáme o tři patra níže a MŠMT bude plně zaměstnáno logistickými detaily, aby se vůbec stihly státní maturity a jednotné přijímací zkoušky zrealizovat v termínu. Na koncepční úvahy nebude zbývat energie.“
Zdroj: www.eduin.cz