Shoptet··5 min

Zájem Čechů o nákup na malých a středně velkých e-shopech stále roste. Rádi objevují unikátní produkty a služby

Shoptet

Shoptet

Shoptet se na českém a slovenském trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. V současné chvíli Shoptet pomáhá podnikat již 34058 aktivním e-shopům, což je třetina všech internetových obchodů působících na českém a slovenském trhu. Také nabízí pokladní systém, který umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho on-line systému. Samozřejmostí je vše potřebné pro GDPR.

Tisková zpráva

Zájem Čechů o nákup na malých a středně velkých e-shopech stále roste.
Rádi objevují unikátní produkty a služby

Společnost Shoptet, která je dominantním hráčem na poli tuzemských e-shopových platforem, oznámila ve třetím kvartálu letošního roku meziroční růst obratu e-shopů běžících na platformě v Česku ve výši 14 %. S tím souvisí také nárůst počtu objednávek v e-shopech, a to dokonce o téměř 20 %. Navzdory celkovému poklesu trhu e-commerce v předchozích šesti kvartálech lze pozorovat stabilní zájem českých zákazníků o nákup na menších a středních e-shopech. Souhrnný obrat všech českých internetových obchodů na platformě Shoptet dosáhl za třetí kvartál tohoto roku téměř 16 mld. korun.

Tento trend naznačuje, že menší a středně velké e-shopy jsou u Čechů stále populárnější a začínají konkurovat větším hráčům na trhu. Zákazníci jsou ochotni věnovat více času průzkumu trhu a hledání nejlepších nabídek. Jsou také otevřeni objevování nových unikátních produktů a služeb. „Lze očekávat, že celkový trh e-commerce se po šesti kvartálech poklesu vrátí k mírnému růstu. U menších a středně velkých e-shopů vidíme, že růst je meziročně stabilní. Předpokládáme, že v součtu obratu letošního roku dosáhnou e-shopy na Shoptetu v Česku 60 miliard korun, zatímco za minulý rok činil celkový obrat téměř 50 miliard. Na tuzemském trhu by se tak tento rok měli malé a střední e-shopy přiblížit k 30 % podílu na trhu,” potvrzuje silnou pozici na trhu ředitel společnosti Shoptet Samuel Huba.

Malé a středně velké e-shopy rostou na meziroční bázi. Růst prodeje by mělo podpořit také silné období Black Friday a Vánoc. „Očekávání mezi českými e-shopaři jsou v současnosti mírně optimistická, především ale směřují k předvánočnímu období. Přesto věřím, že již třetí čtvrtletí roku 2023 bude odrazovým můstkem zpět k meziročnímu růstu on-line prodejů. Stále však vnímáme, že je současná situace v maloobchodu náročná a spotřebitelé jsou ve svých útratách umírnění,“ komentuje Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci – APEK.

Velká poptávka je po mobilních telefonech, příslušenství a počítačových hrách

E-shopy s mobilními telefony a jejich příslušenství zaznamenaly v meziročním srovnání růst prodeje o 38 %. Češi tak stále více nakupují technologické produkty online, což je trend, který zesílil během pandemie, a zdá se, že pokračuje i nadále. To, mimo jiné, potvrzuje nárůst prodeje počítačových her - o 47 % meziročně.

Výraznému růstu se těší gastronomie

Další oblastí významného růstu je sektor restaurací a gastronomie, kde zájem Čechů oproti předchozímu kvartálu vzrostl o 17 %, v meziročním srovnání dokonce až o 84 %. Významný podíl na tom má velký zájem o možnost objednání si jídla online. Trend naznačuje, že Češi stále více řeší otázku svého volného času a častěji využívají službu rozvozu jídla domů.

Populární jsou kosmetické přípravky

V popředí je nejen zájem o kvalitně strávený volný čas, ale také o prostředky péče o tělo. Češi o sebe stále více pečují, to, mimo jiné, dokazuje zvyšující se prodej kosmetických přípravků. Tento úsek trhu zaznamenal meziroční nárůst obratu o 33 %. Populární jsou zejména lokálně vyrobené přípravky a produkty firem zajímajících se o udržitelnost.

Sběratelské předměty na ústupu

Z meziročního srovnání obratu se nejvíce propadl trh se sběratelskými předměty a to o 33 %. Překvapivý pokles zaznamenaly také e-shopy s dětským zbožím, které v meziročním srovnání klesly o 13 %. Meziročně klesl také prodej knih – o 11 %, přestože v porovnání s předchozím kvartálem letošního roku vzrostl prodej o 23 %.

Češi nakupují častěji a projevují zájem o lokální firmy

Průměrná hodnota objednávky ve třetím kvartálu činila 1960 Kč. Zůstává tedy v porovnání s předchozím obdobím stabilní, roste však počet objednávek. „Stále více českých zákazníků tráví čas hledáním nejen nejlepší nabídky, ale také unikátních produktů a služeb. Zajímají se též, jak se firma staví k ochraně přírody a jakým způsobem řeší udržitelnost. Na popularitě nabírají produkty lokální výroby,“ uzavírá Huba.

Zdroj: www.shoptet.cz

Další články

Další články od Shoptet

Shoptet se pouští do nového byznysu, zjednoduší přepravu zásilek

Shoptet se pouští do nového byznysu, zjednoduší přepravu zásilek

PRAHA - Společnost Shoptet spouští nový byznysový pilíř. Nová služba Shoptet Balíky přináší e-shopařům jednoduché a efektivní řešení pro správu přepravy zásilek. Firma se tak dále posouvá od čistě e-shopové platformy v technologického lídra nabízejícího all-in-one řešení pro podnikatele ve střední a východní Evropě.
| Shoptet
Shoptet Kampaně: Nový nástroj, který přibližuje e-shopy velkým hráčům

Shoptet Kampaně: Nový nástroj, který přibližuje e-shopy velkým hráčům

PRAHA - Online podnikatelé ušetří za marketing, zároveň si jednoduše poradí s reklamou. Česká e-shopová jednička společnost Shoptet totiž představila nový nástroj zvaný Kampaně. Díky němu e-shopaři ušetří náklady, které by vynaložili za externí marketingové agentury nebo externí specialisty.
| Shoptet
Češi investují do svého zdraví: vitaminy, proteiny a krabičkové diety jsou novým trendem

Češi investují do svého zdraví: vitaminy, proteiny a krabičkové diety jsou novým trendem

Praha - Češi stále častěji investují do diet a doplňků stravy jako jsou vitaminy či proteiny. Tento segment roste stabilně již několik let dvouciferným tempem, jak vyplývá ze statistik české e-shopové jedničky Shoptet. Společnost eviduje v online prodejích nárůst za letošní první kvartál v meziročním srovnání o celých 29 %.
| Shoptet
Ekonomické krizi navzdory: Shoptet vykázal rekordní výsledky

Ekonomické krizi navzdory: Shoptet vykázal rekordní výsledky

Praha – Malým a středně velkým podnikatelům v e-commerce se v loňském roce navzdory inflaci i turbulentním podmínkám v odvětví dařilo. To se pozitivně projevilo na hospodářských výsledcích české e-shopové jedničky Shoptet. Společnost dosáhla v loňském roce tržeb ve výši 580 milionů korun. V meziročním srovnání tak vzrostly o 40 %.
| Shoptet
Češi se předzásobují medvídky HHC

Češi se předzásobují medvídky HHC

Prodeje sladkostí s látkou HHC raketově rostou. Ještě před úplným zákazem tohoto zboží se Češi snaží předzásobit. Mnozí obchodníci jsou tak vyprodaní. Podle údajů společnosti Shoptet prodeje v tomto segmentu vzrostly za poslední týden o více než stovky procent.
| Shoptet
Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků

Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků

První sklad měl ve skříni, dnes je Vojtěch Sláma s firmou YOO.cz mezi předními hráči na trhu s erotickými pomůckami. E-shop YOO.cz, zaměřený na ženy a odvážné muže, si během krátké doby od svého spuštění v roce 2020 získal srdce tisíců zákazníků a nyní stabilně roste. S obratem přesahujícím 32 milionů korun a meziročním nárůstem tržeb o 34 % se YOO.cz stává lídrem na českém trhu s erotickými pomůckami.
| Shoptet
AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?

AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?

Umělá inteligence mění pravidla hry v e-commerce světě. Provozovatelé e-shopů mohou nyní těžit z řady výhod, které AI nabízí, ale měli by také být obezřetní z hlediska ochrany dat. Pokud máte e-shop a chcete AI efektivně využívat, tyhle informace by vám neměly uniknout.
| Shoptet
E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou

E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou

Přestože se český e-commerce trh potýkal s dvouletým poklesem, Shoptet, (největší provozovatel internetových obchodů s 37 000 českých, slovenských a maďarských zákazníků), hlásí za uplynulý rok pozitivní výsledky. V roce 2023 e-shopy dosáhly celkového obratu 66 miliard korun, což je o 16 % více, než tomu bylo v roce 2022, a jejich podíl na trhu v Česku stouplna 31 %.
| Shoptet
Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu

Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu

V roce 2017 se kamarádky Klára Nestěrová a Veronika Milá rozhodly založit společnost Líčírna s vizí přivést na český trh ty nejlepší světové značky kvalitní dekorativní kosmetiky. V současné době firma zaměstnává přibližně dvacet lidí a její tržby každým rokem vzrůstají o 20 %. Vedle expanze na mezinárodní trhy v letošním létě dosáhla Líčírna dalšího významného milníku – otevření vlastního exkluzivního kosmetického salonu.
| Shoptet
Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst

Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst

Black Friday se stává opravdovým svátkem pro milovníky slev a výhodných nákupů. Letošní rok nebyl výjimkou. Oproti loňskému roku zaznamenaly malé a středně velké obchody nárůst prodeje o 10 %, což svědčí o stále rostoucí popularitě nakupování z pohodlí domova. Obrat všech českých e-shopů, provozovaných na platformě Shoptet, dosáhl během jediného dne přibližně 300 milionů korun. Největší zájem měli Češi o volnočasové aktivity a kosmetiku.
| Shoptet