Shoptet··4 min

Turbulentnímu období navzdory, Shoptet šel proti trhu a loni významně vyrostl

Shoptet

Shoptet

Shoptet se na českém a slovenském trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. V současné chvíli Shoptet pomáhá podnikat již 34058 aktivním e-shopům, což je třetina všech internetových obchodů působících na českém a slovenském trhu. Také nabízí pokladní systém, který umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho on-line systému. Samozřejmostí je vše potřebné pro GDPR.

Tisková zpráva

PRAHA – I přes náročné ekonomické podmínky uzavřela společnost Shoptet loňský rok významným růstem. Více než 32,5 tisícům podnikatelů využívajících služeb firmy vzrostl celkový obrat z předloňských 50 na loňských 59 miliard korun. Dařilo se i společnosti samotné. Shoptet navýšil meziročně své tržby o necelých 100 milionů korun na 414,9 milionů korun.

“Výsledky obchodníků pravděpodobně z části kopírují inflaci, nicméně potvrzují nastolený trend, že Češi stále častěji podporují malé a středně velké podnikatele. Díky tomu tito obchodníci zvyšují svůj podíl na celkovém e-commerce trhu. Aktuálně skrze Shoptet drží celou čtvrtinu,” rozebírá výsledky ředitel společnosti Samuel Huba s tím, že při detailním pohledu vykázaly značný růst všechny trhy.

V České republice narostl celkový obrat obchodníků z 42,5 na 50,0 (+ 17,4 % meziročně) miliardy korun. Co se týče celkového počtu objednávek, tak v Česku činil 24,5 milionů (+ 8,3 % meziročně).

Shoptet na zahraničních trzích

Společnosti se dařilo i na zahraničních trzích, kde upevňuje svoji pozici. Například na Slovensku se obrat tamních prodejců zvýšil z 5,8 na 7,2 miliardy korun (+ 23,9 % meziročně), počet objednávek pak narostl o 14,4 % na 3,6 milionu. Nováček mezi trhy, tedy Maďarsko, si po prvním roce fungování připsalo stovky nových eshopů.

“V rámci střední a východní Evropy je Česká republika nejvyspělejším e-commerce trhem. Slovensko a Maďarsko nás postupně dobíhá. V následujících letech proto nabídnou oba trhy zajímavý potenciál k růstu,” komentuje Samuel Huba.

Expanze Shoptet Pay

Shoptetu se daří i se svými produkty a službami. Přesně před rokem spustil ostrý provoz platební brány Shoptet Pay. Ta během krátké doby předčila očekávání. Aktuálně s ní platí už 5 000 obchodníků, celá tisícovka pak využívá propojení s bankou. “Žádný srovnatelný projekt neměl v Česku podobně úspěšný start. Konkurenční výhodou je snadné a rychlé spuštění brány a také fakt, že Shoptet Pay nabízí maximální platební konverzi,” pochvaluje si Samuel Huba s tím, že platební bránu čeká letos několik novinek.

Předně je to spuštění přímých plateb, které umožňují okamžité odeslání peněz z účtu na účet bez časové prodlevy. Stejně jako v případě propojení s bankou tyto služby vyvíjí Shoptet společně s fintechovou společností Salt Edge. “Další novinkou pak bude nabídka našich vlastních platebních terminálů. Budou primárně pro ty obchodníky, kteří mají kamennou prodejnu. Pro nás to bude významný krok do offline prostředí,”

Známé značky na Shoptetu

Vstoupit na další trh se firma chystá i se Shoptet Premium, které bude představeno na Slovensku. Na rozdíl od standardních služeb společnosti cílených na začínající nebo středně velké podnikatele, je Premium určené primárně pro velké a na trhu již etablované značky a hráče. Premium efektivně nahrazuje zdlouhavé a finančně náročné budování eshopů na míru.

“Naším cílem je disruptovat trh s eshopy na míru. Aktuálně už u nás běží necelá stovka takovýchto obchodů. Logickým krokem je tedy nabídnout službu i na dalších trzích,” doplňuje ředitel firmy a namátkou připomíná několik jmen, která už běží na Shoptet Premium. Jedná se například o prodejce spotřební elektroniky Philips, chovatelské potřeby Petcentrum, kosmetiku Rituals a Wella, potravináře Marlenku a Kofolu, nebo pivovar Svijany, vybavení do kuchyně Kulina nebo Penny Market.

Zdroj: www.shoptet.cz

Další články

Další články od Shoptet

Shoptet Kampaně: Nový nástroj, který přibližuje e-shopy velkým hráčům

Shoptet Kampaně: Nový nástroj, který přibližuje e-shopy velkým hráčům

PRAHA - Online podnikatelé ušetří za marketing, zároveň si jednoduše poradí s reklamou. Česká e-shopová jednička společnost Shoptet totiž představila nový nástroj zvaný Kampaně. Díky němu e-shopaři ušetří náklady, které by vynaložili za externí marketingové agentury nebo externí specialisty.
| Shoptet
Češi investují do svého zdraví: vitaminy, proteiny a krabičkové diety jsou novým trendem

Češi investují do svého zdraví: vitaminy, proteiny a krabičkové diety jsou novým trendem

Praha - Češi stále častěji investují do diet a doplňků stravy jako jsou vitaminy či proteiny. Tento segment roste stabilně již několik let dvouciferným tempem, jak vyplývá ze statistik české e-shopové jedničky Shoptet. Společnost eviduje v online prodejích nárůst za letošní první kvartál v meziročním srovnání o celých 29 %.
| Shoptet
Ekonomické krizi navzdory: Shoptet vykázal rekordní výsledky

Ekonomické krizi navzdory: Shoptet vykázal rekordní výsledky

Praha – Malým a středně velkým podnikatelům v e-commerce se v loňském roce navzdory inflaci i turbulentním podmínkám v odvětví dařilo. To se pozitivně projevilo na hospodářských výsledcích české e-shopové jedničky Shoptet. Společnost dosáhla v loňském roce tržeb ve výši 580 milionů korun. V meziročním srovnání tak vzrostly o 40 %.
| Shoptet
Češi se předzásobují medvídky HHC

Češi se předzásobují medvídky HHC

Prodeje sladkostí s látkou HHC raketově rostou. Ještě před úplným zákazem tohoto zboží se Češi snaží předzásobit. Mnozí obchodníci jsou tak vyprodaní. Podle údajů společnosti Shoptet prodeje v tomto segmentu vzrostly za poslední týden o více než stovky procent.
| Shoptet
Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků

Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků

První sklad měl ve skříni, dnes je Vojtěch Sláma s firmou YOO.cz mezi předními hráči na trhu s erotickými pomůckami. E-shop YOO.cz, zaměřený na ženy a odvážné muže, si během krátké doby od svého spuštění v roce 2020 získal srdce tisíců zákazníků a nyní stabilně roste. S obratem přesahujícím 32 milionů korun a meziročním nárůstem tržeb o 34 % se YOO.cz stává lídrem na českém trhu s erotickými pomůckami.
| Shoptet
AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?

AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?

Umělá inteligence mění pravidla hry v e-commerce světě. Provozovatelé e-shopů mohou nyní těžit z řady výhod, které AI nabízí, ale měli by také být obezřetní z hlediska ochrany dat. Pokud máte e-shop a chcete AI efektivně využívat, tyhle informace by vám neměly uniknout.
| Shoptet
E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou

E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou

Přestože se český e-commerce trh potýkal s dvouletým poklesem, Shoptet, (největší provozovatel internetových obchodů s 37 000 českých, slovenských a maďarských zákazníků), hlásí za uplynulý rok pozitivní výsledky. V roce 2023 e-shopy dosáhly celkového obratu 66 miliard korun, což je o 16 % více, než tomu bylo v roce 2022, a jejich podíl na trhu v Česku stouplna 31 %.
| Shoptet
Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu

Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu

V roce 2017 se kamarádky Klára Nestěrová a Veronika Milá rozhodly založit společnost Líčírna s vizí přivést na český trh ty nejlepší světové značky kvalitní dekorativní kosmetiky. V současné době firma zaměstnává přibližně dvacet lidí a její tržby každým rokem vzrůstají o 20 %. Vedle expanze na mezinárodní trhy v letošním létě dosáhla Líčírna dalšího významného milníku – otevření vlastního exkluzivního kosmetického salonu.
| Shoptet
Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst

Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst

Black Friday se stává opravdovým svátkem pro milovníky slev a výhodných nákupů. Letošní rok nebyl výjimkou. Oproti loňskému roku zaznamenaly malé a středně velké obchody nárůst prodeje o 10 %, což svědčí o stále rostoucí popularitě nakupování z pohodlí domova. Obrat všech českých e-shopů, provozovaných na platformě Shoptet, dosáhl během jediného dne přibližně 300 milionů korun. Největší zájem měli Češi o volnočasové aktivity a kosmetiku.
| Shoptet
Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday

Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday

E-shopy se připravují na největší nákupní akce roku – Black Friday a Vánoce. Zákazníci se mohou těšit na rychlé, pohodlné a většinou cenově výhodnější nakupování. Online nákupy znamenají nejen pohodlí domova, ale také příležitost porovnat ceny a vybírat z mnohem širší nabídky zboží, než jakou nabízí kamenné obchody. I přesto je dobré při nakupování na internetu dodržovat několik základních pravidel.
| Shoptet