Ministerstvo školství··4 min

Ředitel Krejčí dál pokračuje ve spolupráci s MŠMT na digitalizaci agend

 Ministerstvo školství

Ministerstvo školství

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky (MŠMT, anglická zkratka MEYS[p. 1]) je ústřední orgán státní správy pro předškolní zařízení, školská zařízení, základní školy, střední školy a vysoké školy, pro vědní politiku, výzkum a vývoj, včetně mezinárodní spolupráce v této oblasti, a pro vědecké hodnosti, pro státní péče o děti, mládež, tělesnou výchovu, sport, turistiku a sportovní reprezentaci státu. Často bývá zkráceně označováno jen jako Ministerstvo školství.

Tisková zpráva

Ministr školství Mikuláš Bek společně s ředitelem Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání (Cermat) Miroslavem Krejčím dnes informovali o personálních změnách ve vedení organizace. Ředitel Krejčí rezignoval na funkci ředitele Cermatu k 31. 10. 2024 a bude dál spolupracovat s MŠMT na přípravě digitalizace klíčových agend a dalším rozvoji systému DiPSy. Dočasným vedením Cermatu bude pověřena zástupkyně ředitele Barbora Rosůlková, která zajistí kontinuitu činnosti organizace.

„Mimořádné nasazení, efektivita a výkonnost ředitele Krejčího výrazně převyšují potřeby Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání ve vztahu k jeho aktuálním úkolům. Musím také konstatovat, že vnímám jistý nesoulad v představách o stylu řízení instituce mezi panem ředitelem Krejčím a některými klíčovými zaměstnanci. V zájmu zajištění plynulého průběhu maturit a přijímacího řízení, které jsou již v přípravě, jsem dnes přijal rezignaci Miroslava Krejčího na post ředitele a současně mu nabídl další spolupráci na postu hlavního architekta digitalizace klíčových procesů v resortu. Řízením Cermatu pověřím dosavadní zástupkyniředitele Barboru Rosůlkovou, která má moji důvěru, že bude dobře pokračovat v započaté práci, řekl ministr školství Mikuláš Bek.

Ke své rezignaci a novému působení ředitel Krejčí uvedl: “Rozhodl jsem se, že se budu nadále věnovat dalším výzvám, zejména ve spolupráci s Ministerstvem školství. Zároveň se ale budu také věnovat projektu DiPSy, a to minimálně do příštího léta. Rád bych touto cestou poděkoval všem zaměstnancům a členům týmu, kteří se na vývoji DiPSy podíleli, a panu ministrovi Bekovi, který za mnou celou dobu stál.”

“Kroky, které v nejbližší době plánuji, budou plynule navazovat na práci pana ředitele Krejčího. Moje kolegyně a moji kolegové již nyní pracují na zajištění všech projektů, aby jednotná přijímací zkouška, maturity a závěrečné zkoušky proběhly standardně,” uvedla ke své budoucí funkci Barbora Rosůlková.

Personální změny ve vedení neovlivní přípravu ani průběh přijímacích zkoušek a maturit. Všechny aktivity Cermatu pokračují podle plánu.

________________________________________

Bc. Barbora Rosůlková, DiS., vystudovala diplomacii a PR na Vyšší odborné škole mezinárodních a veřejných vztahů a podnikové řízení na Středočeském vysokoškolském institutu. V Cermatu pracuje od roku 2006, kde začínala jako vedoucí referátu. Od roku 2020 působila jako tajemnice ředitele, před dvěma lety se stala zástupkyní ředitele.

Ing. Miroslav Krejčí je absolventem elektrotechnické fakulty Českého vysokého učení technického. Od roku 2005 působil na Policejním prezidiu v odboru informatiky a provozu informačních technologií, kde se podílel na provozu centrálních informačních systémů. Následně pracoval na Ředitelství pro podporu výkonu služby Policejního prezidia, kde se zabýval zejména veřejnými zakázkami v oblasti IT a realizací a řízením projektů spolufinancovaných ze zdrojů Evropské unie. Mezi jeho pracovní zkušenosti patří také pozice projektového manažera v pražské Nemocnici Na Homolce, kde měl zodpovědnost za vývoj vlastního nemocničního informačního systému. Následně spolupracoval s MŠMT, a to zejména v oblasti veřejných zakázek na ICT, kde MŠMT využívalo jeho odborné znalosti v oblasti infrastruktury a kybernetické bezpečnosti. Jako expert podílel také na posouzení stávajících ICT řešení v rámci organizace státních maturit a jednotných přijímacích zkoušek. Byl rovněž členem pracovní skupiny MŠMT k dalšímu směřování státních zkoušek, kde prokázal své odborné znalosti. Od září 2022 působil ve funkci ředitele Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání (CERMAT).

Zdroj: msmt.gov.cz

Další články

Další články od Ministerstvo školství

MŠMT připravuje registry žáků a pedagogů

MŠMT připravuje registry žáků a pedagogů

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy učinilo významný krok směrem k modernizaci a digitalizaci státní správy ve školství. Do meziresortního připomínkového řízení vkládá návrh zákona o registrech ve vzdělávání, který zavádí dva klíčové registry: registr dětí, žáků a studentů (registr žáků) a registr pedagogických a akademických pracovníků (registr pedagogů). Cílem těchto registrů je zajistit včasné a aktuální informace o vzdělávání nejen oprávněným institucím státní správy, ale i samotným občanům. Současně se spuštěním legislativního procesu zahájilo ministerstvo práce na tvorbě registrů.
| Ministerstvo školství
Muži v mateřských a základních školách: Jan Průcha

Muži v mateřských a základních školách: Jan Průcha

MŠMT pokračuje v medailoncích, které připravilo k výročí narození Jana Amose Komenského. Jde o seriál medailonků mužů-učitelů zaměstnaných převážně v mateřských školách a na prvním stupni základních škol. Přesto, že toto povolání patřilo v minulosti právě hlavně mužům, v současnosti je paradoxně v učitelských sborech převaha žen. Co tedy láká muže vzdělávat malé děti v mateřských a základních školách? Odpovědi Vám už druhým rokem přinášíme jednou měsíčně prostřednictvím zajímavých příběhů. Dalším z mužů ve školství je učitel na Bratrské základní škole v Praze Jan Průcha.
| Ministerstvo školství
Ředitel Krejčí dál pokračuje ve spolupráci s MŠMT na digitalizaci agend

Ředitel Krejčí dál pokračuje ve spolupráci s MŠMT na digitalizaci agend

Ministr školství Mikuláš Bek společně s ředitelem Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání (Cermat) Miroslavem Krejčím dnes informovali o personálních změnách ve vedení organizace. Ředitel Krejčí rezignoval na funkci ředitele Cermatu k 31. 10. 2024 a bude dál spolupracovat s MŠMT na přípravě digitalizace klíčových agend a dalším rozvoji systému DiPSy. Dočasným vedením Cermatu bude pověřena zástupkyně ředitele Barbora Rosůlková, která zajistí kontinuitu činnosti organizace.
| Ministerstvo školství
MŠMT směřuje k jednotnému přístupu k mikrocertifikátům

MŠMT směřuje k jednotnému přístupu k mikrocertifikátům

Začátkem října se v Praze konala zahajovací konference k projektu „Towards a harmonised micro-credential ecosystem in Czechia“, jejímž tématem byly tzv. mikrocertifikáty, tedy osvědčení, umožňující držitelům prokázat konkrétní znalosti a dovednosti získané v rámci vzdělávacího programu malého rozsahu. Konference přinesla podnětnou diskusi a doporučení, která by mohla významně ovlivnit budoucnost vzdělávání v České republice. Na projektu spolupracují OECD, Evropská komise a MŠMT.
| Ministerstvo školství
Pedagogům se zvýší tarif o sedm procent

Pedagogům se zvýší tarif o sedm procent

Od nového roku se tarifní platy pedagogických pracovníků navýší o sedm procent. Jedná se o výsledek vyjednávání Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, vlády a školských odborů.
| Ministerstvo školství
Nový obor Lyceum nabízí kombinaci všeobecného vzdělání a oborové orientace

Nový obor Lyceum nabízí kombinaci všeobecného vzdělání a oborové orientace

Širší všeobecné vzdělání s možností oborové orientace nabídne nový připravovaný obor Lyceum, který rozšíří dosavadní nabídku odborně zaměřených lyceí. Uchazeči o studium na středních školách si už nebudou muset v 15 letech vybírat konkrétní specializaci, ale mohou se rozhodnout až později během studia. Nový obor dnes MŠMT představilo na tiskové konferenci za účasti premiéra Petra Fialy, ministra školství Mikuláše Beka a náměstka ministra Jiřího Nantla.
| Ministerstvo školství
Digitální potvrzení o studiu usnadní život studentům, rodičům i úřadům

Digitální potvrzení o studiu usnadní život studentům, rodičům i úřadům

Kabinet digitalizace ve spolupráci s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) plánují další digitální projekt - digitální evidenci studia na vysoké škole. To přinese výrazné zjednodušení ve způsobu ověřování statusu studentům, rodičům i úřadům. Díky digitalizaci potvrzení o studiu budou mít úřady i soukromé subjekty poskytující studentské výhody snadný a rychlý přístup k aktuálním údajům o studentském statusu, například pro účely daňových výměrů, zlevněné dopravě či studentského účtu v bance. Díky tomu odpadne nutnost opakovaně vyžadovat papírová potvrzení, čímž dojde k výraznému snížení byrokracie a zjednodušení procesů. Pro vysoké školy nebude zapojení do systému povinné.
| Ministerstvo školství
Rozpočet školství přesáhne 290 miliard korun. Největší nárůst zaznamenají vysoké školy

Rozpočet školství přesáhne 290 miliard korun. Největší nárůst zaznamenají vysoké školy

Téměř 35 miliard korun by měl podle vládou schváleného návrhu rozpočtu v roce 2025 činit objem závazného ukazatele „vysoké školy“. Oproti schválenému rozpočtu na rok 2024 se jedná o zvýšení o 4 miliardy korun. Celkově dosáhne rozpočet kapitoly školství na příští rok téměř 291 miliard korun. Návrh rozpočtu resortu školství, kterým se bude v příštích týdnech v rámci schvalování státního rozpočtu zabývat Poslanecká sněmovna, představil na dnešní tiskové konferenci ministr školství, mládeže a tělovýchovy Mikuláš Bek.
| Ministerstvo školství
Odkladů školní docházky má v budoucnu výrazně ubýt

Odkladů školní docházky má v budoucnu výrazně ubýt

Odklady povinné školní docházky se mají změnit. Vláda schválila novelu školského zákona, kterou navrhla skupina poslanců na základě variantního návrhu řešení Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. V současnosti dostává odklad až čtvrtina všech budoucích prvňáků. Nově by odklady měly být uděleny pouze ve výjimečných případech. Novelu zákona nyní česká schvalovací proces v Poslanecké sněmovně.
| Ministerstvo školství
Reakce na výzvu EK: Rovný přístup ke vzdělávání je prioritou MŠMT

Reakce na výzvu EK: Rovný přístup ke vzdělávání je prioritou MŠMT

Akční plán pro desegregaci, úprava systému financování regionálního školství, metodická a personální podpora škol či optimalizace činností školských poradenských zařízení. To jsou opatření, která Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy činí v rámci narovnání přístupu k romským dětem v českém vzdělávacím systému.
| Ministerstvo školství